Prisjakt

S Lewander

Medlem sen 2025-03-12
1
Bidrag
0
Hjälpsamröster
Bilia
OK
(42)
S
S Lewander
1 omdöme
Usel3 månader sedan

Brister i kommunikation och ansvar – en besvikelse Jag beställde en takbox från Bilia med 2–6 dagars leveranstid, i god tid inför sportlovet. Två veckor senare hade jag varken fått leverans eller någon information om försening. När jag kontaktade kundservice fick jag först då veta att min beställning hade makulerats – utan att jag informerats. Jag har full förståelse för att fel kan uppstå och att en beställning kan behöva makuleras, men som kund måste man få veta när det händer. Istället fick jag själv höra av mig, vilket innebar att jag i onödan väntade i två veckor och sedan stod utan takbox inför resan. När jag bad om en lösning hänvisades jag bara till att beställa på nytt till ordinarie pris. Först efter flera påstötningar och långsam respons fick jag en symbolisk rabatt på 5 %. När jag ifrågasatte detta och förväntade mig en mer seriös kompensation slutade de svara helt. Att en order makuleras är en sak, men att kunden inte informeras och själv får jaga svar är oacceptabelt. Långsamma svarstider, brist på kommunikation och ovilja att ta ansvar gör att jag inte kan rekommendera Bilia. Jag hade förväntat mig bättre.