Worx = En av mina sämsta investeringar någonsin! Läcker in vatten som ett såll och förstör elektroniken utan att den varit i närheten av vattenslang! Läs gärna nedan! Från: mattab Skickat: den 3 juni 2018 22:26 Till: Landroidservice HP SCHOU Ämne: Fwd: "Worx Landroid Service"?! samt er Faktura: dat.18-05-31 Rubrik: Protest mot er Faktura dat.18-05-31 samt kritik mot klipparens funktionalitet gentemot regnvatten och allmän luftfuktighet. Jag hänvisar till er Faktura och det kostnadsförslag ni genomfört. Klipparen köptes på Clas OOhlsson i Marieberg, Örebro 14-06-04. Redan 14-07-03 fick jag lämna in den för reparation p g a fuktintag i maskinen medförande havererad elektronik. Jag kan vid behov förete Reparationskvitto från Clas Ohlsson visande inlämnande. datum och åtgärder. Efter detta så fungerade klipparen bra resterande säsong och säsongen 2015. Redan under säsongen 2016 fick jag på er garantiåtgärd sända in maskinen till er verkstad i Hässleholm där det återigen konstaterades fuktskador och havererad elektronik. Under säsongen 2017 fungerade den åter utan problem förutom att det röda lampan i laddstationen slutade fungera. Detta medförde dock inga funktionsproblem. Nu efter vintern där maskinen som brukligt vinterförvarats i mitt varmgarage skulle den återinsättas i arbete för säsongen 2018 varvid den klippte två dagar innan den slutade slutade att ladda. Efter en del diskussioner fram och tillbaka med er serviceavdelning där ni trodde att någon del i laddanslutningen slutat fungera. Detta indikerades att kosta c:a 650 kr plus några hundra i arbetskostnad plus de 750 i felsökningskostnad. Döm om min förvåning då er tekniker ringde upp mig och förklarade att maskinen återigen var fuktskadad och att reparationskostnaden uppskattades till 4,500-5,000 kr och med tanke på maskinens ålder 4 (FYRA) år inte kunde rekommendera någon reparation. Jag vill understryka att maskinen aldrig rengjorts med vatten överhuvudtaget utan rengöring har alltid skett genom mekanisk borstning, lätt skrapning och avtorkning med trasa! Under de endast fyra säsonger maskinen använts sedan inköp har den genom regnvatten och normal luftfuktighet skadats av fukt inte mindre än TRE gånger…! Jag anser att produkten har påvisat en ytterst dålig kvalitet och har inte på något sätt motsvarat mina förväntningar på funktion över vare sig kort eller lång tid! Jag ser fram emot ert motförslag på hur detta skall handläggas ifrån er sida innan jag tar beslut om mitt fortsatta agerande i ärendet. Om ni motsätter er en acceptabel överenskommelse så ämnar jag föra ärendet vidare genom ex. vis konsumentverket eller kommunens konsumentvägledare. Jag hoppas emellertid att ni skriver av och krediterar ovan nämnda faktura, Masinen finns hos er för inspektion genom er ref. David R-205889. Ser fram emot ert snara svar! Hälsningar från en något luttrad och besviken Worx Landroidkund! Mats Börjesson Denna min begäran avslogs pga att DERAS tekniker konstaterat att vatten i den mängd som återfanns i maskinen ej kan ha läckt in som jag beskrivit! Ett enl. mitt förmenande helt grundlöst påstående. Jag vet ju själv hur jag behandlat maskinen. KÖP AVRÅDES Å DET BESTÄMDASTE!
Worx = En av mina sämsta investeringar någonsin! Läcker in vatten som ett såll och förstör elektroniken utan att den varit i närheten av vattenslang! Läs gärna nedan! Från: mattab Skickat: den 3 juni 2018 22:26 Till: Landroidservice HP SCHOU Ämne: Fwd: "Worx Landroid Service"?! samt er Faktura: dat.18-05-31 Rubrik: Protest mot er Faktura dat.18-05-31 samt kritik mot klipparens funktionalitet gentemot regnvatten och allmän luftfuktighet. Jag hänvisar till er Faktura och det kostnadsförslag ni genomfört. Klipparen köptes på Clas OOhlsson i Marieberg, Örebro 14-06-04. Redan 14-07-03 fick jag lämna in den för reparation p g a fuktintag i maskinen medförande havererad elektronik. Jag kan vid behov förete Reparationskvitto från Clas Ohlsson visande inlämnande. datum och åtgärder. Efter detta så fungerade klipparen bra resterande säsong och säsongen 2015. Redan under säsongen 2016 fick jag på er garantiåtgärd sända in maskinen till er verkstad i Hässleholm där det återigen konstaterades fuktskador och havererad elektronik. Under säsongen 2017 fungerade den åter utan problem förutom att det röda lampan i laddstationen slutade fungera. Detta medförde dock inga funktionsproblem. Nu efter vintern där maskinen som brukligt vinterförvarats i mitt varmgarage skulle den återinsättas i arbete för säsongen 2018 varvid den klippte två dagar innan den slutade slutade att ladda. Efter en del diskussioner fram och tillbaka med er serviceavdelning där ni trodde att någon del i laddanslutningen slutat fungera. Detta indikerades att kosta c:a 650 kr plus några hundra i arbetskostnad plus de 750 i felsökningskostnad. Döm om min förvåning då er tekniker ringde upp mig och förklarade att maskinen återigen var fuktskadad och att reparationskostnaden uppskattades till 5,000-5,500 kr och med tanke på maskinens ålder 4 (FYRA) år inte kunde rekommendera någon reparation. Jag vill understryka att maskinen aldrig rengjorts med vatten överhuvudtaget utan rengöring har alltid skett genom mekanisk borstning, lätt skrapning och avtorkning med trasa! Under de endast fyra säsonger maskinen använts sedan inköp har den genom regnvatten och normal luftfuktighet skadats av fukt inte mindre än TRE gånger…! Jag anser att produkten har påvisat en ytterst dålig kvalitet och har inte på något sätt motsvarat mina förväntningar på funktion över vare sig kort eller lång tid! Jag ser fram emot ert motförslag på hur detta skall handläggas ifrån er sida innan jag tar beslut om mitt fortsatta agerande i ärendet. Om ni motsätter er en acceptabel överenskommelse så ämnar jag föra ärendet vidare genom ex. vis konsumentverket eller kommunens konsumentvägledare. Jag hoppas emellertid att ni skriver av och krediterar ovan nämnda faktura, Masinen finns hos er för inspektion genom er ref. David R-205889. Ser fram emot ert snara svar! Hälsningar från en något luttrad och besviken Worx Landroidkund! Denna min begäran avslogs pga att DERAS tekniker konstaterat att vatten i den mängd som återfanns i maskinen ej kan ha läckt in som jag beskrivit! Ett enl. mitt förmenande helt grundlöst påstående. Jag vet ju själv hur jag behandlat maskinen. Deras Servicepartner HP SCHOU i Hässleholm är enda serviceställe i Sverige och de är näst intill hopplösa på att svara i Telefon. Vid två samtal fick jag vänta 56 resp. 42 min. oacceptabelt! KÖP AVRÅDES Å DET BESTÄMDASTE!