Prisjakt
Annons
Adexa Nordic
  • Restaurang&Storköksutrustning
  • Otroligt låga priser
  • Snabba leveranser
1.4Dålig
6 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
A
Anna
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Sanslösa vid solklar reklamation. Först hävdade de att felet inte minskade funktionen och ville ge 25% i "Goodwill". Felet påverkar i högsta grad funktionen vilket jag förklarade och även hur. Nästa steg var att JAG skulle jaga offerter för reparatör och sedan sända till dem för att se OM de tänkte ersätta. Nästa att jag skulle häva köpet och göra ett nytt inköp och att jag ska meka med transporter. Fullständigt ovilliga att fullgöra sitt avtal och är snorkiga så det räcker. Det har nu gått tre veckor sedan leverans och reklamation och de vägrar konsekvent några andra åtgärder än att jag ska häva avtalet och returnera den felaktiga produkten, och få tillbaks mina pengar efter att de tagit emot den. Mitt "lösningsfokus" ifrågasätts eftersom de föreslagit detta. Ärligt talat så är det svårt att lita ens på återbetalning efter de här veckornas kontakt. Inte ens hänvisning till lagstiftning och deras egna leveransvillkor får dem tvivla på MITT bristande lösningsfokus - jag har bett om reparation eller omleverans. Jag har jobbat med adexaprodukter och trots priset på den har de varit bra lågprisprodukter men efter det här... Aldrig mer Adexa. En sak är att kvaliteten överensstämmer med priset, en annan är att de tycks anse att sakerna inte ens behöver fungera vid leverans. Borde läst på Trustpilot innan beställning.

M
Martin
1 omdöme
Usel2 månader sedan

VARNING! Köpte en rostfri bänk med diskho. Urusel kvalitet. Godset är så tunt att diskhon släpper på flera ställen (stora hål). Hela bänken är dessutom så skev att benen diffar 5 cm i höjd. Helt oanvändbar!

h
Usel4 månader sedan

hemskt sällskap. väntar fortfarande på mina pengar tillbaka efter att jag returnerade en produkt som hade en felaktig beskrivning på deras hemsida. 3 veckor efter och många telefonsamtal har inte fått mina pengar. håll dig borta från dem

Gästanvändare
DåligRedigerades 5 månader sedan

Det är billigt av en anledning

Gästanvändare
UselRedigerades 6 månader sedan

Anmält till ARN. Skickar produkter som är sönder. Kan inte ens tänka sig ta tillbaka varan enligt distansavtalslagen. Skitotrevlig kundservice.

Gästanvändare
UselRedigerades 7 månader sedan

Ett företag man absolut INTE skall handla från, de har dåliga saker och tar inget ansvar vid reklamationer. Byt ut hela personalen eller lägg ner företaget, då borde inte få finnas var på marknaden och lura kunder. Köper du saker från dem kan ni lika gärna slänga pengarna i sjön.

Gästanvändare
Uselett år sedan

Jag fick en blender av modell Adexa CB501 i födelsedagspresent i mars 2022. Efter att den stått några månader i höst har lagret till kniven rostat fast då packningar till lagret är av undermålig kvalitet. Jag förväntar mig såklart kunna dokumentera felet för Adexa och åtminstone få axeln med tillhörande lager ersatta med nya då det inte ens gått 9 månader sedan inköp. Jag bifogar kvitto och reklamerar produkten, men likt för tidigare recensent får jag detta svar från Adexa: Hej! Ni har köpt en vara med reservdelsgaranti med nedan villkor: Garanti För att kunna erbjuda lägsta möjliga pris till våra kunder erbjuder AdexaNordic 12 månaders reservdelsgaranti (materialgaranti) från och med inköpsdatumet för reservdelar och utbytesenheter. Vidare gäller följande för reservdelsgarantin: 1) Den inkluderar inte extra ersättning för indirekta förluster, kostnader eller skador. 2) Arbetskostnader, såsom felsökning och installation, och eventuella fraktkostnader ersätts inte. Så ni behöver boka in en servicetekniker (som ni behöver bekosta) lokalt som behöver felsöka varan och kunna konstatera vilken del som är trasig för så vi kan skicka ut rätt reservdel om tekniker inte har sådan. Vänligen återkom med feslökningsrapport och ordernummer. Med vänlig hälsning, Christoffer Kundtjänst Adexa Nordic De menar alltså på fullt allvar att jag själv ska bekosta en servicetekniker för att felsöka varan. Blendern kostar 1100 kr och det är därför en orimlig förväntning att kunden själv ska anlita någon för att felsöka varan förmodligen för närmare samma pengar som en helt ny kostar. Dessutom är jag själv utbildad tekniker och har inga problem att identifiera ett problem med en blenderkanna, och har även erbjudit Adexa bilder på felet. Det har nu gått en månad och efter att initialt skickat en förfrågan via deras formulär på hemsidan fick jag skicka ytterligare ett mail efter några dagar för att fråga om det var någon som sett mitt mail. Efter ytterligare någon dag fick jag ovan bifogat svar som jag sedan försökt att få någon sorts återkoppling på genom fyra mail den senaste månaden. Jag har erbjudit mig att köpa ett par ex av reservdelen själv om de bara berättar hur jag går tillväga. Inget svar ens, så jag kan bara konstatera att Adexa är vansinnigt likgiltiga inför kunder som har problem med deras varor även inom garantitiden och hör jag inte ifrån dem snart hamnar blendern i återvinningen och jag köper en riktig maskin.

Gästanvändare
Usel2 år sedan

Jag avråder starkt från att handla alltför billiga saker från Adexa. Mycket av det som de säljer känns oerhört billigt, och kvaliteten är låg. Vänder man sig till kundtjänst angående kvaliteten så är det inget de tar ansvar för. För att citera dem själva: "Ska vi ta emot detta som ett garantiärende behöver vi en felsökningsrapport där det framgår vad som är fel och vilka komponeter som behöver bytas." Det räcker alltså inte att öppna produkten, inse att det man köpt är skräp och sen försöka returnera den. Jag avråder starkt, och rekommenderar istället att lägga pengarna på något som inte är billigt importerat skräp.

Om butiken

Adexa Nordic

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

SwishPayPalAmerican ExpressVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

adexanordic.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Adexa Nordic AB

Organisationsnr: 559205-1402

Information hos allabolag.se