Prisjakt

Anna

Medlem sen 2024-03-07
1
Bidrag
1
Hjälpsamröster
Adexa Nordic
Dålig
(10)
A
Anna
1 omdöme
Uselett år sedan

Sanslösa vid solklar reklamation. Först hävdade de att felet inte minskade funktionen och ville ge 25% i "Goodwill". Felet påverkar i högsta grad funktionen vilket jag förklarade och även hur. Nästa steg var att JAG skulle jaga offerter för reparatör och sedan sända till dem för att se OM de tänkte ersätta. Nästa att jag skulle häva köpet och göra ett nytt inköp och att jag ska meka med transporter. Fullständigt ovilliga att fullgöra sitt avtal och är snorkiga så det räcker. Det har nu gått tre veckor sedan leverans och reklamation och de vägrar konsekvent några andra åtgärder än att jag ska häva avtalet och returnera den felaktiga produkten, och få tillbaks mina pengar efter att de tagit emot den. Mitt "lösningsfokus" ifrågasätts eftersom de föreslagit detta. Ärligt talat så är det svårt att lita ens på återbetalning efter de här veckornas kontakt. Inte ens hänvisning till lagstiftning och deras egna leveransvillkor får dem tvivla på MITT bristande lösningsfokus - jag har bett om reparation eller omleverans. Jag har jobbat med adexaprodukter och trots priset på den har de varit bra lågprisprodukter men efter det här... Aldrig mer Adexa. En sak är att kvaliteten överensstämmer med priset, en annan är att de tycks anse att sakerna inte ens behöver fungera vid leverans. Borde läst på Trustpilot innan beställning.