Elgiganten behöver lära sig vad service och goodwill är och inte skylla på att de följer konsumentlagen. Ibland finns det tillfällen när det kan vara värt att skicka ut en ny produkt för att värna om sina kunder. Det skadar inte att sätta sig i kundens perspektiv. Jag har köpt en ny mobil som varit fel från start (hämtade ut paketet för mindre än 2 veckor sedan) med en felaktig frontkamera. Har jämfört min telefonen med någon annans modell som är samma och skillnaden är tydlig. Jag har varit i kontakt med Google som håller med om felet och bett mig att ta kontakt med min återförsäljare som tyvärr inte varit så hjälpsamma från början då jag tidigare påtalat detta till Elgiganten. Men jag fick svart på vitt när jag fick jämföra med samma modell. Det är en helt ny telefon och jag förväntar mig en ny telefon i utbyte som funkar. Jag gick till Elgiganten igen och påtalade att Google har erkänt felet på min telefon. Eftersom jag inte fick hjälp första gången så kontaktade jag även Google däremellan. När jag besöker Elgiganten igen vill alltså Elgiganten ta in min NYA telefon för reperation. Jag ska alltså vänta flera veckor på att få en helt ny telefon lagad som jag behöver nu och under sommartid tar det längre tid. Jag köper inte deras floskler gällande deras policy att de först ska laga produkten och följer konsumentlagen. Detta är noll service till sina kunder. Jag förstår om det gäller en dammsugare eller högtalare att man kan vänta lite, fine. Eller om man haft mobilen en längre period Men en ny mobil?! Detta är en helt ny mobil! Jag behöver den nu. Jag ska resa. I dagens samhälle är man tyvärr beroende av en telefon med batteri som håller. Jag köpte en ny telefon för att det är dåligt batteri på min gamla. De hade lätt bara kunnat skicka mig en ny mobil och sälja den lagade som outlet-vara när den knappt är använd och hämtad för mindre än 2 veckor sedan på ombud. De erbjöd mig lånetelefon men det tar mig tid att ladda över appar mm när jag byter mellan enheter. Så nej jag köper inte det. Jag har konversation från Google och gjort alla steg för att utesluta. Detta har tagit mig flera dagar av min tid. Jag nämnde att jag har foton som bevis också. Ändå envisades de fortfarande med att den ska in på lagning och ska utredas. Att de bara följer de regler och policy de har. Hade inget annat val och jag lämnade in den. Jag frågade hur jag ska bli kompenserad för all tid jag lagt och då svarar tjejen "Du får felet åtgärdat". Varav jag svarar "Jag får ju inte kompensation för tiden jag lagt på detta". Det fick jag inget svar på. Jag känner mig inte speciellt villig att handla något från Elgiganten i framtiden pga detta. Även min sambo ville handla en vara från den men pga deras bemötande så backar han nu. Kommer kolla om det finns bättre alternativ. Bra jobbat Elgiganten! Jag tror inte att de vill ha nöjda kunder. Jag har varit i kontakt med kundtjänst också efter allt detta. Kändes ändå som att han jag pratade med förstod mig. Han ville iaf försöka påskynda ärendet och att de kunde skicka en ny. Men beslutet får väl inte han ta och han kunde inte lova. Ett prisavdrag på köpet hade varit det rätta efter allt besvär nu. (Tillägg) För butiken skickade ett nytt sms och skyllde ifrån sig på tillverkaren. Ni kan skicka ut en ny mobil om vi vill. Tjejen i butiken kunde ha varit mer hjälpsam och tittat på foton och konversationen med Google. Varför ska jag som kund ta smällen när felet var där från början?