Prisjakt
Annons
Lyko
  • 30 Butiker i Sverige.
  • 55.000 skönhetsprodukter.
  • Fri frakt över 200 kr.
2.5OK
16 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

a
apetzall01
1 omdöme
Bra3 dagar sedan

Jag har aldrig varit med om något krångel som en del beskriver här. Jag vet dock hur det är med sena leveranser i andra sammanhang. Och det är aldrig roligt. Vad gäller Lykko har jag fått det jag beställt i tid och alltid varit supernöjd. En sak jag verkligen gillar.med Lykko är att dom har produkter i alla dess prisklasser. Allt från riktigt exklusiva märken och sorter till det där riktigt billiga läppglansen eller lite andra roliga saker.

Lyko svarar:2025-12-10
Hejsan! 😊 Tack snälla för ditt fina omdöme! Så härligt att höra att allt fungerat smidigt för dig och att du är nöjd med dina beställningar 🙌 Vi blir extra glada att du uppskattar vårt breda utbud i alla prisklasser 🤍 Tack för att du delar med dig! Önskar dig en toppenfin dag! // Emma, LYKO Customer Relations
J
J.B
4 omdömen
Usel9 dagar sedan

Snart gått en vecka och varorna har inte skickats 😅

Lyko svarar:2025-12-04
Hejsan! 😊 Tack för att du delar din upplevelse! Våra leveransdatum är alltid preliminära och kan variera beroende på vilket fraktalternativ som valts 📦 Då vi inte ser några detaljer här får du gärna höra av dig direkt till vår kundsupport, så kikar vi på din order och säkerställer att allt står rätt till. 💌 [email protected] 📞 0281-714 90 💬 Chatta på lyko.com Önskar dig en toppenfin dag! // Linnea, LYKO Customer Relations
k
Usel11 dagar sedan

Jag har i flera år fått paketaviseringar från Lyko om paket som ligger i Landvetter — ca 30 mil från där jag bor — och jag har inte beställt något från dem. Varje gång jag hör av mig till kundtjänst får jag i princip svaret att de “ska prata med kunden som beställt” och sedan händer… ingenting. Nästa år kommer exakt samma problem tillbaka, som om ingen bryr sig eller följer upp. Det känns som att kundtjänsten bara rycker på axlarna åt att mitt telefonnummer missbrukas i deras system, och jag som inte ens är kund får fortsätta lida för deras brist på rutiner. Fem gånger har jag behövt kontakta dem om samma sak — helt otroligt. I dagsläget har jag noll förtroende för Lyko och deras kundservice. Att lösa ett så enkelt problem borde inte ta år efter år.

Lyko svarar:2025-12-02
Hejsan! 😊 Tack för att du tar dig tid att beskriva din upplevelse. Vi förstår verkligen hur frustrerande och tröttsamt det måste vara att återkommande få aviseringar för paket som du inte har beställt, särskilt när det har pågått under en längre tid. När detta händer gör vi det vi kan från vår sida för att följa upp den aktuella ordern, kontakta kunden som har beställt och be dem korrigera telefonnumret. Vi försöker även byta nummer på den aktuella ordern för att stoppa fortsatta aviseringar för aktuell order. Typiskt nog kan vi inte helt förhindra att samma situation uppstår igen om en kund vid ett senare tillfälle råkar ange fel telefonnummer vid en ny beställning, vilket gör det svårt för oss att bevaka. Vi förstår att detta påverkar ditt förtroende och beklagar verkligen besväret det har orsakat. Skulle det hända igen, eller om du har andra frågor eller funderingar, är du varmt välkommen att höra av dig så hjälper vi så gott vi kan. 💌 [email protected] 📞 0281-714 90 💬 Chatta på lyko.com Önskar dig en fin dag! 🤍 // Wilma, LYKO Customer Relations
e
ellen
1 omdöme
Utmärkt12 dagar sedan

Det är ofta här jag hittar de billigaste priserna på produkterna jag vill ha. Dessutom köpte jag en adventskalender på rea som (eftersom jag väntade till rean) skulle levereras någon vecka in på december, men den lyckades ändå levereras innan december började så jag kunde öppna första luckan första december. God service, bra priser, leverans som ibland är snabbare än utlovat (men aldrig långsammare), har aldrig haft något strul, kan bara rekommendera

Lyko svarar:2025-12-01
Hejsan! 😊 Stort tack för ditt härliga omdöme och för att du delar med dig av din upplevelse 🙏 Så kul att höra att du uppskattar både våra priser och servicen – och extra roligt att adventskalendern hann fram i tid till första luckan 🎄✨ Vi blir verkligen glada av att läsa din feedback och tackar för rekommendationen. Du är varmt välkommen att handla hos oss igen! 🤍 // Wilma, LYKO Customer Relations
F
Frostholm
1 omdöme
Utmärkt2 månader sedan

Min absoluta favorit skönhetsbutik😍 Tillgängligheten av välvillig behjälplig personal, utbudet, kundkontakten, priserna, lätt att se recensioner, olika nivåer att samla poäng, poängsystem som ”återvinner” dina köp till gåvor, låg frakt osv osv kan utan tvekan skriva att detta är min ABSOLUTA FAVORITBUTIK någonsin. Exempel: köpte en kalender hos en annan kedja, en utav luckorna hade runnit ut och fördärvat utseendet och innehållet var nästan tomt. Av kundservice fick jag ett alternativ : Du får skicka tillbaka kalendern så får du pengarna tillbaka! Jag frågade: Men,,,,, den kalendern är ju slutsåld nu! Då blir jag ju helt utan kalender!? Om jag köpt den på Lyko hade de skickat en ny produkt UTAN att tveka! Har ALDRIG någonsin under över 15 år känt mig lurad av dem! De flesta år kommer jag upp i VIP-medlemsskap ( köp för 10 tusen/år) men även om jag ej gör det är kundservice densamma! Känns som att prata med en vän, som verkligen vill hjälpa! Kan nämna flera tillfällen. Så himla fin shop med allt en skönhetsnörd kan önska🥰🥰

Lyko svarar:2025-10-23
Hejsan! 😍 Wow, tack snälla för din fantastiska feedback – vi blir verkligen så glada av att läsa det här! ❤️ Att du känner dig trygg, sedd och väl omhändertagen hos oss betyder massor. Vi älskar att kunna nörda skönhet tillsammans, guida när något strular och fira alla härliga fynd, poäng och produkter med dig. Att du har hängt med oss så länge och dessutom nått VIP-status flera gånger gör oss extra stolta. Men oavsett nivå – alla våra kunder ska få samma omtanke, support och glädje! 💌 Tack för att du delar med dig av din upplevelse och för att du väljer att shoppa hos oss. Du är fabulous och vi är så glada att ha dig i Lyko-familjen 🩷 Ha en riktigt underbar dag! // Linnea, LYKO Customer Relations
L
Linus
4 omdömen
Utmärkt2 månader sedan

Har handlat för multum och har Lyko som första val. Har inget att antyda på. En lagerflytt gör alla någon gång. Men inget som påverkat mig som kund till det negativa.

Lyko svarar:2025-10-02
Hejsan!😊 Stort tack för ditt fina omdöme och för att du tar dig tid att dela din upplevelse med oss 🙏 Så roligt att höra att du är nöjd och att våra förändringar inte påverkat dig negativt som kund. Vi uppskattar verkligen din lojalitet och ditt förtroende, det betyder mycket för oss 🤍 Vi ser fram emot att få fortsätta leverera dina favoriter framöver! Önskar dig en riktigt fin dag! 🧡 // Wilma, LYKO Customer Relations
m
miriam
1 omdöme
Utmärkt3 månader sedan

Bra utbud och väldigt snabb leverans! Helnöjd :)

Lyko svarar:2025-09-22
Hejsan Miriam! 😊 Tack snälla för ditt omdöme och att du tagit dig tiden att dela med dig av din upplevelse 🙏 Underbar läsning att du gillar vårt utbud och en snabb leverans. Fantastiskt att inte behöva vänta länge på de efterlängtade varorna. Vi ser framemot att leverera dina framtida produkter, du är varmt välkommen. Önskar dig en fin dag! 🌻✨ // Wilma, LYKO Customer Relations
N
Nisse
1 omdöme
Usel4 månader sedan

Väntat i nästan 3 veckor på grejer som finns i lager. Riktigt dåligt. Fick bara ett autosvar från deras kundtjänst. Mina pengar tog ni direkt. Hur många veckor kommer det att ta?? Information tack.

Lyko svarar:2025-08-13
Hej Nisse! 😊 Tack för ditt omdöme och att du delar med dig utav din upplevelse🙏 Vi beklagar verkligen att din order dröjer och att du inte fått den återkoppling du förväntat dig. Just nu har vi längre hanteringstider än normalt på grund av hög orderingång och uppstart av vår nya automationslösning i lagret. Det har typiskt nog lett till att vissa leveranser och svar från vår support tagit längre tid än planerat. Vi arbetar intensivt för att komma ikapp och ser till att alla ordrar skickas så snart som möjligt. Så snart ordern lämnar vårt lager kommer en spårningslänk med leveransbesked skickas ut till angiven mejladress. Du är alltid varmt välkommen att höra av dig till vår kundsupport igen om du har fler frågor eller behöver hjälp med något kring din order, vi vill mer än gärna hitta en lösning! 💕 Tack för ditt tålamod, vi hoppas verkligen kunna ge dig en betydligt smidigare upplevelse framöver. Önskar dig en fin dag! // Wilma, LYKO Customer Relations
p
pattsy
19 omdömen
Usel4 månader sedan

Vad fan händer? Först får man nästan en chock att det ska ta över en vecka att få varorna, och ändå betala frakten. Sedan dagen innan utsatt leverans datum så får man ett mail om att "tyvärr så blir dina varor sena" .. Ingen information hur lång tid ytterligare man skall behöva vänta... Allt fanns i lager vid beställning. Försöker nå chatten och hjälpa mig avbeställa, så jag kan köpa från ett "riktigt" företag. Chatten fungerar ej, och det finns ingen möjlighet att avbeställa via kund-sidan. Enda sättet är att maila dom. Ah, tjena... Fan sista gången jag handlar av detta värdelösa företag.

Lyko svarar:2025-08-12
Hejsan!😊👋 Vi beklagar verkligen att din leverans dragit ut på tiden och att du inte fått tydlig information om den nya beräknade leveranstiden. Vi förstår att detta skapar både frustration och osäkerhet, särskilt när allt fanns i lager vid beställningstillfället. Just nu har vi längre hanteringstider än normalt på grund av högt tryck och vårt pågående arbete med att införa en ny automationslösning i lagret. Typiskt nog innebär det att vissa ordrar lämnar lagret senare än planerat. Vi tar till oss av din feedback om tydligare information och smidigare möjligheter att avboka. Det är väldigt många som försöker nå oss och vi jobbar förfullt för att återkoppla på alla mejl som inkommit till oss. Vi hanterar varje ärende i ordning utifrån när de inkommer till oss 💌 Orderändingar prioriteras, har du ännu inte kontaktat oss gör göra det så att vi får möjlighet att kika på din order om du önskar avboka den. Mejl : [email protected] Vi arbetar intensivt för att komma ikapp och hoppas få möjligheten att ge dig en bättre upplevelse framöver. Önskar dig en fin dag! 🩷 // Wilma, LYKO Customer Relations
c
ciccihoglund
1 omdöme
Usel4 månader sedan

Min order var beräknad att komma idag, men är tyvärr ej ens skickad efter fem dagar

Lyko svarar:2025-08-07
Hejsan! 😊 Tack för att du delar med dig utav din upplevelse. Vi förstår verkligen att det känns frustrerande när en beställning inte skickas i tid, särskilt när man har sett fram emot leverans till ett visst datum. Just nu har vi längre hanteringstider än vanligt på grund av ett ovanligt högt tryck och uppstart av ett nytt system på lagret. Något som ska hjälpa oss bli ännu snabbare framöver. Typiskt nog har det inneburit förseningar för vissa ordrar, vilket vi är väldigt ledsna för. Vi jobbar för fullt för att komma ikapp och hoppas att din order är på väg till dig väldigt snart! Tack för ditt tålamod 💌 Så snart ordern lämnar oss kommer du motta leveransbesked via mejl. Har du några övriga frågor och funderingar är du varmt välkommen att kontakta vår support. Du når oss på mejl [email protected] Önskar dig en fin dag!🌻 // Wilma, LYKO Customer Relations

Om butiken

Lyko

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

PayPalAmerican ExpressVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

lyko.com

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Lyko Sverige AB

Organisationsnr: 5565753018

Information hos allabolag.se