Prisjakt

samjox

Medlem sen 2025-09-12
1
Bidrag
0
Hjälpsamröster
Löplabbet
Bra
(53)
s
samjox
1 omdöme
UselRedigerades en månad sedan

Jag beställde två par skor från Löplabbet, men fick endast ett par levererat. Redan den 5 augusti påtalade jag felet till deras kundservice. Efter flera dagars väntan fick jag ett svar där de menade att paketet vägde lika mycket som två par skor och därför inte såg någon avvikelse. Jag skickade bilder och uppgifter om att paketet vägde mindre än vad de påstod, och att det tydligt bara innehöll ett par. Den 13 augusti fick jag besked om att de skulle starta en utredning med Postnord. Sedan dess har det gått över två veckor utan någon som helst återkoppling, trots påminnelse. Att som kund stå utan vara, utan återbetalning och utan svar från ett företag som profilerar sig på service och kvalitet är mycket besvikande. Det är inte bara brist på kommunikation – det är respektlöst mot kundens tid och pengar. Jag förväntar mig fortfarande en lösning, men mitt förtroende för Löplabbet är kraftigt skadat. Som kund känner jag mig både nonchalerad och bortprioriterad. (2025-09-12: Efter lång tystnad tog Löplabbet äntligen kontakt igen. Den nya kontaktpersonen Sigge berättade att mitt ärende blivit liggande på grund av en miss i överlämningen när en tidigare kollega slutat. Han bad om ursäkt för detta och erbjöd en konkret lösning: antingen att skicka ut det saknade paret skor direkt eller återbetala beloppet. Det här svaret är mer i linje med vad jag hade förväntat mig från början, ansvarstagande och med en vilja att faktiskt lösa situationen. Det är synd att det skulle behöva ta så lång tid och så många påminnelser innan det nådde dit, men jag uppskattar att frågan nu tas på allvar. Förhoppningsvis får vi nu en snabb och smidig lösning, och jag kan tänka mig att revidera mitt betyg när ärendet är helt avslutat.)