Haft denna TV i ett år nu och kunde inte vara nöjdare med mitt köp! Är lika imponerad av bildkvaliteten varje gång jag slår på den. Kommer inte gå tillbaka till något annat än OLED efter denna. Kan vara värt att veta att man ska vara försiktig med färgstarka, statiska bilder då de kan bränna fast om man har har dem på för långa perioder. För mig är ljusstyrka mer än tillräcklig! (värt att nämna att om mer än ca 90% av skärmen domineras av vitt så sänks ljusstyrkan något vilket kan vara lite irriterande)
Otroligt smidiga och snygga hörlurar som gör sig bäst vid resor där brusreduceringen är topptopp! Men ljudkvaliteten är tyvärr inte högre än average. För mig hackar dessutom ljudet relativt ofta tack vare dålig Bluetooth signal, trots endast 2-3m till ljudkällan vilket kan vara väldigt irriterande. Men det mest irriterande med lurarna är micen som verkar plocka upp allt ljud runtom en vilket gör dom omöjliga att ringa med i miljöer som inte är helt fria från bakgrundsljud. Går inte ens att ringa under en promenad i skogen utan att mottagaren klagar på bakgrundsljud från skorna typ. Detta är mina andra QC35II med samma problem så jag antar att det "ska" vara så. Tråkigt att inte kunna använda dom till samtal, speciellt med tanke på priset....
Skrattretande dålig kundservice och sjukt rörigt ordersystem. Produkten jag skulle köpa var tillfälligt slut i lager, så jag var då tvungen att ringa till kundservice för att lägga min beställning (känns något utdaterad metod, men fine). Väl framme i telefonkön fick jag prata med en trevlig person och beställningen gick väl ganska smidigt, min produkt skulle levereras inom ca 3 veckor vilket kändes som lång tid, men okej då. När jag sedan gjort betalningen via banköverföring och någon dag senare går in på onlineordern står det att förväntad leverans är ca 7 veckor.. Det kunde inte jag ta och ringde därför till kundservice igen, men de kunde inte göra någonting åt saken utan frågade istället, väldigt kvickt, om jag ville annullera min beställning, vilket jag då bad dem göra. 3 timmar senare får jag ett mail om att de nu fått in min betalning och att beräknad leveranstid är 3 veckor. Jag ringer tillbaka till kundtjänst och ber dom avbryta annulleringen men då säger dom att det går inte, utan jag måste ringa och lägga en ny order. Vafan? Jag gör det och frågar ytterligare en gång om leveranstid, 2 veckor säger dom, samma datum som innan. När jag senare går in på onlineordern står det igen att förväntad leveranstid är 7 veckor, men jag tänkte att jag väntar tills dom får in betalningen denna gång (frustrerande..). När betalningen sedan kommer in står det att datorn förväntas levereras om 5 veckor (2 veckor efter den första). Insåg att ju mer jag lägger mig i detta, desto längre tid verkar det ta så jag väntade på ordern. Dock insåg jag att jag önskar leveransen till en annan adress nu när det tar sån lång tid. Efter en jävla procedur slutar det med att de bekräftar ny adress men likt förbannat skickar produkten fel.. Så jävla dåligt Det verkar som kundservice inte har någonting med HPs ordersystem att göra, utan det känns som en tredjepart som sitter i Spanien (.es mailadresser) och som inte ser ett dugg mer än vad jag gör hemma. Helt värdelöst