2.1 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-03-01
d
djohan(7 omdömen)
Snabba och föredömliga
2019-01-09
DejaVu83(4 omdömen)
Väldigt lurigt i produktbeskrivning och deras kundtjänst är jätte dåligt. Det vår min första beställning och det är sist.
Svenssons i Lammhult svarar:2019-02-11
Hej @DejaVu83 Vad tråkigt att din upplevelse av Svenssons i Lammhult inte varit bra. Du får gärna maila mig dina synpunkter både vad gäller produkt beskrivningen och bemötandet av mina medarbetare på Kundservice så kikar jag gärna lite närmre på det och kommer tillbaka till dig. Dina synpunkter är viktiga för oss och för vårt förbättringsarbete. Tusen tack på förhand för din hjälp! Bästa hälsningar, Mari Kinander - Kundservicechef (mari@svenssons.se)
2018-12-26
Fixz(9 omdömen)
Väldigt besviken på företaget, skulle inte handla där för att dom luras med priserna på prisjakt, skulle beställa Lexington handdukar men när man kommer in på deras sida så står det att produkten har utgått ur sortimentet, men ändå har dom lockpriser kvar på prisjakt, Svenssons i Lammhult är SKOJARE!
Svenssons i Lammhult svarar:2019-02-11
Hej @fixz! Vår ambition är att vara tydliga och korrekta i vår kommunikation mot dig som vår kund. Dock verkar det som att vi inte lyckats i detta fallet. Vi har undersökt närmre men då vi inte har fått ytterligare synpunkter på denna produktkommunikation har vi valt att låta den ligga kvar som den är. Vad Prisjakt väljer att visa på sin sida är ingenting vi kan påverka. Bästa hälsningar Svenssons i Lammhult
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-02-06
a
apop82(1 omdöme)
Bra service, trevligt bemötande i butik och konkurrenskraftigt pris. En bra upplevelse i både butik och på webbsida.
2017-05-09
M
Merre90(1 omdöme)
Mycket nöd :-) Kundtjänst samt leverans
2016-11-29
J
Johan_55(1 omdöme)
Service och produkter i världsklass! Köpte en Lamino fåtölj, en stringhylla valnöt samt handdukar från deras egna varumärke 1898 från deras hemsida. Mycket bra hemsida med bra information. Behövde byta leveransadress då jag precis flyttat och var lite snabb i min beställning. Det var inga som helst problem. Bra information om leverans och trevligt bemötande hela vägen. Positivt överraskad över kvalitén på handdukarna! Kan varmt rekommenderas!
2016-11-21
L
Lena Persson(1 omdöme)
Inköp av lampa mycket snabb leverans och bra monterings instruktioner Rekommenderas
2016-03-05
c
chrillios(1 omdöme)
Köpte ett Stringhyllsystem och en matta via hemsidan efter att ha besökt butiken helgen innan. Gillade verkligen möjligheten att kunna bygga stringhyllan själv på deras hemsida för att testa olika kombinationer. Snabb leverans med bra information om leveranstidpunkt. Skönt med inbärning ända in i lägenheten. Rekommenderas!
2016-02-15
O
Oemberg(1 omdöme)
Lurad och sämsta kundservicen jag någonsin upplevt. Jag köpte en Glo Ball s2 på hemsidan och fick den hemskickad. Eftersom jag var mitt uppe i en flytt så tog det några veckor innan jag packade upp lampan. Efter att ha hängt upp den och haft den uppe ett tag så upptäckte min kompis att det var den mindre varianten s1 som jag hade. Jag ringde till dem och berättade hur det va men då fick jag bara kalla handen med hänvisning att jag hade ett kundansvar att kontrollera att jag fått rätt vara. I detta fallet mäta lampan eftersom jag bara sett bilder på internet där man inte ser någon skillnad på s1 och s2. De sa även att eftersom jag använt den så är den begagnat och går inte att reklamera. De vägrade betala mellanskillnaden på ca 1000 kr som skiljer s1 och s2 och de ville heller inte ha mina bilder jag tagit som bevisar att jag hade fått s1. Så för att summera det hela. Jag beställde och betalade för en Glo-ball S2, Jag fick en S1 samt en kall hand när jag påpekade felet med hänvisning att jag hade kundansvar.
Svenssons i Lammhult svarar:2016-02-25
Hej Oemberg, Vi har tagit del av ditt omdöme och beklagar naturligtvis, först och främst, att du är missnöjd och att vi genom dialogen med dig inte lyckats skapa förståelse kring alla förutsättningar. Bakgrunden i ditt ärende är att det förlöpt mycket lång tid mellan beställning/mottagande av lampan och tills dess att en kontakt sker med oss. Det har gått över ett år och lampan har monterats och använts under denna tid. Emballage finns inte heller kvar för att styrka att vi levererat lampan. Svenssons utgångspunkt är alltid att försöka hitta lösningar inom rimliga gränser, både kopplat till vårt ansvar men också för att skapa goda kundrelationer. Detsamma gäller alltid kundens ansvar – i detta fall handlar det om att syna sin vara, kontrollera förpackningens produktnamn/benämning samt säkerställa att den är hel, korrekt etc. vid mottagandet. Skulle avvikelser finnas (t.ex. fraktskador, ev. felplock) måste man relativt snabbt och inom rimlig tid, ta en kontakt kring detta för åtgärd. Vi anser inte att så skett. Vi beklagar meningsskiljaktigheterna som uppstått i detta ärende.
2015-10-27
s
solinatt(3 omdömen)
Köpte en lampa till kampanjpris (10% rea) som tyvärr gick sönder när jag packade upp den. Det var troligen mitt fel, men kontaktade kundtjänst för att höra om det gick att beställa en ny skärm från tillverkare. Det tog nästan 2 veckor att få slutgiltigt svar från kundtjänst att det inte gick att beställa bara skärmen, utan att de rekommendera att jag köper en ny lampa. Tyvärr hade kampanjen tagit slut, och de var inte villiga att sälja ersättningslampan till rabatterat pris. Samtidigt hade flera andra leverantörer kampanjpriser på samma lampa, så jag valde att beställa från en annan. Jag tycker att de kunde ha hanterat ärendet både snabbare och bättre för att få behålla en nöjd kund. Eftersom det finns ett flertal återförsäljare av designmöbler, alla med samma priser, är det endast kundservicen som särskiljer, och i den aspekten har jag haft bättre erfarenhet av vissa andra. Vill också tillägga att jag vid andra köptillfällen har varit nöjd, men har heller inte tidigare behövt kontakta kundtjänst.
2015-08-26
T
Tinker(2 omdömen)
Köpte ett stort String hyllsystem på sajten. Fungerade jättebra, även när jag strulade med utbyten av delar i efterhand och fick ringa kundtjänst. Hyllan kom efter bara någon dag och nu äntligen är den uppsatt. Sååå nöjd.
2015-08-26
a
annahojsan(1 omdöme)
Hittade en fin Andrew-soffa på hemsidan och åkte till butiken för att välja färg och tyg. Det fanns ett stort urval och jag fick bra hjälp att välja rätt. När jag köpte soffan valde jag även till Svenssons hemleverans med inbärning. Fantastiskt smidigt att få soffan uppburen tre trappor, monterad och sedan få emballaget bortforslat samtidigt.
2015-08-24
m
majbritt elisabet(1 omdöme)
Tydlig och bra hemsida för e-handel. Varorna levererades efter ett och ett halvt dygn. Vi är mycket nöjda.
2015-06-10
A
Ahla77(642 omdömen)
Schyssta möbler
2015-05-26
Redigerades 2015-05-27
Rossifumi(360 omdömen)
Bra utbud men är alltid i dyrare spannet på produkterna. Men de hade de delarna jag ville ha i lager och sidan pratar om snabb leverans. Men det tog 7 dagar innan ens paketet lämnade deras lager och hade jag vetat det när jag beställde hade jag aldrig lagt beställningen. Och sedan tog det ytterligare 5 dagar innan det levererades hem... Pinsamt långsamt 2015.
Svenssons i Lammhult svarar:2015-05-28
Hej Rossifumi, tack för att du tagit dig tid att skriva om din upplevelse. Vi håller med, detta är inte vad man som kund ska förvänta sig eller acceptera 2015. Nu vet jag inte i detalj var i landet din order skulle levereras men följande har hänt hos oss: Vi har bytt fraktbolag alldeles nyligen. Detta har möjliggjort att vi snarare ökat leveranshastigheten i Sveriges storstadsområden samt också möjliggjort fler leveransfönster - dvs tider att kunna leverera på, inkl. tex kvällsleverans. Det finns dock en del orter, som pga fraktbolagets nuvarande distributionsnät, har fått försämringar i leveranstid - och det låter som att du kan vara en av de drabbade. Det ber vi om ursäkt för. Vi jobbar stenhårt just nu på att hitta lösningar för att kunna erbjuda samma snabba och säkra leveransservice på alla orter. Snabbhet och att de varor vi skickar inte blir skadade är två nyckelfaktorer vi alltid vill säkerställa. Jag önskar dig en trevlig dag och hoppas att du trots några extra väntedagar är nöjd med dina produkter. Med vänlig hälsning Johan, Svenssons i Lammhult
Sida 1