Prisjakt

soda

Medlem sen 2002-09-09
11
Bidrag
3
Hjälpsamröster
NetOnNet
Utmärkt
(500+)
s
soda
11 omdömen
UselRedigerades 17 år sedan

Jag köpte i Februari i år en bilstereo av detta företag. Jag köpte den i deras lagerbutik i Stockholm. När jag packat upp stereon så upptäcker jag att förpackningen har varit bruten och att antenn-adaptern (iso) saknas. När jag kopplar in stereon upptäcker jag också att det är fel på den. Jag felanmäler stereon till Netonnet och de säger att de skall skicka ut en förbetald fraktsedel. Jag nämner också att förpackningen har varit bruten samt att iso-adaptern saknas. Det skall man ordna lovar man. Efter att två veckor gått och jag inte fått någon fraktsedel så ringer jag dem igen och påminner dem. De skyller på att fraktsedeln kanske tappats bort i posten. Fraktsedeln anländer och jag skickar in stereon. Netonnet skickar i sin tur vidare stereon till en verkstad som konstaterar fel på processorn och löder om denna. Efter påringning till Netonnet för att reparationstiden blivit mycket längre än de utlovat så får jag stereon återskickad. Kopplar in den och konstaterar att felet kvarstår. Provar att koppla in stereon i min andra bil med samma symptom. Ringer återigen service avdelningen på Netonnet och säger som det är, att stereon inte fungerar. Får återigen skicka in stereon på reparation, den här gången konstaterar deras egna verkstad att det INTE? är något fel på Stereon och skickar tillbaka den igen. Stereon fungerar fortfarande inte. Provar den i ytterligare en bil och samma fel återkommer. Ringer återigen Netonnet som skickar en fraktsedel. Den här gången är stereon borta i nästan 3 månader innan jag får tillbaka den. Man har konstaterat iris-fel på lasern och lött om en kallödning sedan förförra gångens reparation. Får tillbaka stereon efter att den varit borta Juni/Juli/Augusti och halva September. Kopplar in den och ledsnar ur. Samma fel kvarstår fortfarande. Hur mycket ska man behöva stå ut med som kund egentligen? En sak är säker. Jag skall driva detta ärende vidare och aldrig mer handla någonting från Netonnet. Självklart berättar jag för alla jag känner hur jag blivit behandlad som kund. Man vill ju inte att någon man känner skall råka ut för samma behandling. Under hela tiden som ärendet fortgått så har jag nämnt att förpackningen var bruten vid köp samt att iso-adaptern saknades. Trots detta har jag inte fått någon sådan utskickad till mig. Allt har skötts MYCKET dåligt av Netonnet. Synd att det inte gick att sätta en överstruken stjärna