(7)
Jag har beställt och kontaktat dem två omgångar, senast idag, med avseende på Mecenatrabatten som inte fungerat att aktiveras. Båda gångerna har det varit kopplat till en noreply-adress som inte tar emot mail, så jag har missat rabatten båda gångerna. Det borde vara enkelt att hitta rätt kontaktuppgifter till Nutri, men det är verkligen inte så. Jag skrev till dem på Instagram och fick då besked om att man istället ska kontakta dem på en annan mailadress: [email protected]. Nu får vi se och hoppas att de svarar och ger mig min studentrabatt.
Jag har skrivit 2 mindre positiva omdömen om företaget Nutri efter köp från deras hemsida. Båda gångerna har jag blivit erbjuden kompensation för att ta bort mitt inlägg/omdöme. Första gången tog jag bort omdömet, dumt kanske?!, och beställde för summan som jag fick efter att någon kontaktat mig från företaget. Order o leverans nummer 2 tog dock närmare två veckor fast det stod 7-10 dagar. Ingen uppdatering och jag trodde att paketet gått förlorat samt att en av produkterna (totalt 3) var trasig. Skrev återigen ett dåligt omdöme o det dröjde inte lång tid innan jag fick mail om kompensation mot att jag tog bort mitt omdöme. Ifrågasatte då detta, i mitt tycke, märkliga beteende. Skrev att jag inte var ute efter någon kompensation eller ersättning utan att jag ville uppmärksamma företaget på det som jag inte tyckte fungerade. Ytterligare en sak som föreföll sig konstig var att mailen inte var undertecknade med ett namn, varken riktigt eller påhittat. Frågade vid ett tillfälle vem jag skrev med men inget svar. Företaget känns väldigt oseriöst och deras betyg känns otroligt missvisande. Rekommenderar INTE. Produkterna som saluförs kan du hitta på andra ställen så köp inte härifrån är mitt tips!
Snabb leverans! Mycket nöjd.
Jag beställde en produkt för 290 kr, men den blev försenad med posten. Eftersom jag var bortrest kunde jag inte hämta ut den i tid. Enligt företagets villkor tillkommer en avgift på 250 kr för ej uthämtade varor, oavsett produktens värde. När jag kontaktade dem angående förseningen bemöttes jag på ett otrevligt och kallt sätt. Jag känner mig lurad och upplever deras agerande som bedrägligt. Jag har nu valt att anmäla detta till Konsumentverket.
Köpte fyra burkar omega-3 till ett tokigt bra pris. Stod inget om kort datum eller liknande. Ena burken var flera månader gammal, de övriga tre saknade både bäst före och batchnummer! Uppenbart fel vid tillverkningen och därför rea, men är det ens lagligt? Oerhört dålig kontroll av Nutri. Eftersom jag fick pengarna tbx (efter att ha returnerat burkarna) får de ändå 2/5 i betyg.
Inga konstigheter, skickade dagen efter jag beställde, fick inom 2 dagar.
Väldigt lång leveranstid samt fick en produkt kort bäst före datum som inte ens täcker förbrukningstiden
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Fullständigt firmanamn: Bellazilla AB
Organisationsnr: 559127-4286
Information hos allabolag.se