Snabba Leveranser
Enkla Returer
Trygg E-Handel

http://www.jotex.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Jotex SE har fått betyget (3.60)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    13 dagar sedan
    Ett riktigt genomruttet och omoraliskt företag. De har en extremt dålig attityd i kundkontakt. Företaget har för övrigt ingen som helst kontroll på vem som beställer varor från dem och vem som helst kan beställa i vilket namn som helst. I bedrägerifall tar företaget dessutom inget som helst ansvar och vägrar rakt av att hjälpa till.

    Jag önskat att alla i den mån det går bojkottar detta företag så att vi genom konsumentmakt kan rensa marknaden från oetiska företag!
  • Usel
    2 mån sedan
    Beställer ett 2-pack gardiner och får bara en gardinlängd levererad. Från att jag beställt så har de ändrat att den säljs styckvis istället. Efter kontakt med dem(flera dagars väntetid) så låtsas de vara schyssta och går med på att skicka ut en längd till även om de egentligen skulle säljas styckvis trots uppenbart 2-pack i beställningsbekräftelsen.

    Kort tid efter sänker de priset på dem med 85% bara för att visa vilka sjuka marginaler de har och hur "schyssta" de egentligen behövde vara.

    Man blir bara mer eller mindre blåst av att handla här.
  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    SÄMST AV FLERA ANLEDNINGAR. Sista gången jag och frugan handlar från Jotex efter flera års regelbundna köp. Varit utomordentligt nöjd tidigare men har blivit katastrofalt på senare tid känns det som. Bra produkter och vänligt bemötande men kundtjänst har 0 koll på allt, alla säger olika varje gång man ringer in, får fel information, två handläggare svarar olika på exakt samma mejl, behöver upprepa sig varje gång för de jobbar inte med att notera olika ärenden... mycket förvirrande och tröttsamt, varje gång man tror det är löst så har man fel och behöver ringa tillbaks och vänta i telefon i ca 30 min.

    1.Beställde en gardinstång med rabattkod som var defekt. Returnerade den och valde i talongen att få en ny. De återbetalade pengarna och skickade ut en ny med betalsätt faktura, mottog dock aldrig någon faktura. Ringde kundtjänst för att dubbelchecka, de sa att de inte ser några obetalda fakturor. Nästan 2 månader senare ihop med fakturan från punkt 2. nedan, så får jag veta att den ska betalas och då till fullpris som är cirka dubbelt så mycket jämfört med första beställningen. Fick svar att jag skulle hört av mig och att det nu är för sent för att justera priset men förklarade att jag inte fick någon faktura, fick fortfarande samma svar från handläggaren som vägrade ta in det jag sa. Betalade in det jag var skyldig enligt handläggaren, 800 kr ink. frakt+dröjsmålsränta, därefter loggar jag ni på mina sidor och ser att beloppet under "mina fakturor" är cirka hälften så stort. Ringer tillbaks strax före stängning kl 21, förklarar allt igen för en ny handläggare som inte får ihop det första handläggaren sa, han höll med mig. Sa till honom att om jag hade fått första fakturan så skulle påminnelse varit utskickad med tanke på hur lång tid det gått sen dess, han kunde inte se att det gått ut någon påminnelse och antog därför att det aldrig hade skickats någon faktura. Väntar nu på att han ska ta hjälp av annan avdelning för att lösa det, jag är tvungen att återkomma till dem för han visste inte hur mycket de skulle ha att göra nästa dag och då går det tydligen inte bra att bli uppringd...

    2. Fick en talong i juli månad med rabatt på hel order. Lägger till koden i kundvagnen och börjar lägga till varor därefter. Går in i kundvagnen senare och allt försvinner ur kundvagnen av någon anledning, tröttnar och stänger webbläsaren då. Senare på kvällen får jag orderbekräftelse fast jag aldrig slutförde något köp, dvs. ev. tekniskt fel. Ringde direkt morgonen därpå när de öppnade och bad de annullera ordern pga. tekniskt fel men då har logistik redan mottagit ordern och den går inte att avbryta. Handläggaren motargumenterade och ifrågasatte hur ordern gick igenom, självklart svårt för mig att förklara. Mina argument var att jag aldrig handlat på konto via Jotex utan alltid betalat direkt, jag hade presentkort som jag i så fall hade använt, jag hade valt hemleverans av sänggaveln då jag inte har tillgång till skåpbil för upphämtning hos ombud. Kom överens om att inte ta ut paketen så att de returneras automatiskt vilket de senare gjorde. Kostnaden drog de sedan bort från skulden som låg hos Resursbank.

    3. Köpte en lampa på cirka 90 % rabatt, defekt när jag fick den så den åkte tillbaks. Därefter skickar de ut en helt ny till ordinariepris och använder mina presentkort i köpet så den hamnar på cirka samma pris som jag köpte den för första gången. Betalade med postförskott men när jag sen ringer in säger handläggaren att denna lampa ingår i totalskulden och att jag måste betala den. Efter några minuter kommer vi fram till att den är betald så den ska inte betalas... det som återstår nu är hur det ligger till med presentkorten. Här svarade två handläggare samtidigt på samma mejl, den ena påstod att presentkorten använts och den andra att jag har allting kvar (?).

    Har gått 3 månader snart sen första början och det är fortfarande olöst...

    Håller mig till IKEA, Mio och Jysk hädanefter. Kommer inte köpa något från Jotex förrän de får betydligt bättre kundomdömen som kan intyga om förbättring, och att de fått rätsida på sin administration och support.

    Uppdatering 20171007, fick fel saldo än en gång, betalade in för mycket, kontaktade Jotex för att få det återbetalat men blev hänvisad till Resursbank som sa att jag ska ringa tillbaks till Jotex, äventyret fortsätter.
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Lampan vi köpte gick sönder vid montering (och den skulle jag ge sämre betyg). Jotex hade kunnat hävda att jag var oförsiktig men accepterade direkt att skicka ut ett nytt ex av den trasiga delen och jag slapp skicka tillbaka något.

    Beställde utan expressleverans. Tog 2 dagar att få varan. Reklam om avbetalning mm är standard och bara att ignorera.
  • 2017-01-22 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Skit företag. Undvik.
  • Usel
    1 år sedan
    Fruktansvärt dåligt tsm med dålig kundservice. Fått ett personligt erbjudande med rabattkod där det tydligt står giltligt t.om. 2/10-16 men när jag skriver i koden står det att koden gick ut 22/9-16. Kontaktar kundservice och dom skyller ifrån sig gång på gång och jag får aldrig min rabatt även fast de är dem som gjort fel. Tror på riktigt det är oerhört få företag som inte skulle fixa till rabatten så den fakiskt funkar.
  • Acceptabel
    1 år sedan
    Lång leveranstid
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Min första beställning hos Jotex sker med expressleverans. Trots detta skickas paketet till fel stad, två ggr i rad. Jotex kundservice svarar att jag kanske aldrig får se paketet. Det var märkligt så jag tog saken i egna händer, sa till Posten som sedan fixade resten. Jotex, ta hand om era kunder och låt inte kunderna göra ert jobb.
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Beställde en matta som skiljde sig väsentligt i färg från bilden och när jag försöker skriva ett omdöme om detta på deras hemsida blir det inte publicerat och sen hux flux har mattan helt plötsligt sålt slut så då går det inte att lämna betyg alls. Att man sen tar 50 kr i frakt och ändå behöver en vecka på sig att leverera är bara uruselt.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Har använt Jotex 5-6 ggr genom åren. Varorna har alltid kommit snabbt. Enda gången jag varit missnöjd var när en bild på en matta var lite missvisande, tyckte inte färgen var som på bilden.. Aldrig behövt skicka tillbaka något så jag vet inte hur dom är med returer osv.
  • Usel
    2 år sedan
    Sämsta företaget jag varit i kontakt med.

    Först skickar dem fel saker. Sen fattas det saker i leveransen.
    Sen skickar dem trasiga saker.
    Returen för trasiga saker tar dem betalt för.

    Dålig support, otydliga och svarar inte på ens frågor.

    Riktigt dåligt skött företag. Hoppas inga andra handlar ifrån Jotex.
  • Ganska dålig
    2 år sedan
    Varorna luktade underligt, dessutom stör det mig något så oerhört att de skickar med reklam om LÅN i paketet. Något som jag alls inte är intresserad av. Otroligt ofördelaktiga dessutom.
  • Ganska bra
    2 år sedan
    Dom har otydlig leveransbesked visar produkter som inte är i lager förens månader frammåt
    Helt okej utbud,bra erbjudande och normal leveranstid det vill säga om varan finns i lager
    Dock borde dom bli bättre på upptadera deras lagerstatus
  • Acceptabel
    3 år sedan
    Gjort en beställning från dom.
    Dom angav att jag skulle få gratis frakt som första gångs kund. Men det visade sig vara bluff. Vill inte erkänna att det står så på deras hemsida heller. Svarar på mail men verkar inte vilja förstå vad dom gjort fel.
    Mycket snabb plockning av artiklar. Dock tog leveransen längre tid än andra nät-firmor jag köpt av, och hade då ändå express frakt.
    Bra priser, men kundservice och leveranstid får minus.
  • Mycket bra
    5 år sedan
    Köpet gick bra. Alla varor var av hygglig kvalitet. På Jotex hemsida finns recensioner av varorna som var bra råd. Frakten var lite långsam men kommunikationen var bra.
  • Bra
    5 år sedan
    Jotex ingår i Ellos och är nätvariant av IKEA. Rutiner för varuleverans och returer verkar välgenomtänkt, och kanske inte så konstigt när Jotex i princip är Ellos. Problemet är att man säljer produkter till IKEA-priser, men kvalitetsmässigt så håller det inte samma nivå som IKEA. Eftersom det just är en nätbutik så är också problemet att man inte kan se på varorna rent fysiskt, och då är man helt utelämnad till produktbeskrivningen och bilderna... som inte alltid stämmer speciellt bra.

    Har du inte en IKEA-butik i närheten så är Jotex ett vettigt alternativ, tyvärr så tycker jag inte produkterna håller samma kvalitet. I synnerhet gardinerna och badrumsmattor/badhanddukar och liknande artiklar (alla tyger) tycker jag verkar hålla låg kvalitet. När man beställer metervaror så slarvar också personalen med måtten och klipper snett och jävligt, vilket är lite oproffsigt. Fast jag antar man får vad man betalar för.

    Övriga varor tycker jag hållit relativ bra kvalitet speciellt med tanke på priserna. Över lag, sämre än IKEA, så lite i samma "klass" som jysk och rusta.
  • Acceptabel
    6 år sedan
    Ok men konstigt utbud. Varor tar slut utan chans att de kommer in i lager igen. Ibland får man erbjudande om vissa varor per post men när man kollar på hemsidan så har de utgått.

    Hur kan varor bli slutsålda helt?

    Efterfrågar dessutom bättre betalningalternativ. Paypal eller direktbetalning är moderna och intressanta alternativ för de som inte vill ha faktura eller det ålderdomliga postförskottet.
  • Dålig
    7 år sedan
    Efter sex veckor har Jotex bara levererat en av två produkter som jag lade i beställningen. Kontaktar man deras kundtjänst säger dom att varan snart ska vara framme men det är den ju aldrig. I elektronikbranschen skulle ett sånt här skojarföretag snabbt slås ut då folk tar för givet servicen man får från företag som Dustin, Komplett och Inet. Betyget kan bara inte bli annat än dåligt. Undvik köp från Jotex!
  • Ganska dålig
    8 år sedan
    Beställt två gånger av detta företag.

    Första ordern var allt slutsålt förutom en vara för 40:- skulle ha skickats med 150:- avgift för frakt och expedition om jag inte avbeställt.

    Andra ordern innehöll tre varor men Jotex lyckades göra fyra fel. 1 vara levererades inte alls, 2 varor där bara hälften av det beställda med. Sedan hade 20km2 tyg jag inte beställt tillkommit.

    Leveranserna är långsammare än snittiden vid postorder och returavdelningen är ännu långsammare.