1.3 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2018-12-27
    M
    Martinj89(4 omdömen)
    Beställer en vara som Staples har väldigt bra pris på. Efter en vecka ringer dom upp och berättar att varan utgått, efter ytterligare en vecka är jag att varan finns kvar på deras hemsida, ringer upp och får höra att den utgått.. grymt oseriöst företag undvik
    2018-12-19
      f
      flindmark(1 omdöme)
      Beställde och fick orderbekräftelse på vara som fanns i lager för leverans innan jul. Några dagar senare kommer mejl att leverans möjligen kan ske i slutet av januari... Undvik Staples.
      Staples svarar:2018-12-20
      Hej, Jag beklagar situationen som uppstått och förstår din besvikelse då jag tolkar det som att du köpt en julklapp. Vi har haft en situation där en mycket populär produkt plötsligt tog slut i lager då den var mer populär än både vi och tillverkaren räknat med. Vi har lagt ner mycket kraft och energi på att försöka lösa situationen med vår leverantör, men då bristen gäller hela Sverige fanns det inget vi kunde göra. Alla kunder som drabbats har blivit kontaktade via telefon och de vi inte kunnat nå har fått ett mail med information om förväntad leveranstid och en extra gåva till de som väljer att invänta leveransen och inte avbokar sin order. Vårt mål är att du som kund ska få en bra upplevelse och vi ser mycket allvarligt på det som hänt, men jag vill att du ska veta att vi förstår hur olyckligt det är så nära jul när denna typ av problem uppstår och vi ber så mycket om ursäkt för det. Har du ytterligare frågor eller funderingar så ta gärna kontakt med vår kundtjänst. /Marcus, Staples
      2018-12-17
        B
        Beckerath1(2 omdömen)
        Passa er för denna butik. Beställde en julklapp som de påstår är i lager men efter fem dagar får jag reda på att den inte går att leverera förrän i januari. Deras förslag är att i stället "lägga en lapp i paketet att du får den i januari". Uselt. Dessutom för sent att beställa varan från annat håll eftersom det dröjde fem dagar för dem att inse att de inte hade varan. Staples är ett multinationellt företag som borde ha koll på sina lager och ta hand om sina kunder. Lita inte på dem är mitt råd.
        Staples svarar:2018-12-20
        Hej, Jag beklagar situationen som uppstått och förstår din besvikelse. Vi har haft en situation där en mycket populär produkt plötsligt tog slut i lager då den var mer populär än både vi och tillverkaren räknat med. Vi har lagt ner mycket kraft och energi på att försöka lösa situationen med vår leverantör, men då bristen gäller hela Sverige fanns det inget vi kunde göra. Alla kunder som drabbats har blivit kontaktade via telefon och de vi inte kunnat nå har fått ett mail med information om förväntad leveranstid och en extra gåva till de som väljer att invänta leveransen och inte avbokar sin order. Vårt mål är att du som kund ska få en bra upplevelse och vi ser mycket allvarligt på det som hänt, men jag vill att du ska veta att vi förstår hur olyckligt det är så nära jul när denna typ av problem uppstår och vi ber så mycket om ursäkt för det. Har du ytterligare frågor eller funderingar så ta gärna kontakt med vår kundtjänst. /Marcus, Staples
        2018-12-14
          R
          Rayden(3 omdömen)
          Varning! Även om de visar på att de har produkter på lager så kan du inte vara säker. Efter 5 arbetsdagar och inget hade hänt så ringde jag kundtjänst. Fick svaret att de inte hade produkten på lager (trots att det stod att de hade det) och inget förväntat leveransdatum. Avbeställde fortast möjligt. Inga mer beställningar kommer att läggas där.
          2018-12-10
            T
            Tsu(4 omdömen)
            Beställde ett USB Minne Lexar 256GB trots dom dåliga betygen pga bra pris. Jag såg att betyget var dåligt men tänkte att det är säkert många troll som skrivit men ack vad jag bedrog mig! Jag fick ett helt annat minne och bara 128GB. DETTA FÖRETAG BEDRIVER OSERIÖS OCH BEDRÄGLIG HANDEL! Personligen kommer jag aldrig mer köpa härifrån och nu får vi se om dom betalar tillbaka hela kostnaden om ens nånting! Det märks att flera råkat ut för samma sak så detta är satt i system! Hoppas verkligen att jag besparar nån all möda att skicka tillbaka fel produkt och väljer nån annan butik och att dom går miste om lite intäkter!
            2018-10-25
              n
              norrbo1(2 omdömen)
              Är mycket nöjd med mitt köp av Staples kontorstol Radar svart. Stabil och snygg stol. Bra pris och snabb leverans.
              Sorterat efter datum
              Gamla omdömen

              Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

              2018-07-18
                m
                martinalex(2 omdömen)
                I söndags kväll beställde jag en dator som skulle skickas i måndags. Nu onsdag eftermiddag är jag i kontakt med deras kundtjänst som säger att de lägger till tre dagars leveranstid på nya privatkunder (det är väl för att man verkligen inte ska handla där igen) för de vill vänta och se att pengarna de drog från kreditkortet (från SEB) verkligen kom fram. Detta står inte i deras villkor eller på deras sida. Tänk om det vore samma när jag handlar på ICA - att jag ska vänta tre dagar extra för att de ska se att mina pengar verkligen kommer in... Märkligt företag och man förstår ju nu varför de har fått så dåliga betyg. Borde kollat det innan....
                2018-02-15
                  m
                  matska(2 omdömen)
                  VARNING! Jag har inget att anmärka på min beställning som jag gjorde hos Staples, men efter att jag registrerade mig så blir jag mer eller mindre dränkt i reklammejl från dem trots att jag har försökt avregistrera mig ett tiotal gånger under flera veckors tid och även mejlat kundtjänst för att få stopp på eländet. Som grädde på moset har jag sett att de använder lockpriser som inte finns i butiken.
                  2018-02-01
                    m
                    mikaelmark(9 omdömen)
                    Snabb leverans, bra emballerat och bra betallösningar (trots att inte Paypal fungerade att använda i mitt fall). Dock förstår jag inte varför Staples valde tilläggsförsäkring hos Postnord, vilket innebar en leveransförsening för mig på ett par dagar då jag inte hade möjlighet att vara hemma vid leveransförsöken, utan fick vänta tills de två kollina hamnade hos ombudet. Fick också kollinumren när jag efterfrågade hos kundtjänst så jag slapp vänta ytterligare en dag på avisering, men dock kunde jag inte följa leveranserna via min sida hos Staples, vilket enligt dem skulle gå - utan fick använda Postnords sida istället.
                    2018-01-30
                      M
                      Mrjim(1 omdöme)
                      Beställde en scanner som de skulle skickas samma dag vid beställning. När scannern fortfarande inte skickats dagen därpå kontaktade jag deras kundtjänst som meddelade att den gick från ett externt lager och därför gällde inte deras utlovade leveranstider. Istället skulle den skickad en vecka senare. Personen som svarade var först högst ovillig att ta bort ordern då den gick från ett externt lager. Han var inte trevlig utan mer dryg. Kommer aldrig mer försöka handla från staples. Just nu försöker jag få bort nyhetsmailen som hela tiden kommer. Trots alla försök att stänga av dessa så kommer de. Jag kan bara varna för detta företag!
                      2017-10-31
                        Företaget använder lockpriser på produkter som utgått ur sortimentet och de har aldrig någon avsikt att skicka varorna. Efter 6 dagar så var jag tvungen att kontakta företagets kundtjänst för att de skulle skynda på att släppa det skyddade beloppet på mitt konto. Jag kommer inte handla igen och jag avråder alla från att stödja ett företag som använder den här typen av marknadsföring. Jag är beredd att lämna 1 stjärna i betyg eftersom jag tillslut fick tillbaka mina pengar....
                        2017-09-28
                          P
                          Per_T(1 omdöme)
                          Om inte alltid så annonseras priser ibland ex.moms på Prisjakt - så de verkar 20% billigare än vad de egentligen är.
                          2017-07-06
                            m
                            mNesterud(3 omdömen)
                            Beställde ett golvskydd att ha under kontorsstolen, billigt, lät bra! Mail med trackingnr skulle komma när det skickats, inget mail med tracking kom. När paketet kom fram har de bytt ut varan eftersom den inte såldes längre trots att lagerstatusen på sidan sa att den fanns. Enligt följesedeln byttes den till en dyrare variant vilket ju är OK. Tyvärr är det inte den produkten som faktiskt låg i paketet utan en helt annan tredje produkt som inte går att använda i mitt kontor för att den har taggar och är till för rum med heltäckningsmatta. Ringer för att få bytt till en som fungerar på hårda golv. Sjukt seg kundservice som efter många om och men nu vill ha betalt mellanskillnaden på den som DE SJÄLVA bytt till om jag ska kunna få ut en FJÄRDE likvärdig produkt. Tog en kreditering, skickar tillbaks och kommer aldrig handla på STAPLES igen.
                            2017-03-01
                              Z
                              ZteveM(8 omdömen)
                              Det mesta är okey, men det är lite luddigt i onödan. Tänk på detta t.ex. Vid ånger/retur får du en kreditfaktura. Sen måste du maila dina bankuppgifter till deras fakturamail. Inget av detta står på retursidan. Det står inte heller på kreditfakturan. Livechat är bra och går fort.
                              2016-11-29
                                coldturkey(30 omdömen)
                                Handlade från Staples över Black Friday-helgen och alla de negativa kommentarerna skrämde mig lite men jag hade inga som helst problem. Intuitiv och responsiv hemsida, bra priser och snabb leverans (fraktfritt över x-antal kronor). Fick hem 3 USB-stickor i en väldigt stor kartong som var bättre förpackad än de flesta leveranser jag har fått hem från andra etablerade svenska butiker. Betyg: 8 av 10
                                Sida 1