Sorterat efter datum
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-04-24
    d
    daniel_forsman(1 omdöme)
    Skulle beställa ett skrivbord. Vid sökning på prisjakt visas att Länna Möbler har det i lager, men det har dom inte.... 3-5 veckors leverens. 2018 behöver man inte vara såhär dåliga...
    2017-11-28
      j
      jeffan86(1 omdöme)
      Beställde delar till String hyllsystem från Länna Möbler under Black friday reahelgen och valde specifikt att beställa delarna från Länna då dessa skulle finnas i lager enligt deras lagersaldo på hemsidan. Dagen efter får jag mail om att de tyvärr finns i lager först om 2 veckor. Med andra ord kan man inte lita på lagersaldot på deras hemsida, vilket är förbannat dåligt om man vill tas på allvar som en seriös näthandlare 2017. Återstår bara att se om paketet dyker upp om 2 veckor. Jag håller tummarna.
      2017-07-18
        o
        osk85(10 omdömen)
        Beställde ett matbord med utlovad leveranstid på 4-6 veckor och blev kontaktad efter bara några dagar om hade kommit in tidigare och bokade in hemleverans. Gick väldigt snabbt och bra leverans i stockolmsområdet.
        2017-05-05
          a
          adjoint(16 omdömen)
          Beställde ett matbord, med utlovad 5 veckors leveranstid. Efter 5 veckor ringde Länna och sa att det skulle ta ytterligare 5 veckor, eftersom leverantören haft mycket och göra och inte hunnit producera bordet. Ville då avbeställa bordet och få pengarna tillbaka, men det gick inte (framgick inte varför). Slutade med att bordet kom efter 11 veckor. Kass service.
          2017-01-20
            C
            Clausius(12 omdömen)
            Mycket trevlig butik med fantastiskt kafé. Handlat i butik både för avhämtning och för hemkörning.
            2017-01-13
              a
              astrogoat(3 omdömen)
              Beställde ett skrivbord med 3 månaders räntefri avbetalning, fick hem ett avtal de ville att jag skulle skriva under. I avtalet framkom att den effektiva räntan i själva verket var över 13%. Enligt konsumentverket är det inte tillåtet att använda begreppet räntefritt om det tillkommer andra avgifter. Kontaktade Länna Möbler och upplyste om detta samt bad om att få betala med faktura istället. Fick inga som helst svar utan hänvisades till Svea Ekonomi. Efter många turer fram och tillbaka vände de helt och skickade en vanlig faktura, men fick ingen som helst förklaring till de vilseledande uppgifterna. Väldigt otrevligt och ohjälpsamt bemötande, kommer aldrig handla här igen.
              2016-12-16
                F
                Fabrikören(1 omdöme)
                Kommer aldrig handla där igen. Beställde en sideboard men fick en som var alldeles för hög istället. Spenderade åtskilliga timmar i telefonkö till reklamationsavdelningen. Har haft en himla massa merjobb på grund av detta. Någon kompensation var det inte tal om. Undvik!
                2016-06-15
                  g
                  gutten86(1 omdöme)
                  Beställde en Pampa Mariposa från Länna Möbler. Annonserat stod 1-2 veckors leveranstid men först en vecka efter beställning så fick jag besked om att varan skulle dröja ytterligare 5 veckor. När jag väl fick varan så var den skadad både på skinnet och färglackeringen på benen. Jag fick då vänta ytterligare 3 veckor på en reklamation och när den väl kom så var färgen skadad på benen återigen trots att kundtjänst lovat att syna varan innan de skickar. Jag fick pussla ihop delar från båda leveranserna för att få en "hel" stol. När jag väl skulle skicka resterande delar så visar det sig att Länna skickat med en returfraktsedel där jag skall vara hemma under 8-17 för att kunna retunera. Det gick jag inte med på utan kundtjänst fick anordna en frakt där dem kunde hämta efter "normal" arbetstid. Under dessa 9 veckorna låg jag ute med 9500kr (fullpris) som jag betalat för stolen och som plåster på såret, kompensation, fick jag 500kr som tillgodokvitto hos Länna. Dåligt hanterat och skrattretande kompensation. För mig blir det aldrig något köp härifrån igen.
                  2015-11-23
                    M
                    Mosko84(1 omdöme)
                    Beställde ett matbord från Länna Möbler som dessvärre blev försenat med närmare dubbla den utlovade leveranstiden. Var i kontakt med deras kundtjänst vid flertalet tillfällen under denna tid och är besviken och förvånad över den låga kvalitén och obefintliga servicenivån hos deras kundtjänst. Ska även tilläggas att när bordet väl levererades var det tillsammans med fel tillbehör. De gjorde vad de kunde för att åtgärda det felet men lyckades märkligt nog göra om samma fel igen. För att säga något positivt så var grabbarna som levererade bordet utomordentligt trevliga. Kan dessvärre inte rekomendera till köp hos Länna Möbler annat om de har en specfik produkt som man inte kan hitta någon annanstans.
                    2013-03-29
                      p
                      pettermahlen(3 omdömen)
                      Hade bett om uppbärning för två trånga trappor av en ca 100kg tung hurts, trots att man egentligen bara får inbärning in i huset med deras extratjänst. Men kundtjänst lovade att det skulle gå att ordna och killarna som kom med möbeln tog i från tårna och lyckades baxa upp den där den skulle vara. Superhjälpsamma och trevliga!
                      2012-11-06
                        O
                        Oras(2 omdömen)
                        Varorna skickades inte fast allt fanns på lager. Vi fick ringa kundtjänst och först då, en vecka senare skickades varorna. Dåligt!
                        2012-08-12
                          a
                          akeprisjakt(50 omdömen)
                          Fraktfritt känns bra. Köpte Azzaro köksmöbel. Mycket nöjd och smidig leverans på bestämt datum.
                          2010-02-18
                            l
                            ljungberg_sthlm(70 omdömen)
                            Stort sortiment