1.9 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2020-04-18
J
J.W(1 omdöme)
15 dagar sedan beställning till butik. Varken fått produkten eller fått någon information om beställningen annat än att den är skickad för 14 dagar sen. Avbokar nu beställningen och väljer en annan butik. Rekomenderar verkligen inte beställning med upphämtning i butik från NK. Andra beställningsalternativ kan man hoppas att de fungerar bättre. För att va på den säkra sidan kanske man ska hålla sig till att handla direkt i butiken framöver, det har iaf alltid fungerat tidigare.
2020-01-07
R
Rickard (1 omdöme)
Beställt en jacka på rea, fyra dagar senare kommer ett mail där de förklarar att de haft ett "lagerfel" och att min order annulerats. Förklarar att så får de inte göra, ett köp är ett avtal och de måste man följa, enl konsumentköplagen och ARN. Så jag påpekar att de får beställa en jacka från leverantören eller låta mig göra ett täck-köp, mao. Beställa jackan från någon annan och att de står för mellanskillnaden. Detta vägrar de och erbjuder en futtig 10% rabatt som mest på en helt annan jacka. Handlat mycket av dem, men aldrig mer och inte heller från märket på jackan som ingår i samma koncern. (Fjällräven). Synd.
2019-12-04
A
Alias joje(22 omdömen)
Trevlig personal. Noterat att prisnivån är skyhög när jag sneglade på varor. Köpte Frontgrip broddar som enligt beskrivningen är enkla att sätta på och ger bra grepp på vinterunderlag. De kommer i en perfekt ask och är snygga och behändiga att ha med sej; men är svåra att trä på de nätta höstskorna och har mycket begränsad greppförmåga. De är små i storleken och den ena trillade av första promenaden. Jag å en polare letade i 15 minuter innan vi hittade den. Köp endast på rea typ 50 kr så blir ni mindre besvikna.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2019-05-14
k
klashosh(6 omdömen)
Riktigt bra kundservice i Uppsalas butik. Jag hade varit dum nog att ta bort alla lappar på ett par byxor som jag sedan upptäckte var för stora. Det var inga som helst problem när jag kom till butiken och ville byta storlek :) Jag har även vid tidigare tillfällen fått bra bemötande där.
2019-03-14
O
Oskar(1 omdöme)
Står i valet mellan två stycken webbutiker som har en Parkas jacka ifrån fjällräven nersatt. Efter en stunds eftertanke väljer jag Naturkompaniet då de har fysiska butiker och känns som ett seriöst företag. 4 dagar efter min betalda beställning får jag ett mail om att varan jag beställt inte finns i lager och min order har blivit anullerad. Jag ringer kundtjänst och får till svar att det är inte deras fel att varan inte finns i lager och att det finns inget att göra åt detta mer än att får leta vidare på andra ställen. Vilken värdelös service och bemötande. Det skall tilläggas att Fjällräven och Naturkompaniet ingår i samma koncern så att man inte kan erbjuda likvärdig vara i utbyte är riktigt dåligt. Snacka om att inte värna om sina varför stöta sådana företag när servicen är så dålig.
2019-02-02
schmilblick(9 omdömen)
Hjälpsam och bra butikspersonal, bolaget har ett bra hållbarhetstänk jag gillar. Köper ofta från Naturkompaniet även fast de sällan är billigast. Supporten svarar snabbt och är hjälpsamma.
2018-12-19
j
jaysun(30 omdömen)
- Bra och trevlig personal. - Utmärkt hållbart sortiment. - Gratis frakt och gratis retur. - Smidig leverans och även smidig retur. Det enda som drar ner betyget är att faktura från Klarna kostar 19kr extra.
2018-09-04
Joseph(22 omdömen)
har ett presentkort på 500kr som var på väg att gå ut, slänger iväg en beställning på en mugg och två t-shirts för 547kr får bekräftelse att ordern är skickad med kollid. får email om att en av artiklarna inte finns kvar i sortiment dock i lager när jag beställde. då gör dom retur på pengarna till presentkortet 147kr? får en till bekräftelse på Yttligare ett paket har skickats (en tshirt). ja vad ska man säga två paket, en mugg, en tshirt, ett värdelöst presentkort 147kr senare
2018-06-19
Otti(15 omdömen)
Trevlig personal och så. Men beställ inte till butik. Min senaste beställning till butik tog flera dagar, därefter fick jag meddelande om att beställningen gick att hämta. På plats i butik tog det 20 minuter för mig att få halva beställningen, från det att jag berättade mitt ärende i kassan. Andra halvan av beställningen hade inte kommit, trots att meddelandet jag fått varit formulerat just "beställningen" finns att hämta. Nästa gång tog det nästan tio minuter att få ut andra halvan av beställningen.
2018-01-28
T
TommyWest(3 omdömen)
Grymt bra service! Både på internet och butikerna! Alltid topp. Beställer du varor på nätet så kan du återlämna i butiken så slipper man gå till posten igen. Verkar upplever ett bra hållbart miljötänk i företaget, vilket är viktigt för mig! Jag handlar grejer här flera gånger i månaden. Rekommenderar starkt.
2017-11-18
r
rottemark(1 omdöme)
Får en extra stjärna för att sortimentet är bra och de ibland har bra erbjudanden, men betyget dras ned enormt av deras lagerhållningssystem. Fyra dagar efter att jag beställt flera varor som de angav finns i lager får jag ett mail om att varorna är slut. Trots att jag uppmanar dem att ta ansvar för deras undermåliga system nekar de och hänvisar bara till deras köpvillkor. Jag ser i gamla omdömen att det varit likadant i åtminstone 6 år, så de verkar inte ha någon vilja att förbättra sig. Jag kommer aldrig handla därifrån igen.
2017-10-11
m
minisp4m(9 omdömen)
Långa handläggningstider på e-handeln (3-5 arbetsdagar från beställning) och otydlig information var ens vara är i processen. Kan dröja någon dag från att de skickar mail om att de skickat varan till det att de faktiskt lämnar in varan för transport av Posten.
2017-10-03
X
Xervoo(2 omdömen)
Riktigt trevlig butik. Har mestadels köpt i butikerna, som vanligtvis har varit välsorterade, men har två gånger behövt beställa online då varor inte fanns i butik och det skedde båda gånger problemfritt. Ena beställningen kom varorna i två olika paket, på två olika dagar. Det ena dagen efter beställning, det andra dagen därpå. Jag uppskattade verkligen det faktum att de gjorde detta så jag kunde få den ena varan en dag tidigare. Paketen kom med retursedel redan utskriven, ifall jag skulle vilja returnera (trevlig touch). Även den andra beställningen kom fram efter 32 timmar (beställde tidigt på morgonen). Man betalar mer på naturkompaniet, men får även bättre service.
2017-09-28
M
Mavrick(3 omdömen)
Fick mitt paket från NK..men det var inte vilket paket som helst...Det jag mötte när jag hade öppnat var en folder med dels följesedeln men också information ang min order. Min vara låg mycket väl emballerat och snyggt. Kände mig nästan lite kunglig. Min beställning gjordes via mejl då min vara inte fanns i lager. Beställningen gick snabbat, smidig, tillmötesgående, proffsigt och bra service. Är mycket nöjd och kan inte mera än att rekommendera Naturkompaniet!
2017-03-03
e
erlc(4 omdömen)
Väldigt bra service, både i butik och vid beställning. Priset kan vara lite högt, men det känns ofta värt det. Då varor skickas från den butik som råkar ha dem i lager kan leveransen ibland ta någon dag extra, men i övrigt bra med tydliga och generösa returregler (retursedel bifogas direkt i leveransen och det går också bra att återlämna i lokal butik).
Sida 1