
(500+)

Första gången jag handlade på Webhallen och tyvärr verkar det inte ha varit ideal timing. Jag handlade på Cyber Monday så självklart handlar massor med människor på samma gång vilket gör leveranser långsamma. Aldrig handlat på Webhallen tidigare men om det är sant att dom normalt sett skickar inom 24 timmar skulle jag nog ändå kunna rekommendera denna butik. Men under Black Week, Black Friday, stora reor, etc. kan man räkna med att det blir några dagars väntan innan något händer. Själv väntade jag i fyra dagar innan jag hörde något om min leverans, och sen fick jag vänta igen på själva leveransen 😅 Tror det beror mycket på rean att det tog tid som sagt, men det är värt att nämna ändå. Men är affären dålig? Nej, absolut inte, jag kan absolut rekommendera Webhallen som en butik om man är ute efter elektronik och sånt. Jag varnar bara att väntan under reor kan bli några dagar mer än förväntat.
Trogen och regelbunden kund i över 13 år. Nu skulle jag hellre betala mer för att slippa ha med denna skitbutik att göra. 2-3 år sen så gick Webhallen ifrån en av de bästa butikerna till motpolen som den är idag. I särklass den sämsta servicen, sämsta leveranstiden, sämsta kundbehandlingen och sämsta butiken i sin helhet. Undvik huvudvärk, mejlväxling, förseningar och frustration genom att köpa ifrån valfri annan leverantör. Till och med aliexpress har gått om webhallen i alla områden. Mot företag är de lika inkompetenta som mot konsumenter så inte ens där är det lönt att försöka. "Ni är medvetna om förseningar, men kommunicerar inte dessa till kunden överhuvudtaget! Istället publicerar ni lite förseningstext på hemsidan efter att alla kunder har beställt så att ni har fått in beställningarna och därmed försäljningen. Ni informerar inte era kunder som har aktiva ordrar, istället måste vi kunder själva söka upp informationen och finna oss i minst en veckas förseningar utan kompensation eller ens kommunikation. Medlemsstatus så som VIP eller ny kund förändrar inget trots att det står att vi som har varit kunder längre tid samt köpt för större volymer ska ha företräde och högre prioritering. Ni erbjuder ingen kompensation och har inga åtgärdsplaner. Värdelösa, giriga och lögnare har ni blivit. konkurs nästa är förhoppningen.
De lovar leverans dagen efter, men nu när det gått 4 dagar har paketet inte ens skickats. Kundtjänsten är mer eller mindre omöjlig att få tag i om man inte orkar sitta i telefonkö i timmar. Riktigt kass köpupplevelse, trodde Webhallen var mer kundcentrerade än så här.
Valde Postnord Varubrev som leveranssätt för att det brukar gå snabbt hem till brevlådan men nu är dom så snåla så dom skickar med varubrev ekonomi vilket tar 3-4 dagar extra.... Står inte i kassan. Dom "skickade" paketet i måndags men först på onsdagen fick Postnord det enligt spårningen, sen tar det 3-4 dagar till att levereras enligt Postnord
Undvik! Det som en gång var en av de bästa butikerna, verkar ha blivit helt förstörd på senaste. Beställde en produkt som bara fanns ett fåtal i lager, kontaktade dem via mail för att säkerställa att produkten blivit reserverad till mig vilket de försäkrade. Väntade klartecken på en annan produkt i beställningen men efter en vecka av utebliven kontakt via mail så ringer jag dem för att be dem skicka min reserverade produkt och avboka den jag väntade på, men då säger de helt plötsligt att min reserverade produkt inte längre är reserverad utan att den har levererats till annan kund och att jag får vänta månader på nästa leverans. Vänd er någon annanstans!
Det var bättre förr… Längre leveranstid. Kundtjänst som inte återkommer enligt överenskommelse osv
Köpte ett par lurar men fick något helt annat, typ 1 gångs kamera film eller något. Trots flertalet försök till kontakt med deras mail formulär så får jag inget svar. Synd att en gång en sådan bra firma är på väg att gå åt helt fel håll.
Bluff, betalda varor som inte kommer. Inget svar på telefon, chatbot som inte kan svara, kundtjänst som inte återkommer på mail. Sämsta servicen jag varit med om, undvik !
Andra gången i rad som jag förbokar en produkt hos dem för att hämta upp den i butik. Jag får ett mail om att varan är redo för att hämtas. När jag är på plats i butiken så finns inte varan kvar. Första gången jag provade att boka trodde jag att det var ren otur att den inte fanns. Men det verkar vara ett vanligt senario. Och ingen typ av kompensation vill de ge heller. Väljer en annat företag som man kan lita på nästa gång.
Extremt otrevlig och snäsig tjej som jobbar på Webhallen Uppsala. Har man en dålig dag så ska man inte låta det gå ut över kunderna.

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
www.webhallen.comFullständigt firmanamn: Webhallen Sverige AB
Organisationsnr: 5565588224
Information hos allabolag.se