Prisjakt

Omdömen(1 233)

Sorterat efter datum
Anonym användare
Anonym användare
Usel
2 månader sedan
Vår tvättmaskin gick sönder så vi behövde en ny snabbt. Whiteaway gav mig möjligheten att få den på fredagen. Stannade hemma för att vara tillgänglig, men ingen tvättmaskin dök upp. Fick besked om att den skulle komma på måndagen istället, men det dröjde till tisdag och då ville inte de ta med min gamla tvättmaskin som jag har betalat extra för. Det fick de göra ändå. Ingen bra upplevelse tyvärr.
WhiteAway SE svarar:2021-08-16
Hej, beklagar det inträffade och din försenade leverans. Vi håller just nu på att göra om hela vår logistikkedja för att kunna erbjuda våra kunder både snabbare och punktligare leveranser i framtiden. Vi hoppas att du trots din dåliga upplevelse kan tänka dig att ge oss en ny chans i framtiden. MVH, Whiteaway
Anonym användare
Anonym användare
Usel
2 månader sedan
Kundtjänst som inte vill lösa problem och hotar med att polisanmäla mig för ett brott som inte begåtts och inte ens existerar. En chaufför som inte kan svenska och har ett utländskt mobilnummer. Nä inte ok alls
Usel
2 månader sedan
Skojföretag. Får hem produkter som inte har svensk eller engelska manualer, ryska äre som gäller. Kontaktat kundtjänst två gånger som lovat återkomma samma dag, inga har hört av sig.
WhiteAway SE svarar:2021-08-10
Hej, beklagar att ditt produkt levererades utan svensk manual. Självklart ska man få en manual på ett språk man kan förstå. Nu har jag inte ditt ordernummer eller namn så jag saknar möjlighet att följa upp i detalj. Jag kan dock hitta ett ärende som påminner om det du beskriver och är det rätt så ska du ha fått en manual på svenska mejlad till dig. Om detta inte är ditt ärende och du fortfarande saknar manual så får jag be dig att kontakta vår kundtjänst på nytt med ditt ordernummer så ska vi göra allt vi kan för att hjälpa dig. MVH, Whiteaway
Anonym användare
Anonym användare
Usel
2 månader sedan
Vara fins i lager och bestämmer leveransdatum som man betalat extra för. Vad händer? Ingen bekräftelse bara att ordern bekräftad och transportör godkänt leveransdatum Sen sitter man och väntar och inser att det var fake! Köp från annan butik! Mats
WhiteAway SE svarar:2021-08-10
Hej, beklagar att din vara inte levererades på avtalad tid. Vänligen hör av dig till vår kundservice på [email protected] om du inte redan gjort detta så ser vi till så att du återbetalas för det inträffade. MVH, Whiteaway
Anonym användare
Anonym användare
Usel
2 månader sedan
Köpte dubbelskåp från dem. Blev lovad leverans till tomtgräns fick leverans till vändplan en bra bit från tomtgräns. Varan var defekt och de hänvisade till tillverkaren som i sin tur hänvisade till underleverantör. Tog 3 månader innan ersättningsprodukt kom och vägrar ersätta den mat som blivit förstörd på grund av defekt produkt.
WhiteAway SE svarar:2021-08-10
Hej, beklagar att du inte är nöjd med leveransen. Vi levererar normalt sett till port eller tomtgräns. Sen beroende på hur det ser ut på leveransplatsen så är det ibland inte möjligt att köra fram så pass långt med bilen och då levererar chauffören på den plats som anses vara mest lämplig. Vi ber självklart även om ursäkt för att ersättningsvaran tog tid att levereras. Nu har jag inget ordernummer så kan inte uttala mig men jag misstänker att det är så att din beställda vara var slut i lager och att det tog tid för oss att få fram fler exemplar. Tyvärr är produktionen på många produkter just nu längre än normalt p.g.a. pandemin och brist på komponenter. MVH, Whiteaway
P
Peter

1 omdöme

Usel
3 månader sedan
Valde denna leverantör på grund av några hundralappar lägre pris. Skulle jag inte ha gjort! Extremt långsam leverans med Bring, som inte ens levererade som avtalat igår. Oklart om jag någonsin får varan. Nä, bättre betala lite mer och få det som är beställt!
WhiteAway SE svarar:2021-08-10
Hej Peter, beklagar verkligen att du inte är nöjd med leveransen och att den inte kom på utsatt tid. Vi håller just nu på att se över hela vår logistikkedja för att erbjuda punktligare och snabbare leveranser och hoppas att du trots det inträffade kan ge oss nytt förtroende. MVH, Whiteaway
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
3 månader sedan
Tack Whiteaway
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
3 månader sedan
Vi köpte en skärmaskin för chark. Priset var helt ok. Men det som var det bästa är att allt har gått jättebra med leveransen. 3 dagar från beställningen och det från Danmark! Det bästa man kan tänka sig. Vi rekommenderar verkligen WhiteAway. se. Så trevliga i sina kommentarer till oss, Lycka till framöver.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
4 månader sedan
VARNING! Bluff-företag som lurar sina kunder. Stal 998kr i Returavgift PÅ EN EJ SKICKAD ORDER. Beställde och avbokade inom 2 timmar en kväll. Ljuger ouch säger att order är skickad. Helt omöjligt. Håll er undan. Sämsta kundservice även. Samma ägare som tretti.se. VÄLJ ANNAN SERIÖS HANDLARE
WhiteAway SE svarar:2021-07-12
Hej, Då omdömet är anonymt kan jag tyvärr inte följa upp på exakt vad som skett. I våra villkor informerar vi om att en returavgift tas ut efter det att godset är packat och lastat på bil. Detta då vi drabbas av en avgift. Det går tyvärr inte att stoppa linjebilen då och lasta av allt gods, godset vänder på terminalen i Sverige och vänder åter. I vårt mejl som skickas ut informerar vi att det från och med nu är för sent att annullera köpet eller göra ändringar i beställningen, alternativet som återstår är då att upprätta en retur. Vi skulle aldrig ljuga om att vi drabbats av omkostader. I dagens e-handel gäller det att vara snabba i hanteringen, därför måste vi skicka godset snabbt för att kunna uppfyla kundernas förväntningar. Förstår självklart att det slår åt andra hållet då om man ångrar köpet och att det kan kännas tråkigt att man måste stå för returavgiften. Önskar dig en fin sommar! /WhiteAway.se
Anonym användare
Anonym användare
Usel
4 månader sedan
Köpte en Qlima pes 7125 av dessa. Dock var det fel på den, fläkten låter som en skördetröska samt att den har läckt vatten på parketten. Anmälde detta den 8/6 sedan dess har ingenting hänt. Jo dom ville ha en bild på typskylten dagen efter. Trodde faktiskt att det var en seriös firma. Enligt mig skall nu undvika dessa. 17/6 2021
WhiteAway SE svarar:2021-07-12
Hej, Beklagar att du inte fått svar på ditt omdöme. Då recensionen är anonym kan jag tyvärr inte följa upp i ärendet men misstänker och hoppas att du fått återkoppling. Om inte; vänligen återkom till oss på [email protected] så får vi se vart det fastnat. Önskar dig en fin fortsättning på dagen! /WhiteAway.se
g
gidjeboj

1 omdöme

OK
5 månader sedan
Extremt långsam leverans... supporten dock bra, svarar snabbt, trevligt bemötande från Peter. Har dock fortfarande inte fått min beställning. Blir tyvärr inga fler ordrar härifrån! :(
WhiteAway SE svarar:2021-06-11
Hej, Vi beklagar att du inte mottagit din leverans inom leveranstiden! Finns det något mer vi kan hjälpa till med för att få ut denna vara till dig? Jag kan dessvärre inte svara konkret på detta då jag inte kan se vilken order vi pratar om. Skönt att höra att vår medarbetare hjälpt dig bra, det är alltid vad vi strävar mot! Du får jättegärna kontakta Peter eller någon av oss på [email protected] igen så vi kan hjälpa dig vidare att få din order levererad, om du nu inte redan har kontakt med Peter gällande detta det vill säga. Med vänlig hälsning, Whiteaway.se
Anonym användare
Anonym användare
Usel
5 månader sedan
De struntar totalt i sina kunder efter att pengarna kommit in i företaget
WhiteAway SE svarar:2021-05-20
Hej, Det är svårt att svara konkret då vi inte vet vad saken gäller men det är väldigt tråkigt att höra att du är missnöjd med oss. Du får gärna återkomma till oss på [email protected] med feedback så vi får möjlighet att kika på det. Önskar dig en fin torsdag! Med vänlig hälsning, WhiteAway.se
dubbelpurjo
dubbelpurjo

24 omdömen

Usel
ett år sedan*
Priset på produkter pendlar som en jojo. Står det något om erbjudande så är det troligen normalpris. Fula försäljningsmetoder.
*Redigerades 6 månader sedan
WhiteAway SE svarar:2021-04-27
Hej, Beklagar att vi missat att besvara ditt omdöme, ser att någon har tummat upp det nu så jag tänker att jag passar på. Angående förändringar i priset är det på grund av en prisrobot som automatiskt justerar priserna efter marknaden. Det kan alltså svänga ganska mycket ibland. Vi har koll på vår prisrobot så att den inte ändrar priserna under kampanjer. Vi stävar alltid efter att vara billigast på marknaden. Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag. Med vänliga hälsningar, Whiteaway.se
OK
6 månader sedan
Beställde en Philips EP2200 espressomaskin från tretti.se. Fick bara instruktioner på slaviska språk. Inte så att det bara är ON/OFF på maskinen, finns ju tusen inställningar som vore bra att ha till hands. Så ni som behöver vara säkra på att få instruktioner på Svenska/Engelska bör kanske kontakta butiken först. Själv får jag leta upp den online. I övrigt var väl frakten okej. Tog 6 vardagar, från beställning (var av 4 av dessa i Danmark, där den skickades ifrån).
WhiteAway SE svarar:2021-04-13
Hej, Beklagar att du inte fått en instruktionsbok på svenska. Ibland skickas inte bruksanvisning på önskat språk med i kartongen från tillverkaren, i detta fall Philips. Upptäcker man något sådant är man alltid välkommen att kontakta oss på mejl eller telefon så hjälper vi gärna till att leta fram denna. Hoppas att du lyckats hitta bruksanvisningen, annars är du välkommen att kontakta oss på [email protected] eller ringa in till oss på 0770-17 10 17 så hjälper vi dig vidare. Med vänliga hälsningar, Whiteaway.se
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
7 månader sedan*
Via butik
Fick en transportskadad högtryckstvätt. Mailade deras kundtjänst och min reklamation reglerades samma dag. Dom skickade en ny direkt och fick den några dagar senare. Mycket nöjd.
*Redigerades 7 månader sedan
Sida 1
Betyg köpupplevelse
4.6Utmärkt
200 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(155)
(29)
(2)
(3)
(10)