(15)
Värdelös moped, ännu sämre service! Absolut värdelös organisation. Handla inte här! Det började dåligt redan när mopeden levererades och det tog över 3 veckor och ett antal propåer innan de förde över ägandeskapet till mig. Mopeden skall sedan servas efter 30mil (1995kr) och trots att jag servade den efter 28mil så slutade mopeden fungera strax efter (dör på tomgång och tappat kraft). Då är det mer eller mindre omöjligt att få tag på någon på MotorSweden. Inga mail besvaras (trots löfte om svar inom 24h på hemsidan) och ringer man så möts man av en telefonsvarare som säger att det är stängt oavsett när man ringer. 10 dagar senare får jag äntligen tag på någon som svarar, men får bara veta att jag måste göra en "Reklamation" på hemsidan. När jag gör det får jag ett automatgenererat mail som säger åt mig att kontakta en "auktoriserad Viarelli-serviceverkstad i ditt närområde" och "Om felet omfattas av garantin och garantivillkoren är uppfyllda sker både reparation och eventuella reservdelsbyten kostnadsfritt hos auktoriserad verkstad." Jag får kontakt med en auktoriserad verkstad som tar in mopeden för att fixa problemen. Enligt verkstaden behövde ventilerna justeras, men tydligen tändspolen bytas vilket de upptäckte efter att den fortfarande inte fungerade efter deras justering av ventilerna. Verkstaden upplyser mig också om att tändspolen går på garanti, men inte ventilerna eftersom de skulle ha justerats bättre på den tidigare servicen (på order från MotorSweden) vilket gör att jag fick betala ytterligare 1995kr för en moped som gått 50mil. Tyvärr går mopeden fortfarande dåligt och orkar inte hålla hastigheten i uppförsbackarna längre. Således försökte jag kontakta MotorSweden igen för att slippa betala för ett uppenbart garantiärende (ventilerna var ju inte problemet eftersom verkstaden behöll mopeden flera dagar för felsökning och till slut bytte tändspolen för att få den att fungera rimligt). Jag kontaktade även verkstaden och förklarade att problemet fortfarande inte var helt löst. verkstaden svarade "tråkigt att höra! Det man får göra är att byta vikter i variatorn som sitter i mopeden. Att tillägga, är detta inget som leverantören tar på garanti. 1244kr". MotorSweden svarar efter 5 dagar. Med samma autogenererade svar som första gången.... Sammanfattning: Om ni köper en moped från MotorSweden, räkna med att mopeden är av riktigt värdelös kvalitet och var beredd att betala uppemot 50% av köpeskillingen på "service" inom de första 50 milen eftersom de säljer skräp och dessutom ignorerar sina kunder totalt.
Sämsta jag någonsin varit med om.. 2 veckor utan svar från en reklamationsavdelning som inte tar emot samtal. Flertalet samtal och mail men ingen hjälp. Fick ett paket för tre veckor sedan som uppenbart är skadad på deras lager där vitala delar saknas och delar skadade. Ingen vilja alls att få en nöjd kund. Inte en enda återkoppling på ett ärende där man förväntar sig att de omgående ska beklaga det som inträffat och lösa situationen. Helt horribelt..
Köpte ny viarelli gt1 bensin till min dotter som vi fick hem 5/3-24 . Mopeden har inte ens gått 30 mil när den börjar stanna under färd( motorn tvärdör). Skickar in reklamation 23/6 får mejl att lämna in den på auktoriserad verkstad. Får bifogat karta med återförsäljare och börjar kontakta dom. Men ingen vill ha med Motor Sweden att göra och återförsäljarna har bett dom ta bort dom från återförsäljar listan. Ringer Motor Sweden x antal ggr ,ingen svarar. Blir hänvisad till reklamationen via nätet men nu svarar dom inte längre där heller. 5/9 har jag fortfarande inte fått någon hjälp alls. Köp inget från dessa cowboys.
Jag köpte en X-PRO Viper som gick sönder efter 7 månader. Batteriet gick sönder och stekte styrboxen. Inget som täcktes av garantin. Körd max 20 h innan den gick sönder. 4000 spänn för ett nytt batteri och 1500 för en styrbox.
Kunden har alltid fel... En butik som ser fräsch och bra ut med en försäljare som är din bästa vän tills du gjort köpet. Innan du gjort köpet så svarar man på mail och samtal inom 10 min, skulle du vilja komma i kontakt efter köpet med ett service/garantiärende så ignorerar dem dig tills du förhoppningsvis gett upp.Vi snackar alltså om att de inte svarat på 15-20 samtal över loppet av 4-5 dagar och säkert 10 mail. Köpte en Viarelli picollo som bara strulat... Första som la av efter ett par dagar va blinkers som tog dem 2 veckor att fixa efter enormt mycket tjat från min sida, är helt övertygad om att moppen fortfarande hade varit kvar på verkstaden om jag inte varit på dem. I samma veva säger jag till att moppen tappat hastighet dvs när det är cirka 60 % kvar av batteriet så ligger moppen på 22km/h och går inte snabbar, något både försäljaren och mekanikerna va överens om att det inte skulle vara så. Detta åtgärdas dock inte denna gången då de inte kan hitta felet. Felet med tappad hastighet fortsätter och jag filmar under körning för att visa problemet och dagen efter kör jag upp och visar detta till dem varpå de kliar sig i huvudet och säger näää så ska det inte vara... De lovar att återkomma dagen efter.. Dagen efter får jag följande mail: "Vi har nu pratat om ditt ärende med Anders som är eftermarknads- och service/mekaniker chef här. Enligt alla tester så är det inget fel på din moped. Att kraften falnar efter ett par mils körning är helt normalt, han jämförde med en regnvattentunnasom är full, man har ett högre tryck i början när den töms, därefter så minskar trycket uppifrån och flödet blir mindre.Så fungerar det med lithiumbatteri också" Samma personer som säger att det inte ska vara så dagen innan säger dagen efter ehhh jo klart det ska vara så.. Detta leder till att jag kör upp till stället och får ett utbrott framför andra kunder och i den vevan kommer det fram någon chef som säger jo det ska visst vara så trots att våra egna mekaniker säger att det inte ska vara så... Jag får dock ett nytt batteri och i stundens hetta lovar jag att ge mig om det är samma problem med nya batteriet. 5 dagar senare skickar jag följande mail: "Batteriet jag fick nu senast va ännu sämre, jag tappar till 23/24 redan efter 1 mil! Jag kommer komma in någon dag i vecka 44 (då jag har lov) och hade då uppskattat om det finns en lösning annars kommer jag vill ha en ny moped då detta är tredje gången jag är inne med samma problem." Svaret som kom 5 dagar senare: "Hej Jag pratade med Peter som gav dig ett nytt batteri,han sa att ni var överens om att skulle detta batteriet också tappa i kraft på samma sätt så accepterade du att det är så. Mvh Motorsweden" Förutom allt detta så har nu laddaren börjat strula då den slutar ladda batteriet efter ett tag och man måste trycka på batterindikatorn för att gå igång laddningen igen... SÅ MED ANDRA ORD! Dina bästa vänner tills du handlat efter det skiter dem i dig och allt är ditt eget fel så vad du än gör så HANDLA inte här, har du tänkt handla moped och motorsweden är ditt enda alternativ, BRÄNN PENGARNA och njut av att de inte kommer få en enda krona av dig, hade jag vetat allt detta innan då hade jag brännt mina pengar det kan jag lova er!
Deras bemötande när man köpt en icke-fungerande dyr produkt från dem är en katastrof. Sämsta jag upplevt. Hur detta företag kan överleva är en gåta.
håll er borta från motorsweden. Jag önskar att jag läst på tidigare om företaget. Värsta tänkbara kvalitet. de tar inget ansvar. har fortfarande inte lyckats starta crossen. Batteriet var trasigt från leverans. ( men det är ju mitt fel enl. dom) när jag bytte batteriet upptäcktes ännu mer skavanker och fel. Delar är felmonterade. tanken läcker. kåporna är uppsågade med sticksåg för att få in batteriet. och el'en är felmonterad på hela crossen. . om jag får igång den kommer den vara sönder inom kort igen.
Världens sämsta företag. Fick en moped som hade punka. Som jag fick betala för nytt däck. Sedan haft den inlämnad i verkstaden 5ggr och knappt haft den 2år. Med samma problem. Verkstaden lagar inte det man säger och byter gärna ut lamporna enligt honom varje gg som funkat helt utan problem men glömt laga det som var fel. Riktigt skit
Urusel service! Fick en trasig moppe som har tagit flera månader och otaliga mail att få fixad.
Otroligt dåligt bemötande kan inte och vet inte vilka reservdelar som passar deras eget märke Viarelli och säljer inte bromsslangar utan blir hänvisad att vända mig till någon som pressar nya ???? Eller köpa komplett kit för 2900:- stort skämt säljer man skall man tillhandahålla reservdelar fast verkar ju inte som någon som kan vad man säljer verkligen är närvarande Kina mög under överseende av ingen !
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Fullständigt firmanamn: North European Trust AB
Organisationsnr: 556681-3167
Information hos allabolag.se