Beställde däck åt mina föräldrar, bokade verkstadstid (på deras aktualiserade verkstad) via deras deras kundtjänst. Får bokningsbekräftelse, 6 maj, via sms. Får samtal i panik mina föräldrar har åkt till Skövde där däckfirman (däckskiftarna i Skövde) ligger och där bythjul har bokat in dem. Gissa om de är förvånade att mötas av en tom parkering, däckskiftarna stängde för säsongen och finns inte där. Utan att bythjul meddelat, utan glatt meddelat mig i telefon (ytterligare 40 minuters telefonkö) att 6 maj passar utmärkt. Och att de är i direktkontakt då det är deras aktualiserade verkstad Däckskiftarna svarar inte, ringer bythjul – 2-3 timmar i telefonkö (började på 28 plats och blev klickad 2 ggr. När det äntligen var min tur), mailar, får till slut tag i dem på facebook, där kan de inte ge ut nummer till någon kontaktperson, utan hänvisar till sin kundtjänst som inte svarar. Facebook-chatten ställer sig i försvarsställning och ser inte problemet att den utlovade däckverkstaden inte finns, att det sitter två orörliga pensionärer på en parkering och väntar på samtal som inte besvaras, vet inte var däcken som de redan betalt finns någonstans. Ingen fara Facebook-chatten säger att speeeditören brukar lämna däck som inte mottags utan signering, där verkstaden ligger (som inte finns, säsongstängt). Jag får makulera ordern.. och som kompensation kan jag få fri frakt på nästa leverans, tror ni att någon skulle beställa från er igen efter sådant bemötande och oproffsig icke-service ?