(124)
Retur och återbetalning-rutiner är ett skämt! Jag har kämpat för att få tillbaka mina pengar i 2 månader nu. Jag har mailat minst 30 mail och varje gång är det olika personer som svarar trots att jag mailar i samma tråd. Jag får olika korta svar varje gång. Jag har även ringt ett par gånger men de säger att jag måste maila för att det ska nå ekonomiavdelningen. Nu har de istället bett mig kontakta Trustly för de inte kunde hjälpa mig mer. Men Idag ringde jag dock igen till Bonprix kundtjänst, först pratade jag med en man som lät förvirrad och sa att han skulle skicka mig vidare men han la istället på luren. Otroligt dåligt! Då ringde jag igen och äntligen fick jag prata med en trevlig och hjälpsam person som var den första kunde ge mig RÄTT svar. Återbetalningen hade misslyckats och de hade krediterats till mitt Bonprix-konto (där fanns det dock ingen kredit när jag senaste kollade). Ska tilläggas att alla jag tidigare haft kontakt med sagt att pengarna HAR betalats ut till mig och har inte nämnt något om en kredit. Han sa att deras nya rutiner inte bemästras av alla ännu vilket är otroligt oproffsigt att Bonprix inte har utbildat sin personal ordentligt. Jag kommer ALDRIG mer handla därifrån, vilket är tråkigt för jag gillade deras kläder som jag valde att behålla. Nu återstår att se om returen kommer in om ett par dagar som utlovat.
Mycket bra. Handlat många gånger under årens lopp, aldrig haft problem vid returer. Väljer alltid faktura 14 dgr.
Jag har alltid varit nöjd med köp. Väljer alltid faktura som betalas efter 14 dgr vilket aldrig varit några problem.
Skit jag la en order 9 December pengarna drogs på mitt konto betalade med kort men någon order gick inte igenom och nu påstår skit företaget att det kan ta upp till 2 veckor innan pengarna lossnar och återkommer till mig på kontot banken säger 4 dagar då svarar bonprix att banken vet inte ett skit om vad dem pratar om Banken har inte fått besked från bonprix att dem bett dem att lossa på pengarna Varför ska det ta 2 veckor innan jag får tillbaka pengarna?? Kommer aldrig handla därifrån
Jag har vart missnöjd förr och därför inte handlat av dem men nu testade jag igen. Tyvärr blev jag missnöjd igen. Fick inte alla varor jag beställde men de vill ändå ha betalt. Efter mycket om och men slapp jag betala men får ändå påminnelse och tvingas betala påminnelse avgift.
Varning för detta företag! De har skickat ut betalningspåminnelser på mailen som INTE stämmer! Med påförda extraavgifter för klädköp jag HAR betalt för ca 2 mån sedan! Vid kontakt med kundtjänst kan de inte precisera vad det är dom fakturerar mig för nu. Otäckt! Jag har snällt betalat av rädsla för ännu mer ränta och påminnelseavgifter. Vad sjutton håller dom på med? Bedrägerier? Jag vill skicka en STOR varning för Bonprix.
Id-kapningar och bedrägerier! Håll er borta från denna sajt annars går det illa!
Beställde en jacka som enligt sidan skulle levereras inom 3-5 dagar. Efter en vecka kontaktade jag Bonprix och fick prata med PostNord och Bonprix flera gånger. De konstaterade efter 10 dagar att paketet hade försvunnit under leverans. Jag krävde att de skulle skicka ny jacka eller återbetala beloppet men de svarade att jag får höra av mig igen efter ett datum över tre veckor efter köpesdatum för de inte kan avsluta ärendet förrän dess. Alltså, företaget vet att jackan är borta och vägrar skicka ny, betala tillbaka och begär att jag som konsument ska återkomma i ärendet istället för att de ska ta ansvar för sin egen produkt. Jag kommer aldrig handla från Bonprix igen då den bisarra kundtjänstpolicy de har för så jag har noll förtroende för företaget. Jag avråder alla från att handla från Bonprix.
Vägrar betala tillbaka pengar till mig från att jag betalat in till fel OCR nummer. Detta hände för 2 månader sedan och kundtjänst skyller på tyska ekonomiavdelningen
Fruktansvärt otrevlig kundtjänst. Att den kvinnan som slängde luren i örat på mig angående ett problem jag hade. Och har haft länge. Trodde jag skulle bli trevligt bemött. Hon skrek o gapade på mig. Så jag mådde dåligt efteråt. Aldrig mer Bonprix 👎👎👎👎
Butiken finns i Tyskland. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Fullständigt firmanamn: Bon Prix Handelsgesellschaft MBH
Organisationsnr: 502067-5434
Information hos allabolag.se