(20)
Lämnade in min telefon för ett skärmbyte. Skulle ta 1.5 timme. 3 timmar senare fick jag åka hem utan telefon då han inte riktigt fick igång den och ville lägga lite mer tid på det. Tre dagar senare fick jag ett samtal ifrån Fix My Phone där de informerade om att reparatörer lyckats göra sönder moderkortet i telefonen. Så telefonen är numera skrot. Kontaktade kundtjänst för hjälp men fick svaret att det är sånt som kan hända och att de skulle be Skövde-butiken kontakta mig. Nu, en och en halv vecka senare, har jag hämtat telefonen men får ingen hjälp eller ersättning för de skadorna som de har orsakat. Enligt dom var telefonen död när den lämnades in och de har inte gjort någonting fel.
Total katastrof. Bytte en skärm på iPhone 11 som slutade fungera efter 1 månad. Garantin gällde inte pga några minimala repor (helt normalt slitage). Otroligt oseriöst företag och skulle varna alla för att lämna in något där. Mitt ärende gällde i Partille Allum
Avråder starkt från att göra affärer med detta företag. Det är en mycket oseriös aktör som lurar sina kunder genom att erbjuda ett högt pris i offerten men som resulterar i 0 kr och 0 återkoppling. För övrigt säljer de dyra produkter som t.ex. skal men med väldigt dålig kvalité. Har även sökt VD utan framgång vilket är en stor varningsflagga. Nästa steg blir en anmälan till ARN.
Varning för FIX BOX ! Ångervecka gäller inte här. Har du väl beställt en Fix Box är det kört. "I de fall Användare inte nyttjar FIX BOX inom sista giltighetsdatum, faktureras Användaren för kostnaden av boxen samt administrativa utgifter." De har ingen telefon så det går inte att nå dem. Svarar inte på chatt heller. Varning för FIX BOX !
Har lagat flera telefoner hos dom och varit väldigt nöjd!
Skärmen på min telefon slutade fungera, och med tanke på att jag hade en liten liten spricka på baksidan så var jag osäker om jag skulle lämna in den, men läser sedan på deras hemsida att ”ska man byta skärm på Samsung när baksidan är sprucken så kan den riskeras att spricka ännu mer, händer detta så ersätter vi dig”, sagt och gjort så sprack baksidan ännu mer, men det skulle dom nu inte stå för? Min skärm la även av dagen efter så fick åka in igen, sedan 4 dagar efter det, så ska jag sätta på mitt skal (ett som omfamnar telefonen) och märker då att arbetaren satt på skärmen fel, så i och med det så följde skärmen med skalet och spräckte skärmen, åker in igen och nu ingår det inte i garantin trots att det är dom som gjort fel? Kommer självklart ta detta vidare, men har du möjlighet så välj ett annat företag.
Inte ens värd 1 stjärna. De har rivit o limmat i min telefon då jag skulle ha enbart en ny skärm. Men varje gång hade de satt på fel skärm(fel färg och en gång en trasig). När det äntligen skulle vara klart med felskärm (orkade inte bråka längre) går telefonen ej längre att ladda och telefonen skriker med varningar om att temperatursensorerna är trasiga. Så de har alltså rivit sönder min telefon då de rivit av skärmen 3 ggr då de satt på fel. Nu påstår de dessutom att jag själv skall betala för det de har fått sönder på den under bytet. De hittar på att den varit död när jag lämnat in den vilket inte är sant. Den har varit igång hela tiden och den har gått utmärkt att ladda ända tills de tog in telefonen för att byta skärm. Den felaktiga skärmen ville de inte riktigt ge rabatt på heller och nu ska de ha betalt för att fixa något de haft sönder. Dessutom har detta tagit 6 veckor och resulterat till en trasig telefon!
Ljuger om originalskärmar som är falska. Behandlar en som skräp när man vill reklamera varan. Gå inte dit, billigare hos AppStore med garanti än hos denna skämtbutik.
Jag står på Allum fix my phone Jag bytte min trasiga skärm här 25/8 Och sedan dess har inte min nya skärm fungerat. (Min gamla fungerade bättre) Den ringer upp samtal. Lägger på samtal fryser. Jag lämnade in den i oktober för en felsökning och fick då bekräftat att det var fel på på skärmen. Skärmen skulle reklameras och bytas. Tyvärr fanns ingen skärm vid denna tidpunkt. Men den skulle komma inom kort. Skärmen kom 27/10-22. Och idag 7/11-22 står jag nu i butiken för att få min skärm ordnad. Som inte fungerat felfritt sedan Augusti! Det är en annan servicetekniker i butiken och han gör nu bedömningen att det är en repa (knappt synbar) på skärmen och att det då inte längre är aktuellt med en reklamation. Enligt bedömningen som gjordes i Oktober är jag berättigad till en reklamation. Jag skulle bara infinna mig här så skulle allt ordnas. Så är inte fallet! Utan nu förväntas jag alltså köpa ytterligare en skärm. Jag har mailat kundservicen men dom har ännu inte hört av sig efter 11 dagar…. Jag vill komma i kontakt med chefen för Allum som även hen som gjort bedömningen (att skärmen ej ska bytas) utan alla fakta om ärendet. Nås ni av detta? Hör av er! Mvh Martin Boman Östh
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.
Fullständigt firmanamn: Fix My Phone Sverige AB
Organisationsnr: 556963-6714
Information hos allabolag.se