--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NOTIS/UPPDATERING 190104: Deras system hur personnummer används ska ha ändrats enligt butiken själv efter att jag kontaktade butiken. Personnummer ska INTE längre skickas via bekräftelsemejl. Jag lämnar kvar detta då jag känner att företaget agerat korrekt och mycket snabbt för att avhjälpa situationen över jul och nyår och jag ser detta som ett plus i slutändan. Ändrar betyget från 7 till 10.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beställde ett par byxor från Garderoben; jag fick tipset från en kompis så jag bortsåg från alla negativa recensioner.
Jag lade beställningen kvällen den 10:e, byxorna skickades den 11:e och de fanns att hämta hos DHLs utlämningsställe den 12:e. Med andra ord var det en snabb leverans, en arbetsdag med tanke på att beställningen lades sent på kvällen den 10:e.
Det var dessutom en reavara och när jag lagt min beställning kollade jag direkt efter om det fanns några extra kvar i saldot. De var dock slutsålda vilket antagligen innebär att jag beställde det sista paret och att deras lagersaldo uppdateras väldigt ofta. Något som även det är positivt förstås. Det kan visserligen vara en ren händelse också men sammantaget ter det sig positivt.
Det enda negativa jag kan nämna är att man måste uppge personnummer när man registrerar sig, oavsett om man köper byxor eller eller bössor. Det värsta VAR dock att personnumret SKICKADES via det bekräftelsemejl man får vid registrering, med adresser och allt annat. (Detta är, som jag skriver i notisen ovan inte längre fallet enligt butiken själv efter 190104.)
Inte särskilt säkert och helt onödigt. Jag kontaktade kundservice gällande detta och de sa att de skulle ändra på detta och 22 dagar senare ska systemet ändrats. (Detta var mellan den 14:e december och 4:e januari (2019), alltså under jul/nyår. Under omständigheterna bra jobbat alltså.