Sorterat efter datum
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-01-05
    U
    Unregisteredd4c47bcb(1 omdöme)
    Lämnade in min Iphone 5 för trasig skärm. Efter att ha fått tillbaks den lossnade skärmen efter en timmes användning i ena hörnet. Innan jag hunnit tillbaks med den hade även skärmen spruckit. Fick då veta när jag gick tillbaks till Mobilkoden att det inte skulle gå att lägga in ny skärm eftersom telefonen var böjd och skev. "Men varför lagade ni den första gången?" frågade jag "Ja det är sånt som händer". Dom erkände att dom borde sett att den var böjd men missat det. Men fick jag pengarna tillbaka? Nix. Uselt. Lämnade samtidigt in en Iphone 6 S för skärmbyte. Den nya skärmen funkade inte, men den tog dom tillbaks och bytte på garanti. Tyvärr funkar även inte den nya skärmen...Måste tillbaks igen... Riktigt dålig kvalitet helt enkelt.
    2017-11-28
    Redigerades 2017-11-29
      E
      EVVK(7 omdömen)
      Slutför ej köpen. Beställer en produkt från Black Friday kategorin, "Billigast på Prisjakt" emblemen fanns där med och betalar direkt. (Ordern bekräftas 40886) En och en halv arbetsdag senare (tisdag) får jag beställningen Annullerad utan vidare förklaring, trots att varan fortfarande säljs för ett högre pris och är tillgänglig. Efter ett par timmar utan respons så ringer jag upp och får höra bortförklaringar om fel pris och månfas. Nu får hoppas jag att jag får pengarna tillbaka som kommer förmodligen med häst och vagn då det kan dröja ytterligare 1-3 arbetsdagar från Payson, om de ens börjat processa tillbaka pengarna. Borde investerat i någon annan återförsäljare istället för att chansa bort hela Black Friday/CyberMonday jippo budgeten hos dessa. Känns inte tyvärr så väldigt seriöst när de inte ens tar tiden på sig att återkoppla eller ens intresserade av en smidigare lösning.
      2017-11-04
        b
        bestrafe(34 omdömen)
        Beställde SATA-kablar, fick dem billigt snabbt och smidigt.
        2017-09-15
        Redigerades 2017-09-16
          sweden721127(156 omdömen)
          Sveriges dyraste frakt kanske 139-169kr? Skulle beställa en TP-Link UH400 USB-hub till ett okej pris. Då insåg jag att frakten skulle kosta nästa lika mycket som själva hub:en. Jag valde ett annat företag till slut så klart.
          Phonehem svarar:2017-09-16
          Hej, Denna produkt låg med fel vikt, vi har korrugerat det nu så att frakten stämmer. frakten på den ligger nu på 39kr Med vänliga hälsningar Allen
          2017-09-03
            M
            Mia1111(2 omdömen)
            Oseriöst företag, bara problem. Köpte en iPhone av dem på en kampanj de hade. Beställde mitten av juli men fick den levererad först i mitten av augusti - och då en "refurbished"-version, alltså en rekonditionerad mobil, vilket det inte stod något som helst om i min order. Dessutom meddelade de mig inte om att min order var försenad, utan det var först när jag ringde dem för att fråga vad som hände jag fick veta det. De svarar över huvud taget inte på mail, och i telefon lovade de att hålla mig uppdaterad kring min order, men det gjorde de inte och leveransdatumet flyttades fram var gång jag ringde. Som kompensation fick jag fodral och skärmskydd när varan kom fram, men hörlurarna som kom med mobilen var trasiga. Det fanns inget certifikat med som visade på att telefonen hade rekonditionerats hos någon som är godkänd av Apple. När jag ringde mobilkoden angående detta sa de att de inte hade något med det att göra, utan då fick jag kontakta leverantören. Känner mig minst sagt lurad.
            Phonehem svarar:2017-09-14
            Hej Mia, Vi beklagar verkligen att din order blev försenad och ännu mer att du inte blivit kontaktad angående förseningen. I beskrivningen på produkten så står det att denna artikel är en refurbished iPhone, men vi kommer nu att även skriva in det i produkts rubriken. Du har alltid rätt att inom 14 dagar returnera produkten om du är missnöjd med den, du blev även informerad om detta. Certifikatet ligger på Imei nummret i telefonen, Hörlurarna ska du självklart reklamera ifall de inte fungerar. Vi vill dock gärna lösa det här, Kontakta oss igen, så kommer vi säkert fram till något. // Allen
            2017-08-10
              k
              kyösti(3 omdömen)
              Jo skickade iväg telen min för batteribyte. Blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig. Det tog tid innan dom fick in batteriet som behövdes till telefonen och inte nog med det den kom tillbaka sedan hem i samma skick, eller rättare sagt i värre skick. Telen slog av av sig själv batterisparläget flera ggr om fast man lagt på den. Sedan så var mobilen varm som bara den och batteriet "behöll" så att säga ingen ström fast man laddade den och knappt använde telefonen överhuvudtaget. Misstänker starkt att man faktiskt inte byte batteri på den alls, kanske mänsklig error eller så är det helt enkelt en dålig firma om man nu ska uttrycka sig milt.
              Phonehem svarar:2017-09-14
              Hej Kyösti, Det är självklart tråkigt att du inte blev nöjd med batteribytet på din telefon. Som du fick informerat innan du beställde batteribytet så skulle det ta 1-2 veckor tills batteriet nådde oss. När du sen informera oss om att batteriet inte vart nått bra så la vi tillbaka ditt gamla och gjorde ett återköp då det skulle ta ytligare 2 veckor tills ett nytt batteri kom in. Det var helt enkelt ett dåligt batteri som hade kommit in första gången, ibland finns det måndags exemplar av batterier tyvärr. // Allen
              2017-06-07
                d
                dingo71(4 omdömen)
                Köpte ett headset och fick det inom två dagar. Jag är är jätte njöd med supporten samt frakten på 29 sek.
                2017-01-26
                  y
                  yogibe(9 omdömen)
                  Tog en dag att bearbeta ordern och en dag att få den skickad från butik
                  Phonehem svarar:2017-03-16
                  Hej Yogibe, tack för ditt omdöme. Kan det vara så att du beställde en beställningsvara? Leveranstiden står alltid angivet på produktsidan bredvid köpknappen. Återkom gärna ifall då har några frågor. Allt gott, Allen
                  2017-01-25
                    t
                    telamundo(4 omdömen)
                    Skulle beställa ett tv-fäste och jämförde priser på prisjakt. Enligt Mobilkodens priser skall det kosta 648:- eller 677:- inkl frakt. När jag skulle beställa från sidan så står det istället 149:- för frakten. Det är absolut inte ok att ha felaktiga uppgifter på prisjakt och en frakt om 149:- är aldrig ok. Vet inget annat företag som tar så hög fraktavgift. Beställer från annat ställe istället. FRAKTFRITT (från danmark dessutom).
                    Phonehem svarar:2017-03-16
                    Hej telamundo, tack för ditt omdöme. Det stämmer som du säger vi vill självklart inte ha några felaktiga uppgifter på Prisjakt. Vi skulle uppskatta om du återkom med artikelnummer så kan vi korrigera detta. Hälsningar Allen
                    2017-01-16
                      n
                      nöffe(1 omdöme)
                      Super-schyrre-pyrrans säljare!
                      2016-11-18
                        j
                        jola(2 omdömen)
                        Mobilkoden bytte snabbt och smidigt en sprucken skärm på min Sony Xperia Z5 Compact. Priset var bra och även ramen runt byttes, vilket borde minska risken att vattentåligheten blir sämre. Allt gick jättefort och jag hade en lagad telefon i min hand på en vecka, inklusive transport fram och tillbaks via Postnord. De svarar snabbt både på email och telefon och är hjälpsamma och trevliga. Telefonen ser som ny ut och fungerar perfekt. Bra förpackad på vägen tillbaks. Högsta betyg ifrån mig!
                        2016-08-10
                        Redigerades 2016-09-17
                          B
                          Buckedhead(21 omdömen)
                          Frakt är 39, inte 29 Beställningen gick smidigt Paketet kom snabbt och jag är nöjd med produkten
                          2016-08-02
                            s
                            sjukfan(5 omdömen)
                            Fick mail 27 juli om att varan skickats, sedan ett 2 augusti om att varan var slut i lager och att de därför makulerade min order. Kan ju vara ett fel i programvaran de använder men det hela känns en smula oseriöst.
                            Phonehem svarar:2016-08-08
                            Hej, det låter inte alls bra. Jag har försökt att leta fram din order för att undersöka vad som kan ha hänt men inte lyckats. Återkom gärna i ett mail med ditt ordernummer så ska vi nog kunna hjälpa dig. Med vänliga hälsningar Allen
                            2016-06-27
                              anberlin(56 omdömen)
                              Allt gick väldigt smidigt och man fick snabb uppdatering allt från plock, leverens och slutdestination
                              Sida 1