Varje år låter vi våra användare rösta fram sina favoritbutiker i Årets nätbutik. Du kan rösta mellan 1 och 29 november 2019. Vinnarna presenteras i början av december. I år lanserar vi även ett nytt pris: Årets medvetna nätbutik.

Gå till Årets nätbutik

Sorterat efter datum
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-03-06
S
Skandalvik(1 omdöme)
Jag upptäckte att lush hade en internetshop, så bestämde mig för att handla där. Jag beställde tre st produkter, två tvål-"kakor" som de kallar det. ^^ Och en balsamkaka. Allting kom fram snabbt och i oskadat skick. :) Jag tog tillslut modet till mig, och åkte och hämtade mitt paket. Kartongen var liten och inte skadad, de hade ingen plast i, som det står ibland på deras produkter så står det tex "den här är tillverkad av 'namn' ", och det gjorde det denna gången med, på alla mina produkter, vilket jag tycker är väldigt gulligt av lush, för det känns mer personligt då, i en annars hård och karg värld. :) Så om du ska klaga kan du alltid säga "det här var slarvigt paketerat" tex, och så har du vem som gjort det, så tar chefen ett möte med den anställde, istället för som vanliga paketeringsterminaler eller lager tex, där jag hört historier om folk som misskött sig, ingen vet vem som gjort vad för att posten ska gå sönder tex, och chefen kanske säger "jaha, så ingen vill erkänna, nehä, synd för er, ni blir alla tvungna att jobba på lördag". Tex. Det var ett extremt exempel, men ja. Jag säger inte att de skulle göra så, men jag tänker mig, när det står varje anställds namn på det som de gjort, kan ju chefen, eller den ansvarige, ta ett snack med den personen enskilt istället, så att hela arbetslaget slipper bli drabbat. Det behöver inte vara något allvarligt, tex "nu har detta hänt, och vi bör arbeta på det", och att den kan ge kanske mer stöttning, ifall personen behöver det, medans i andra företag kanske stöttningen eller bestraffningen, riktas till ALLA. Och ingen vill ju bli bestraffad, lika lite som att vissa inte vill ha stöttning, eller hjälp. Alla är olika och unika, på sitt sätt. :) Och visst, det kanske finns problem som jag inte tänker på, inte vet jag. Jag jobbar ju inte på lush, jag är bara konsument. Men jag har fått en uppfattning om att det är en väldigt "chill" stämning, laid back. Ingen verkar tex utmattad eller sönderstressad, de jag mött har varit snälla och trevliga mot mig. Jag tycker det känns väldigt inbjudande. :) Just det, som det står på hemsidan, är allting ekologiskt och veganskt. Jag har upplevt av andra schampos och balsam att det kliar i håret, jag får lätt röd hud och blir irriterad, och det har aldrig hänt med lush's produkter. Så även ur ett allergiskt perspektiv, de har bra saker. Lite dyrt, men prisvärt. Ur ekonomiskt perspektiv, värt att spara till. Och deras produkter är också ganska dryga, så de räcker länge, om du tänker mycket på priset/konsumtion. Schampot är väldigt bra och man får mycket skum av det, men balsamet är lite sämre. Där skulle jag vilja se en förbättring, mer skummande balsam, tack! -syftar både på flytande balsam, samt balsamkakan- Tvålen är dock väldigt bra. Man får lite mindre len hud, men det är inget jag som transman oroas av, då jag blir lätt dysforisk av hur len min hud känns för nuvarande, och normen säger att folk som jag -som könas av samhället som kvinnor- ska ha så len hud som möjligt, varför inte bara avvika från normen och vara sig själv? Huvudsaken är ju att du blir ren och luktar gott iaf. Jag har inte fått några allergiska reaktioner av lukterna på tvålerna, jag valde dofter jag är väldigt van vid. Tips till folk är att köpa deras tvål med citron, den är lite mildare i doften än de andra tvålerna. En av tvålerna jag köpte var Outback Mate, om du är känslig för saker som luktar väldigt starkt, ta en annan tvål. Hittar på hemsidan att ingredienser är bla pepparmintolja, eukalyptusolja och citrongräsolja. Väldigt uppfriskande, indeed. Lite starkt, bara. Säger inget negativt med det, bara "alla är olika", och smaken är som baken, delad. Tur är väl det. :) Nästa gång tror jag att jag provar "sea vegetable", eller "sexy peel", ska tilläggas. De har lite roliga namn på produkterna, så om en gillar humor, eller "phunny humor", samt veganskt är detta ett väldigt roligt alternativ som skojar till det lite, i den trista och lite gråa vardagen. :) Så overall, jag är nöjd. :)
2016-12-18
I
IssaHagstadius(2 omdömen)
Köpte på lördagen, fick hem det på onsdagen. Bra produkter och allt stämde! Billig fraktkostnad (29kr), vanligtvis får man betala uppåt 50kr för frakten! Är väldigt nöjd!
2016-02-18
Z
Zahltag87(23 omdömen)
Helt klart nöjd. Bra produkter, leveranstiden är 2-3 dagar. Litet minus för fraktkostnaden.
2011-01-27
G
Goodiebag(13 omdömen)
Underbara produkter, tyvärr blir betyget inte toppen eftersom de kan ta några dagar på sig att leverera samt så är frakten ganska dyr.