(500+)
Beställt cykeldelar och sportutrustning mer än 15ggr och haft snabba leveranser. Ej haft behov av support och reklamation så där har jag inga erfarenheter.
Har under loppet av ett år haft 2 st usla upplevelser av kundtjänst. Trots att det är cykelkraft som har felat (1 gång där varorna skulle skickas omgående, där de istället kom efter 4 veckor, en annan gång när jag fått avisering att varorna kommit fram till ett varuhus, och efter ha kört dit fanns de inte där), har de inte erbjudit varken kompensation eller någon ursäkt. Man möts ständigt av deras AI-kundtjänst. Värdelöst.
Köpte en Thule Velocompact cykelhållare för bra pris och då annulerade de mitt köp då de hade fel pris på hemsidan. Men detta löste det på ett bra sätt med ett trevligt bemötande. Inget att anmärka på.
Trist kund upplevelse, Inget större engagemang från butikspersonalen på Cykloteket ditt cykeln hade levererats. Cykeln var relativt dyr men det känns som man lika gärna köpt cykeln på . Nästa gång blir det en cykel från en mindre handlare som visar lite mer kund intresse.
Katastrof! Lång leveranstid och ett fruktansvärt krångel med garantier då cykeln ska skickas till West coast bikes för reparation, detta trots att delarna kostar ca 100kr. Jag blev visserligen erbjuden att få delar skickade men då klargjorde man att garantin upphörde. Kommer aldrig köpa en pryl av Cykelkraft igen!
Jag beställde från Cykelkraft den 8e April. En vecka senare får jag meddelande att varan är levererad. Jag kollar men i Paket appen står det Ny ettikett skapats och att den skickas tillbaka. Jag blir ombedd av cykelkraft att avvakta. Två veckor och jag kollar med Bring som säger de skickat tillbaka till cykelkraft då den är skadad. Cykelkraft avbryter inte min faktura utan ska avvakta.
Jag har ofta handlad hos Cykelkraft mindre delar till mina cyklar och jag har alltid fått mina delar skickat snabbt till mig. En gång fick jag reklamera en sak och det gick bra och utan några problem. Jag tycker dom har ett bra sortiment av varor man kan behöva till sin cykel.
Läst många omdömen om att reklamationen var dålig, men för mig var det inget problem. Köpte en knog scout, den gick sönder och jag hade inte kvitto. Men med kontoutdrag så löste det sig. Bortsett från att de vill ha en video på att jag trycker på en knapp som är trasig så inget händer, så kändes allt rimligt. Den var till och med billigare, så 4 kr sparade efter frakt 🥳(dom hade heller fått skicka en ny bara 😅)
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
www.cykelkraft.seFullständigt firmanamn: Spobik AB
Organisationsnr: 559155-6633
Information hos allabolag.se