Fantastiskt bilspel! Kan verkligen inte förstÄ varför nÄgra av er ger spelet en 1:a...(lirar vi samma spel?) Ratt & pedal Àr en sjÀlvklarhet. Kör sjÀlv med "Thrustmaster Ferrari Wireless GT Cockpit 430 Scuderia". Fungerar hur bra som helst, dock var jag tvungen att Àndra styrningsinstÀllningarna (steering sensitvity 20% och steering speed sensitvity 100%)
Inte en vÀrdig uppfölljare. Alldeles för oseriöst och lekfullt. Red Alert 2 Àr tusen gÄnger bÀttre. Det hÀr kanske funkar om du Àr ny till C&C-serien.
Mycket bra spel! Ett mÄste om du gillar FPS. Det har slÀppts nÄgra patcher sedan release, sÄ nu fungerar det mycket bÀttre. Kör pÄ X4 965 3,4GHz, HD 6950 2GB och 16GB RAM.
Crysis Àr en av mina personliga favoriter bland FPS-spel. Denna efterföljare Àr bra, men inte i nÀrheten av 1:an. Multiplayer-delen intresserade mig inte, dÄ kör jag hellre BF3.
Likt Arkham Asylum Àr det vÀlgjort och underhÄllande. Det som drar ner betyget Àr att det finns en del saker man stör sig pÄ, att sidouppdragen Àr ganska trÄkiga samt att huvudstoryn kÀnns aningen kort.
Eftersom spelet var under utveckling i ca 15 Är kunde man anta att det skulle kÀnnas nÄgot "omodernt", t.ex. vad gÀller grafiken. Men det Àr helt klart underhÄllande.
Uppdaterad: Styrningen har en bugg. Ena stunden Àr den vÀldigt kÀnslig, andra stunden Àr den normal. Det rÀcker med att pausa spelet och sedan ÄtergÄ för att styrningen ska bli normal. Vet ej vad det kan bero pÄ men det Àr vÀldigt irriterande! +Positvit: Optimeringen till PC, grafiken, fartkÀnslan, körkÀnslan, banorna, ljudet vid kameralÀge utanför bilen, antal spelttimmar. -Negativt: Styrningsbuggen, presentationen, ljudet inne i bilen, berÀttarrösterna, Games for Windows Live. Kör med "Thrustmaster Ferrari Wireless GT Cockpit 430 Scuderia". Fungerar bra, dock var jag tvungen att sÀnka "steering linearity" pÄ grund av styrningsbuggen.
Ett mÄste för alla gamers!
Ytterligare ett mycket vÀlgjort spel i serien, Àven om jag personligen Àr mer förtjust i Empire: Total War. Det som drar betyget Àr att det saknas variation, vilket till stor del beror pÄ att spelet bara behandlar Japan. T.ex. Àr alla klaner nÀstan identiska vad gÀller enheter, byggnader osv. Detta gör spelet mindre spÀnnande och man tröttnar förhÄllandevis snabbt. Ser nu fram emot expansionen "Fall of the Samurai" liksom ett helt nytt Total War spel.