Prisjakt
Annons
elektronikspecialisten.se
  • Snabb leverans
  • Säker enkel betalning
  • Personlig kundservice
3.8Bra
45 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

V
Victor
1 omdöme
Utmärkt7 timmar sedan

Köpt flera telefon av gänget på elektronikspecialisten, alltid bra bemötande när jag har haft frågor om mina leveranser. Stort plus till den snabba och enkla reklamationen av min Samsung med sträck i displayen!

p
peter
1 omdöme
Utmärkt6 dagar sedan

Jättebra och snabb leverans!

elektronikspecialisten.se svarar:2025-09-12
Hej Peter, Stort tack för ditt fina omdöme och för att du tog dig tid att skriva det! 🌟 Vi blir väldigt glada att höra att du är nöjd och att leveransen gick snabbt och smidigt – precis så vi vill att det ska vara när man handlar hos oss. Vi strävar alltid efter att hålla både bra priser och snabb service, så det är roligt att få bekräftat att det märks. Du är alltid varmt välkommen tillbaka när du behöver något mer inom elektronik – vi finns här för dig. Ha en fortsatt riktigt bra dag! Hälsningar från oss på Elektronikspecialisten
M
Missnöjd
2 omdömen
UselRedigerades 9 dagar sedan

(Edit) Då företaget anmält min recension! Rekommenderar ingen att handla från Elektronikspecialisten! Fick hem en defekt vara, företaget vägrade ta tillbaka den för full återbetalning trots att jag hörde av mig samma dag som jag mottog varan och den ju var inom distansköplagens ångerrätt, man segade med att uppge returadress och sända returfraktsedel, krävde att jag skulle betala undersökningskostnader om varan inte skulle vara felaktig, var allmänt otrevliga på mail och bara problematiserade läget för mig som kund, Såg på Trustpilot att flera konsumenter haft samma erfarenheter som jag och där det slutat med att man fått driva tvist hos ARN för att få hjälp. Tillslut hörde jag av mig till tillverkaren som tveklöst bekräftade felet som Elektronikspecialisten hävdat var normalt för produkten. De flesta förstår att elektronik inte ska lukta bränt, borde vara särskilt uppenbart om man benämner sig som”elektronikspecialist” men inte detta *** företag! Trots att tillverkaren bekräftat att det är fel på varan, att varan returnerats för mer än en vecka sedan så har Elektronikspecialisten ännu inte återbetalt mig eller löst problemet. Har sett företagets svar på min recension och det är bara svammel. Återbetala och gör rätt för er! Eletronikspecialisten får sämsta möjliga betyg ifrån mig!

elektronikspecialisten.se svarar:2025-09-10
Kunden kontaktade oss och uppgav att varan hade ett hål i framkant och luktade bränt, med kommentaren ”så ska det inte vara”. Detta är enligt lag en reklamation, vilket kunden själv bad oss öppna. Returfraktsedel och RMA skickades, och kunden har hela tiden hållits uppdaterad via mail under processen. Vi har aldrig bekräftat att produkten var defekt eller sagt att fel är ”normalt”. Vårt tidigare svar var generell produktinformation om att vissa produkter kan ha ventilationsöppningar och att ny elektronik ibland luktar lätt i början – inte en bekräftelse på att just denna produkt var felfri. Produkten har mottagits av vår reklamationsavdelning och skickats vidare till tillverkaren för bedömning, och kunden informeras löpande via mail. Det är tillverkaren som enligt lag avgör åtgärden – reparation, utbyte, återbetalning eller avslag. Vi återkopplar till kunden så snart besked kommer. Vi följer alltid konsumentköplagen och våra köpvillkor i dessa ärenden. Elektronikspecialisten
C
Camilla
1 omdöme
UselRedigerades 9 dagar sedan

Jag rekommenderar tyvärr inte detta företag... Jag utnyttjade min lagliga ångerrätt men möttes av otydliga och motsägelsefulla returinstruktioner. Det anges att retur ska ske till deras adress, men ingenstans framgår det att det måste skickas som företagspaket. Följden blev att mitt paket inte hämtades ut av företaget. När jag kontaktade dem fick jag inget förståelsefullt bemötande, utan de hänvisade bara till att ångerfristen hade löpt ut – trots att jag agerat enligt informationen på deras egen hemsida. Jag anmälde till ARN då jag ansåg att deras returhantering strider mot distansavtalslagen och att konsumentens rättigheter inte respekteras. Det ledde till att Klarna återbetalade mig surfplattan som jag dessutom fick behålla. I och med det så lades ARN-ärendet ner, då ARN inte driver ärende om det skett en förlikning. Mitt råd är att alltid göra en anmälan till ARN om ni upplever att företag agerar felaktigt och för att få er sak prövad– det kan göra stor skillnad.

elektronikspecialisten.se svarar:2025-09-10
Hej Camilla, I våra köpvillkor, som godkändes vid beställningen och där returblanketten laddas ner, framgår tydligt att returer måste skickas som företagspaket direkt till vår adress. Paket till ombud hämtas inte ut. Eftersom du inte levererade returen korrekt inom tidsfristen hade ångerrätten löpt ut. ARN prövade aldrig ärendet. Klarna återbetalade på eget initiativ, samtidigt som vi fick behålla betalningen. Det innebar att du både fick tillbaka pengarna och behöll produkten. Vi följer gällande lagstiftning och våra villkor är tydliga. Johan Elektronikspecialisten
a
Utmärkt11 dagar sedan

Gick snabbt och skärmen fungerar mycket bra :-)

elektronikspecialisten.se svarar:2025-09-07
Hej ante_christenson, Stort tack för ditt fina omdöme! 🌟 Vad roligt att höra att skärmen fungerar som den ska och att leveransen gick snabbt – precis så vi vill att det ska vara. Du är varmt välkommen tillbaka nästa gång du behöver något. Vi ser fram emot att få hjälpa dig igen! Varma hälsningar, Nenne / Elektronikspecialisten
s
saeed_najibeh
1 omdöme
Usel20 dagar sedan

"Väldigt dålig upplevelse. När man vill reklamera en felaktig vara försöker kundtjänst alltid hitta ursäkter för att man inte ska få pengarna tillbaka eller byta."

elektronikspecialisten.se svarar:2025-08-29
Hej Saeed, Vi vill förtydliga några punkter för att andra kunder ska få korrekt information: 1. Vi säljer endast nya och fabriksförseglade Xiaomi mobiltelefoner. 2. Varje telefon fotograferas av våra robotar vid packning. I detta fall visar våra bilder tydligt att telefonen var obruten, inplastad och i perfekt skick när den lämnade vårt lager. 3. Du har i efterhand skickat en bild på en telefon med en repa. Eftersom våra bilder bevisar att den levererade telefonen var oskadad, kan detta endast betyda två saker: antingen är det inte samma enhet, eller så har skadan uppstått efter att du mottagit varan. Det finns därmed inget ursprungligt fel att reklamera. Vi följer alltid konsumentköplagen och våra villkor, men vi ersätter naturligtvis inte produkter där vår dokumentation visar att varan var felfri vid leverans. Med vänlig hälsning, Johan Elektronikspecialisten
a
anders
1 omdöme
Utmärkt24 dagar sedan

Snabb leverans. Skärmarna fungerade utan problem.

elektronikspecialisten.se svarar:2025-08-25
Stort tack för ditt fina omdöme, Anders! 🙏 Vi blir verkligen glada över att höra att både leveransen och skärmarna motsvarade dina förväntningar. Hoppas du får mycket glädje av dem framöver. Om du skulle ha några frågor eller funderingar framöver är du alltid varmt välkommen att höra av dig – vi finns här för att hjälpa till. Och självklart är du alltid välkommen tillbaka till oss! 🌟 Vänliga hälsningar, Nenne Elektronikspecialisten
c
christian_n80
2 omdömen
Utmärkten månad sedan

Toppen mobilen kom snabbt.

elektronikspecialisten.se svarar:2025-08-19
Hej Christian, Tack så mycket för ditt omdöme! Vi är glada att höra att mobilen kom snabbt och att du är nöjd. Om du har några frågor eller behöver hjälp i framtiden, är du alltid välkommen att höra av dig! Simon / Elektronikspecialisten
T
ThomasForsell
7 omdömen
Utmärkten månad sedan

Allt funkade som det skulle. Skärmen motsvarar kraven vi hade.

elektronikspecialisten.se svarar:2025-08-19
Hej Thomas, Tack så mycket för ditt omdöme! Vi är glada att höra att både skärmen och vår service motsvarade dina förväntningar. Om du har några fler frågor eller funderingar i framtiden, tveka inte att höra av dig. Vi ser fram emot att hjälpa dig igen! Simon / Elektronikspecialisten
j
Utmärkten månad sedan

Köpte en 32” välvd QHD-gamingskärm, Samsung, och inte nog med att de var 400kr billigare än Elgiganten och Power, de fick skickat skärmen till mig på 3 dagar när konkurenterna erbjöd 4. Jag är mycket nöjd och kommer handla där igen 👍

elektronikspecialisten.se svarar:2025-08-18
Stort tack för ditt fina omdöme, Johannes – riktigt kul att höra att både priset och leveranstiden slog konkurrenterna! 🙌 Vi är glada att du är nöjd med din nya Samsung-skärm och hälsar dig varmt välkommen tillbaka när det är dags för nästa köp. 👍 Simon / Elektronikspecialisten

Om butiken

elektronikspecialisten.se

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishVisaMasterCardPayson
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin

Kundtjänst

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

elektronikspecialisten.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Stark Medvind AB

Organisationsnr: 559128-9003

Information hos allabolag.se