Prisjakt
Annons
  • FlightSim.se

  • se

Bli först med att skriva ett omdöme!

Vad tycker du om FlightSim.se?

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
Gästanvändare
UtmärktRedigerades 10 år sedan

Gjorde en beställning av TrackClip PRO på kvällen. Kommande dag fick jag ett meddelande om att produkten skickats. Följande dag levererades produkten vid dörren av posten klockan 13:00. Från att beställningen gjordes till att jag hade produkten i handen tog alltså drygt ett och ett halvt dygn. Mycket bra och jag är helt nöjd. Jag kommer att handla här igen om jag behöver!

Gästanvändare
BraRedigerades 10 år sedan

Kommunikation med butiken: Endast per mail med något långa väntetider (24h+) på att få mailsvar. Leverans: Trots att beställningen skickades in tidigt en fredag morgon (08:30) så skickades varan inte förrän Tisdagen veckan därpå. OBS! Helt enl. butikens egna ramar på leveranstid (1-3 dagar), så ingen "försening" har faktiskt skett, men min högst personliga åsikt är att man nuförtiden faktiskt förväntar sig att varan skickas samma dag som man beställer, om man lägger beställningen tidigt en förmiddag. Varan: Enligt beskrivning. Som jag förstått det så drivs företaget av en kille. Det är ingen storkedja som komplett eller dustin detta gör att man får ha viss förståelse för att allt inte går lika snabbt och smidigt när det är en one-man-operation därför tycker jag att 8/10 är ett skäligt betyg.

Gästanvändare
UselRedigerades 10 år sedan

Ordern skickades fort så jag kan förstå att ni som blivit behandlade rätt är nöjda. Tyvärr var det inte så för mig. Butiken skickade inte de 2 produkter jag beställt utan en billigare, bundlad, produkt som inte ens fanns i webbshoppen och ville inte heller ta tillbaka och återbetala för den felskickade produkten. Det var sedan svårt att nå butiken via e-post och svaren var allt annat än trevliga. Det finns heller inget telefonnummer eller organisationsnummer på deras webbshop. Det hela slutade med att kreditkortsutfärdaren betalade tillbaka mina pengar. Det här är första gången jag råkat ut för något liknande under alla år jag handlat på nätet och jag kan inte annat än råda er att undvika denna butik - det finns betydligt seriösare aktörer att göra affärer med.

FlightSim.se svarar:2014-01-28
Har man handlat på FlightSimShop har man självfallet rätt att ångra sitt köp i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Om en produkt går sönder eller om det föreligger fabrikationsfel på den, kan man i enlighet med Konsumentköplagen reklamera den. Vi ersätter normalt våra kunder med nya produkter alternativt återbetalning av köpesumman. På hårdvara finns dessutom många gånger också garantier från våra tillverkare som gör att man kan känna sig ännu tryggare som kund. I just detta fall har kunden reklamerat sitt köp med det besynnerliga argumentet att han inte mottagit de varor han beställt. Detta stämmer naturligtvis inte, vi har skickat exakt de varor som kunden beställde och ingenting annat. Några "billigare" varianter av våra produkter tillhandahåller vi överhuvudtaget inte. Kunden har nu fått tillbaka sina pengar av oss genom sin kortutgivare. Vi tycker det är tråkigt att han inte kände sig nöjd med sitt köp men måste samtidigt konstatera att det även för oss är "första gången vi råkat ut för något liknande under alla år på nätet".
Gästanvändare
UtmärktRedigerades 11 år sedan

Har som regel att aldrig sätta högsta betyg på något, någonsin. Men i detta fallet går det inte att göra annat. Lade beställning strax innan tisdag lunch; 24 timmar senare hämtade jag ut TrackIR:en på mitt uthämtningsställe i andra delen av landet. Fick bekräftelse på mail när beställningen var mottagen och när den var bearbetad och skickad. Kanonbutik!

v
vurt
105 omdömen
UtmärktRedigerades 12 år sedan

Köpte en TrackIr5, mycket snabb leverans.

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 12 år sedan

Bra butik! Snabb leverans.

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 13 år sedan

Köpte en TrackIR 5. Snabb leverans. När jag köpte produkten fick jag bekräftelse/kvitto och även ett epost meddelande när varan hade sänts till posten vilket jag uppskattar.

T
Threedots_dead
37 omdömen
UtmärktRedigerades 15 år sedan

Jag är försiktig med att ge 10:or till butiker om jag bara beställt en gång från dem, men i det här fallet är det befogat. Jag var på jakt efter en TrackIr 5 (flygentusiasterna där ute vet vad jag snackar om) och funderade på att beställa från Ebay eller liknande eftersom jag vet att tillgängligheten i Sverige är begränsad. Gjorde iallafall en sökning på Prisjakt och det visade sig att Flightsimshop hade den på lager. Kändes lite olustigt att köpa från en liten nätbutik utan omdömen, men jag chansade och lade beställningen natten mot Onsdag. Torsdag morgon damp avin ner i lådan. Snabbt och enkelt. Deras sida är också trevlig och lättnavigerad. Kort sagt en mycket trevlig och välskött liten nätbutik!

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Enskild firma