Värdelös moped, ännu sämre service! Absolut värdelös organisation. Handla inte här! Det började dåligt redan när mopeden levererades och det tog över 3 veckor och ett antal propåer innan de förde över ägandeskapet till mig. Mopeden skall sedan servas efter 30mil (1995kr) och trots att jag servade den efter 28mil så slutade mopeden fungera strax efter (dör på tomgång och tappat kraft). Då är det mer eller mindre omöjligt att få tag på någon på MotorSweden. Inga mail besvaras (trots löfte om svar inom 24h på hemsidan) och ringer man så möts man av en telefonsvarare som säger att det är stängt oavsett när man ringer. 10 dagar senare får jag äntligen tag på någon som svarar, men får bara veta att jag måste göra en "Reklamation" på hemsidan. När jag gör det får jag ett automatgenererat mail som säger åt mig att kontakta en "auktoriserad Viarelli-serviceverkstad i ditt närområde" och "Om felet omfattas av garantin och garantivillkoren är uppfyllda sker både reparation och eventuella reservdelsbyten kostnadsfritt hos auktoriserad verkstad." Jag får kontakt med en auktoriserad verkstad som tar in mopeden för att fixa problemen. Enligt verkstaden behövde ventilerna justeras, men tydligen tändspolen bytas vilket de upptäckte efter att den fortfarande inte fungerade efter deras justering av ventilerna. Verkstaden upplyser mig också om att tändspolen går på garanti, men inte ventilerna eftersom de skulle ha justerats bättre på den tidigare servicen (på order från MotorSweden) vilket gör att jag fick betala ytterligare 1995kr för en moped som gått 50mil. Tyvärr går mopeden fortfarande dåligt och orkar inte hålla hastigheten i uppförsbackarna längre. Således försökte jag kontakta MotorSweden igen för att slippa betala för ett uppenbart garantiärende (ventilerna var ju inte problemet eftersom verkstaden behöll mopeden flera dagar för felsökning och till slut bytte tändspolen för att få den att fungera rimligt). Jag kontaktade även verkstaden och förklarade att problemet fortfarande inte var helt löst. verkstaden svarade "tråkigt att höra! Det man får göra är att byta vikter i variatorn som sitter i mopeden. Att tillägga, är detta inget som leverantören tar på garanti. 1244kr". MotorSweden svarar efter 5 dagar. Med samma autogenererade svar som första gången.... Sammanfattning: Om ni köper en moped från MotorSweden, räkna med att mopeden är av riktigt värdelös kvalitet och var beredd att betala uppemot 50% av köpeskillingen på "service" inom de första 50 milen eftersom de säljer skräp och dessutom ignorerar sina kunder totalt.