Prisjakt
User profile avatar

Ingemar

Medlem sen 2024-11-17
1
Bidrag
0
Hjälpsamröster
Telia Mobilt Bredband
Dålig
(4)
I
Ingemar
1 omdöme
Usel2 månader sedan

1.Ville ha ett mobilt bredband. Jag fick ett mobilt bredband med TV-tjänster på en adress som inte hade stöd för tjänsten. (fick avsluta bredbandet men inte TV-tjänsterna) 2.Ville flytta mitt mobilabonnemang och teckna nytt obundet. Jag fick mitt mobilabonnemang bundet och en telefon som jag inte ville ha. 3.Blev av med samlingsrabatter. 4. Jag fick nummer flyttat som jag aldrig bett om. För att få tillbaka numret så måste jag teckna ett nytt abonnemang hos någon annan leverantör. Detta var dessutom ett kontantkort hos Comviq som jag inte kunnat använda på någon månad. Dels kopplat till tvåstegsverifiering. Har aldrig någonsin känt mig så lurad och besviken, tack för det Telia! Den 17 maj 2025 skulle jag teckna mobilt bredband. Var inne på Telias webbplats och där fanns det en chat där man frågade om jag vill bli uppringd. Det ville jag. Jag hade innan sökt på mobilt bredband för att se om Telia kunde hjälpa mig på den nya adressen som jag vill teckna bredband på. Där stod det att Telia inte kunde erbjuda tjänsten. Men jag var ute efter bredband och telefoni så jag vill ändå höra vad det fanns för alternativ hos Telia. Jag blev uppringd på ett nummer som jag gav dem. Blev snabbt uppringd av en säljare (JA) från någon Stockholmsbutik och jag berättade att jag skulle vilja ha mobilt bredband på en annan adress än där jag bodde vid tillfället. Berättade att jag sökte på det och han skulle titta på det. Då fick jag till svar att det skulle han kunna ordna. Jag fick ett bra erbjudande och var helnöjd med Mobilt Bredband & TV. Då tänkte jag att jag skulle kolla det mobila telefonabonnemanget också. Jag vill ha obundet och fri surf. Det verkade bra så jag tog det. Ville även ha ett av mina nummer överflyttat från Tre. Allt var frid och fröjd just då. Men sen... När jag väl loggade in på mitt telia så upptäckte jag att (JA) hade flyttat det numret jag rinde ifrån och inte det som vi hade bestämt. Detta var en söndag och de har ingen support då så jag ringde på måndagen den 19 maj 2025. Pratade med kundtjänst som skulle se till att rätt nummer blev flyttat. Precis innan samtalet avslutas så säger supporten att jag skall får en present som god kund. Så han skickade mig en Samsung A16, var inte behov av någon telefon men tackade. När jag väl fått hem telefonen så upptäckte jag att det abonnemanget jag bett om att vara obundet nu helt plötsligt var bundet i två år. Detta hade jag inte bett om, ville bara att de ändrade nummer för flytt som avtalat. I samma veva fick jag hem router och mobilt bredband och upptäckte att jag knappt kunde surfa. Fick hastigheter mellan 5-10 mp som bäst. Ibland försvann signalen. Routern klagade på att den hade (Mycket dålig) mottagning. Jag ringde efter ett tag och klagade på detta och fick tips om att fabriksåterställa routern m.m. Men det blev inte bättre. Så till slut fick jag igenom en uppsägning av det mobila bredbandet. Men jag fick inte säga upp TV tjänsterna som jag tecknade samtidigt. Tillbaka till mobil abonnemanget. Nu kunde jag se i appen att den nya flytten av nummer blivit riktigt. Jag kunde även se det andra numret men det stod som inaktivt. Så jag tänkte inte på det just då. Efter ca 30 dagar så kunde jag inte använda mitt nummer (det som nummer jag inte vill ha flyttat) ingen tjänst stod det i telefonen. Tittade i appen igen och då stod det att abonnemanget var aktivt helt plötsligt. Ringde om detta och fick till svar att jag är tvungen att teckna ett nytt abonnemang hos någon annan för att få tillbaka det. Dessutom så har jag tappat samlingsrabatter som de skröt om när jag tecknade båda abonnemangen