(115)
Köpt flera telefon av gänget på elektronikspecialisten, alltid bra bemötande när jag har haft frågor om mina leveranser. Stort plus till den snabba och enkla reklamationen av min Samsung med sträck i displayen!
Jättebra och snabb leverans!
(Edit) Då företaget anmält min recension! Rekommenderar ingen att handla från Elektronikspecialisten! Fick hem en defekt vara, företaget vägrade ta tillbaka den för full återbetalning trots att jag hörde av mig samma dag som jag mottog varan och den ju var inom distansköplagens ångerrätt, man segade med att uppge returadress och sända returfraktsedel, krävde att jag skulle betala undersökningskostnader om varan inte skulle vara felaktig, var allmänt otrevliga på mail och bara problematiserade läget för mig som kund, Såg på Trustpilot att flera konsumenter haft samma erfarenheter som jag och där det slutat med att man fått driva tvist hos ARN för att få hjälp. Tillslut hörde jag av mig till tillverkaren som tveklöst bekräftade felet som Elektronikspecialisten hävdat var normalt för produkten. De flesta förstår att elektronik inte ska lukta bränt, borde vara särskilt uppenbart om man benämner sig som”elektronikspecialist” men inte detta *** företag! Trots att tillverkaren bekräftat att det är fel på varan, att varan returnerats för mer än en vecka sedan så har Elektronikspecialisten ännu inte återbetalt mig eller löst problemet. Har sett företagets svar på min recension och det är bara svammel. Återbetala och gör rätt för er! Eletronikspecialisten får sämsta möjliga betyg ifrån mig!
Jag rekommenderar tyvärr inte detta företag... Jag utnyttjade min lagliga ångerrätt men möttes av otydliga och motsägelsefulla returinstruktioner. Det anges att retur ska ske till deras adress, men ingenstans framgår det att det måste skickas som företagspaket. Följden blev att mitt paket inte hämtades ut av företaget. När jag kontaktade dem fick jag inget förståelsefullt bemötande, utan de hänvisade bara till att ångerfristen hade löpt ut – trots att jag agerat enligt informationen på deras egen hemsida. Jag anmälde till ARN då jag ansåg att deras returhantering strider mot distansavtalslagen och att konsumentens rättigheter inte respekteras. Det ledde till att Klarna återbetalade mig surfplattan som jag dessutom fick behålla. I och med det så lades ARN-ärendet ner, då ARN inte driver ärende om det skett en förlikning. Mitt råd är att alltid göra en anmälan till ARN om ni upplever att företag agerar felaktigt och för att få er sak prövad– det kan göra stor skillnad.
Gick snabbt och skärmen fungerar mycket bra :-)
"Väldigt dålig upplevelse. När man vill reklamera en felaktig vara försöker kundtjänst alltid hitta ursäkter för att man inte ska få pengarna tillbaka eller byta."
Snabb leverans. Skärmarna fungerade utan problem.
Toppen mobilen kom snabbt.
Allt funkade som det skulle. Skärmen motsvarar kraven vi hade.
Köpte en 32” välvd QHD-gamingskärm, Samsung, och inte nog med att de var 400kr billigare än Elgiganten och Power, de fick skickat skärmen till mig på 3 dagar när konkurenterna erbjöd 4. Jag är mycket nöjd och kommer handla där igen 👍
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
elektronikspecialisten.seFullständigt firmanamn: Stark Medvind AB
Organisationsnr: 559128-9003
Information hos allabolag.se