2.3 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-04-15
S
VARNING! Beställ ej från detta oseriösa företag! ÖVER 6 MÅNADERS LEVERANSTID, FORTFARANDE UTAN VARA?! Beställde en lampa den 22 november(!) som jag fortfarande inte fått någon leverans utav. När jag beställde lampan stod det att det skulle vara 2 veckors leveranstid(?!) Leveranstiden som står på deras hemsida stämmer alltså inte! De har skjutit upp leveransen 6 gånger. Varje gång har jag själv fått ringa och fråga vart lampan är, då har de nämnt att de skjutit upp leveransen ytterligare en månad. Man måste alltså ringa själv och fråga vart ens vara är. Sämsta kundservicen, de kan inte ens svara på vad som är problemet, varför de dröjer så länge. ” Verkligen synd att de dröjer”. Efter att man hört de X antal gånger blir man jäkligt irriterad då de inte gör något åt saken. Bad även att få prata med någon ansvarig. ” Tyvärr så går de inte” ?! Vid ett tillfälle fick vi hem en faktura med svaret” Vi har skickat lampan till er”. NEJ de har ni inte, ta tillbaka fakturan. ” Nej tyvärr, ni får ringa Klarna själva och strida fakturan.” BRA SERVICE! Blev tillslut en principsak att vänta på lampan. Nästan komiskt att vänta på datumet de sagt att den ska levereras på. Vänta några dagar efter utsatt leveransdatum och sen ringa dit (eftersom man inte får någon info själv) och sen höra att de skjutit upp den ytterligare en månad?!?! Varit i kontakt med andra företag som har samma lampa, de har fått löpande leveranser av denna vara under dessa 6 månader. Man undrar ju om de har obetalda fakturor, därför de inte vill leverera till RUM21? Har nu beställt denna lampa från ett annat seriöst företag. Tog mindre än 24 timmar från beställning till leverans! De kallar jag bra service och kundbemötande! "
2019-03-03
Jag har aldrig mött en mer arrogant, inkompetent och totalt ointresserad support. Jag har under 4 veckors tid försökt att få besked angående ett fel vid ett köp men efter att har mailat dem 6 ggr svarar de varje gång att "vi återkommer", men än har de inte svarat. Hade man kunnat ge dem en överstruken stjärna så hade jag gjort det.
2019-03-02
Redigerades 2019-03-03
Jag har handlat hos rum21 tidigare och allt har varit så smidigt! Alltid uppdaterad på var, när och hur leveransen sker.
2019-03-02
Utbudet, stort av både klassiskt och modernt!
2019-02-03
Billigaste pris och Snabbt, Smidigt, Klarna och samarbetar med det utlämningsställe jag föredrar.
2019-01-23
Smidigt
2019-01-21
s
Väldigt försenade leveranser och jag har inte fått information om produkter som inte kommer med i leveransen utan skickas senare, de saknas bara i leveransen.
2018-12-12
B
Otroligt dålig service. Handla inte här! 1) De skickar defekta varor. 2) De svarar inte på mail. 3) De svarar inte i telefon.
2018-11-28
T
Snabb leverans. Det är det positiva. Som många andra skriver är de nästan omöjliga att få tag på. Har ett reklamationsärende som nästan pågått 2 mån. Jag måste ringa och jaga dem för att det ska hända något. Till det är svarstid på mail 1v eller aldrig. Telefon är riktigt lotto trots att man ringer varje dag olika tider. Men man kan inte köa hur länge som helst. De är jättebra och hjälpsamma NÄR man får tag på någon, men innan dess händer INGET ... aldrig varit med om liknande. Ni kommer inte överleva som butik med den här kundtjänsten.
2018-11-26
M
Otroligt dålig service. Handla inte här! När min order fortfarande inte kommit efter nästan 30 dgr, och flera mail till er kundservice utan svar, ringde jag och fick be er skicka varorna. Upplyste er då om att jag endast ville behålla ordern om varorna kom till mig inom ett visst datum, vilket ni försäkrade. Hela ordern kom inte som utlovat, vilket jag kontaktar er om. Ni säger då att ni inte alls kan utlova att varor ska komma en viss tid. Ni säger att för att returnera varan som inte kom som utlovat, måste jag själv hämta ut pkt, ringa er för att få en retursedel ( bara det!?) ) och sedan själv stå för returen. Så dåligt! Att ni ens existerar som webb butik förstår jag inte.
2018-11-25
Dåliga leveransalternativ, de skickar till skumma ombud och inte hem till dörren
2018-11-21
Smidigt
2018-11-20
L
Skitkass service. Om du handlar här bör du vara medveten om följande: Får du strul med något. Det kan vara att du ångrar ditt köp utan att ens packat upp det. Så kommer det vara upp till dig att du får hjälp. Du kommer behöva ringa (sitta i kö i telefon) och tjata på att få saker utförda. Min rekommendation; Betala några hundringar mer/mindre för någon annan återförsäljare. För de pengarna är det inte värt ev. problem. Finns en anledning till att de har dåliga omdömen om jag säger så. De bra omdömena som lämnas är säkerligen inte från personer som valt att reklamera eller ångra sina köp.
2018-09-07
s
Då ringer man igen och frågar varför man inte fått sina varor. Då har de sålt några som var märkta till mig. Alla som jobbar på Rum21 är lata, ostrukturerade och helt utan kunskap för det jobb de ska utföra. Håll er ifrån detta ställe. ** gammal recension från den 5e september 2018** Allvarligt... Vad är det för skitställe. Order som skapades den 21a augusti. Enligt hemsida så hade de alla varor hemma. Skickade två mail (23e och 30e augusti) och frågade varför varor inte skickades... Inget svar. Ringde den 3e september och fick då reda på att det var två veckor(!) svarstid via mailen. Sen fick jag också reda på att de inte alls hade varor inne och de visste inte när de kom in. Såklart så hade de inte heller tänkt meddela detta till mig för det gör man inte på Rum21. De tog bort varorna som hade lång leveranstid och sa att se skulle skickas så snabbt som möjligt. Ringde idag den 5e september och fick då höra i telefon "ja varför har de inte skickats?". Inte nog med att deras system är från stenåldern. De har en dålig kundtjänst som inte kan skicka en enkel order. Inte fick man något för att de har varit dåliga rakt igenom utan de lägger allt på kunden. Låt detta ställe gå i graven!
2018-08-21
n
Falsk marknadsföring vad gäller leveranstider. Har sedan mitten på Maj väntat på en fåtölj som alltid haft 3-4 veckors leveranstid. Butiken har alltid skyllt på att deras leverantör fördröjer leveransen. Fick tillslut reda på att leverantören har planerat semesterstängt vilket Rum21 alltid vetat om. Att dom till mig under hela denna period skyller på leverantören är i sig falskt då Rum21 vet om att leverantören har semesterstängt. Fortfarande inte fått min fåtölj och Rum21 fortsätter skylla ifrån sig på leverantören. Någon trevlig kundtjänst är det heller inte tal om.... Patetiskt bolag och väntar med spänning på när Rum21 lyckas få iväg fåtöljen...
Sida 1