Prisjakt
Annons
Bilia
  • 14 dagars öppet köp
  • Fria returer
  • Fri frakt över 1500kr
2.4OK
3 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

S
Sebastian
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Brister i kommunikation och ansvar – en besvikelse Jag beställde en takbox från Bilia med 2–6 dagars leveranstid, i god tid inför sportlovet. Två veckor senare hade jag varken fått leverans eller någon information om försening. När jag kontaktade kundservice fick jag först då veta att min beställning hade makulerats – utan att jag informerats. Jag har full förståelse för att fel kan uppstå och att en beställning kan behöva makuleras, men som kund måste man få veta när det händer. Istället fick jag själv höra av mig, vilket innebar att jag i onödan väntade i två veckor och sedan stod utan takbox inför resan. När jag bad om en lösning hänvisades jag bara till att beställa på nytt till ordinarie pris. Först efter flera påstötningar och långsam respons fick jag en symbolisk rabatt på 5 %. När jag ifrågasatte detta och förväntade mig en mer seriös kompensation slutade de svara helt. Att en order makuleras är en sak, men att kunden inte informeras och själv får jaga svar är oacceptabelt. Långsamma svarstider, brist på kommunikation och ovilja att ta ansvar gör att jag inte kan rekommendera Bilia. Jag hade förväntat mig bättre.

e
emett
1 omdöme
Utmärkt2 månader sedan

Köpte en takbox och killen som hjälpte mig var supertrevlig och kunnig. Fick även hjälp att få boxen upp på räcket och extra tips på vägen av både säljaren och hans kollega. Kunde inte fått ett bättre bemötande!

M
Usel5 månader sedan

Undvik Bilia Segeltorp! Slarvigt och dåliga kundmöten på verkstaden . Jag lämnade foto besiktning och fick bekräftelse att de fick bilder. Jag väntade en månad för att lämna bilen men inget svar. Försökte att ringa de , men de svarade inte. Jag var tvungen att åka ditt och de sa att de inte fick bilder trots att jag visade bekräftelse från de. Jag fick annan tid för att åka ditt för foto besiktning. dålig service

A
Uselett år sedan

Jag beställde denna produkt i tron att förpackningen endast var bruten, inte att det var en använd produkt som suttit på en bil tidigare. Så är inte fallet. Den är tydligt använd med repor och slitage, och dessutom är den förberedande installationen felaktigt gjord. Detta är absolut inte produkten jag köpte, än mindre den produkten Bilia annonserade

Gästanvändare
UselRedigerades 2 år sedan

Gjorde min första Daciaservice hos bilia och jag är förvånad hur ett så stort företag kan bete sig och bemöta sina kunder så illa. Vid servicen så skulle även pumpen till spolarvätskan repareras och efter samtal med bilias mekaniker så kom vi fram till att han skulle börja med att byta säkringen för att se om problemet låg där. När jag hämtade bilen fick jag höra att den här modellen inte hade någon säkring för spolarvätskepumpen och att jag behövde komma tillbaka för en felsökning som skulle kosta 3000+kr. När jag sen skulle boka en ny tid så fanns det inga i närtid. Lyckades då få en tid på en annan verkstad som på 5 min lyckades byta säkringen som enligt bilia inte finns för några hundralappar. Det är tydligt att bilia försöker lura sina kunder och håller på med bedrägeri! När jag sedan ringde verkstaden fick jag ett väldigt kort och otrevligt bemötande där personen jag pratade med la på i örat på mig. Så inte bara att bilia försöker lura sina kunder som har inget intresse av att bemöta det eller ställa saker till rätta när dom väl blir påkomna heller.

Bilia svarar:2023-07-21
Hej, Tack för ditt omdöme! Vi beklagar över din upplevelse och att du upplever att du har fått ett dåligt bemötande. Vi tar gärna vidare dina synpunkter till ansvariga hos den Bilia-anläggning det avser för en större överblick. Vänligen återkom med vilken anläggning det gäller, registreringsnummer samt kontaktuppgifter till [email protected] så ser vi till att du blir kontaktad så snart som möjligt i ärendet. Har du fler frågor eller funderingar är du varmt välkommen att återkomma via mailadressen ovan så hjälper vi dig vidare. Ha nu en fin dag! Hälsningar Frida, Bilia Kundservice
Gästanvändare
UselRedigerades 2 år sedan

Jag kan inte tänka mig något sämre kundbemötande. Kl 07.00 körde jag ner i Bilias garage i tron om att byte av vinterdäck och vindrutebyte maximalt kommer att tar 30 minuter. I garaget vet jag inte vart jag ska ställa min bil, det är ett virrvarr av våningar och arga bilister som tutar när man tvekar och ingen personal som slussar mig rätt. Slutligen springer en stressad personal förbi och hänvisar en parkeringsplats. På serviceplan blev jag pekad mot en skärm där jag ska registrera mitt reg. nummer. Av datorn blev hänvisad till servicedepå nr 27 som är tom och ingen mekaniker tog emot mig. Inne i ett bås hittar jag en oförstående person som undrar vad jag gör i servicehallen. Han tar ut mig i receptionen igen där en sur farbror skriver in min bil i systemet. Totalt har jag vid det här laget varit inne i Bilia 40 minuter. Jag får nu veta att serviceteknikern som ska serva min bil inte börjar jobbet förrän kl 09.00. Receptionisten vet inte hur länge någonting kommer ta, teknikern kommer in kl 9.00 och det finns ingen att fråga före dess. Min vindruta kommer inte heller att bytas för jag har skrivit "stenskott" och inte "spricka". Receptionisten gör det klart att jag får skylla mig själv för det är ju självklart otroligt stor skillnad mellan stenskott och sprickor. Jag får också veta att jag kan glömma att byta ruta för glasmästaren är fullbokad. De kan inte heller lägga på några tilläggstjänster som tex. städning av bilen. En timme senare går jag ut från Bilia, utan att veta när bilen blir klar, vindrutan kommer ej bytas och bilen kommer ej städas. Jag promenerar 8km hem och sitter nu och väntar på att höra något från Bilia. Hur kan en permiumtjänst vara så urusel? Vi har nu kört Volvo i 3 år och varje erfarenhet av Bilia gör mig arg. När vi körde Mini Cooper och använde oss av BMWs service gick allt ovanstående på 20 minuter och man åkte därifrån med ett leende på läpparna. Jag vill byta från Volvo till BMW - enbart för att Bilia är så fruktansvärt dåliga. Skärp till er Bilia!

Bilia svarar:2023-05-09
Hej och tack för ditt omdöme! Vi beklagar din upplevelse och tar detta gärna vidare till ansvarige hos den Bilia-anläggning det avser. Vänligen återkom med vilken anläggning det gäller, registreringsnummer samt kontaktuppgifter till [email protected] så ser vi till att du blir kontaktad. Våra anläggningar har för närvarande hög beläggningsgrad och är väldigt begränsade i att kunna ta emot tillägg som inte finns med i befintlig bokning. Har du fler frågor eller funderingar är du varmt välkommen att återkomma via mailadressen ovan så hjälper vi dig vidare. Ha en fin dag, Jenny, Bilia Kundservice
Gästanvändare
UselRedigerades 2 år sedan

Fullständigt jävla värdelös butik och falsk/vilseledande info på websidan. Svara dessutom inte i tfn när man ringer. Kö till växeln för att bli kopplad till ny kö. 45 minuter innan jag gav upp och tryckte 9 för att komma tillbaka till vxl, bara för att hamna i kö igen! Då lade jag på. Har best delar som fanns i lager för avhämtning. Det var för 4 dgr sen. Varit förbi 3 ggr för att hämta ut grejjerna. Ingen där. Finns ingen personal i butiken efter 16 fast det klart o tydligt står till 18 på websidan. Skitföretag. Beställer från annan leverantör så de kan ta sig nånstans med den här beställningen. Aldrig mer Bilia Nacka. ALDRIG!

Bilia svarar:2023-05-09
Hej och tack för din feedback! Vi tar gärna detta vidare till den Bilia-anläggning i Nacka detta avser och ber dom kontakta dig. Återkom då gärna med vilket registreringsnummer det avser samt kontaktuppgifter till [email protected] så ser vi till att du blir kontaktad. Ha en fin dag, Jenny, Bilia Kundservice
Gästanvändare
OK2 år sedan

+ Bra utbud. + Kvalitén på varorna. + Ok priser. -- Onödigt lång leveranstid, tog 8 dagar att få hem varan.

d
drakfia
1 omdöme
Usel2 år sedan

Beställde en vara för två veckor sedan med leverenstid 2-6 arbetsdagar som inte kommit än. I kontakt med kundtjänst både via telefon och mail får jag bara veta att de kollar upp det och återkommer men ännu har inget hänt. Pengarna kom tillbaka men utan ett ord från kundtjänst.

Gästanvändare
Utmärkt3 år sedan

Snabbt och allt bra, nu sitter stänkskydden på bilen. Tack bilia!

Bilia svarar:2022-04-28
Hej, Tack för ditt omdöme och för de fina orden! Ha det så bra! Hälsningar Alina, Bilia

Om butiken

Bilia

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

VisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.bilia.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Bilia

Organisationsnr: 556063-1086

Information hos allabolag.se