Prisjakt

prisjäegarn

Medlem sen 2016-04-12
1
Bidrag
0
Hjälpsamröster
Komplett.se
Utmärkt
(500+)
p
prisjäegarn
1 omdöme
Usel10 dagar sedan

Efter att ha lagt en beställning på ett grafikkort till ett kampanjpris via Komplett, har upplevelsen efteråt varit allt annat än smidig. Jag förstår att tekniska fel kan inträffa, men det är hanteringen efteråt som verkligen har lämnat ett dåligt intryck. Företaget skickade ut orderbekräftelser som senare visade sig inte betyda någonting. Trots att man som konsument förväntar sig att ett avtal då är ingått, valde Komplett att inte fullfölja köpen – med hänvisning till en kort notis om osäker leverans. Det hade varit en sak om detta gällt alla – men ett fåtal kunder fick ändå sina kort, vilket skapar känslan av att hela hanteringen varit godtycklig och otydlig. Kommunikationen från kundtjänst har varit bristfällig. Standardiserade svar utan personligt bemötande har gett intrycket av att man bara försöker vänta ut kritiken. Flera dagar har passerat utan konkret svar på mejl, och det är tydligt att man underskattat både problemet och kundernas frustration. Jag har tidigare sett Komplett som en pålitlig återförsäljare, men det här har tyvärr skadat förtroendet rejält. Det handlar inte bara om ett grafikkort eller ett pris – det handlar om hur man som företag väljer att agera när något går fel. Där brast det den här gången.