Sorterat efter datum
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2017-10-13
H
Heppeman(8 omdömen)
Förundras över sortimentet på projektorsidan. Är rätt påläst på utbudet i de övre prisregionerna senaste fem åren och blev förundrad över några modeller de har som beställningsvara och som jag ALDRIG hade hört talas om. Visade sig efter lite surf på projectorcentral att den VPL-VW100 jag kollade upp tillverkades och såldes mellan 2005-2008. Nu är det som sagt 2017.... Verkar saftigt ouppdaterad sajt delvis mao, så jämför noga innan ni handlar. Dock billigast på jcv dla 5500 när detta skrivs. Chansar dock inte utan hade hellre lagt till 200kr och fått dem från etablerade hembiobutiker som även säljer denna.
2016-04-11
H
HasseBill(1 omdöme)
Varnig. S.k. gråimport. Köpte Jura kaffemaskin som gick sönder. Måste skickas till Tyskland för lagning. Jura i Sverige tar inte emot den.
Digicom svarar:2016-04-11
Vi säljer inte gråimport ! Våra JURA kaffemaskiner kommer från Tyskland och vi erbjuder fri frakt till serviceverkstad under garantitiden.
2015-12-17
L
Lengstad(60 omdömen)
Saknar kortbetalning samt tar betalt för fakturabetalning. Det enda kostnadsfria alternativet är förskottsbetalning. Känns som om företaget aldrig tog sig ur 1900-talet. Jag handlar mycket över webben och kan inte påminna mig att jag har stött på detta någon annan stans. Förra årtusendet köpte jag en digitalkamera från DigiCom och då det var inget problem med leveranser eller kundsupport. Jag har p g a betalningsalternativen inte handlat från dom sedan dess och kan därför inte kommentera aktuell orderhantering.
2014-01-02
m
mavve(12 omdömen)
Hade telefonkontakt och pratade med Anders inför beställning av ett kameraobjektiv - trevlig och bra service! Objektivet skickades 1,5 timme senare och snabb eleverans med DHL inför jul - utmärkt.
2012-12-13
t
testare(33 omdömen)
trevlig kille, snabb leverans, bra produkt.
2012-10-06
Redigerades 2012-10-07
jakand(25 omdömen)
Jag hade tänkt beställa en telefon ifrån DigiCom, men när det visade sig att de inte tar kort så blev det inget köp. Kortköp tycker jag definitivt hör till vad man kan kräva av en onlinebutik och därför blir det ett lågt betyg (2). Uppdatering: DigiCom tog kontakt med mig efter mitt omdöme och förklarade att man valt att använda Klarna istället för kortköp för att det låter dem hålla lägre priser. Det kan säkert vara sant. Jag tycker dock att de bör lyfta fram motiveringen på hemsidan så att kunder, likt jag, som inte har använt Klarna tidigare förstår anledningen. Sen tycker jag att kortköp, som de facto standard, fortfarande bör erbjudas, men i så fall mot en avgift, likt den för postförskott. Jag tycker det är bra att DigiCom jobbar med att hålla nere priserna och att de tar sig tid att kommentera. Jag höjer därför betyget till fem stjärnor, men tar de sig tid att förklara bättre direkt på sidan så blir mitt betyg än högre.
2012-02-24
l
lnordin(2 omdömen)
Hanterade retur snabbt och korrekt. Svarar snabbt och korrekt. Kunnig om objektiv.
2011-08-13
nippe(50 omdömen)
Supernöjd med digicom, Anders ringde mig och berättade att leverantören hade sitt lager väldigt nära mig och om jag ville kunde jag hämta duken själv. Jag åkte dagen efter. slapp fraktkostnaden, väntan samt speditionsfirmans hantering. Riktigt smidigt.
2011-07-31
c
c3p0(14 omdömen)
Min beställning levererades snabbt. Men den medföljande fakturan saknade information om hur man betalar. Där stod varken faktura- eller OCR-nummer. Så det är bara att hoppas att kundnumret gick bra att ange som meddelande. De svarar inte på mail eller telefon, vilket givetvis är helt oacceptabelt. Beställ från en riktig affär som går att kontakta istället!
2011-03-11
all-teknik(5 omdömen)
Köpte en Grundig Stereo från digicom och fick den levererad på 3 dagar utan problem. Är mer än helnöjd med allting. Anders svarar på de frågor man har med ett mycket bra bemötande och alltid lika trevlig att ha att göra med. Full pott för Digicom och Anders
2011-02-23
r
robingrund(1 omdöme)
Köpte ett Samsung hemmabiosystem från DigiCom och är väldigt nöjd, både med produkt och bemötande. I och med att jag bor ganska nära butiken så åkte jag dit och hämtade varorna själv och blev mycket väl mottagen av butikens innehavare Anders, som både var kunnig och intresserad. Jag rekommenderar varmt denna butik och skulle utan tvivel handla där igen.
2011-01-28
t
toflyde(2 omdömen)
Köpte en Panasonic Lumix TZ7 från Digicom i juni 2009. Den var defekt och gav mycket oskarpa bilder. Jag uppfattade det som att det antingen rörde sig om ett linsfel eller att bildstabilisatorn var ur funktion. Efter många mailväxligar och skickande av kameran fram och tillbaka till dem och till deras leverantör Difox i Tyskland gav jag upp och insåg att jag aldrig kunde få rätt. De förnekade felet och menar att kameran är felfri. jag har visat kameran för vänner med samma modell och till och med fått en vänlig expedit på Expert att testa den och alla menar att den är klart defekt. 4000 kronor betalade jag för kameran. jag fick skicka kameran på egen bekostnad två gånger. Dessutom ta ledigt från jobbet två gånger för att skicka och ta emot paket med budfirma. Till slut orkar man inte hålla på längre, utan ger upp. har köpt en Olympus Pen nu som är fantastisk och lagt min Lumix i en låda... Jag har handlar mycket på nätet genom åren och alltid varit mycket nöjd med det. Det här är min första negativa erfarenhet och som faktiskt gjort att jag börjar gå i affärer igen.
2011-01-22
castortroy33(215 omdömen)
Bra
2010-10-29
R
Romeon(4 omdömen)
Köpte en Sandisk imagereader (minneskortläsare). Det var lite fel på varan, mailade Digicom, någon timme efter fick jag svar. Vi fortsatte maila långt över öppettiderna (Fick sista mailet vid midnatt någon gång). Anders på DigiCom var snabb med att svara, skötte det hela utmärkt. Fick chansen att lämna tillbaka varan och få en ny, eller få en prisreduktion. Kändes som att en prisreduktion kunde vara lika bra och felet med varan kunde jag leva med. Möjligt att det är postens fel men det låter vi vara osagt. Jag hade gett full pott om detta missöde inte hände, men ibland kan fel uppstå och det är inte hela världen, så länge man har ett företag som DigiCom som faktiskt svarar snabbt och tar ansvar. En nackdel, även om de är snabba via mail är telefontiden på 10-12. I övrigt snabb leverans och bra bemötande.
Sida 1