Prisjakt
Annons
Buyersclub
  • Gratis frakt för plusmedlemmar
  • Lägre priser för plusmedlemmar
  • En gratisprodukt varje månad
2.9OK
59 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.
Konsumentinformation
2023-11-14

Viktigt! Att köpa en vara till medlemspris innebär en löpande månadskostnad hos denna butik. Läs butikens information noga innan köp!

Skrivna butiksomdömen

H
Henry
2 omdömen
Usel13 timmar sedan

"14 dagars provperiod" är en lögn. Om du handlar något under dessa 14 dagar KOMMER du behöva betala för en månads medlemskap oavsett vad, då deras uppsägningstid är 30 dagar (du måste säga upp medlemskapet 30 dagar i förväg). Detta gör att även om du säger upp ditt medlemskap samma dag som du registrerat dig MÅSTE du betala en månads medlemsavgift (99 kr när jag skriver detta). Detta då provperioden övergår till (och debiteras som) ett ordinarie medlemskap efter 14 dagar, vilket ju såklart är mindre än de 30 som krävs innan du får säga upp ditt medlemskap. Detta är "annorlunda" från bindningstid, men fungerar i praktiken på exakt samma sätt. Detta gör att de kan marknadsföra "ingen bindningstid" utan problem. Ifall du inte handlat något, eller "utnyttjat tjänsten" på dina 14 dagar, har du ångerrätt, och behöver inte pröjsa för något. Dock är det ju inte en själ som registrerar en provperiod utan att handla något, och kruxet med ångerrätten är att du inte får nyttja den om du använt dig av tjänsten (handlat på hemsidan för medlemspriser). Detta är extremt utnyttjande, och sjukt tråkigt att se, då jag stöttar affärsmodellen annars. Mycket likt den CostCo använder sig av, exempelvis. TL;DR, förbered dig på att priset kommer vara 99kr dyrare än vad som står här, och om det fortfarande är billigast, kör hårt (men skäms lite inombords över att du ger dom pengar).

T
Tom
1 omdöme
Usel2 dagar sedan

De använder blufftaktik med vilseledande etiketter för att få dig att registrera dig för en förmodad "14 dagar gratis"-prenumeration som de tar fullt pris för när du beställer en produkt, även om du säger upp den! Du måste granska deras policyer för att se att du är skyldig att betala för en hel månads medlemskap även om det står "14 dagar gratis". Och de registrerar dig automatiskt och i smyg för "autogiro" i hopp om att du inte märker dem. Undvik detta företag med deras bluffar och bedrägerier!

z
zewix
3 omdömen
Usel6 dagar sedan

Borde inte ligga på prisjakt öht

Buyersclub svarar:2025-04-30
Hej, Tack för att du tar dig tid att dela med dig av din åsikt. Vi förstår att vårt medlemskoncept inte passar alla – och det respekterar vi. Samtidigt har vi många nöjda medlemmar som upplever stora fördelar med att handla hos oss. Vår modell bygger på medlemskap där du får tillgång till inköpspriser på över 470 000 produkter, fri frakt, dagliga deals, lägsta pris-garanti och mycket mer. Det är helt frivilligt att vara medlem, och vi är måna om att tydligt informera om hur vårt upplägg fungerar. Har du fler frågor eller funderingar så är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] eller via chatten på vår hemsida. Vänliga hälsningar, Buyersclub
e
ettglasjuice
1 omdöme
Usel11 dagar sedan

"Billigast på prisjakt" är för de flesta en ren lögn. Som många andra också påpekat är det uppenbara försök att lura på folk ett medlemskap som alltid kostar genom vaga och missvisande formuleringar. Alla priser bör ses som medlemspris + 99kr för det är det minsta du behöver betala ifall du inte köper fler produkter. Även vid köp av två produkter blev totalpriset högre än om jag hade beställt från det "näst billigaste" alternativet på prisjakt. Några gratis 14 dagar finns inte heller, utan det handlar om 6 veckor till priset av 4. Och nej, sannolikheten att jag skulle handla igen från butiken under den tiden är minimal och uppmanar endast till överkonsumption för att dra nytta av deras medlemskap. Ställer mig även frågande till om det verkligen handlar om "inköpspriser" när priserna på allt jag kollat upp ofta är några tior lägre än det näst billigaste på prisjakt, där jag ändå får anta att de har större marginal än typ 25kr.

Buyersclub svarar:2025-04-30
Hej, Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi är verkligen ledsna att vårt upplägg inte levde upp till dina förväntningar – transparens och tydlig kommunikation är något vi jobbar aktivt med och alltid vill förbättra. Hos Buyersclub erbjuder vi alla nya medlemmar 14 dagars kostnadsfri provperiod som sedan automatiskt övergår i en månads medlemskap. Det innebär att man får sex veckor med tillgång till alla våra medlemsförmåner till priset av fyra. Som medlem handlar du över 470 000 produkter till inköpspris, får fri frakt, lägsta pris-garanti på varje köp, tillgång till dagliga unika deals, samt möjlighet att vinna presentkort i våra quiz varje vecka. Det är helt frivilligt att vara medlem hos oss, och vi är stolta över att ha tusentals nöjda och återkommande kunder som uppskattar det mervärde medlemskapet ger. Vi tror inte att man bygger ett långsiktigt och förtroendefullt företag på vaga formuleringar – tvärtom är vår ambition att vara tydliga och erbjuda verkligt värde för pengarna. Skulle du vilja gå igenom något i detalj är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst via [email protected] eller chatten på hemsidan – vi hjälper dig gärna. Vänliga hälsningar, Buyersclub
A
Alexander K
1 omdöme
Usel16 dagar sedan

Jag förstår inte varför de här finns kvar på Prisjakt. Urusla rakt igenom. Har aldrig varit i kontakt med ett företag som genomhjärtat försöker lura konsumenter och svarar inte på mejl.

Buyersclub svarar:2025-04-30
Hej, Tack för din feedback, även om det är tråkigt att höra att du haft en negativ upplevelse hos oss. Vi vill verkligen betona att det inte ligger i vårt intresse att lura någon – vi strävar efter tydlig information och en trygg kundupplevelse. Det är givetvis inte acceptabelt om du inte fått svar på ditt mejl, och vi vill gärna hjälpa dig så snart som möjligt. Du är varmt välkommen att kontakta oss direkt via mejl på [email protected] eller via chatten på vår hemsida, så ser vi till att följa upp och reda ut det som blivit fel. Vi uppskattar att du tog dig tid att höra av dig. Vänliga hälsningar, Buyersclub
J
Jonathan
1 omdöme
UselRedigerades en månad sedan

Glömde en produkt i min order, skulle skicka ut en ersättning men det tog 3 veckor sedan kom den till fel box! Jag är inte i behov av produkten vid denna punkt.

Buyersclub svarar:2025-04-08
Hej, Vi beklagar verkligen den försening och de problem som uppstått med din beställning och leverans. Det ska absolut inte bli så här och vi förstår din frustration. Vänligen kontakta oss på **[email protected]** så vi kan hjälpa till att lösa detta på bästa sätt. Vänliga hälsningar, Buyersclub
N
Nick
1 omdöme
Uselen månad sedan

Låter nedan mailkonversation tala för sig själv och överlåter åt er om ni ska handla hos Buyersclub eller inte. Orderbekräftelse: #2616957 Förfrågan (#29120698) Buyersclub, vänligen bekräfta mig som "kund" och att nedan är korrekt beskrivet. Både ni och jag har ju hela mailtråden. 250308 Lägger en order på en elskooter om enligt hemsidan finns i lager med leverans 250313-250317. Det är en födelsedagspresent till min son som fyller år. 250312 Jag mailar och frågar om ungefärlig leveransdag. 250313 Får svar att leveranstiden just nu är något längre med anledning av en lagerflytt. Man beklagar att det inte framgått tidigare. 250314 Får nu besked att dom skickar elskootern den 17 eller 18 mars. Jag frågar om jag kan hämta den från deras lager den 17 mars. 250317 Får besked om att jag inte kan hämta skotern på deras lager och att dom tyvärr inte kan skicka den idag. 250318 Mailar och frågar återigen om en estimerad leveranstid. 250319 Får svar att elskootern är slut i lager helt plötsligt?!? Den fanns uppenbarligen då jag beställde elskootern samt vid varje kommunikationstillfälle ovan, men inte nu? Jag ska få tillbaka pengarna (som de redan har fått) om 7-14 arbetsdagar. 250319 Jag svarar att detta är under all kritik och ber att få en utbytesvara som finns i lager, fast till ett något högre pris. Jag ber också någon ansvarig att ringa mig. 250319 Jag får svaret att det inte går att få en utbytesvar, men dom erbjuder mig ett presentkort på 100 kr. Dom meddelar även att dom tyvärr inte har möjlighet att ringa upp kunder på begäran. 250319 Jag tycker inte det är ok och avbokar min order och begär att få full återbetalning, men om de vill skicka övriga varor (värde 170 kr) kostnadsfritt till mig så är det ok. Jag åker istället och köper en annan elskooter som blir en försenad födelsedagspresent till sonen. 250320 Får svar att man nu helt plötsligt fått in min elskooter igen och ska skicka den. Man erbjuder mig nu 50 kr i kompensation (tidigare 100 kr). 250320 Jag förklarar att jag redan har avbokat min order och köpt en annan elskooter. Undrar varför de sänkte kompensationen från 100 kr till 50 kr. 250320 Får bekräftelse på att man nu har avbeställ min order och den här gången ska jag få pengarna inom 5-14 bankdagar. 250320 Önskar få en skärmdump på att man återbetalat mina pengar och frågar återigen om ovan kompensation på övriga varor (värde 170 kr). 250322 Får svar om att det inte är möjligt att få något bevis på att man har återbetalat pengarna. Får besked om att jag inte kan få kompensationen i form av övriga varor (värde 170 kr), utan man upprepar sitt presentkort på 50 kr (tidigare 100 kr).

Buyersclub svarar:2025-03-24
Hej Nick, Vi är verkligen ledsna över att du har haft en så dålig upplevelse hos oss och att din beställning inte gick som planerat. Vi förstår helt din frustration och beklagar djupt att vi inte kunde leverera elskootern i tid, särskilt eftersom det var en födelsedagspresent. Tyvärr kan det ibland uppstå problem som ligger utanför vår kontroll, exempelvis när leverantörer inte uppdaterar sina lagersaldon korrekt. Vi har nyligen genomfört en omfattande lagerflytt, vilket tyvärr har påverkat både leveranstider och tillgången på vissa produkter. Det är något vi arbetar aktivt med att förbättra för att undvika liknande situationer framöver. Samtidigt tar vi fullt ansvar för att vi inte informerade om detta innan din order lades. Vi förstår att vårt kompensationserbjudande inte levde upp till dina förväntningar, och vi uppskattar att du har tagit dig tid att ge oss feedback. Det hjälper oss att bli bättre och säkerställa att vi erbjuder en smidigare upplevelse för alla våra kunder framöver. Om du har några ytterligare frågor eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta oss. Vänliga hälsningar, Buyersclub Redigera svar
L
Lurar
1 omdöme
Uselen månad sedan

De lurar så gott de kan. De svara dig här men på mail eller formuläret som man skickar. Skit dålig. Nu är jag bunden 12 månader😭😭👿👿

A
Alex D
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Verkligen en riktig jädra skit nätbutik Deras butik är super oseriösa långsamma samt följer ej orders. De borde bli nedtagna

Buyersclub svarar:2025-03-16
Hej Alex, Vi beklagar att du haft en negativ upplevelse hos oss. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder bästa möjliga service. Om du har haft problem med en beställning, vänligen kontakta oss på [email protected], så ser vi gärna över ditt ärende. Vänliga hälsningar, Buyersclub
K
Kurt
263 omdömen
DåligRedigerades 3 månader sedan

EDIT: Idag kom processorn jag beställt, uppackad och utan originalförpackning. Jag har alltså betalat för en ny vara, men fått en begagnad. Vilket skojarföretag - undvik till varje pris! Ska jag ändå säga något positivt är kundtjänsten snabb och hjälpsam. Utöver lurendrejeriet med medlemskapet har det nu tagit dem tre dagar att få iväg en order på en vara. Känns inte acceptabelt anno 2025. Man kan också konstatera att samtliga positiva omdömen nedan är fejkade, eftersom de är skrivna av ”personer” med endast ett omdöme. Här borde prisjakt verkligen agera.

Buyersclub svarar:2025-02-10
Hej Kurt, Tack för din feedback, och vi beklagar att du inte har haft en positiv upplevelse. Vi vill förtydliga att om en vara inte finns i lager eller om det sker någon försening i vårt system, kan det ibland ta ett par dagar innan vi kan skicka iväg en order. Vi jobbar ständigt med att förbättra våra leveranstider och kundupplevelse. Vad gäller medlemskapet vill vi tydligt förklara att det krävs ett aktivt val för att bli medlem, och det står alltid kunden fritt att avsluta sitt medlemskap när som helst. Vår avsikt är aldrig att lura någon av våra kunder, och vi gör vårt bästa för att skapa en rättvis och transparent upplevelse. Vi kan också försäkra dig om att alla omdömen som skrivs om oss är helt äkta och från verkliga kunder. Vi ser alla omdömen som värdefulla och välkomnar både positiva och konstruktiva synpunkter för att förbättra vår tjänst. Om du har några fler frågor eller behöver hjälp med ditt medlemskap eller order, tveka inte att kontakta oss, så hjälper vi dig gärna. Vänliga hälsningar, Buyersclub

Om butiken

Buyersclub

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishAmerican ExpressVisaMasterCard
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Avbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

buyersclub.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Sweden Buyersclub AB

Organisationsnr: 559016-7838

Information hos allabolag.se