1.3 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-06-18
    K
    Kalle(1 omdöme)
    Beställde linsvätska en helg, fick meddelande från Lenssky på måndagen att det var skickat och att det troligen skulle levereras nästa vardag. En vecka senare så har paketet fortfarande inte kommit och Lenssky svarar inte heller på mail, och något telefonnummer att ringa finns inte. Besvärligt när linsvätskan tar slut imorgon onsdag. Har handlat på nätet sedan mitten av 90-talet och jag kan inte komma på något tidigare fall då det inte fungerat. Lenssky kommer jag aldrig mer handla hos.
    LensSky svarar:2019-06-19
    Hej Kalle! Vi har inte fått ngn mejl ifrån dig mejla gärna igen eller skriv vilket order nr så kollar vi vad som har hänt med din försändelse. Mvh Kundtjänst www.lenssky.com
    2018-10-30
      J
      Jennifer Pettersson(1 omdöme)
      Snabb leverans men sjukt dåligt skick på förpackningarna. Beställde 2 stycken och på både har det suttit en klisterlapp som de helt enkelt dragit bort.. I övrigt är också förpackningarna i allmänhet skadade. Ser att någon fått förpackningar med "Sample not for sale" klistrat på och misstänker att samma är fallet här men att de helt enkelt dragit bort klisterlapparna. Känns inte tryggt att använda linserna och har reklamerat i förhoppning om full återbetalning samt fri retur.
      Sorterat efter datum
      Gamla omdömen

      Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

      2018-07-05
      Redigerades 2018-07-16
        R
        Revelations(13 omdömen)
        La beställningen kl. 9:50 9:51 mejl bekräftelse 12:11 mejl att min order skickades (samma dag) Fick mina linser dagen efter runt lunchtid Enda lite negativa är att det känns lite B. Mejl bekräftelse var på engelska, att order skickades var på svenska. Sen beställde jag 2 förpackningar eftersom jag har olika synfel på mina ögon, den ena förpackningen var tillverkad 2014, den andra 2017 (och nån klister som någon har rivit bort) men det var absolut inget fel på linserna, båda sitter i mina ögon just nu. Utgångsdatum var långt i framtiden så det var inget jag hängde mig på. Inget som drar ner betyget. Jag ville ha linser snabbt och till ett bra pris och Lenssky levererade över förväntan och dessutom billigast av alla.
        2018-05-17
          m
          martatashevska(1 omdöme)
          Jag beställde linser, betalade dem, fick inget mejlbekräftelse, mejlade dem, fick inget svar. Vet inte om jag får linserna alls
          LensSky svarar:2018-05-17
          Hej Marta! Vi svarar på alla mejl så fort vi kan vi fick ditt mejl för några timmar sen. Vi mejlar alltid ut orderbekräftelse, tyvärr kan det hända att den hamnar i skräpkorgen. Och dina linser lämnade oss idag så sköter posten sig så får du linserna imorgon. Hälsningar www.lenssky.com
          2017-07-13
            zmmby(20 omdömen)
            Bra hemsida. Man kan delbetala med Collector via faktura. De flesta linserna via Prisjakt är billigast på Lenssky. Jag var först skeptiskt angående företaget; då det är ganska liten information och samtidigt så har du ingen spårning eller sändningsbekräftelse när dina varor har skickats - så man blir ju lite orolig om inget händer. Jag beställade Acuvue Oasys iallafall och fick dom inom 5 arbetsdagar. Bättre än när det tog 16 arbetsdagar hos Mister Spex. Hade en bra kontakt med kundtjänsten som hjälpte mig ordern och var allmänt trevlig. Om ni inte har problem att köpa saker utan spårning så rekommenderar jag Lenssky.
            2017-07-01
              Z
              Ztinger(12 omdömen)
              Efter att ha använt samma företag tidigare utan några problem, men snålheten bedrog visheten, så jag testade Lenssky. Nu har det gått drygt 2 veckor efter beställning och betalning och det har inte dykt upp några linser och trots flera kontakter med Lensky ser jag inga intentioner att ordna så att jag får mina linser.
              LensSky svarar:2017-07-02
              Hej! Vi brukar alltid försöka hitta en lösning men tyvärr så har posten inte skött sig alla gånger. Mejla oss så ska vi försöka hitta en lösning. Hälsningar www.lenssky.com
              2017-06-01
                M
                Mycketbesviken(1 omdöme)
                BESTÄLL INTE FRÅN DETTA FÖRETAG! Jag beställde ett par solglasögon från Lenssky av samma märke och modell som jag tidigare haft. När solglasögonen kom stämde bågarnas storlek inte överens med mina tidigare solglasögon och jag var därmed inte nöjd med produkten. Med anledning av detta ville jag ångra mitt köp men det fick jag inte eftersom de skriver att alla solglasögon är "specialbeställda" och att de därför har rätten att inte ta emot ångervaror. Från deras hemsida den 23/5-17: "Vid produkter som är specialtillverkade/specialbeställda för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt (gäller alla solglasögon, glasögon, RX linser). Distans- och hemförsäljningslagen gäller inte specialtillverkade varor, solglasögon, glasögon samt RX-linser och att kunden, genom att bocka i rutan, godkänner att distans- och hemförsäljningslagen inte gäller vid köpet." Det betyder alltså att det är väldigt svårt att få byta sina inköpta solglasögon om man inte är nöjd med dem när de kommer. Jag beställde istället nya solglasögon från synsam, något jag skulle ha gjort från början, som också hade exakt samma storlek som mina tidigare solglasögon! Jag känner nu att jag ville varna alla att inte begå samma misstag som jag gjorde och det är inte värt att spara in några hundralappar för att beställa från detta företag.
                2017-05-25
                  o
                  olivertilly(1 omdöme)
                  Jag beställde ett par solglasögon från deras hemsida och det stod att det skulle ta 1-4 dagar och det tog 9 arbetsdagar vilket jag inte tycker är okej. Sedan är det krångligt att returnera en vara då man först måste ta kontakt med kundsupporten. I princip kan man inte ångra några utav de varor de säljer då anses vara specialprodukter. Men de skriver att man har ångerrätt.
                  LensSky svarar:2017-05-29
                  Tack för feedbacken. Enligt våran hemsida så står det 10-14 arbetsdagar? Och enligt våra villkor som man godkänner innan betalning så har vi tyvärr ingen returrätt på solglasögon då vi själva inte har returrätt mot våra leverantörer.
                  2017-05-05
                    zanaton(90 omdömen)
                    Beställde onsdag kväll, kom fredag förmiddag. Snabbt och bra. Saknar sms eller brev där man kan se om det är skickat, under behandling osv. Billigt, snabbt och bra! Pluss att de även tar betalt med American express. Inte alla konkurenter som gör. Rekomenderas!
                    2015-11-30
                      s
                      shooben(24 omdömen)
                      Lägst pris på Acuvue Oasys. Beställde i lördags, linserna låg i brevlådan i måndags! Perfekt!
                      2015-07-07
                        o
                        oscarvh(2 omdömen)
                        Beställde linser som kom dagen efter i brevlådan. Precis som det skall vara. Sen visar det sig att de skickat "Sample not for sale" linser där de klistrat över texten med en ettiket som det står LensSky på. Jag mailade dem och de skrev att något blivit fel och att de skulle skicka nya. Inget kom på en vecka så jag mailade dem igen. Inget svar. Inga linser. Och samples som jag inte vet om de går att använda. Det verkar finnas en systematik i att sälja varuprover med överklistrad sample text. Prover som de får fritt från tillverkaren.
                        LensSky svarar:2015-07-07
                        Hej Oscar! Som sagt har det blivt ngt fel vi har postat nya åt dig. Mvh www.lenssky.com
                        2015-06-24
                          C
                          CarinaBr(1 omdöme)
                          Vad ni gör så beställ inte från Lenssky... Jag beställde linser, som fanns i lager 20150606, och idag 20150624 får jag linserna. Har haft kontakt med företaget via mejl 3 gånger och fått mycket kryptiska mejl tillbaka. Företaget skyller på posten. De skriver "De är postade föra veckan och vi har inte fått de i retur ibland kan de tyvärr fastna ngn stans ett tag." Det ska tilläggas att båda de askar, 2x6 Acuvue 2, hade en tydlig röd textmarkering "Sample not för sale" vilket Lenssky hade klistrat över med sin egen företagsetikett.
                          LensSky svarar:2015-06-24
                          Hej! Vi postar alla linser på lager samma dag om beställning görs innan 15:00 vardagar. Ibland kan det bli förseningar hos posten som är utanför våran kontroll. Mejla oss angående din beställning så ska vi hjälpa dig asap. Hälsningar Lenssky.com
                          2015-06-24
                            T
                            TheAlbatross(4 omdömen)
                            Beställde linser innan kl 16 och hade dem i brevlådan dagen efter. + för lågt pris och gratis frakt.
                            2015-06-24
                              m
                              midoricrunch(1 omdöme)
                              Köpte linser som vid köptillfället var lägst i pris på Prisjakt och dessutom med fri frakt. Frakten gick på tre arbetsdagar och det tycker jag är fullt godkänt så i dessa avseenden var det en bra affär. Det negativa var att hemsidan har dålig information och upplevs som lite mystisk. Har varit med om blufföretag med en hel del likheter: i grunden snygg, men snabbt framfixad och med bristande information både här och där. Jag kontaktade LensSky två gånger via mailadressen som står angiven på deras hemsida utan att få svar. Sedan kom dock min leverans så kanske tyckte de att svar inte var nödvändigt vilket man kan tvista om, men respons är oavsett nyttigt för helhetsupplevelsen och har man syfte att konkurrera med andra aktörer där ute som excellerar i kundservice bör man beakta det. Summering: Fick det jag ville ha till ett mycket bra pris och det är huvudsaken. Jag hoppas att de jobbar vidare med att förbättra upplevelsen för kunderna för då kommer det bli kanonbra.
                              LensSky svarar:2015-06-24
                              Hej! Vi tackar för din feedback och jobbar ständigt på att förbättra oss. Hälsningar LensSky.com
                              2015-06-15
                                x
                                xabbu(53 omdömen)
                                Fungerat grymt bra för mig iaf. 2 beställningar gjorda, första med faktura tog 2 arbetsdagar, andra beställningen betalades med kort och kom på en vardag, båda till väsentligt lägre pris än konkurrenterna. **Uppdatering: Nu har dom höjt priserna, så går nog över till en tidigare ÅF
                                Sida 1