1.4 / 5
(35 omdömen)
5
(3)4
(5)3
(1)2
(0)1
(26)
Sorterat efter datum
2020-06-09
Har givit dem ett försök genom att beställa en vara från dem. De har ju pumpat ut en hel del reklam för sig själva så varför inte tänker man. Fick ett ordererkännande och sedan efter det så har inget hänt. 2 veckor har nu passerat trots att leveranstiden skulle vara 1-2 dagar och varan ska finnas på lager enligt deras hemsida. Har skickat mail till supporten utan svar. Blir till att avbeställa och kan inte rekommendera någon att handla därifrån i dagsläget, tyvärr.
2020-04-27
Aldrig igen! Online systemet fungerar inte som det skall: om man betalar med ett kort, så reserverades en summa, men jag fick aldrig ordererkännande. Sedan måste man ringa eller skriva ett epost till dem för att ta bort summan från sin online bank. Till slut blev jag tvungen att ringa och lägga en beställning. Efter detta har de lagt till en extra vara till min lista och tagit bort en 10% rabatt som jag hade online. Samma dag tog jag kontakt med dem för att rätta detta, men de svarade att det inte gick att ändra och att jag kunde använda min rabattkod nästa gång (runt 300 kr skillnaden). Det blir nog ingen ny beställning för min del.
2020-03-13
Jag gjorde en beställning på grejer som inte hade aktuellt lagersaldo. Medveten om att det kunde ta tid så beställde jag ändå och mycket riktigt så tog det en och en halv vecka, men ger inget avdrag i betyget för det. Inget var lovat från Staples sida och jag var beredd på det. Däremot avdrag med två stjärnor för avsaknad av lagersaldo och ingen uppskattad leveranstid överhuvudtaget varken vid beställning eller under väntan. En produkt var defekt, jag skickade ett mail till Staples kundtjänst och de skickade direkt en ny utan krav på retur av den gamla produkten, skönt både för dem och för mig att slippa kladda med det. Extra stjärna för det. Däremot är jag lite fundersam över deras emballering. Ersättningsprodukten dök upp i en låda lika stor som den första leveransen. För skojs skull så vägde jag lådan och den vägde mer än själva produkten, rätt onödigt. Avdrag en stjärna.
2020-02-07
Aldrig igen! Det blir dubbelbetalningar jämt genom deras PayPal länk och de levererar till 2 olika hämtningsställen. Sedan svarar de aldrig. Nu förstår jag varför de förlora så många kunder. Köp inte därifrån! Finns många andra leverantörer som använder Klarna dessutom.
2020-02-05
Säljer varor som inte finns i lager Visar produkter i lager med status på hemsidan när dom i själva verket inte har något på lager. Det märker man först efter att man har betalt och får ett mail som säger att produkten har restnoterats. Efter att ha kontaktat deras kundtjänst som säger att dom endast uppdaterar lagersaldo 4 gånger per dag är det uppenbart att det är en riktigt dålig webbutik med omodern teknologi samt falsk marknadsföring som strategi.
2019-12-06
Beställde men de skickade varorna till två seperata utlämningställen. Fick faktura trots att varorna är betalda med kort. Fick vänta 24 arbetsdagar för de varorna fanns inte hemma. Ringer för att ta bort ordern redan efter en vecka men de står status "plockad". Skyhöga priser om man tänker efter. De hade black-week men utan någon rea. När man beställde så fick man en 15% rabattkod i efterhand. Den varan kostar 30kr i butik och de tog nästan 200kr. Sen vill dom mjölka fraktpriset och erbjuda en "garantiförsäkring", tyder på att dom vet hur dåliga dom är. Frakten är väldigt hög även den. Här spelar inget roll, varken vikten eller måtten på försändelsen. Handla ej här, ska du göra det så använd PayPal som jag gjorde, då kan du peka finger. Ja men dom lär väl konka ev. Byta namn, det handlar bara om en tidsfråga. Precis som fd. "KitchenTime."
2019-09-08
Tänkte beställa, tryckte på "Köp", då kommer man till en inlogg-sida. Man kan välja "ny kund" men inget ändras, man måste fortfarande fylla i e-mail och lösen. Finns nån flik med "dina uppgifter" men man kan inte trycka på < knappen där, inget händer (Chrome). Provade fylla i email/lösen för att se om den skulle säga att den skapar en ny kund, men nej, får bara upp felaktigt-meddelande. Så tja, blir nog inte många kunder när man inte kan regga sig på sidan, man måste även regga sig för att få köpa.
Staples svarar:2019-10-25
Hej, Jag beklagar situationen som uppstått och förstår din besvikelse! Självklart skall det inte vara svårt att handla hos oss, det stämmer att man måste registrera sig för att handla men det gör man när man har handlat klart i checkouten. Som ny kund så får du också möjligheter som rabatter och möjligheter till gratis gåvor. Vi har testat detta scenario i både chrome, firefox och explorer utan att få några felmeddelanden så detta måste varit en tråkig tillfällighet. Har du ytterligare frågor eller funderingar så ta gärna kontakt med vår kundtjänst. /Magnus, Staples
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-12-27
Beställer en vara som Staples har väldigt bra pris på. Efter en vecka ringer dom upp och berättar att varan utgått, efter ytterligare en vecka är jag att varan finns kvar på deras hemsida, ringer upp och får höra att den utgått.. grymt oseriöst företag undvik
Staples svarar:2019-10-25
Hej, Jag beklagar situationen som uppstått och förstår din besvikelse! Vi saluför i dagsläget över 16000 produkter, med det sagt så är ju självklart målet att inga produkter som inte längre är köpbara skall finnas online, men ibland blir det fel. Alla kunder som drabbats har blivit kontaktade via telefon och de vi inte kunnat nå har fått ett mail med information om förväntad leveranstid och en extra gåva till de som väljer att invänta leveransen och inte avbokar sin order. Vårt mål är att du som kund ska få en bra upplevelse och vi ser mycket allvarligt på det som hänt, Har du ytterligare frågor eller funderingar så ta gärna kontakt med vår kundtjänst. /Magnus, Staples
2018-12-19
Beställde och fick orderbekräftelse på vara som fanns i lager för leverans innan jul. Några dagar senare kommer mejl att leverans möjligen kan ske i slutet av januari... Undvik Staples.
Staples svarar:2018-12-20
Hej, Jag beklagar situationen som uppstått och förstår din besvikelse då jag tolkar det som att du köpt en julklapp. Vi har haft en situation där en mycket populär produkt plötsligt tog slut i lager då den var mer populär än både vi och tillverkaren räknat med. Vi har lagt ner mycket kraft och energi på att försöka lösa situationen med vår leverantör, men då bristen gäller hela Sverige fanns det inget vi kunde göra. Alla kunder som drabbats har blivit kontaktade via telefon och de vi inte kunnat nå har fått ett mail med information om förväntad leveranstid och en extra gåva till de som väljer att invänta leveransen och inte avbokar sin order. Vårt mål är att du som kund ska få en bra upplevelse och vi ser mycket allvarligt på det som hänt, men jag vill att du ska veta att vi förstår hur olyckligt det är så nära jul när denna typ av problem uppstår och vi ber så mycket om ursäkt för det. Har du ytterligare frågor eller funderingar så ta gärna kontakt med vår kundtjänst. /Marcus, Staples
2018-12-17
Passa er för denna butik. Beställde en julklapp som de påstår är i lager men efter fem dagar får jag reda på att den inte går att leverera förrän i januari. Deras förslag är att i stället "lägga en lapp i paketet att du får den i januari". Uselt. Dessutom för sent att beställa varan från annat håll eftersom det dröjde fem dagar för dem att inse att de inte hade varan. Staples är ett multinationellt företag som borde ha koll på sina lager och ta hand om sina kunder. Lita inte på dem är mitt råd.
Staples svarar:2018-12-20
Hej, Jag beklagar situationen som uppstått och förstår din besvikelse. Vi har haft en situation där en mycket populär produkt plötsligt tog slut i lager då den var mer populär än både vi och tillverkaren räknat med. Vi har lagt ner mycket kraft och energi på att försöka lösa situationen med vår leverantör, men då bristen gäller hela Sverige fanns det inget vi kunde göra. Alla kunder som drabbats har blivit kontaktade via telefon och de vi inte kunnat nå har fått ett mail med information om förväntad leveranstid och en extra gåva till de som väljer att invänta leveransen och inte avbokar sin order. Vårt mål är att du som kund ska få en bra upplevelse och vi ser mycket allvarligt på det som hänt, men jag vill att du ska veta att vi förstår hur olyckligt det är så nära jul när denna typ av problem uppstår och vi ber så mycket om ursäkt för det. Har du ytterligare frågor eller funderingar så ta gärna kontakt med vår kundtjänst. /Marcus, Staples
2018-12-14
Varning! Även om de visar på att de har produkter på lager så kan du inte vara säker. Efter 5 arbetsdagar och inget hade hänt så ringde jag kundtjänst. Fick svaret att de inte hade produkten på lager (trots att det stod att de hade det) och inget förväntat leveransdatum. Avbeställde fortast möjligt. Inga mer beställningar kommer att läggas där.
2018-12-10
Beställde ett USB Minne Lexar 256GB trots dom dåliga betygen pga bra pris. Jag såg att betyget var dåligt men tänkte att det är säkert många troll som skrivit men ack vad jag bedrog mig! Jag fick ett helt annat minne och bara 128GB. DETTA FÖRETAG BEDRIVER OSERIÖS OCH BEDRÄGLIG HANDEL! Personligen kommer jag aldrig mer köpa härifrån och nu får vi se om dom betalar tillbaka hela kostnaden om ens nånting! Det märks att flera råkat ut för samma sak så detta är satt i system! Hoppas verkligen att jag besparar nån all möda att skicka tillbaka fel produkt och väljer nån annan butik och att dom går miste om lite intäkter!
2018-10-25
Är mycket nöjd med mitt köp av Staples kontorstol Radar svart. Stabil och snygg stol. Bra pris och snabb leverans.
2018-07-18
I söndags kväll beställde jag en dator som skulle skickas i måndags. Nu onsdag eftermiddag är jag i kontakt med deras kundtjänst som säger att de lägger till tre dagars leveranstid på nya privatkunder (det är väl för att man verkligen inte ska handla där igen) för de vill vänta och se att pengarna de drog från kreditkortet (från SEB) verkligen kom fram. Detta står inte i deras villkor eller på deras sida. Tänk om det vore samma när jag handlar på ICA - att jag ska vänta tre dagar extra för att de ska se att mina pengar verkligen kommer in... Märkligt företag och man förstår ju nu varför de har fått så dåliga betyg. Borde kollat det innan....
2018-02-15
VARNING! Jag har inget att anmärka på min beställning som jag gjorde hos Staples, men efter att jag registrerade mig så blir jag mer eller mindre dränkt i reklammejl från dem trots att jag har försökt avregistrera mig ett tiotal gånger under flera veckors tid och även mejlat kundtjänst för att få stopp på eländet. Som grädde på moset har jag sett att de använder lockpriser som inte finns i butiken.
Sida 1