Sett till priset finns egentligen inget att klaga på. Custom rom.
Bra byggkvalitet. Håller fortfarande måttet mha custom rom
Detta var min första Android. Jag använde den en vecka knappt, riktigt usel på alla sätt!
Min pappa beställde en ZTE Blade från dem efter att ha sett texten "Beställ nu, billigare blir det inte" på deras hemsida. Han betalade 1414:- inkl. frakt. Två dagar senare läser jag ett reklamblad från ICA Maxi där de säljer en likadan telefon, också från Comviq och med deras kontantkort (alltså precis samma som den beställda från Comviqs webshop), för 999:-. Jag köper två, en till mig och en till min pappa. Jag kontaktar därefter Comviqs kundtjänst via mail och undrar hur jag lättast ångrar köpet, deras hemsida är väldigt svår att hitta info på. Efter att inte ha fått svar på flera dagar ringer jag dem eftersom jag är rädd att telefonen ska skickas tillbaka som outhämtad och att pappa därmed ska få en straffavgift. Efter att ha suttit i telefonkö länge får jag prata med en kille som inte har nån koll alls utan ber att få koppla mig till "ångerköpsavdelningen". Han kopplar mig och ett förinspelat meddelande kommer: "Vi har lunchstängt, ring nån annan", typ. Jag hinner inte sitta i ny telefonkö och hoppas på att få hjälp utan tänker att jag ska försöka dagen efter igen. Dagen efter får jag ett mail som svar på mitt första mail. "Jag ser att du fått hjälp per telefon så jag stänger ärendet." Meddelandet är skickat från en no reply-adress. Jag försöker då skriva ett nytt mail via deras onlineformulär men där visar det sig att det är ett "internal server error", något som jag haft kvar sedan dess. Jag provar att ringa men efter 20 minuters telefonkö har jag inte tid att sitta längre. Jag skickar istället ett mail tillbaka till no reply-adressen men får inget svar. Jag skickar även ett mail till deras web-butik via [email protected] men har inte fått nåt svar på fem dagar. Dessutom skriver de på sin hemsida att man själv får stå för alla fraktkostnader vid ångrade köp. Att stå för fraktkostnaden in till dem är väl ok, men inte att behöva betala för utskickskostnaden. De får två i betyg än så länge för de var åtminstone snabba att skicka beställd vara. Edit: Jag har fått ärendet löst till slut, på ett för mig enkelt sätt. Jag behöver inte hämta ut telefonen och den går åter till dem utan att det kostar mig något. Höjer betyget till en femma.
Perfekt för mina krav! Massa funktioner i liten förpackning.
Snygg och fortfarande helt ok prestanda.
Snygg, praktisk och funktionell. Jag gillar't.