
(79)
Snabb leverans. Men har nu väntat i 5 dagar på en fraktsedel som jag har köpt av företaget för att lämna tillbaka min beställning, som skulle komma inom 48 timmar. Har mejlat angående detta men har inte fått något svar. Känns inte bra!
Mycket dåligt. Köpte Nintendo, endast avsett för marknaden i Hong Kong, men stod ingenting om det när jag beställde. Fick som tur var pengarna tillbaka, för hade inte haft rätt till garanti hos Nintendo i Europa om något hänt med kontrollerna till exempel. Köp inte härifrån även om priserna är lite billigare, finns som sagt en anledning till att dem är just det. Det dem gör kallas för ”gråimport” vilket i sverige kommer leda till problem med garanti, service och anpassning till svenska förhållanden. Hade varit mer OK om dem berättade att detta var fallet istället för att få köpare att tro att det är en EU produkt. Svar på deras svar: Tjena Lasse! Ja visst är det imponerande, förutsatt att du kan läsa och skriva. Men du kanske ska kolla på era betyg här samt på trust pilot istället, ganska enkelt att se att väldigt många inte är nöjda och att det är en skit sida.
Köpte en PS5 och bestämde mig för att returnera den samma dag jag tog emot den – utan att ens öppna lådan. 1)Betalade extra 49 kr för 1–2 dagars leverans. Trots att jag bor i Göteborg tog det 6 dagar. Onödig försening och onödig kostnad. Kundservice gick inte att nå via telefon. Ingen respons alls. 2)Jag visste att produkten var importerad, men jag förväntade mig inte att all text på kartongen skulle vara på kinesiska (eller något annat asiatiskt språk). Gick inte att läsa någonting på förpackningen, vilket gjorde att det kändes osäkert och opålitligt. 3)Att returen ska kosta 350 kr är HELT galet! (250 kr i avgift + 100 kr returfrakt). Fullständigt orimligt! Jag skulle i princip kunna lämna tillbaka den personligen och betala ingenting, men det är inte ens ett alternativ. Jag har fyllt i returformuläret och sitter nu bara och väntar på återbetalning. Aldrig igen! Jag ångrar mig så mycket, verkligen.
Muy bien! riktigt bra pris!
Snart gått 2 dagar och de har ej behandlat min order. Är lixom 3 dagar kvar till senaste leveransdatum utan att de gjort något med min order än.
Långsam support, dyr retur utan bekräftelse att man betalat. Hedrar/följer inte ångerrätt. Lämnar tillbaka en produkt jag bara testat och hävdar sedan att jag bara får tillbaka 85% av värdet. Har aldrig hänt förut från något annat köp jag gjort online. UPPDATERING: Har nu fått full återbetalning efter kontakt med butiken. Inte optimalt hanterat men kan åtminstone dra tillbaka min kommentar om att de inte följer ångerrätt. UPPDATERING 2: Sänker mitt betyg igen eftersom de rapporterade min recension och försökte skylla ifrån sig på CDON även om all kontakt jag haft har varit med dem, Linné Elektronik
Beställde 2 varor och ville returnera den ena. Försökte söka runt på hemsidan gällande returpolicy... mycket otydlig information. Förmodligen direkt kopierat från AI-robot typ ChatGPT. Detta syns pga att det står "[Infoga kontakt-e-post] [Infoga företagsadress]" etc. Dessutom finns det mailadresser på hemsidan som är ogiltiga. När jag väl fick svar från säljaren hänvisades jag till en returblankett som skulle kosta 350 kr.. hjälp! Som tur hade jag inte plockat ut ordern från mitt postombud och därmed returnerades paketet automatiskt utan att jag behövde betala frakt. Det var många nervösa veckor och jag var mycket osäker på om jag ens skulle få tillbaka pengarna. Det fick jag. I min mailkonversation tycker jag också säljaren är slapp och oprofessionell. En mycket oseriös säljare som gör kunderna otrygga. Jag förstår inte hur de kan ha 3.8 på Prisjakt, det var därför jag köpte från hemsidan. Men nu ser jag hur många skriver dåliga omdömen. Köp från en annan hemsida!
VARNING ! HANDLA INTE HÄR! De ljög om att min retur var öppnad, trots att jag aldrig ens brutit förpackningen. Jag står utan BÅDE pengar och vara. Aldrig igen.
Fruktansvärt dålig upplevelse! Handla inte här. Bluff! Beställde AirPods och de jag fick hade väldigt dåligt ljud. Undrar om de ens är äkta. Har försökt få kontakt med företaget men får inget svar! Vill reklamera varan men det går inte!
Beställde en samsung s25plus från detta bluff företag har returnerat telefonen till dom i gengälld packa dom en ny telefon till mig som jag nu är tvungen och betala för fast jag varit tydlig att jag inte ville ha den har försökt få en ny retur i flera veckar där säljaren skickar svar om bifogat retursedel men där är ingen jag varnar och handla från detta företag jävla skojare

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Fullständigt firmanamn: Creation X Holding AB
Organisationsnr: 5569555211
Information hos allabolag.se