Omdömen(8 158)

Sorterat efter datum
Gästanvändare
Gästanvändare
Dålig
en månad sedan

Leveranser via DSV fungerar uselt Har beställt däck med 3-5 dagars leveranstid men efter 7 arbetsdagar har de ff inte dykt upp. Vid kontakt med speditören DSV så ger de ett spann på åtta timmar (dvs en hel dag) för leverans. Men sen dyker de inte upp men ingen info om försening ges. Från Bythjuls kundtjänst så får jag hänvisningen att själv ringa till orderavdelningen på DSV och kolla var min däck är. Kommer inte använda Bythjul igen.

Gästanvändare
Gästanvändare
Dålig
en månad sedan

Slutdatum däck dem skickar och sen när man reklamera att man är nära att dö pga däck dem skiljer på att har kanske kört på nåt som däck gick av.

Dålig
2 månader sedan

Beställde däck och fick tid för skifte och rubbet hos verkstad deras hemsida. Dagen innan min bokade tid ringde jag verkstan för att dubbelkolla tiden, och då berättar han att däcken inte har kommit än. Däcken levererades sent och däckverkstaden kunde inte göra skiftet pga fullbokning för nya tider. Åkte till verkstaden och hämtade däcken och bytte själv hemma. Ändå jobbet med på fakturan trots att jag fick göra det hemma. Kundservice är svår att få tag på, de är trevliga och lovar mycket när man pratar med dem, men det händer ingenting. Försöker få tag på dem igen för att jag ska få rätt belopp på klarnafakturan.

Bythjul svarar:2022-08-19
Hej, Tack för ditt omdöme. Leveranstiderna på hemsidan är uppskattade, givetvis ska de gå att lita på men tyvärr kan mindre förseningar ske då det handlar om flera fraktbolag och ett lager som är inblandat i din order. Från att du kontaktat våran kundtjänst bör det inte ta mer än 3-5 bankdagar att få fakturan uppdaterad hos Klarna. Nu är jag lite sen att svara på detta och du har inte lämnat någon referens så att jag kan kontrollera att allt nu är löst för dig. Ander, Bythjul,com 0771 - 32 32 32
Gästanvändare
Gästanvändare
Bra
3 månader sedan

Jag ringde Bythjul innan jag placerade min order för att säkerställa att de kunde leverera i tid. Efter flera dagar, när jag inte fått någon som helst indikation på att min order var på väg ringde jag en andra gång. Då sa de att min order hade inkommit just samma dag och skulle skickas ut inom kort. Det var också nu jag förstod att "i lager" inte alls betyder i lager utan att Bythjul själva beställer däcken. När min order tillslut kom var den inte bara senare än utlovat utan ett av däcken var dessutom av en annan storlek. När jag kontaktade Bythjul en tredje gång fick jag endast en ursäkt och ett halvhjärtat försök att hitta en annan uppsättning däck som "snabbt" kunde levereras. Ett nytt däck av rätt storlek skulle nu nämligen ta ännu längre än tidigare utlovat. Däcken de kunde leverera snabbt var inte inte bara betydligt dyrare utan skulle ta 4-6 dagar. För att summera då. När Bythjul skriver "i lager" så betyder det inte i lager. Leveranserna har god chans att ta längre än utlovat. När Bythjul slarvar med din order så erbjuder de ingen som helst kompensation som exempelvis rabatt på ny order eller extra snabb leverans. Däremot förväntar dom sig att varor du aldrig beställt ska returneras så snabbt som möjligt. I slutändan gick jag till ett annat företag som kunde hjälpa mig inom två dagar. Mest p.g.a. att Bythjul utgjorde ett stort hinder under min semester utan att visa någon omtanke för kunden.

P@itor
[email protected]

40 omdömen

Utmärkt
Redigerades 4 månader sedan

+Kompletta hjul till bra pris +Skickar med hjulbultar +Bra support -Har inte däck med högt lastindex (106) till kompletta hjul för trailer/husvagn.

S
Seppuku

4 omdömen

Bra
4 månader sedan

Fick punktering där däcket måste kasseras och ingen firma i stan hade däck inne. Valde bythjul för att dom skulle ha snabb leverans. Hittills är leveranstiden beräknad till 8 dagar vilket jag tycker är underkänt. Vi får väl se vad det blir i slutändan. Beställde igår och däcket är ännu inte skickat. Försökte även ringa men efter 20 min utan svar gav jag upp.

Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
4 månader sedan

Snabb leverans, allt bra förutom att jag inte fick något kvitto med moms.

Dålig
Redigerades 4 månader sedan

Beställde 4 däck, fick 1 utan information, så fick avboka inbokat bilmekaniker till nästa leverans. Då fick jag bara 2 däck, utan info i förväg, det sista däcket var "borta" fick avboka mekanikern igen :( Det 4:e däcket kom aldrig, då det inte fanns, jag fick ringa dom, ingen hör av sig till mig. Jag ringde supporten ett flertal gånger som lovade att ringa tillbaka vilket de aldrig gjorde. Fick till sist beställa sista däcket på annat däckfirma där de har superbra service. Sen gick ett av däcken sänder (som jag köpt av bythjul) Ringer bärgare. Bärgaren säger vad är detta för däck, har aldrig sett något liknande, det här har inte du orsakat, det är fabriksfel, det är sprucket hela vägen runt - reklamera på en gång. En annan bilmekaniker tar bort däcket från fälgen, (då fälgen är min), Bilmekanikern säger samma sak, det här är däck med usel kvalitet (alla 3 är av usel kvalitet) för mycket plast och för lite gummi, vilket gör att däcken spricker när man lägger de på fälgen, du borde reklamera. Så jag reklamerar får avslag, ber att få prata med chef, ingen hör av sig, dom säger att min fälg har skadat däcket, men jag kör runt med samma fälg och nytt däck nu utan problem Nu har dom skickat en retur faktura som är på halva priset av vad däcket kostade. Sämsta service och sämsta kvalitet och girigt företag. KÖP INTE , REKOMMENDERAR INTE Billiga priser blir dyrt i längden Uppdatering Obs! Bärgaren och bilmekaniker sa att jag skulle reklamera. Jag kör men samma fäljar utan problem med andra däck. Ingen chef ringer mig, trots att jag kontaktat supporten ett flertal gånger.

Bythjul svarar:2022-05-06
Hej Jeanette. Tack för ditt omdöme. Din reklamation vart alltså nekad av två skäl. Det finns inga andra däck från tillverkningsbatchen som uppvisat samma symtom eller liknande fel. Detta stämde vi av med Landsail. Dina fälgar var väldigt skadade, skadorna på däcket har alltså uppstått eftersom fälgen är så skadad så har den skurit upp däcket då du ex. kör på en trottoarkant eller ner i ett potthål. Det var inte ett produktionsfel som låg bakom skadan. I och med att detta var något vi informerade dig om men du ändå ville skicka in däcket för bedömning blir returkostnaden på dig som kund i och med att reklamationen efter kontroll nekats. Vänliga hälsningar Anders 0771 - 32 32 32 Bythjul.com
-WR-
-WR-

20 omdömen

Dålig
Redigerades 5 månader sedan

UPPDATERING: Bythjul.se svarar faktiskt på kunders recensioner. Det tyder på att man vill hantera situationen, det är bra! För drygt 6 månader sen började de negativa recensionerna för bythjul.se att rassla in på Prisjakt. För några veckor sen lämnade deras vd bolaget och en ny tillsattes. Förmodligen genomgår bolaget en smärre kris. Inget är så omöjligt att det inte går att lösa, och jag hoppas att de fixar sina problem snart. Inte minst för personalen som jobbar där. Det är inte kul att spendera sina dagar med att hantera missnöjda kunder. @Anders på bythjul.se: här har du mitt ordernummer om du vill ta en titt W1237352. -------- Jag har gjort två separata köp hos bythjul.se. Först köpte jag nya vinterdäck. De fick jag hem, inga konstigheter, allt var bra. Sen köpte jag nya sommardäck. Det är nu saker börjar bli jobbigt. 20 april. En skada upptäcks på ett av däcken när det ska pumpas. Ett hål. Jag ringde genast deras kundtjänst. Jag fick vänta i telefonkö i 45 minuter trots att jag var på tredje plats i telefonkön (enligt robotrösten). När jag väl kom fram pratade jag med kundtjänsten i ca 5 minuter. Då fick jag veta att jag skulle skicka lite foton på det skadade däcket. Det gjorde jag. Jag fick INGET SVAR på mina foton, inget om vad som händer härnäst, inget om hur de ska hjälpa mig att få de fyra hela sommardäck som jag köpt av dem på min bil. Så som man kan förvänta sig att man hanterar en kundkontakt. 21 april. Jag mejlade dem igen för att höra var ärendet står nånstans och vad som händer härnäst. INGET SVAR. 25 april. Det dröjde fem dagar innan de kontaktade mig. Då fick jag veta att jag skulle få en returfraktsedel hem och att de kunde skicka ett nytt däck till mig om jag vill. i så fall skulle en faktura tillkomma som sedan annulleras om "reklamationen godkänns". Jag meddelat dem att jag vill ha ett nytt däck. INGET SVAR. 29 april. Returfraktsedeln nådde mig på fredagen. Det innebar att jag tvingades vänta över helgen för att returnera däcket. 2 maj. Jag ringde DSV klockan 08:00 på morgonen, så fort de öppnade telefonväxeln. Lyckligtvis kunde de plocka upp däcket samma dag på eftermiddagen. Bra jobbat DSV! 3 maj. Vid det här laget har bythjul.se INTE skickat ut något nytt däck till mig än, trots att jag redan en vecka innan sagt att jag behöver ett. Jag skriver ytterligare ett mejl, den här gången märkbart frustrerad. Bythjul.se registrerar då en försändelse till mig. Jag hoppas att det är däcket. Det bör rimligen anlända imorgon eller övermorgon. 4 maj. Det har nu gått två hela veckor sedan jag först reklamerade. I ett mejl skriver bythjul.se följande vad gäller deras reklamationspolicy: "från tillfället vi har mottagit din retur från DSV tar det cirka 30-60 dagar att utföra en reklamationsbedömning, kan ta kortare eller längre tid beroende på vilka resurser behövs att ta del av för att utföra en klarläggande av reklamationsbedömningen." De hävdar alltså rätten att dröja ytterligare två månader, med risk för ännu längre tid, för en "reklamationsbedömning". Jag är så himla missnöjd med hur det här bolaget hart skött mitt väldigt enkla ärende. Jag kan inte ens föreställa mig hur mer krävande kunder hanteras. Det här hade kunnat vara löst på bara några dagar.

Bythjul svarar:2022-05-06
Hej -WR- Tack för ditt inlägg. Då inget ordernummer angetts har jag ingen möjlighet att undersöka eller bekräfta detta. Men jag beklagar verkligen den upplevelse du haft hos oss. Reklamationer som görs inom två månader från det att felet upptäcktes anses alltid ha lämnats i rätt tid. Privatpersoner har rätt att reklamera fel inom tre år från mottagandet av varan. Reklamationsblanketter och eventuella returfraktsedlar kommer att skickas ut. Vid godkänd reklamation ersätts kund med likvärdig produkt samt för eventuella utlägg som tex. returfrakt. Bythjul måste alltid konstatera tillverknings eller materialfel innan vi skickar ut en ny produkt. Bythjul ersätter inte kringkostnader som t.ex. hyrbil etc. Vid ej godkänd reklamation debiteras kunden fraktkostnaderna. Det är viktigt att däck och fälgar som skickas tillbaka paketeras väl eftersom det är du som kund som står ansvarig för skador vid returfrakt. Vid en eventuell tvist kommer vi att följa Allmänna Reklamationsnämdens rekommendationer. Vänliga hälsningar Anders 0771 - 32 32 32 Bythjul.com
Gästanvändare
Gästanvändare
Bra
5 månader sedan

Beställnings-och fakturarutinerna fungerade utan anmärkning. Det var dock lång leveranstid, 10 dagar. En dag före leverans fick jag meddelande om leveransförseningoch att däcken var restade från leverantören. Jag hade beställt tid hos däckverkstaden för byte och planerat långresa med bilen som inte hade godkända däck. Förseningen orsakade mycket besvär med omplaneringar av resa mm. Dock levererades däcken på den lovade leveransdagen och jag fick däcken monterade. Jag anser att det var alldeles för sent att meddela leveransförsening en dag före leverans. Varför fick jag meddelande om leveransförsening, när däcken levererades på lovad leveransdag? Detta medförde en massa extra besvär och oro för mig. mvh Göran Sandell

Bythjul svarar:2022-05-08
Hej Göran, Tack för ditt omdöme. Beklagar verkligen förseningen som skedde med dina däck. Tyvärr har alla led i kedjan extrema volymer att hantera nu under rådande högsäsong så förseningar kan ske. Vi försöker givetvis meddela detta så fort vi själva blir uppmärksammade på detta för att undvika precis de problem du beskriver. Ibland kommer informationen sent från våra leverantörer då vi själva måste följa upp i och med att leveranser uteblivit. Hoppas allt löste sig smidigt ändå och du är nöjd med dina nya däck. Vänliga hälsningar Anders 0771 - 32 32 32 Bythjul.com
Gästanvändare
Gästanvändare
Dålig
5 månader sedan

Annullerade order och fick bekräftat av kundtjänst att jag inte behövde betala returfrakt... 1 timme senare får jag mail att ordern är skickad. Sen efter timmar i telefon kö och ännu en på kundtjänst som skulle fixa allt så får jag ännu ett mail om att jag måste betala returfrakt. Tur det finns fler däck firmor

Bythjul svarar:2022-05-03
Hej, Vi kan tyvärr inte garantera att en order hinner annulleras. Kontaktade du oss en timme innan den skickades var den redan låst av lagret och ingenting vi kan stoppa. Skickas en order är returfrakten något fraktbolagen tar ut. Att Bythjul behandlar en order snabbt kan vi inte lastas för när du som kund beställer något du inte vill ha. Det ansvaret ligger på dig som beställer. Med vänlig hälsning, Anders 0771 - 32 32 32 Bythjul.com
Dålig
5 månader sedan

bythjul reklamationsnummer: 1442508, och nu har det gått typ 8-10 veckor, jag har läst att ni driver med folk, rena sovjet där kundernas reklamationer ska dras ut på i det oändliga, allt för att kunden ska ledsna och glömma. Och bythjul göra en vinst i att slippa kostnader för att räta till felaktiga däck, och göra maxvinster, men bättre ha glada kunder många år. Tjäna pengar långsiktigt, istället för att trampa ner folk på vägen. Olsson

Bythjul svarar:2022-05-03
Hej igen Tomas. Vi har återkopplat i ditt ärende nu och däcken finns att beställa hos leverantör. Vi inväntar bara bilder från dig för att bekräfta felet. Tack som alltid för ett av dina många fina omdömmen.
Gästanvändare
Gästanvändare
Bra
5 månader sedan

Efter 9 dagar efter order meddelades att ordern var försenad 15 dag till utlastning= 22 dag lev.tid till mig. Bedrövligt! Ingen ersättning erbjuds! Mats

Bythjul svarar:2022-04-28
Hej Mats, Beklagar verkligen förseningen som skedde. Under högsäsong (mars, april, maj, oktober & november) kan leveranstiden bli några dagar längre. Tyvärr kan även större förseningar ske, detta då både våra leverantörer, vi och fraktbolag har en extrem ökning av hanterade volymer. Då du inte lämnat någon referens har jag ingen möjlighet att se över ärendet eller se till att du erbjuds kompensation för denna försening. Vänliga hälsningar, Anders Bythjul.com 0771 32 32 32
v
victor

1 omdöme

Dålig
5 månader sedan

Dem har felaktig information på deras produkter alttså man köper däck utan att veta at det passar till sina bil. Däckstorleken är inte enda variabel som gör att däck och bilmodell är kompatibel men dessa "specialister" har ingen anning.

Bythjul svarar:2022-04-21
Hej Viktor. Vilka produkter syftar du på? Våran kundtjänst är kunnig och vi har väldigt erfaret folk bakom oss till hands om det skulle behöva. Vid köp av lösa däck är det flera variabler som spelar in helt klart och är man osäker finns vi att kontaktas på chatt, mail och telefon för att hjälpa till med din beställning. Vänliga hälsningar, Patrik Bythjul.com 0771 32 32 32
Gästanvändare
Gästanvändare
Dålig
5 månader sedan

Beställde 4 sommardäck som skulle skickas på 1-3arbetsdagar detta var den 10e april. Den19e hade dom inte skickats så jag fick ringa och då kunde dom inte ge mig nått besked på när dom skulle skickas. Och jag blev ombedd att annullera beställningen då dom inte kunde ge nått besked på när dom skulle skickas. Gjorde detta och löste däck på annat håll. Senare samma dag kommer ett Mail som bekräftar att den annullerade beställningen skickats. Ringer dom igen och dom påstår då att inte annulleringen gått igenom. Dom berättar då att jag kommer få betala returkostnaden. Och vid båda tillfällena fick jag sitta i telefonkö i sammanlagt 45 min.

Bythjul svarar:2022-04-21
Tack för ditt omdöme. Vi beklagar såklart förseningen som drabbade din order. Jag har som nämnt i andra kanaler kontaktat kundtjänst för att se till att returavgiften inte landar på dig efter detta. Vänliga hälsningar, Patrik Bythjul.com 0771 32 32 32

Betyg köpupplevelse

3.0Bra
124 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(54)
(7)
(1)
(12)
(49)