1.1 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2020-04-02
s
stiff_swede(15 omdömen)
Varning undvik företaget till varje pris. Totalt ointresserad kundtjänst som inte är det minste intresserad av att göra sitt arbete det vill säga hjälpa kunder. Totalt ointresserad av att ge återkoppling. Över fyra månader sedan jag gjorde min beställning, varit i kontakt med dem mer 'n 10 gånger utan att kunna få något bekased. Sista månaden har de skyllt på leverantören, men då jag till slut tröttande kontaktade jag leverantören som svarade på två sekunder och skickade över ordernummer och att de skickat min order till RUM21 sex veckor sedan! Så det är RUM21 som slarvat bort min order och det enda kundtjänst göres att skylla på leverantören. De måste ha ett ej fungerande ordersystem, ett lager som ej fungerar och en kundtjänst som inte är intresserad av att hjälpa till. Med vänlig hälsning, Andreas
Rum21 svarar:2020-04-06
Hej Andreas, Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att du inte mottagit din beställning ännu. Ta gärna kontakt med vår kundtjänst angående din order så vi får möjlighet att hjälpa dig. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, Rum21
2020-03-26
C
Carolina(1 omdöme)
Köpte en produkt. Efter bara ett par månader skickade jag reklamation. Kundservice svarade att de skulle åtgärda fallet "Åh nej, vad tråkigt, jag beklagar det som hänt. Vi har skickat över ditt mejl till vår reklamationsavdelning och de kommer att kontakta dig så snart de påbörjat hanteringen av ditt ärande. Vanligen avvakta svar från de. Önskar dig en fin dag! Mvh Ellen". Det var 2 år sedan May 2018.order 571611 Varje gång jag kontaktade, svarade kundtjänsten att det var längre väntetid än vanlig. Sedan valde de att inte svara alls. Kanske när de skulle gå i konkurs. Nu får jag inget svar, även när Royal Design tar över. Nu får det vara nog. Jag skriver en recension och kommer ALDRIG att köpa där igen.
Rum21 svarar:2020-03-30
Hej Carolina, Tack för ditt omdöme. Vad konstigt att du inte fått svar ifrån oss på 2 år! Tyvärr måste ditt ärende ha hamnat mellan stolarna. Rum21 har tillhört RoyalDesign Group sedan 2014. Då vi inte hittar din order i vårt system ber vi dig kontakta vår kundtjänst så vi får möjlighet att hjälpa dig. Du når oss på telefonnummer 010 750 25 21 kl. 8-16 på vardagar. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, Rum21
2020-02-21
C
Chris(1 omdöme)
Har köpt en hel del grejer från Rum21 som har gått väldigt smidigt till, därför 2 stjärnor istället för en. När det strular så strular det rejält. Stringhyllor för +10 000 kr. Man skickar fel (saknas en lådhurts och en packet hyllor för mycket). Ingen fara, sånt som händer. Ringer kundservice från Postnords terminal - 20 min väntetid - ska jag skicka tillbaka hela sändningen? Nej, ta emot och göra en reklamation via våran webbsida. Skriver ut returlappen och åker till DHL-depot för att skicka tillbaka paketet. Inom en dag får jag en mejl om att den är mottagen. So far so good. Det går en vecka. Inte ett ord. Mejlar: inget svar. Ringer efter ytterligare 2 dagar - 20 min i kö igen. Får höra att reklamationer kan ta upp till 20 arbetsdagar att hantera. Sammanfattningsvis ett helt hemsk kundupplevelse. Höll på fundera på bord och stolar för +20 000 kr, vilka jag har nu köpt från Länna. PS Snälla svara inte med erat standard svar. Det är så otroligt opersonligt så det inte finns!
Rum21 svarar:2020-02-24
Hej Chris, Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att vi just nu har långa hanteringstider vid reklamationer och returer. Vår lagerpersonal jobbar väldigt hårt för att komma ikapp med returhanteringen så att väntetiderna för dig som kund minskar. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, Rum21
2020-02-21
S
Sthlm84(19 omdömen)
Helt värdelösa, tre veckor efter lagd beställning har varan inte änns lämnat deras lager (trots att det står att den ska finnas i lager). Talade med kundtjänst som bad mig att återkomma igen om en vecka om jag fortfarande inte fått varan. Rekommenderar ingen att handla varesig härifrån eller från RoyalDesign (det är samma bolag med två försäljningskanaler).
Rum21 svarar:2020-02-24
Hej! Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att du inte mottagit din beställning ännu. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner. Önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, Rum21
2020-02-13
U
UffeE(9 omdömen)
Varning för detta företag med noll kundservice samt förståelse för av det faktiskt är. Jag beställde i början av januari ett soffbord som hade 8-10 veckor vilket skulle passa väldigt bra till när vi skulle ha flyttat in i vårt nya hus. Efter 3 veckor så får jag ett mejl med att dom har skickat mitt paket, vilket oftast är possessivt när man beställer saker. Men det ställer ju till det lite för oss då vi inte har någon plats eller kan få den levererad till rätt adress eftersom vi huset inte är vårt eller klart, jag ringer då till Postnord och ser över möjligheterna att byta adress, självklart går det att lösa men det måste avsändare göra så jag ringer till Rum21 som inte alls förstår hur postnord kan säga att det går att göra och det kan man absolut inte göra (fast vänta det tror jag postnord har bättre kolla på än er dom jobbar ju trots allt med det) och jag kommer då med förlaget att dom kan bjuda på den kostnaden på 200:- för frakten så kan jag hämta det själv istället på andra sidan stan för min del, tur att jag inte skulle flytta till andra sidan Sverige. Men det gick absolut inte och någon stans där försvann allt av intresse och kundkänslan från deras sida. Vi kommer inte så mycket längre i frågan utan jag väljer att jag ska hämta det istället. Det ska tilläggas att jag inte hade uppmärksammat att det bara var underredet som dom hade skickat och inte hela bordet, vilket jag fick uppmärksammat för mig igår (2 veckor efter första kontakt) då dom skickar ett mejl att DOM har avbeställt min bordsskiva och kommer att ta underredet i retur och sen betala tillbaka mina pengar. (Vem skickar en sådan här leverans i 2 delar? vad ska jag göra med ett underrede i x antal veckor? Vad är det för hållbarhet och miljötänk? Kostnaden för det då dom inte ens kunde bjuda på den kostnaden som kompensation men skicka 2 vändor kan dom men åter till historien) Vänta nu har dom valt att avboka min bordsskiva, väldigt märkligt känner jag svara på mejlet för jag vill gärna att dom ringer upp och ger en bättre förklaring på detta. Men då dom "har väldigt mycket att göra" så lär väl de svaret dröja i 5v så jag ringer istället upp Rum21 för att underlätta ett bättre svar på vad som egentligen har hänt, varför inte dom själva inte ringer i första läget är ju en bra fråga. Då visar det sig att bordsskivan har enligt dom utgått och att dom inte kan leverera den, visst sådant händer men seriösa inköpare har koll på sådant och brukar också veta det med längre framförhållning så att man i god tid kan plocka ner den från hemsidan för att folk inte ska kunna beställa något som inte finns. Samma sak som första samtalet så runt omkring där försvinner allt intresse för kundservice och förståelse. Jag får inte ens något svar från personen på andra sidan luren utan bara en tystnad, kanske tog deras manuskort slut eller fanns inte fans inte mina frågor eller mina ifrågasättande frågor med bland dom. Men det roliga i det hela är att man fortfarande kan samma bord med samma leveranstid som tidigare. Det som är ännu roligare och konstigare är samma bord med ett vitt underrede finns i lager för omgående leverans. för eftersom dom del levererar detta så kan dom väl då bara ta den skivan och skicka till mig så ringer upp och får prata med samma person igen och fråga då hur dom kan skriva så på hemsidan med det lagersaldo enligt min dator stämmer det inte, svaret kommer lite för snabbt så jag undrar ens om det kollades upp, men enligt personen på andra sidan så verkar det bara vara på underredet som lagersaldot visar på hemsidan och att skivan inte alls finns i lager, Har detta företag näst in till blufföretag inte kolla på sina lagersaldon eller hemsida? Så nu sitter jag och väntar på att få återkoppling från någon stort chef som var på mötet just när jag ringde. Återstår och se hur länge mötet tar och återkoppling är för dom är ju duktigt på att berätta ”att dom har väldigt mycket att göra så det kan ta lite tid” Återkommer med fortsättningen på min lilla historia kring Rum21
Rum21 svarar:2020-02-17
Hej! Tack för ditt omdöme. Vi beklagar det som har skett vid ditt köp ifrån oss. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, Rum21
2020-02-11
G
GGG(1 omdöme)
Ångrar att jag inte litade på recensionerna här innan jag handlade på Rum21. De skickade fel varor och det har tagit otaliga telefonsamtal och mejl för att få ordning på det. De flesta mejl besvaras inte alls, och det är mycket svårt att komma fram per telefon. Det är inte värt att spara några kronor för att handla där.
Rum21 svarar:2020-02-17
Hej! Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att det har blivit problem med din beställning ifrån oss. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, Rum21
2020-02-11
H
Hanna(1 omdöme)
Nästan ovärdigt att ens ge dom en stjärna tyvärr. Dålig kundservice och bemötandet i telefonen och över mail (när dom gjort fel) var väldigt tråkigt. Nu får jag som kund stå för deras brister tyvärr. En butik jag inte kommer köpa från igen och definitivt inte rekommendera.
Rum21 svarar:2020-02-17
Hej Hanna, Tack för ditt omdöme. Så tråkigt att höra att du fått en negativ upplevelse vid ditt köp ifrån oss. Vi uppskattar din feedback. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, Rum21
2020-01-24
P
Pcelica(1 omdöme)
Rum21 has some very nice pieces of furniture, however, initial happiness disappear when it comes to: 1) delivery time; 2) lousy communication, and no kundservice! I have ordered media bank, and believe it or not, they have delivered 3 legs, with no indication when the rest will be delivered. Instead of collecting entire order and deliver at once, they decided to send small box with three legs that are useless without the rest. Not to mention that someone has to reschedule the day and stay at home to wait their deliveries. I have tried to reach out to them via phone, is it mission impossible, and they are not responding on email either. I would definitely avoid this company in the future!
Rum21 svarar:2020-01-27
Dear Customer, Thank you for your review. We are sorry that you have not received your order in full yet. We appreciate your feedback and apologise for any inconvenience caused. Kind regards, Customer Service, Rum21
2020-01-07
m
mborello(2 omdömen)
Undvik företaget. Trots ibland lite nedsatta priser är det inte värt besväret. Jag och sambon bestämde oss för att köpa en hel Stringsektion av Rum21. Det vill säga ganska dyra saker. Första leveransen är väl ok men tar ändå längre tid än utlovat. Man kanske kan ha lite förståelse innan Jul att det kan vara så. Däremot är ena glasdörren till vitrinskåpet trasigt vid leverans. Sambon försöker direkt komma i kontakt med Rum21 för att reklamera och detta har hon sedan försökt göra vid otaliga tillfällen sedan detta hände långt innan Jul. Det är smått omöjligt att få tag på dem. I telefonkö uppger dem att man är på typ plats 3, vilket känns bra för kunden men inte lika bra när det visar sig att man ändå aldrig kopplas fram. Vi gjorde misstaget att beställa ytterligare stringhyllor av dem strax efter detta missöde. Denna beställning verkar inte heller gå bra. Det har tagit mycket längre tid än utlovat (2-5 arbetsdagar) och så sent som i torsdags (2020-01-02) får jag Mail att varorna skickats. Försöker då via spårningslänken kolla status och hos DHL står det att paketet fortfarande inte skickats idag tisdag 2020-01-07. Rum21 ni måste skärpa till er och lyssna på era kunder och ge bättre service. För utan nöjda kunder kan man inte i längden bedriva ett seriöst företag och bli framgångsrika. Skriv inte tillbaka något generiskt svar till mig. Lös problemen annars blir det bestridan av faktura och ARN.
Rum21 svarar:2020-01-08
Hej! Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att det har blivit problem med er beställning. Vi har just nu längre hanterings- och svarstider än normalt, men vi gör såklart för att alla kunder ska få svar så snabbt som möjligt. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, Rum21
2019-12-30
Andreas266(18 omdömen)
Har aldrig kommit i telefonkontakt med dem på under 50 minuter i telefonkö. Bedrövligt dåligt. Jag har förståelse för att det kan bli så vid enstaka tillfällen men inte vid varje kontakt med dem. Detta har gällt returer.
Rum21 svarar:2020-01-02
Hej! Tack för ditt omdöme. Det är många som ringer oss just nu och vi har därför längre svarstider än normalt. Vi beklagar att det just nu är svårt att komma i kontakt med oss. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, Rum21
2019-12-26
K
Klara Eriksson(1 omdöme)
Beställde stringhyllor via rum21 den 27/10. I en av förpackningarna med hyllplanen var 2 av 3 hyllplan kantstötta. Har försökt att nå rum21 för att reklamera detta. Har skickat 2 reklamationsärenden både i nov & dec utan att få svar. Har ringt i flera omgångar & väntat i över 30min & stått på samma köplats. Verkar omöjligt att komma i kontakt med rum21. Står fortfarande med trasiga varor från rum21 utan att ha fått hjälp med detta. Så oseriöst!
Rum21 svarar:2019-12-27
Hej! Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att din beställning levererats skadad. På grund av högt tryck har vi just nu längre svarstider än normalt. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, Rum21
2019-12-21
T
Therese(1 omdöme)
Jag handlar allt via nätet men har unde de senaste fem åren aldrig stött på en sådan dålig support. Varorna jag köpt vill jag returnera och har kontaktat kundsupport nu vid flera tillfällen. Jag har bett om ett riktigt kvitto för redovisning och det har de inte skickat. Någon retursedel har heller inte kommit trots att jag vänligt flertal gånger mailat efter en sådan. Katastrofalt dålig support. Kommer aldrig beställa varor från dem igen och varnar andra köpare.
Rum21 svarar:2019-12-27
Hej! Tack för ditt omdöme. På grund av högt tryck har vi just nu längre svarstider än normalt. Vi beklagar detta och uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, Rum21
2019-12-19
C
Camilla(1 omdöme)
Jag beställde en lampa den 13/11, fanns i lager och skulle skickas inom 2-5 dagar. Jag har fortfarande inte fått min beställning och inte heller någon information om att den är försenad. När jag pratade med er kundtjänst för över en vecka sedan så sa personen att den fanns i lager och skulle skickas inom kort, när jag pratade med er kundtjänst igen för två dagar sedan sa personen samma sak. Hon skulle även kontakta lagret och fråga varför produkten ännu inte skickats och återkomma till mig inom 24 h, har fortfarande inte hört något. Detta ska vara en julklapp och tycker det är väldigt dåligt att det tagit över en månad och fortfarande vet jag inte när produkten kommer komma fram. Att jag också måste sitta i telefonkö i över en timme varje gång jag ringer er kundtjänst är också väldigt tidskrävande. Rekommenderar inte att beställa ifrån Rum21.
Rum21 svarar:2019-12-27
Hej! Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att din beställning blivit försenad ifrån oss. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, Rum21
2019-12-16
T
Thomas(1 omdöme)
Beställde ett bord och ett stödpaket till bordet den 29:e november. Allt skulle finnas i lager och ha en leveranstid på 2-5 dagar. Första kontakten med kundservice var efter en vecka. Då skulle allt vara packat och skickas dagen efter. Jag ringer igen efter 3 dagar. Då var det ett missförstånd. Allt finns på lager men supporten har ingen aning om när det skall skickas. Samma sak 3 dagar senare. I helgen fick jag ett sms att varorna skall vara skickade. Men när jag kollar kolliinformationen ser jag att det bara är stödet till bordet. Jag ringer igen och undrar varför jag bara får stödet skickat till mig och inte bordet, vad skall jag med det till själv(?). Supportpersonalen har som vanligt ingen aning men skall maila lagret och skall återkomma under dagen. Kl 19 Ringer jag igen och sitter 1h 50 min i telefonkö (och då är jag ändå "bara" på 15 plats när jag startar samtalet). När jag är plats 1 i kön hör jag hur någon svarar och sedan lägger på. Så då har man ingen chans att ringa tillbaka innan 21 när de stänger. Och ni som mailat och väntar på svar, glöm det. Den supporten är om möjligt ännu värre, där svarar de inte ens. Totalt värdelöst. Kommer aldrig rekommendera någon att köpa från denna onlinebutik.
Rum21 svarar:2019-12-19
Hej Thomas, Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att leveransen av din beställning har tagit lång tid, och att du inte fått någon information ifrån oss om vad som händer med den. Just nu har vi tyvärr längre svarstider än normalt på grund av högt tryck. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare för att se över våra rutiner. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, Rum21
2019-12-14
dusty(17 omdömen)
Beställde en spegel för mer än två veckor sen som det stod att den fanns i lager. Den lyser ännu med sin frånvaro. Får inte heller svar från butiken.
Rum21 svarar:2019-12-16
Hej! Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att du inte mottagit din beställning ännu. Vi uppskattar din feedback och tar den vidare. Vi önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst, Rum21
Sida 1