Rösta på Digicom i kategorin Ljud, bild och foto

På Prisjakt värderar vi våra medlemmars åsikter om produkter och butiker högt. Nu ska vi tillsammans utse "Årets nätbutik 2017". Är Digicom en av dina favoriter?

Se alla kategorier och butiker

Läs mer om Årets nätbutik

På nätet sedan 1998
Fri Support/Rådgivning
Fri frakt över 1000kr

http://www.digicom.nu

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Digicom har fått betyget (4.50)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Knappt godkänd
    Förundras över sortimentet på projektorsidan. Är rätt påläst på utbudet i de övre prisregionerna senaste fem åren och blev förundrad över några modeller de har som beställningsvara och som jag ALDRIG hade hört talas om. Visade sig efter lite surf på projectorcentral att den VPL-VW100 jag kollade upp tillverkades och såldes mellan 2005-2008. Nu är det som sagt 2017....
    Verkar saftigt ouppdaterad sajt delvis mao, så jämför noga innan ni handlar. Dock billigast på jcv dla 5500 när detta skrivs. Chansar dock inte utan hade hellre lagt till 200kr och fått dem från etablerade hembiobutiker som även säljer denna.
    1 månad sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    8 mån sedan
  • 2016-11-21 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    Varnig. S.k. gråimport. Köpte Jura kaffemaskin som gick sönder. Måste skickas till Tyskland för lagning. Jura i Sverige tar inte emot den.
    1 år sedan
  • Vi säljer inte gråimport ! Våra JURA kaffemaskiner kommer från Tyskland och vi erbjuder fri frakt till serviceverkstad under garantitiden.

  • Acceptabel
    Saknar kortbetalning samt tar betalt för fakturabetalning. Det enda kostnadsfria alternativet är förskottsbetalning. Känns som om företaget aldrig tog sig ur 1900-talet. Jag handlar mycket över webben och kan inte påminna mig att jag har stött på detta någon annan stans.

    Förra årtusendet köpte jag en digitalkamera från DigiCom och då det var inget problem med leveranser eller kundsupport. Jag har p g a betalningsalternativen inte handlat från dom sedan dess och kan därför inte kommentera aktuell orderhantering.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Hade telefonkontakt och pratade med Anders inför beställning av ett kameraobjektiv - trevlig och bra service! Objektivet skickades 1,5 timme senare och snabb eleverans med DHL inför jul - utmärkt.
    3 år sedan
  • Perfekt
    trevlig kille, snabb leverans, bra produkt.
    4 år sedan
  • Acceptabel
    Jag hade tänkt beställa en telefon ifrån DigiCom, men när det visade sig att de inte tar kort så blev det inget köp. Kortköp tycker jag definitivt hör till vad man kan kräva av en onlinebutik och därför blir det ett lågt betyg (2).

    Uppdatering: DigiCom tog kontakt med mig efter mitt omdöme och förklarade att man valt att använda Klarna istället för kortköp för att det låter dem hålla lägre priser. Det kan säkert vara sant. Jag tycker dock att de bör lyfta fram motiveringen på hemsidan så att kunder, likt jag, som inte har använt Klarna tidigare förstår anledningen. Sen tycker jag att kortköp, som de facto standard, fortfarande bör erbjudas, men i så fall mot en avgift, likt den för postförskott. Jag tycker det är bra att DigiCom jobbar med att hålla nere priserna och att de tar sig tid att kommentera. Jag höjer därför betyget till fem stjärnor, men tar de sig tid att förklara bättre direkt på sidan så blir mitt betyg än högre.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Hanterade retur snabbt och korrekt. Svarar snabbt och korrekt. Kunnig om objektiv.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Supernöjd med digicom, Anders ringde mig och berättade att leverantören hade sitt lager väldigt nära mig och om jag ville kunde jag hämta duken själv. Jag åkte dagen efter. slapp fraktkostnaden, väntan samt speditionsfirmans hantering. Riktigt smidigt.
    6 år sedan
  • Knappt godkänd
    Min beställning levererades snabbt. Men den medföljande fakturan saknade information om hur man betalar. Där stod varken faktura- eller OCR-nummer. Så det är bara att hoppas att kundnumret gick bra att ange som meddelande.

    De svarar inte på mail eller telefon, vilket givetvis är helt oacceptabelt.

    Beställ från en riktig affär som går att kontakta istället!
    6 år sedan
  • Perfekt
    Köpte en Grundig Stereo från digicom och fick den levererad på 3 dagar utan problem. Är mer än helnöjd med allting. Anders svarar på de frågor man har med ett mycket bra bemötande och alltid lika trevlig att ha att göra med.
    Full pott för Digicom och Anders
    6 år sedan
  • Utmärkt
    Köpte ett Samsung hemmabiosystem från DigiCom och är väldigt nöjd, både med produkt och bemötande. I och med att jag bor ganska nära butiken så åkte jag dit och hämtade varorna själv och blev mycket väl mottagen av butikens innehavare Anders, som både var kunnig och intresserad.

    Jag rekommenderar varmt denna butik och skulle utan tvivel handla där igen.
    6 år sedan
  • Dålig
    Köpte en Panasonic Lumix TZ7 från Digicom i juni 2009. Den var defekt och gav mycket oskarpa bilder. Jag uppfattade det som att det antingen rörde sig om ett linsfel eller att bildstabilisatorn var ur funktion. Efter många mailväxligar och skickande av kameran fram och tillbaka till dem och till deras leverantör Difox i Tyskland gav jag upp och insåg att jag aldrig kunde få rätt.

    De förnekade felet och menar att kameran är felfri. jag har visat kameran för vänner med samma modell och till och med fått en vänlig expedit på Expert att testa den och alla menar att den är klart defekt. 4000 kronor betalade jag för kameran. jag fick skicka kameran på egen bekostnad två gånger. Dessutom ta ledigt från jobbet två gånger för att skicka och ta emot paket med budfirma.

    Till slut orkar man inte hålla på längre, utan ger upp. har köpt en Olympus Pen nu som är fantastisk och lagt min Lumix i en låda...

    Jag har handlar mycket på nätet genom åren och alltid varit mycket nöjd med det. Det här är min första negativa erfarenhet och som faktiskt gjort att jag börjar gå i affärer igen.
    6 år sedan
  • Utmärkt
    Bra
    6 år sedan
  • Utmärkt
    Köpte en Sandisk imagereader (minneskortläsare). Det var lite fel på varan, mailade Digicom, någon timme efter fick jag svar. Vi fortsatte maila långt över öppettiderna (Fick sista mailet vid midnatt någon gång).

    Anders på DigiCom var snabb med att svara, skötte det hela utmärkt. Fick chansen att lämna tillbaka varan och få en ny, eller få en prisreduktion. Kändes som att en prisreduktion kunde vara lika bra och felet med varan kunde jag leva med. Möjligt att det är postens fel men det låter vi vara osagt.

    Jag hade gett full pott om detta missöde inte hände, men ibland kan fel uppstå och det är inte hela världen, så länge man har ett företag som DigiCom som faktiskt svarar snabbt och tar ansvar.

    En nackdel, även om de är snabba via mail är telefontiden på 10-12. I övrigt snabb leverans och bra bemötande.
    7 år sedan
  • Mycket bra
    Köpte en projektor, beställde på tisdagen eftersom de verkade ha den i lager. Men fick inte projen förens på fredagen veckan efter. Annars funkade allt bra.

    Mycket proffsig hemsida och snabba svar på frågor.
    7 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    7 år sedan
  • Mycket bra
    Allt var bra, förutom det som sagts. Kortbetalning ser jag som ett måste på internet. Jag har hört att man inte får ta ut någon avgift på kortbetalning så det känns som lite BS från DigiComs-sida i det läget.

    Överlag väldigt bra, små saker som drar ner betyget i stort.

    (För er som säger att ni inte fått orderbekräftelse så kolla spam-mappen, 10 spänn på att mailen ligger där!)
    7 år sedan
  • Bra
    + Snabb leverans (1 dag)

    - Ingen orderbekräftelse
    - Ingen info via e-post eller SMS om att ordern är på väg/klar att hämta (man måste logga in, hitta sin order och klicka på länken till Posten).
    - Fraktkostnad syns inte förrän man redan beställt.

    Eftersom leveranstid (och pris förstås) nästan är det som väger tyngst blir det ändå ett bra betyg.
    7 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    7 år sedan
  • Utmärkt
    Snabbt, billigt och bra! Enda minus är att man inte ser faktkostnaden men den var ju ganska låg ändå :)
    7 år sedan
  • Utmärkt
    Bra, Tog sin tid dock
    7 år sedan
  • Bra
    Beställningen överlag gick riktigt bra. Allt var positivt men det som drar ner omdömet till en sjua är att betalningsmöjligheterna inte var något att hurra för, trodde det var standard med kort-/direktbetalningar idag! Sen att man inte får veta fraktkostnaden förrän efter beställningen var inte heller någon höjdare. Allt annat var fint dock!
    7 år sedan
  • Vi jobbar inte med kort pga de höga avgifterna som belastar butiken (ca 3%) och därför skulle behöva läggas på produkterna. Istället har vi i samarbete med Klarna valt att erbjuda faktura till alla som blir klart online och härigenom kan vi skicka lagervaror omgående.

  • Ganska bra
    Positivt: Bra priser, snabb leverans, skickar mejl med kollinr automatiskt.

    Negativt: Fraktkostnad får man veta efter beställning, jag köpte ett kamerahus och fick en lite sargad kit-kartong (hus+objektiv) där man strukit över objektivet bara. Svensk manual på hembränd CD.
    7 år sedan
  • Perfekt
    Snabbt och lätt
    7 år sedan
  • Perfekt
    Mycket smidiga och kunniga
    7 år sedan
  • Perfekt
    Mycket bra ställe att handla på - väldigt serviceinriktade! Köpte en digital systemkamera och fick inte bara ett toppenpris och mycket snabb leverans, utan även info om att jag behövde en särskilld adapter för det minneskort jag tänkte använda. Trots att jag är påläst hade jag missat det, men det hade inte Anders! Jag tror att både jag och brudparet jag skulle fota hade blivit lite överraskade om inte...!
    8 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans och bra pris
    8 år sedan
  • Perfekt
    JA det var första o inte sista gången jag beställer härifrån !
    Kanon nöjd med servicen (snabba svar på mail o tele).
    leveransen tog tid pga att det var en helt ny produkt så tillverkaren hade lite svårt o få fram den, men digicom kan jag bara säga gott om .
    8 år sedan
  • Perfekt
    har bara bra erfarenheter av digicom har beställt massa kameraprylar mycket bra service
    8 år sedan
  • Utmärkt
    Köpte en Panasonic HDC-SD300 av Digicom. Då kameran inte fanns i lager när jag beställde blev det några kontakter via mail och telefon. Mycket bra bemötande och hela tiden ärlig och korrekt information.

    Anledningen till att en stjärna saknas i min bedömning var att man i produktbeskrivningen på hemsidan inte informerade om att endast tysk instruktionsbok ingår. Jag hade räknat med en engelsk....
    8 år sedan
  • Perfekt
    Mycket trevlig försäljare. Trots att jag krånglade till det med olika betalningsförslag var de väldigt hjälpsamma och lätta att ha att göra med. Snabba att svara var de också. Kunde åka till deras lager och hämta varan några dagar efter att jag beställt den.
    8 år sedan
  • Mycket bra
    Beställde ett par objektiv men efter att jag beställt så höjde de priset så det vara bara att avbeställa ordern. Detta gick snabbt och bra via mailkontakt.

    + Snabb mailrespons
    + Bra utgångspris på varorna
    - Prishöjning efter beställningen var gjord
    - Dyr frakt eftersom man måste beställa mot postförskott
    8 år sedan
  • Bra
    Helt OK
    8 år sedan
  • Acceptabel
    Tog välldigt lång tid att få...
    9 år sedan
  • Perfekt
    Snabba affärer, beställde på en tisdag och fick hämta ut varan på torsdag, fick kolli nummer oc det var lätt att följa paketet över landet.
    9 år sedan
  • Utmärkt
    Andra gången jag handlar här. Snabba leveranser, bra priser! En stjärna i bortfall pga av för få betalningsmöjligheter! Annars en kanonbutik!
    9 år sedan
  • Perfekt
    som vanligt asbraaaa!!!!!!!!
    9 år sedan
  • Perfekt
    Fick varan 2 dygn efter beställning. Nöjd!
    9 år sedan
  • Perfekt
    Bra pris. Snabb leverans. Inget krångel.
    Rekommenderas varmt
    9 år sedan
  • Perfekt
    Bra service, snabba svar på mail och framförallt snabb leverans Nikon D80 kit
    9 år sedan
  • Utmärkt
    la in min order på tis morgon, fick min dvd på ons eftermiddag. Ända minus är att fraktkostnaden
    inte syns direkt när man lagt sin order,man får
    vänta på orderbekräftelsen man får på sin email.
    9 år sedan
  • Perfekt
    Sjukt bra. Fick min TV skitsnabbt hemlevererad till dörren, tog max 20h från att jag la beställningen till att det ringde en kille och sa att han stod utanför mig med en TV. Jag blev helt paff, var på jobbet just då med han lassade in den hos grannen. Fraktkostnad 300:- är ju en rimlig kostnad för hemleverans. Absolut inga problem handlar gärna igen. Ända minus man möjligtvis kanske kan klaga på är att de har lite halvklent sortiment ;)
    Det kanske är på väg att ändras?
    10 år sedan
  • Bra
    Lite segt att få "V43-44" som leveransdatum, och när V44 har passerat fortfarande inte ha fått varken TV eller nytt leveransdatum... Men det kanske är så när man importerar. Svara snabbt på mail dock!
    10 år sedan
  • Mycket bra
    Funkade som det skulle.
    10 år sedan
  • Perfekt
    Var inga problem att ordna en lite ovanlig begäran. 2 saker var restnoterade men dom skickade det med en gång som var grej kom hem, utan extra fraktkostnad. Var lätta att nå även utanför telefontid.
    10 år sedan
  • Usel
    Själva ordern gick bra, och leveransen har jag inga anmärkningar på. Utan det va när TV´n gick sönder det börja...

    Min 50" plasma gick sönder efter ca 1månads användade, och maken till dålig service har jag tyvär aldrig varit med om. Det kändes som om DigiCom va totalt ointresserade av mitt problem, och det enda svar efter frenetiskt ringade till dom på den "väldigt bra" telefontiden 10:00-12:00 där dom oftast inte svarar var ett mail med olika telefonnummer till verkstäder som skulle garantireparera TV´n.
    Detta vart ju också ett projekt i sig då det visa sig att TVn inte var svensk och Panasonic SE vägrade betala servicen, vilket DigiCom hävdade att dom visst skulle göra. Det slutade med att Panasonic Tyskland "förmodligen" betalar nu ?... jag hämtade TVn från Powermill idag och det vart tjat på mig om fakturot med mer.. men jag tog min NYA tv som jag varit utan i 2 månader och åkte hem ändå. TVn har jag själv varit tvungen att frakt både till och hem ifrån serviceverkstaden utan det minsta hjälp eller ord från DigiCom.

    Så tyvär..jag kommer aldrig mer handla här, och rekomenderar ingen annan heller.. just för om att din vara går sönder så är det helt upp till dig att lösa allt och du kan inte räkna med nån "service". Ett "garage-företag" helt enkelt. Man tror ju aldrig att ens egna "nya" dyra saker ska gå sönder...men nu hade jag oturen. För mig är en TV för 22k en väldigt dyr sak...men inte för DigiCom tydligen som sa till mig att jag borde köpt en Pioneer TV om ja ville ha "service"....
    10 år sedan
  • Vi anger i våra leveransvillkor, som kunden godkänner innan köpet, att kunden själv ombesörjer för att lämna in produkten till oss eller till anvisad auktoriserad serviceverkstad vid garantiärenden. De flesta arbetar efter samma principer. Vidare skall kunden kontakta support@digicom.nu vid reklamationer eftersom det ibland kan vara svårt att komma fram på telefon.(kunden verkar i detta fall inte ha läst igenom vad han godkände innan köpet genomfördes). Diskussion om fakturor mm är ett fel från verkstaden och skulle inte ha involverat kunden som har garanti på produkten. Vi löste detta snabbt via telefonkontakt med serviceverkstaden när vi fick kännedom om det hela.

  • Perfekt
    Kan inte annat än ge full pott, gick smidigt som en beställning på nätet ska göra. Tackar för det!
    10 år sedan
  • Perfekt
    Köpet gick väldigt smidigt, när jag lade ordern fanns varan ej i lager men fick besked att den skulle komma in om 1-2 veckor, fick den levererad inom den tiden. Och att jag fick en Onkyo Tx-Sr805 ca 2500kr billigare än någon annan webshop så blev detta köp verkligen bra.
    10 år sedan
  • Perfekt
    Snabb service och låga priser.
    10 år sedan