Prisjakt
Annons
Webhallen
  • Fri frakt över 500 kr
  • 30 dagars öppet köp
  • Handla online eller i butik
Vinnare 2017 - Årets onlinevaruhus
4.6Utmärkt
31530 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

R
Rolf Engström
9 omdömen
UtmärktRedigerades 31 minuter sedan

Bra pris, snabb leverans, nöjd.

p
polkabrothers
1 omdöme
Usel20 timmar sedan

Utlovar leverans samma dag om beställning innan 18:00. Gör beställning 13:00. Två dagar senare fortfarande ingen uppdatering på beställningen men är ”Mottagen”. Ordern annullerad av mig.

R
Dåligen dag sedan

Beställde 27/11 fick inget besked trots påminnelser och förfrågan, Sen skickades pket utan svar till mig! Högst 2 av 5

E
Elvin
1 omdöme
Usel2 dagar sedan

Lade en företagsbeställning den 27/11, per idag 10/12 har jag endast fått 1/5 av produkterna levererade trots att allt var på lager vid beställning. De svarar inte på mail och har en telefonkö på över 50 kunder trots flertalet försök. Jag har inte hört ett ljud sedan orderbekräftelsen, vilket är under all kritik. Avråder skarpt från detta företag, nästa gång blir det order från Inet eller Proshop istället. Återstår att se om de ens lyckas leverera till innan jul.

L
Ludwig
4 omdömen
Usel2 dagar sedan

Webhallen må har varit bättre förr men i dagsläget är det ofattbart hur nån kan föredra dessa istället för Komplett eller Inet. De har ingen chattservice förutom en kass bot, ljuger om lagersaldo och frakttid som tidigare personer skriver, beställde en vara som aldrig skickas och de har t.om sänkt leveranstiden till ”i morgon” från 2 dagar som de va när jag beställde. Ringer kundservicen för att egentligen bara avbryta ordern, får plats 63 och efter 17 minuter har jag gått ner till 59. Det finns en avbeställ knapp på order sidan men går såklart inte att trycka på 😂 Är det riktigt mycket billigare så beställ här men förvänta också enorma leveranstider och jobbigt om det händer nått så du behöver kontakta kundservice.

g
gorbatjov23
3 omdömen
Usel2 dagar sedan

Varnar för detta företag. Underkända på alla sett och vis. Jag köpte en klocka som skulle skickas till en C/O adress men eftersom deras leveransavtal inte tillåter det så skulle detta ändras via mail. Det var inga problem. 1h efter orden var lagd stod det att den var klar för leverans och man kunde inte ändra detta. Jag blev instruktionerad att göra en ny beställning vilket jag gjorde. Och sen hörde jag av mig på mail vilket jag blev informerad om att jag skulle göra. Jag fick svar efter 6 dagar och varan var inte skickad. Inte pga. Att adressen skulle ändras utan för att man helt enkelt inte håller det man lovat. Ändå skickas sedan klockan utan att adressen blir ändrad. Trots att man hänvisat till att vi ändrar adressen till C/O. Inte nog med det så får jag en faktura på den första klockan som såklart är returnerad som dessutom gått till inkasso. Inte heller får jag returera den andra klockan vilket är befängt för den är varken använd. Endast kollad på. Att sedan kundtjänst och hela webhallen har denna attityd, loja kundtjänst och respons och sedan bara skyller ifrån sig gör att jag aldrig kommer handla av dom igen. Jag varnar er andra för att göra det med för detta är ett oseriöst företag som bokstavligen struntar i kunden.

a
apelvik
1 omdöme
Bra3 dagar sedan

lättförståligt med bra produkter

C
Cal Kestis
3 omdömen
Usel3 dagar sedan

Kom på nu att jag inte fått svar från dem gällande ett garantiärende. De skulle skicka info med instruktioner. Det skulle ta någon dag eller så, det har gått mer än 14 dagar nu. Min mail vet jag att de har eftersom jag fått ett gäng nyhetsbrev och "erbjudanden" efter det.

J
Johan
2 omdömen
Usel4 dagar sedan

För att sammanfatta: 29/11 Jag beställde tre Lego-set, i kassan stod en uppskattning att jag skulle fått dem 3/12 och i min orderbekräftelse stod att alla tre set fanns i lager. 2/12 undrade jag varför jag inte fått något meddelande från Postnord och kollade min orderstatus på Mina sidor och där stod att ett av dem saknades i lager. 3/12 chattade jag med dem och lovades då att de andra två seten skulle skickas separat så snart som möjligt. Tanken var de skulle varit presenter till en födelsedag som firades 7/12 men kundtjänst kunde inte lova att de skulle komma innan helgen. 5/12 får jag ett mail om att setet som inte fanns i lager utgått och en uppmaning att svara på mailet hur jag vill göra, annars avbeställs hela ordern. Jag svarade samma dag att bara avbeställa setet som saknades och återbetala den. Jag får ett autosvar att info-mailen är obevakad och en hänvisning till support-mailen. Jag vidarebefordade tråden till support-mailen. 6/12 får jag ett mail från deras Exchange-server att mailet inte kunde vidarebefordras 8/12 kollar jag Mina sidor igen och ser att inget av de tre seten finns i lager längre. Provade chatta med boten, men den hamnade i en loop där den bad mig om min mail-adress och säger att den inte hittade något på det ordernumret. Undrar om något av det jag betalat för kommer innan jul?

s
s_brokvist
1 omdöme
Usel4 dagar sedan

Att skryta med snabba leveranser och sen alltid skylla på högt tryck när de inte kan leverera i tid ger ett uselt betyg från mig. Bra butik i övrigt

Om butiken

Webhallen

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishPayPalAmerican ExpressVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.webhallen.com

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Webhallen Sverige AB

Organisationsnr: 5565588224

Information hos allabolag.se