Prisjakt
Annons
Alina
  • Snabb leverans & service
  • 4 fysiska butiker
3.1Bra
4 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
S
Usel19 dagar sedan

Jag lämnade in min iPhone 11 Pro Max för reparation den 6 juli 2024 på grund av att den hade fastnat i Restore-läge. Trots en spricka på skärmen fungerade både skärmen och touchen utan problem. Problemet jag hade var att telefonen hade fastnat i Restore-läge. Efter en dag blev jag kontaktad av en servicetekniker från Alina i Uppsala, som informerade mig om att problemet var en trasig högtalare för samtal. Teknikern nämnde även att hon under reparationen hade skadat LCD-skärmen och att jag skulle behöva betala för en ny skärm samt för kostnaden av högtalaren och diagnostiseringen. Detta utan att jag i förväg hade informerats om risken för skärmförstörelse. Vid hämtning av telefonen upptäckte jag att ett felmeddelande för Face ID visades på skärmen, vilket inte fanns innan reparationen. När jag frågade om detta fick jag först höra falska påståenden om att de tidigare hade informerat mig om risken. Efter ytterligare insisterande erkände teknikern att de inte hade informerat mig i förväg om risken för skada på Face ID. Dessutom insisterade teknikern på att det är vanligt att Face ID-funktionen förloras vid högtalarreparation på iPhone 11-serien, och att även Apple Service inte kan fixa högtalaren utan att skada Face ID-funktionen. Jag googlade detta på plats och kunde visa att det inte stämmer. Jag accepterar inte denna reparation eftersom telefonen nu är i sämre skick än vid inlämnandet. Jag kräver att ni återställer telefonen till dess ursprungliga skick eller ersätter kostnaden för skärmen och Face ID-komponenten. Jag förväntar mig ett omedelbart svar från er sida och en lösning på detta problem. Om ingen tillfredsställande lösning nås, kommer jag att vidta rättsliga åtgärder, inklusive att anmäla ärendet till Konsumentverket och överväga rättsliga steg. Till andra kunder: Jag rekommenderar inte att använda Alina Servis. Var försiktiga så att ni inte hamnar i samma dåliga situation som jag har gjort.

D
David Dalliah
1 omdöme
Utmärkt2 månader sedan

Det var billigt så billigt

K
Dålig4 månader sedan

Fick hem min skärm idag, paketet var lite skadat så jag tog ett foto vid posten. Kom hem och öppnade upp och såg då att det saknades alla papper och även själva strömkabeln till skärmen så har inte chansen att testa på om skärmen fungerar som den ska vilket är extremt tråkigt. Känns som skärmen är redan använd sen tidigare då det ligger flera påsar i lådan utan något innehåll. Alina skickade ett nytt paket med strömkabeln så jag får se hur länge jag får vänta på denna med. Jag uppdaterar när jag fått hem kabeln och kan prova skärmen så får vi hoppas att allt fungerar som det ska. Hade rekomenderat att handla annanstans för att slippa allt strul!

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 10 månader sedan

Bra och snabb hantering.

Gästanvändare
Utmärkt2 år sedan

Behövde en fläkt & heatsink till en laptop (HP Pavilion x360), letade förgäves överallt men gick bet även hos HP, men då dök Alina upp som räddaren i nöden :) De kunde fixa fram en sån och den fungerade utmärkt. 5 av 5 ,väldigt trevlig kundsupport.

Gästanvändare
Utmärkt2 år sedan

Snabb och bra service. Kundservice sprang till och med ut på lagret och kollade att varan fanns för säkerhets skull då lagersaldot var 1 i lager.

Gästanvändare
Utmärkt2 år sedan

Jag har beställt från Alina flera gånger och leveranserna kommer alltid snabbt och produkterna är fantastiska och dessutom mycket bättre priser än hos tex Conrad och andra liknande företag.

Gästanvändare
Usel2 år sedan

Jag skulle reklamera en mobiltelefon. Det tog två veckor innan jag fick bekräftelse på att de hade tagit emot den reklamerade mobiltelefonen. Undvik att köpa begagnade varor från Alina. De kan vara i undermåligt skick.

Gästanvändare
Utmärkt2 år sedan

Trevligt bemötande och snabb service. Alltid hjälpsamma och löser mina problem med ett leende.

Gästanvändare
Dålig2 år sedan

(+) Snabbt att svara i telefon - slapp köa (-) Hade hört att ni var snabba i leverans. Beställde varan en onsdag men ni kunde inte garantera att den levererades på fredag. Det kallar jag inte snabbt!

Om butiken

Alina

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.alina.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Alina Service AB

Organisationsnr: 556438-4260

Information hos allabolag.se