3 / 5
(590 omdömen)
5
(283)4
(58)3
(17)2
(37)1
(195)
Sorterat efter datum
2019-09-17
Varning, du kommer bli besviken! Blev så besviken på Cykelkraft. Allt se bra ut på webbsidan. Normala priser, cykel kommer monterad och, leverans inom 14 dagar, leverans hem på kvällstid när man är hemma, allt är perfekt, Jag ringde första gången efter två veckor. Jodå, den var på väg till deras lager, Ringde ingen efter en vecka. Jodå, nu skulle den nog komma snart. Ringde efter en vecka till, jo då den skulle nog komma fram till monteringen. Datumet sköts fram vecka för vecka. När det hade gått över en månad ringde jag och frågade vad de höll på med. Om jag skulle känna mig blåst? Nej då, allt fanns och skulle bara skickas. Cykeln kom efter två dagar, på dag tid och omonterad. Var tvungen att montera pakethållare, styre, trampor och justera cykeln själv. Är nöjd med cykeln men känns inte så bra när jag själv får skruva åt och justera den som amatör. Vid beställningen kunde jag inte betala med faktura utan betalade med kort innan. Det är en stor risk för jag misstänker att cykelkraft har ekonomiska problem och därför inte kan beställa cyklar när kunderna beställer dom. Gissar att det inte håller så mycket längre, folk blir missnöjda när varor inte kommer. Så varning, beställer du av dom riskerar du bli den kunden som aldrig fick någon cykel. Sätter två stjärnor för jag fick ändå min cykel.
Cykelkraft svarar:2019-09-30
Hej, Väljer att svara dig här också. Jättetråkigt att vi inte kunde leverera enligt utsatt tid, vi har väldigt snabba leveranser vanligtvis men vi har haft otroligt högt tryck vilket har resulterat i att vi haft vissa förseningar. Beklagar att det drabbade dig! Vi monterar (både cykel och eventuella tillbehör), justerar och testar alla cyklar innan leverans. För att få plats i kartongen måste vi dock vrida styret och skruva av pedalerna innan cykeln skickas till dig. Du behöver alltså vrida upp styret, och skruva på pedalerna när cykeln når dig. Större tillbehör så som cykelkorg, trälådor, barnstolar levereras vid sidan av då de inte får plats i kartongen. Detta kan du även läsa i våra villkor. Vi har Klarna som betalpartner och vi behöver följa deras policy, men det dras inga pengar först vi skickat ut varorna till våra kunder, Klarna reserverar endast beloppet nämligen. Hoppas du är nöjd med cykeln trots allt och du får gärna återkomma till mig på [email protected] med mer uppgifter, vill gärna försöka återfå ditt förtroende för oss! Ha en fortsatt fin dag! Med vänliga hälsningar Regina på Cykelkraft
2019-09-16
Beställde två delar som jag trodde jag behövde till cykeln vilket visar sig ha varit fel efter att jag granskade ännu en gång. Fick kontakt med kundservice och berättade att jag ångrat mig. Det gick dock inte att avbryta beställningen men fick som svar att jag kunde returnera delarna när de anlände. Har varit bra service från start till slut. Tack
Cykelkraft svarar:2019-09-20
Hej, Vad roligt att läsa din recension, tack så jättemycket! :) Varmt välkommen åter. Ha en fin helg! Hälsningar Regina på Cykelkraft
2019-09-14
Uppfattade denna cykelaffär som seriös och tillförlitligt vid beställning med en bra hemsida och lättnavigerat. Problemen började efter ordererkännandet. Min beställning avsåg 2 barncyklar (en Made och en cresent) som fanns för omgående leverans (1-3 dagar). Perfekt tänkte jag då det skulle funka dom födelsedagspresenter. Gick in på mina sidor på cykelkraft 2 vardagar efter och kollade. Då fanns inte en av de 2 för leverans. Tog kontakt med Cykelkraft och sa de kunde skicka den som fanns (Madecykeln) så länge så det skulle de göra. Efter en del ytterligare kontakt under veckan så kom den första cykeln 1,5 vecka efter beställning gjorts. Då hade födelsedagar missats och besvikna barn som följd, dock var cykeln riktigt fin. Då återstod den andra cykeln som ännu inte kommit. Ytterligare kontakt togs och lovade att den skulle skickas snarast. Det slutade med att den andra cykeln skickades direkt från butik och leverans till mig mer än 2 veckor senare efter ordern lagts. Tyvärr var cykeln inte i ok skick, en bucklig skärm, ett skavt stöd samt en frambroms som var fullständigt felinställd (bara en klossen tog och bromsarmen slog i skärmen). Efter kontakt skulle jag få en ersättning på 250 cykelpoäng, vilket jag absolut inte tyckte var tillräckligt så önskade en ny skärm samt ett nytt stöd. Bromsen hoppas jag kunna fixa själv. Så nu står vi i läget att de ska ta fram grejer. Ska bli mycket intressant hur detta löses och om jag får en ok cykel till slut. Tråkig erfarenhet då jag beställt mycket cykelgrejer från andra webbutiker som alltid funkat jättebra.
2019-09-12
Redigerades 2019-09-13
Av någon anledning valde man att skicka min beställning med ”vanligt” brev. Då brevet var för stort att få ner i brevinkastet dröjde det totalt 8 dagar från beställning till att jag fick möjlighet att hämta ut mina grejer has postombudet. Kanske inte bara Cykelkrafts fel (postnord) men ändå irriterande. Frakten på 70kr fick jag ju ändå betala.
Cykelkraft svarar:2019-09-20
Hej, Tack för din feedback och superråkigt att det tog längre tid än förväntat. Postnord har ju gjort om sina villkor vad gäller varubrev, du kan läsa deras villkor på deras hemsida. Sen kan man även välja om man vill att det skall skickas med varubrev eller hemleverans innan man slutför köpet hos oss. Hoppas du är nöjd med produkterna trots den fördröjda leveransen. Varmt välkommen åter till oss! Ha en fortsatt fin dag och trevlig helg! Hälsningar Regina på Cykelkraft
2019-09-12
Höll på att göra misstaget att köpa cykel från en av de stora kedjorna. Sedan hittade jag er superproffsiga hemsida som hjälpte mer än någon av butikerna jag besökt. Fick toppen råd över telefon från er och cykeln kom på 3 dagar. Kunde inte varit mer nöjd och kommer definitivt tillbaka. Åsa
Cykelkraft svarar:2019-09-20
Hej Åsa, Superkul att läsa att du är så nöjd med oss, tack snälla för recensionen. Du är varmt välkommen åter till oss när som helst! :) Ha en fin helg! Hälsningar Regina på Cykelkraft
2019-09-07
Beställningen gick väldigt fort att genomföra Tack Roland
Cykelkraft svarar:2019-09-30
Hej Roland, Vill bara flika in och tacka för din recension! :) Varmt välkommen åter! Hälsningar Regina på Cykelkraft
2019-09-06
Jag beställde en cykelväska 12.28 på en torsdag. Kl.11.25 på fredag fick jag sms om att jag kunde hämta den hos mitt ombud. GRYMT SNABB LEVERANS. Dessutom vara varan exakt så som beskrivningen. MYCKET NÖJD!
Cykelkraft svarar:2019-09-20
Hej, Vad roligt att läsa din recension, tack så jättemycket! :) Varmt välkommen åter. Ha en fin helg! Hälsningar Regina på Cykelkraft
2019-08-28
Riktigt dålig service och mycket fel. Beställde två mindre produkter, en mattermos och ett tändplån som båda fanns i lager. Tog mig 18 dagar att få produkterna och mattermosen hade inte samma design som bilderna visade. Dessutom ingen återkoppling om varför paketet dröjde såpass länge.
Cykelkraft svarar:2019-08-29
Hej Michael, Vi har haft otroligt högt tryck under högsäsongen, vilket är superroligt men det var mer än vi kunde förvänta oss och det har dessvärre resulterat i att några kunder har blivit drabbad av förseningar och även produkter som vi fått information om att skall finnas i lager inte funnits. Vi ber så väldigt mycket om ursäkt över detta och det är supertråkigt att det har drabbat dig. Hoppas att vi på något sätt kan återfå ditt förtroende! Ha en fortsatt fin dag! Hälsningar Regina på Cykelkraft
2019-08-28
Bra hantering av garatiärende.
Cykelkraft svarar:2019-08-29
Tack Peter! Kul att höra :)
2019-08-25
Fick en reservdel som inte passade trots att jag dubbelkollade genom att fråga innan. Delen kom sedan efter 3 veckor och passade inte. När jag lyfte det med deras kundtjänst var det katastrofalt bemötande och ett "så kan det vara ibland" som svar. Kommer aldrig överväga cykelkraft igen.
Cykelkraft svarar:2019-08-29
Hej, Det låter märkligt, ber så mycket om ursäkt verkligen! Du får gärna återkomma till oss per mejl så kan jag kika på vad som har hänt. Hoppas vi kan återfå ditt förtroende för oss! Ha en fortsatt fin dag! Med vänliga hälsningar Regina på Cykelkraft
2019-08-24
Efter att ha sökt min lampa (ba20d) hos flera ledljuskungexpert men gått bet så var det Cykelkraft som räddade mig och det till ett riktigt rimligt pris. De andra företagen som heter "led" och "diod" hade bara min lampa i halogen, kanske heta halogenkungen istället. Hejja Cykelkraft
Cykelkraft svarar:2019-08-29
Härligt att läsa din recension, tack så mycket! :)
2019-08-23
Mycket bra affär
Cykelkraft svarar:2019-08-29
Hej, Tack så mycket för din recension, vi blir så glada! Hälsningar Regina på Cykelkraft
2019-08-16
Lagersaldo stämmer inte, långsam feedback från kundtjänst, ingen information om leveranser råkar ut för fördröjning.
Cykelkraft svarar:2019-08-29
Hej, Vi har haft otroligt högt tryck under högsäsongen, vilket är superroligt men det har dessvärre resulterat i att några kunder har blivit drabbad av förseningar och även produkter som vi fått information om att skall finnas i lager inte funnits. Vi ber så väldigt mycket om ursäkt över detta och det är supertråkigt att det har drabbat dig. Det är tekniska problem med lagersaldon och vi har lärt oss av detta och tackar även för din feedback kring det, nu jobbar vi frekvent med att detta inte ska ske i framtiden. Hoppas att kunna återfå ditt förtroende i framtiden! Ha en fin dag! Hälsningar Regina på Cykelkraft
2019-08-05
Redigerades 2019-08-16
Oseriösa, köp ej på Cykelkraft! Beställde och fick ordererkännande som de sedan inte ville kännas vid trots att de aktivt avslutat ärendet hos Klarna.
Cykelkraft svarar:2019-08-29
Hej Anders, Tråkigt att du känner att vi är oseriösa. Det som har skett i ditt ärende är att vår betalpartners och vårt system hade en tillfällig "bugg". Därav att ordern inte gick igenom korrekt. Självklart är vi ledsna att det drabbade dig och vi jobbar på att detta inte ska kunna hända i framtiden. Ha en fortsatt trevlig dag! Med vänliga hälsningar Regina på Cykelkraft
2019-07-31
Redigerades 2019-08-15
Kass på ett skicka skulle ta 3 v att få prylarna å inte ett ljud från dom de har gått 5 v nu jag har mejlat men inget svar
Cykelkraft svarar:2019-08-29
Hej, Vi har haft otroligt högt tryck under högsäsongen, vilket är superroligt men det har dessvärre resulterat i att några kunder har blivit drabbad av förseningar och även produkter som vi fått information om att skall finnas i lager inte funnits. Vi ber så väldigt mycket om ursäkt över detta och det är supertråkigt att det har drabbat dig. Det är tekniska problem med lagersaldon och vi har lärt oss av detta och tackar även för din feedback kring det, nu jobbar vi frekvent med att detta inte ska ske i framtiden. Hoppas vi kan återfå ditt förtroende på något sätt! Ha en fortsatt fin dag! Hälsningar Regina på Cykelkraft
Sida 2