(18)
Beställde en Apple Macbook Pro i okej skick. Väntar i över en vecka efter beställning och hör ingenting från Inrego. Väljer därför att kontakta dem för att se vart datorn håller hus, några dagar efter det så dyker den upp på posten. Datorn är i förväntat skick och fungerar som den ska tills jag märker att tangenterna har defekt. Kontaktar Inrego om detta och det enda dem kan "erbjuda" mig är en kreditering av köpet för att dem tycker inte att dem har någon liknande dator på lager, men det hävdar jag. Så efter om och men så skickar dem mig en ny liknande dator som enligt hemsidan ska vara i Mycket bra skick. Äntligen 3 veckor efter första beställningen ska jag få sätta mig och börja jobba på min nya Mac. Datorn startar inte över huvud taget.... Så nu sitter jag med 2 helt värdelösa datorer och hör av mig till Inrego, som inte har något intresse av att göra mig som kund nöjd. Dem säger bara att dem inte kan leva upp till mina förväntningar och därför kan dem bara erbjuda att kreditera köpet av dem två värdelösa datorerna. Då ska jag nu 3-4 veckor efter packa datorer och posta dessa för att krångla med en kreditering, utan att efter detta strul ha någonting? Alltså enligt mig ett helt värdelöst företag som menar på att dem inte kan leva upp till kunds förväntan, när kunds enda förväntan är att kund ska få en dator som fungerar som den ska. Handla aldrig någonting från dessa klåpare. Tvi... Inrego = Värdelös, usel och alla synonymer därtill. Tack
Köper alltid rekonditionerad datorer och mobiltelefon från INREGO. Det är det klokaste man kan göra. alltid bra service och bästa tänkbara varor. Känns som nya.
Är så fruktansvärt trött på Inrego så jag tänker bara lämna mitt sista mail här. " - Support-historiken för detta ärende (som började med order O168415) är nu uppe i 34 mail och flertalet telefonsamtal. - Under en period av flera månader förra året fick jag ingen kontakt med supporten. - Det här är den andra laptopen som har varit inne till reparation hos er, utan effektiv åtgärd, i samma ärende. Det här supportärendet är, utan att överdriva, det mest frustrerande som hänt mig på flera år. Jag vill returnera laptopen mot återbetalning, snarast. " Jag fick inte pengarna tillbaka. Pengar i sjön.
Helt ok bara dator och op system inge reklam som vid ny inköp
inrego är bäst har flertal varor av dom och dom är som nya. Leveranstiden är kort. Varorna är billiga.Allt är bra med inrego så dom får 5 poäng av mig.
Jag köpte en laptop från Inrego, vilken inte alls höll måttet prestandamässigt. När jag sedan bad om att få byta datorn till annan produkt ombads jag skicka in laptopen, varpå de helt enkelt skickade tillbaka datorn till mig efter ett par dagar, utan att kontakta mig med vad som gjorts eller frågat hur jag ville gå vidare med ärendet. De lyssnade inte över huvud taget på vad jag upplevde problemet var, och tog helt enkelt in datorn bara för att "få det gjort" och slippa vidare hantering av ärendet. Det är inte servicemässigt.
Köpt flera datorer av Inrego, helt klart en guldgruva. Bra genomgångna maskiner, stort extravärde för folk som behöver Linux- & FreeBSD-kompatibla datorer, men också för vanligt folk som inte vill betala ihjäl sig. Servern hemma var 5 år vid inköp, och nu har den gått 4 år till nästan 24/7. Mycket bra. Och dessutom: du gör miljön en tjänst!
Beställde en liten stationär dator, Lenovo M93P. Min första beställning från Inrego, och troligtvis den sista. De verkar inte bry sig om att rengöra och snygga till elektroniken de säljer. Min dator var fortfarande dammig inuti, och på utsidan fanns det fingeravtryck och konturer från klistermärken som suttit på datorn (limrester). Nätadaptern såg ut att ha släpats på ett smutsigt kontorsgolv, DC-pluggen och delar av kabeln var brun av smuts, fick sanera med våtservetter. Antingen struntar de i att rengöra maskinerna, eller så var klåparen som ska göra det slarvig. Våtservetter, label off-medel och "tryckluft på burk" kanske vore något för er att köpa in. Det kan inte vara för mycket begärt när man köper en begagnad dator från ett företag att den är ordentligt rengjord. Om man inte ens kan rengöra en stationär dator ordentligt kan man undra hur de bärbara datorerna de säljer ser ut. Urk. Dessutom hutlöst dyr och långsam frakt. 129 kr för en liten dator på ca 1,5 kg. Visst kan jag tänka mig betala 129 kr i frakt, men då förväntar man sig snabbast tillgängliga expressfrakt, inte att paketet skickas tre arbetsdagar efter lagd order och att det skickas med Postnord mypack.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
shop.inrego.seFullständigt firmanamn: Inrego Aktiebolag
Organisationsnr: 556531-6352
Information hos allabolag.se