4.2 / 5
(31 omdömen)
5
(21)4
(2)3
(1)2
(0)1
(7)
Sorterat efter datum
2020-06-15
Jättefina möbler, kunnig och hjälpsam personal, bästa möbelbutiken!
2020-02-05
Handlade här på rean och blev väldigt nöjd. Bra support på telefon. Enda nackdelen är att det rätt rätt dyrt att returnera, 200kr för enklare saker och 700?kr för större saker. Lite dåliga bilder och korta beskrivningar på hemsidan. Hade gärna haft bättre bilder och beskrivningar på mattor exempelvis.
Svenssons i Lammhult svarar:2020-02-05
Hej maximm! Tack för ett fantastiskt omdöme! Vår ambition är alltid att göra vårt bästa och att överträffa kundens förväntan och behov! Vi arbetar ständigt på att förbättra och förfina vår hemsida för att du som kund ska kunna känna dig fullständigt trygg med ditt köp i vår e-handel. Returkostnad är 195 kr för mindre försändelser och 595 kr om vi behöver boka en upphämtning hemma hos dig. Vi tar till oss av dina synpunkter om hur vår hemsida kan förbättras och tackar för att du delar med dig! Det hjälper oss att bli bättre! Bästa hälsningar Svenssons i Lammhult
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2019-07-26
Oförtjänt dåligt snitt på omdömena här. Jag har handlat massor av grejer både i butik och online och alltid fått ett bra bemötande!
2019-07-13
Jag noterade en del riktigt dåliga omdömen här. Mina erfarenheter av att handla på Svenssons är dock helt annorlunda. Det har funkat klockrent. Vid ett tillfälle var det problem med ett String-skåp, men det ordnade kundtjänst på bästa sätt och skickade ett nytt, utan tjafs.
2019-07-10
Vi har varit nöjda och trogna kunder, men nu är vi väldigt irriterade. Hittade ett pris i en annons på Facebook men när man klickar på annonsen så blir priset ett helt annat. När vi påtalar detta så blir det ett ifrågasättande bemötande. Inte seriöst alls och nu lär vi inte handla där igen.
Svenssons i Lammhult svarar:2019-07-11
Hej Peter! Jag har lyssnat med min medarbetare som sitter med frågor på Facebook. Priset ni hänvisar till kommer från en annons som enligt våra loggar var aktiv för ett antal veckor sedan i samband med en kampanj. Dock gäller den inte längre så det är märkligt att annonsen med kampanjpriset är synlig för er. Vi kan inte få fram det här hos oss. Jag vet dock att min medarbetare erbjudit er varan till ett lägre pris om än inte det tidigare gällande kampanjpriset i ett försök att möta er. Det inträffade är såklart mycket olyckligt men kampanjen är avslutad sedan en tid så den kan vi inte använda oss av. Skulle ni vilja ta del av det erbjudande ni fick av min medarbetare via Facebook är ni välkomna att höra av er där eller direkt till mig! Bästa hälsningar Mari Kinander, Kundservicechef ([email protected])
2019-06-27
Sämste kundtjänst jag någonsin varit med om. Att anställa unga människor som inte har någon som helst insikt hur det är att spendera sina pengar på dyra märkes varor. Beställde ett marmor bord från ox denmarq, först ett bord för ca 7000kr. Min andra beställning var ett likadant bord fast en mindre variant för ca 5000kr. Att skicka ett vitt marmor bord med en grå rand på över en decimeter är inte okej, det är helt klart en reklamation. Bara för man beställer på nätet ska ni skicka det fulaste jävla marmor bordet ni har? Plus att jag ska stå för returfrakten på 600kr? Pga att ni skickat det fulaste marmor bordet jag någonsin sett. Det borde inte ens få ha gjorts ett bord av den stenbiten! Hade ni sålt bordet i butik hade ni aldrig någonsin fått det sålt och dessutom hade ni aldrig någonsin köpt det själva, ska ni anställa folk så kan ni anställa folk som väljer att spendera sina pengar på kvalitets möbler om inte så borde dom jobba i en helt vanlig matbutik! Aldrig mer ett köp hos er, plus att bordet skulle levereras vecka 19 men kom vecka 26!?! kolla hur era konkurrenter jobbar både royal design och rum21 klockrena konkurrenter.
Svenssons i Lammhult svarar:2019-07-11
Hej Emelie! Jag har försökt sätta mig in i ditt ärende på ett objektivt sätt. När det gäller marmor som material är det viktigt att vi som säljare får dig som kund att förstå att det är en naturlig sten som kan se väldigt olika ut. Det finns ingen sten som är den andra lik. Omgivningarna där stenen bryts präglar stenen och ger den dess unika utseende tillsammans med påverkan från väder och vind. Jag har tittat på din bild och ser det grå "band" som löper över skivan. Jag kan förstå din reaktion men detta anses vara hur marmor kan tänkas se ut. Det verkar dock som att ett nytt bord är beställt för din räkning och jag hoppas det kommer vara enligt dina förväntningar. Bordet du fått är ingen reklamation men naturligtvis önskar vi att du som kund ska vara nöjd med den vara du köper från oss! Har du ytterligare synpunkter du vill dela med dig av är du välkommen att kontakta mig direkt! Bästa hälsningar Mari Kinander, Kundservicechef ([email protected])
2019-03-01
Snabba och föredömliga
2019-01-09
Väldigt lurigt i produktbeskrivning och deras kundtjänst är jätte dåligt. Det vår min första beställning och det är sist.
Svenssons i Lammhult svarar:2019-02-11
Hej @DejaVu83 Vad tråkigt att din upplevelse av Svenssons i Lammhult inte varit bra. Du får gärna maila mig dina synpunkter både vad gäller produkt beskrivningen och bemötandet av mina medarbetare på Kundservice så kikar jag gärna lite närmre på det och kommer tillbaka till dig. Dina synpunkter är viktiga för oss och för vårt förbättringsarbete. Tusen tack på förhand för din hjälp! Bästa hälsningar, Mari Kinander - Kundservicechef ([email protected])
2018-12-26
Väldigt besviken på företaget, skulle inte handla där för att dom luras med priserna på prisjakt, skulle beställa Lexington handdukar men när man kommer in på deras sida så står det att produkten har utgått ur sortimentet, men ändå har dom lockpriser kvar på prisjakt, Svenssons i Lammhult är SKOJARE!
Svenssons i Lammhult svarar:2019-02-11
Hej @fixz! Vår ambition är att vara tydliga och korrekta i vår kommunikation mot dig som vår kund. Dock verkar det som att vi inte lyckats i detta fallet. Vi har undersökt närmre men då vi inte har fått ytterligare synpunkter på denna produktkommunikation har vi valt att låta den ligga kvar som den är. Vad Prisjakt väljer att visa på sin sida är ingenting vi kan påverka. Bästa hälsningar Svenssons i Lammhult
2018-02-06
Bra service, trevligt bemötande i butik och konkurrenskraftigt pris. En bra upplevelse i både butik och på webbsida.
2017-05-09
Mycket nöd :-) Kundtjänst samt leverans
2016-11-29
Service och produkter i världsklass! Köpte en Lamino fåtölj, en stringhylla valnöt samt handdukar från deras egna varumärke 1898 från deras hemsida. Mycket bra hemsida med bra information. Behövde byta leveransadress då jag precis flyttat och var lite snabb i min beställning. Det var inga som helst problem. Bra information om leverans och trevligt bemötande hela vägen. Positivt överraskad över kvalitén på handdukarna! Kan varmt rekommenderas!
2016-11-21
Inköp av lampa mycket snabb leverans och bra monterings instruktioner Rekommenderas
2016-03-05
Köpte ett Stringhyllsystem och en matta via hemsidan efter att ha besökt butiken helgen innan. Gillade verkligen möjligheten att kunna bygga stringhyllan själv på deras hemsida för att testa olika kombinationer. Snabb leverans med bra information om leveranstidpunkt. Skönt med inbärning ända in i lägenheten. Rekommenderas!
2016-02-15
Lurad och sämsta kundservicen jag någonsin upplevt. Jag köpte en Glo Ball s2 på hemsidan och fick den hemskickad. Eftersom jag var mitt uppe i en flytt så tog det några veckor innan jag packade upp lampan. Efter att ha hängt upp den och haft den uppe ett tag så upptäckte min kompis att det var den mindre varianten s1 som jag hade. Jag ringde till dem och berättade hur det va men då fick jag bara kalla handen med hänvisning att jag hade ett kundansvar att kontrollera att jag fått rätt vara. I detta fallet mäta lampan eftersom jag bara sett bilder på internet där man inte ser någon skillnad på s1 och s2. De sa även att eftersom jag använt den så är den begagnat och går inte att reklamera. De vägrade betala mellanskillnaden på ca 1000 kr som skiljer s1 och s2 och de ville heller inte ha mina bilder jag tagit som bevisar att jag hade fått s1. Så för att summera det hela. Jag beställde och betalade för en Glo-ball S2, Jag fick en S1 samt en kall hand när jag påpekade felet med hänvisning att jag hade kundansvar.
Svenssons i Lammhult svarar:2016-02-25
Hej Oemberg, Vi har tagit del av ditt omdöme och beklagar naturligtvis, först och främst, att du är missnöjd och att vi genom dialogen med dig inte lyckats skapa förståelse kring alla förutsättningar. Bakgrunden i ditt ärende är att det förlöpt mycket lång tid mellan beställning/mottagande av lampan och tills dess att en kontakt sker med oss. Det har gått över ett år och lampan har monterats och använts under denna tid. Emballage finns inte heller kvar för att styrka att vi levererat lampan. Svenssons utgångspunkt är alltid att försöka hitta lösningar inom rimliga gränser, både kopplat till vårt ansvar men också för att skapa goda kundrelationer. Detsamma gäller alltid kundens ansvar – i detta fall handlar det om att syna sin vara, kontrollera förpackningens produktnamn/benämning samt säkerställa att den är hel, korrekt etc. vid mottagandet. Skulle avvikelser finnas (t.ex. fraktskador, ev. felplock) måste man relativt snabbt och inom rimlig tid, ta en kontakt kring detta för åtgärd. Vi anser inte att så skett. Vi beklagar meningsskiljaktigheterna som uppstått i detta ärende.
Sida 1