Kategorier
Prisjakt
Inrego
  • 1 års garanti & fri support
  • 30 dagars öppet köp
  • Smart för miljö & plånbok
Utmärkt
2 månader sedan
inrego är bäst har flertal varor av dom och dom är som nya. Leveranstiden är kort. Varorna är billiga.Allt är bra med inrego så dom får 5 poäng av mig.
Inrego svarar:2020-11-25
Hej philip! Glatt att höra! Tack för ditt fina omdöme och välkommen åter :)
j
jiffy

1 omdöme

Usel
2 månader sedan
Jag köpte en laptop från Inrego, vilken inte alls höll måttet prestandamässigt. När jag sedan bad om att få byta datorn till annan produkt ombads jag skicka in laptopen, varpå de helt enkelt skickade tillbaka datorn till mig efter ett par dagar, utan att kontakta mig med vad som gjorts eller frågat hur jag ville gå vidare med ärendet. De lyssnade inte över huvud taget på vad jag upplevde problemet var, och tog helt enkelt in datorn bara för att "få det gjort" och slippa vidare hantering av ärendet. Det är inte servicemässigt.
Inrego svarar:2020-11-25
Hej jiffy. Tråkigt att läsa att du inte är nöjd. Vi vill såklart alltid hjälpa våra kunder och göra allt vi kan för att tillmötesgå förväntningarna. Ibland lyckas vi dessvärre inte men strävar alltid efter att bli bättre. Du är alltid välkommen att kontakta oss igen och ge oss möjligheten att rätta till detta - [email protected] / 08-501 090 11.
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
2 månader sedan
Köpt flera datorer av Inrego, helt klart en guldgruva. Bra genomgångna maskiner, stort extravärde för folk som behöver Linux- & FreeBSD-kompatibla datorer, men också för vanligt folk som inte vill betala ihjäl sig. Servern hemma var 5 år vid inköp, och nu har den gått 4 år till nästan 24/7. Mycket bra. Och dessutom: du gör miljön en tjänst!
Inrego svarar:2020-11-25
Tack för ditt fina omdöme! Alltid kul att se glada texter från nöjda kunder :)
Bakgrund
Bakgrund

8 omdömen

Dålig
6 månader sedan
Beställde en liten stationär dator, Lenovo M93P. Min första beställning från Inrego, och troligtvis den sista. De verkar inte bry sig om att rengöra och snygga till elektroniken de säljer. Min dator var fortfarande dammig inuti, och på utsidan fanns det fingeravtryck och konturer från klistermärken som suttit på datorn (limrester). Nätadaptern såg ut att ha släpats på ett smutsigt kontorsgolv, DC-pluggen och delar av kabeln var brun av smuts, fick sanera med våtservetter. Antingen struntar de i att rengöra maskinerna, eller så var klåparen som ska göra det slarvig. Våtservetter, label off-medel och "tryckluft på burk" kanske vore något för er att köpa in. Det kan inte vara för mycket begärt när man köper en begagnad dator från ett företag att den är ordentligt rengjord. Om man inte ens kan rengöra en stationär dator ordentligt kan man undra hur de bärbara datorerna de säljer ser ut. Urk. Dessutom hutlöst dyr och långsam frakt. 129 kr för en liten dator på ca 1,5 kg. Visst kan jag tänka mig betala 129 kr i frakt, men då förväntar man sig snabbast tillgängliga expressfrakt, inte att paketet skickas tre arbetsdagar efter lagd order och att det skickas med Postnord mypack.
Inrego svarar:2020-11-25
Hej! Tack för ditt omdöme, trist att du inte är nöjd. Givetvis ska vi leverera produkter som är rengjorda, här verkar det ha missats av någon anledning. Det ber vi om ursäkt för. Vi tar även till oss resterande feedback. Tack! Om det är något vi kan hjälpa till med är du alltid välkommen att ta kontakt med oss på mail eller telefon - [email protected] / 08-501 090 11.
Utmärkt
2 år sedan
bara bra
Inrego svarar:2020-11-25
Kul att höra! Tack för ditt omdöme! :)
Usel
3 år sedan
Vår familj och svärföräldrarna har varit kunder många gånger hos Inrego sedan 2006, kanske rentav längre, och har troligen köpt något därifrån varje år. Vi är mycket nöjda med både kvalitet, med det bemötande vi fått, och med hanteringen av det enda garanti-ärendets som inträffat under alla dessa år. Men numera är betalningsalternativen helt hopplösa. Eller, rättare sagt är webb-sidan för betalning helt hopplöst. Det har säkert med Klarna att göra. För en månad sedan avsåg vi lägga en beställning på en telefon och en dator för tillsammans knappa tio tusen kronor. Trots åtskilliga försök, både från telefon och från dator, med både Google Chrome, Firefox, och en handfull andra program, så lyckades vi inte. Inmatade uppgifter fick skrivas om gång på gång, och ändrades utan felmeddelanden. upprepade gånger försvann den utlovade rabatten om 10%, etc., etc. Totalt lade vi nog ner fyra fem timmar bara på att försöka betala. Det där med rabatten hade vi givit upp om, men när det hur vi än gjorde inte fungerade med ett danskt VISA-kort, och även ett svenskt VISA-kort var problematiskt, så försökte vi slutligen med att betala efter leverans, och fick då reda på att endast mantalsskrivningsadressen var möjlig leveransadress. Men nu var det ju sommar, och vi var 60 mil därifrån. Då gav vi upp och vände oss till andra leverantörer istället. Vi återkommer gärna som kunder till Inrego om de slutar att låta Klarna sabba deras kundrelationer.
Inrego svarar:2018-08-20
Hej. Det här var inte alls roligt att höra. Vi vill dock gärna veta mer vad som gått fel, har ni möjlighet att återkomma till oss på telefon eller mail vore vi ytterst tacksamma. Ring till 08-501 090 10 eller maila [email protected] Tack så länge, Christopher på Inrego
Usel
3 år sedan
Jag har köpt ett flertal datorer från Inrego sedan 2011. Det är bara en av datorerna som gått sönder och det är en Dell Latitude E6430. Totalt har jag köpt: 2 st. HP elitebooks, och en Z420 HP Workstation. Eftersom HPs Elite och Z-serier är extremt hållbara och kvalitativa har de inte gått sönder eller krånglat. Så jag rekommenderar att om du ska köpa dator, håll dig till de 2 sistnämnda produktserierna. Eftersom de byggs för att hålla. Vare sig du köper dessa begagnade eller nya är upp till dig, och från vilken återförsäljare du väljer spelar mindre roll. Det är hårdvarans kvalitet som i slutändan har enda betydelse, oavsett garanti el. inte. Korrekt? Så nu till frågan varför Inrego får betyget "Dålig" är eftersom: De säger att de har 1 års garanti, men de har de inte, påståendet är felaktigt. Jag kan även tillägga att jag aldrig mer kommer att handla någon vara hos Inrego. Låt mig förklara varför: Då en av Elitebook datorerna (8460p) inte ville starta - det verkade som att datorn var "död" ( men visade sig vara att endast batteriet var slut) hände detta: Jag ringde upp Inregos support: Och förklarade läget, att datorn inte startar. Då började it-teknikern att fråga ut mig, ungefär som en polis utfrågar en misstänkt ang. ett brott, hur datorn har gått sönder. Och det slutade med att jag var skurken som hade förstört datorn. Och således fanns ingen garanti. Fiffigt sätt att eliminera "garantin", eller hur? I verkligheten var det såhär: min fru hade bara använt datorn i ca 1 vecka, max 2 veckor. Förvisso brukade hon byta rum och tog med sig datorn och därmed kopplade ifrån nätsladden. ("drog ur" kanske man säger vardagligt men sådant är det som it-tekniker hakar upp sig på, OBS!) Om jag hade sagt "kopplat ur" hade teknikern ändå lyckats lösa ekvationen på något sätt att få garantin ut ur diskussionen. Jag kände mig lurad eftersom jag vet hur FÖRSIKTIG min fru var vid hanterade av datorn, både vid "urkoppling" och "inkoppling" av nätsladden till nätintaget på datorn. Alla vet att en bärbar dator klarar av att "urkopplas" och förflyttas till olika inomhus-rum, det är ju en bärbar dator och därav syftet med ordet "bärbar", eller hur? Det som är så oförskämt är hur Inregos It-tekniker över tel kan förklara för mig hur min fru förstört datorn. Alla som hade beskådat hur min fru använt laptopen hade utan svårigheter kunnat avgöra att hon INTE försört datorn eller använd den felaktigt. Notera: Min fru använde laptopen på ett bärbart "mini laptop bord" - alltså ett sådant som är avsett för ha i knät för bärbara datorer. Således utsattes inte datorn för risk gällande överhettning, tex. Det som är störande är hur IT-teknikern förklarade för mig över tel hur min fru skadat/förstört nätporten (dvs där nätsladden kommer in i datorn). Jag tror att det uppstod ett missförstånd "drog ur sladden" (vardagligt) betyder inte missvård av dator, dvs slita ut sladden, utan att koppla ur sladden. Men oavsett uttryck ville teknikern ändå tro att min fru vanvårdat datorns nätuttag. När du vänder dig till någon om hjälp som du litar på, och personen påstår att du ljuger, ni har säkert känt och förstår hur det känns? En tekniker måste våga lita på att det du säger, stämmer! Men inte i detta fallet! Hur jag än förklarade så bestämde teknikern att min fru hade förstört datorn. Ni får själv avgöra om det stämmer eller inte. Om din garanti BARA GÄLLER enligt bedömningen av it-teknikern, vad är det för en garanti? Denne kommer ändå bara att använda utfrågningsteknik/formel för att lösa ekvationen varför du inte längre har garanti- "Du/Ni har använt produkten felaktigt". Det är lätt att säga när man vill straffa mig som konsument genom att locka mig att skicka tillbaka datorn så att de kan ta ut en straffavgift "serviceavgift" genom att konstatera att jag inte har garanti och sedan tvinga mig att betala frakten både dit och tillbaka. Läs därför ALLTID köpekontrakten på Företagets hemsida! Har företaget rätten av dubbelstraffa dig om de vill konstatera att du "har använt produkten på ett felaktigt sätt och därmed förbrukar din rätt till garantin"? Eftersom detta är en så lös, suddig och odefinierbart uttryck är det upp till It-teknikern att avgöra om du har garantin eller inte. Det är alltså barmhärtigheten hos IT-teknikern som avgör om du blivit lurad eller inte. Det är bättre att köpa av ett företag som inte straffar sina kunder om det skulle visa sig att DE INTE HAR GARANTI. Inte alla företag kör med straffavgifter, + frakt-utkrävanden. Som tur var visade det sig att elitebookens batteri var problemet och Inrego bytte ut batteriet och skickade tillbaka datorn till mig utan kostnad från min sida. På tel sa alltså it-teknikern att jag INTE hade garantin men kunde skicka datorn ändå. (Ganska Skamligt eftersom denne inte berättade för mig att jag då skulle bli dubbelt straffad), men det som vare sig IT-teknikern eller jag visste vid tillfället att det enda felande på datorn var batteriet- tur för min del. Här är vad som hände när jag skulle returnera Dell-notebooken: Här är svaret jag fick från Inregos kund support: "Då datorn köpts utan operativsystem av oss samt att den fastnar vid ”laddar Windows”, så känns det mer som ett mjukvarufel & som jag tror du enklast löser genom en ominstallation. Vi kan självklart ta in datorn. Dock om felet visar sig ligga i mjukvaran så kommer fraktkostnader samt en serviceavgift debiteras. Därav förslaget ovan." Inrego borde skriva på sin webb butik att "om du väljer att köpa datorn utan operativsystem gäller inte garantin". Tänk efter själva och se om det stämmer. Efter att ha köpt så många datorer (fler än vad som nämnts här) av dem borde jag inte bli behandlad såhär - som guldkund/VIP jag har varit för dem. Det ska inte vara såhär när man köper dator! Jag köpte nyss en elitebook workstation från Arrow Direct och jag fick mer för pengarna, gällande prestandan m.m. Om man kollar deras hemsida verkar det inte finnas en klausul med straffavgifter, som hos Inrego. Stort plus för Arrow Direct! Minus för Inrego!
Inrego svarar:2018-06-11
Hej. Det var mycket tråkigt att höra om ditt ärende. Vi önskar däremot att du tar kontakt med oss direkt, via telefon eller mail, så vi får reda ut mer i detalj vad det är som brustit. Vänligen ring till vår support på 08-501 090 10 eller skicka ett mail till [email protected] Vänligen, Christopher på Inrego
Ralle_81
Ralle_81

44 omdömen

OK
3 år sedan
244 kr i fraktavgift när man skall beställa en datorskärm?! Horribelt är bara förnamnet. Ett vanligt postpaket kostar inte så här mycket och det finns INGEN anledning för att skicka på något annat sätt. Riktigt dålig service gällande fraktkostnader - jag gissar på att de vill inte handskas med mindre ordrar då man får fraktfritt över 3000 kr. I mitt fall köpte jag skärmen (Dell U2412M) på annat håll, trots att jag fick betala med totalt. Det är en principsak.
Inrego svarar:2017-11-24
Hej Ralle_81. Tack för din feedback. Tråkigt att höra att du valde att köpa din monitor på annat håll. I dagsläget kan vi inte erbjuda andra fraktsätt, men vi tittar hela tiden på olika förbättringsområden. Vi välkomnar alla typer av orders i vår webbshop, men behöver ta betalt för frakten ut till kund vid order under 3000 kr. Däremot skiljer sig fraktkostnaden beroende på vikten på produkten. Vänliga hälsningar från Christopher på Inrego
Betyg köpupplevelse
3.1Bra
4 omdömen

Om butiken

Inrego

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

KlarnaVisaMasterCardDinersAmex
  • Kortbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Avbetalning
  • Förskottsbetalning
  • SMS-betalning
  • Postförskott
  • Bitcoin
  • Betalning via telefonräkning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

shop.inrego.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Inrego Aktiebolag

Organisationsnr: 556531-6352

Information hos allabolag.se