Prisjakt
Annons
motorsweden.se
  • Upp till 2 års garanti
  • Leverans inom 1-3 dagar
  • Räntefri delbetalning
1.6Dålig
5 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

l
lordalstrom
1 omdöme
Usel12 dagar sedan

Varit riktigt nöjd med fyrhjulingen jag köpte i början av 2025. Trevligt bemötande och service. Men detta har upphört nu när betalningen inkommit och problem uppstått. Enligt manual behöver man efterdrabultar INFÖR varje körning. Detta har gjorts. Men nu när flertalet bultar lossnat varav den ena till bromsarna (Och en olycka inträffat) så säger MotorSweden ifrån sig ansvaret för att åtgärda detta. Den har kört max 6 timmar och vill säga att den aldrig körts mera en 30min åt gången, har ställt frågan om man även behöver efterdrabultarna även under körning då det inte framgår i manualen. Motorsweden erbjuder sig att ta in fyrhjulingen för kontroll, men om dem anser att det är handhavande fel så får jag stå för frakt + arbete. Blir ju inte att jag skickar in den för att dem ska säga "det är handhavande fel" utan att ens titta på den. Då jag inte har spelat in videos när detta har gjorts, och dem är snabba på att säga ifrån sig ansvaret via mejl. Får nu själv bekosta nya delar + arbete. STOR VARNING för detta företag.

a
anesspuska
1 omdöme
OK16 dagar sedan

Undvik att köpa från detta företag. Köpte en Atv 250cc som sickades med ett batteri som inte fungerade alls. De enda dem är ute efter är pengar och väldig konstigt personal

h
havannah84
1 omdöme
Uselen månad sedan

14e juli fick jag hem en fyrhjuling till barnen. 2h efter leverans har jag skickat in reklamation då fyrhjulingen är strömförande i chassit. Efter att ha kontaktat dom 20gånger sen dess så har dom ännu inte återkommit med hur vi löser ärendet. Ringt varannan dag. Mailat, kontaktat ägarna o inget alls händer Köpa absolut inget från detta företag

o
ola.reppling
1 omdöme
Usel3 månader sedan

Värdelös moped, ännu sämre service! Absolut värdelös organisation. Handla inte här! Det började dåligt redan när mopeden levererades och det tog över 3 veckor och ett antal propåer innan de förde över ägandeskapet till mig. Mopeden skall sedan servas efter 30mil (1995kr) och trots att jag servade den efter 28mil så slutade mopeden fungera strax efter (dör på tomgång och tappat kraft). Då är det mer eller mindre omöjligt att få tag på någon på MotorSweden. Inga mail besvaras (trots löfte om svar inom 24h på hemsidan) och ringer man så möts man av en telefonsvarare som säger att det är stängt oavsett när man ringer. 10 dagar senare får jag äntligen tag på någon som svarar, men får bara veta att jag måste göra en "Reklamation" på hemsidan. När jag gör det får jag ett automatgenererat mail som säger åt mig att kontakta en "auktoriserad Viarelli-serviceverkstad i ditt närområde" och "Om felet omfattas av garantin och garantivillkoren är uppfyllda sker både reparation och eventuella reservdelsbyten kostnadsfritt hos auktoriserad verkstad." Jag får kontakt med en auktoriserad verkstad som tar in mopeden för att fixa problemen. Enligt verkstaden behövde ventilerna justeras, men tydligen tändspolen bytas vilket de upptäckte efter att den fortfarande inte fungerade efter deras justering av ventilerna. Verkstaden upplyser mig också om att tändspolen går på garanti, men inte ventilerna eftersom de skulle ha justerats bättre på den tidigare servicen (på order från MotorSweden) vilket gör att jag fick betala ytterligare 1995kr för en moped som gått 50mil. Tyvärr går mopeden fortfarande dåligt och orkar inte hålla hastigheten i uppförsbackarna längre. Således försökte jag kontakta MotorSweden igen för att slippa betala för ett uppenbart garantiärende (ventilerna var ju inte problemet eftersom verkstaden behöll mopeden flera dagar för felsökning och till slut bytte tändspolen för att få den att fungera rimligt). Jag kontaktade även verkstaden och förklarade att problemet fortfarande inte var helt löst. verkstaden svarade "tråkigt att höra! Det man får göra är att byta vikter i variatorn som sitter i mopeden. Att tillägga, är detta inget som leverantören tar på garanti. 1244kr". MotorSweden svarar efter 5 dagar. Med samma autogenererade svar som första gången.... Sammanfattning: Om ni köper en moped från MotorSweden, räkna med att mopeden är av riktigt värdelös kvalitet och var beredd att betala uppemot 50% av köpeskillingen på "service" inom de första 50 milen eftersom de säljer skräp och dessutom ignorerar sina kunder totalt.

M
Martin
1 omdöme
Usel9 månader sedan

Sämsta jag någonsin varit med om.. 2 veckor utan svar från en reklamationsavdelning som inte tar emot samtal. Flertalet samtal och mail men ingen hjälp. Fick ett paket för tre veckor sedan som uppenbart är skadad på deras lager där vitala delar saknas och delar skadade. Ingen vilja alls att få en nöjd kund. Inte en enda återkoppling på ett ärende där man förväntar sig att de omgående ska beklaga det som inträffat och lösa situationen. Helt horribelt..

H
Henrik
1 omdöme
Uselett år sedan

Köpte ny viarelli gt1 bensin till min dotter som vi fick hem 5/3-24 . Mopeden har inte ens gått 30 mil när den börjar stanna under färd( motorn tvärdör). Skickar in reklamation 23/6 får mejl att lämna in den på auktoriserad verkstad. Får bifogat karta med återförsäljare och börjar kontakta dom. Men ingen vill ha med Motor Sweden att göra och återförsäljarna har bett dom ta bort dom från återförsäljar listan. Ringer Motor Sweden x antal ggr ,ingen svarar. Blir hänvisad till reklamationen via nätet men nu svarar dom inte längre där heller. 5/9 har jag fortfarande inte fått någon hjälp alls. Köp inget från dessa cowboys.

s
Uselett år sedan

Jag köpte en X-PRO Viper som gick sönder efter 7 månader. Batteriet gick sönder och stekte styrboxen. Inget som täcktes av garantin. Körd max 20 h innan den gick sönder. 4000 spänn för ett nytt batteri och 1500 för en styrbox.

Gästanvändare
Usel2 år sedan

Kunden har alltid fel... En butik som ser fräsch och bra ut med en försäljare som är din bästa vän tills du gjort köpet. Innan du gjort köpet så svarar man på mail och samtal inom 10 min, skulle du vilja komma i kontakt efter köpet med ett service/garantiärende så ignorerar dem dig tills du förhoppningsvis gett upp.Vi snackar alltså om att de inte svarat på 15-20 samtal över loppet av 4-5 dagar och säkert 10 mail. Köpte en Viarelli picollo som bara strulat... Första som la av efter ett par dagar va blinkers som tog dem 2 veckor att fixa efter enormt mycket tjat från min sida, är helt övertygad om att moppen fortfarande hade varit kvar på verkstaden om jag inte varit på dem. I samma veva säger jag till att moppen tappat hastighet dvs när det är cirka 60 % kvar av batteriet så ligger moppen på 22km/h och går inte snabbar, något både försäljaren och mekanikerna va överens om att det inte skulle vara så. Detta åtgärdas dock inte denna gången då de inte kan hitta felet. Felet med tappad hastighet fortsätter och jag filmar under körning för att visa problemet och dagen efter kör jag upp och visar detta till dem varpå de kliar sig i huvudet och säger näää så ska det inte vara... De lovar att återkomma dagen efter.. Dagen efter får jag följande mail: "Vi har nu pratat om ditt ärende med Anders som är eftermarknads- och service/mekaniker chef här. Enligt alla tester så är det inget fel på din moped. Att kraften falnar efter ett par mils körning är helt normalt, han jämförde med en regnvattentunnasom är full, man har ett högre tryck i början när den töms, därefter så minskar trycket uppifrån och flödet blir mindre.Så fungerar det med lithiumbatteri också" Samma personer som säger att det inte ska vara så dagen innan säger dagen efter ehhh jo klart det ska vara så.. Detta leder till att jag kör upp till stället och får ett utbrott framför andra kunder och i den vevan kommer det fram någon chef som säger jo det ska visst vara så trots att våra egna mekaniker säger att det inte ska vara så... Jag får dock ett nytt batteri och i stundens hetta lovar jag att ge mig om det är samma problem med nya batteriet. 5 dagar senare skickar jag följande mail: "Batteriet jag fick nu senast va ännu sämre, jag tappar till 23/24 redan efter 1 mil! Jag kommer komma in någon dag i vecka 44 (då jag har lov) och hade då uppskattat om det finns en lösning annars kommer jag vill ha en ny moped då detta är tredje gången jag är inne med samma problem." Svaret som kom 5 dagar senare: "Hej Jag pratade med Peter som gav dig ett nytt batteri,han sa att ni var överens om att skulle detta batteriet också tappa i kraft på samma sätt så accepterade du att det är så. Mvh Motorsweden" Förutom allt detta så har nu laddaren börjat strula då den slutar ladda batteriet efter ett tag och man måste trycka på batterindikatorn för att gå igång laddningen igen... SÅ MED ANDRA ORD! Dina bästa vänner tills du handlat efter det skiter dem i dig och allt är ditt eget fel så vad du än gör så HANDLA inte här, har du tänkt handla moped och motorsweden är ditt enda alternativ, BRÄNN PENGARNA och njut av att de inte kommer få en enda krona av dig, hade jag vetat allt detta innan då hade jag brännt mina pengar det kan jag lova er!

Gästanvändare
UselRedigerades 2 år sedan

Deras bemötande när man köpt en icke-fungerande dyr produkt från dem är en katastrof. Sämsta jag upplevt. Hur detta företag kan överleva är en gåta.

Gästanvändare
UselRedigerades 2 år sedan

håll er borta från motorsweden. Jag önskar att jag läst på tidigare om företaget. Värsta tänkbara kvalitet. de tar inget ansvar. har fortfarande inte lyckats starta crossen. Batteriet var trasigt från leverans. ( men det är ju mitt fel enl. dom) när jag bytte batteriet upptäcktes ännu mer skavanker och fel. Delar är felmonterade. tanken läcker. kåporna är uppsågade med sticksåg för att få in batteriet. och el'en är felmonterad på hela crossen. . om jag får igång den kommer den vara sönder inom kort igen.

Om butiken

motorsweden.se

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

VisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.motorsweden.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: North European Trust AB

Organisationsnr: 556681-3167

Information hos allabolag.se