Kategorier
Prisjakt
Usel
3 år sedan
Lämnade in min Iphone 5 för trasig skärm. Efter att ha fått tillbaks den lossnade skärmen efter en timmes användning i ena hörnet. Innan jag hunnit tillbaks med den hade även skärmen spruckit. Fick då veta när jag gick tillbaks till Mobilkoden att det inte skulle gå att lägga in ny skärm eftersom telefonen var böjd och skev. "Men varför lagade ni den första gången?" frågade jag "Ja det är sånt som händer". Dom erkände att dom borde sett att den var böjd men missat det. Men fick jag pengarna tillbaka? Nix. Uselt. Lämnade samtidigt in en Iphone 6 S för skärmbyte. Den nya skärmen funkade inte, men den tog dom tillbaks och bytte på garanti. Tyvärr funkar även inte den nya skärmen...Måste tillbaks igen... Riktigt dålig kvalitet helt enkelt.
E
EVVK

7 omdömen

Usel
3 år sedan
Slutför ej köpen. Beställer en produkt från Black Friday kategorin, "Billigast på Prisjakt" emblemen fanns där med och betalar direkt. (Ordern bekräftas 40886) En och en halv arbetsdag senare (tisdag) får jag beställningen Annullerad utan vidare förklaring, trots att varan fortfarande säljs för ett högre pris och är tillgänglig. Efter ett par timmar utan respons så ringer jag upp och får höra bortförklaringar om fel pris och månfas. Nu får hoppas jag att jag får pengarna tillbaka som kommer förmodligen med häst och vagn då det kan dröja ytterligare 1-3 arbetsdagar från Payson, om de ens börjat processa tillbaka pengarna. Borde investerat i någon annan återförsäljare istället för att chansa bort hela Black Friday/CyberMonday jippo budgeten hos dessa. Känns inte tyvärr så väldigt seriöst när de inte ens tar tiden på sig att återkoppla eller ens intresserade av en smidigare lösning.
b
bestrafe

37 omdömen

Utmärkt
3 år sedan
Beställde SATA-kablar, fick dem billigt snabbt och smidigt.
sweden721127
sweden721127

178 omdömen

Usel
3 år sedan
Sveriges dyraste frakt kanske 139-169kr? Skulle beställa en TP-Link UH400 USB-hub till ett okej pris. Då insåg jag att frakten skulle kosta nästa lika mycket som själva hub:en. Jag valde ett annat företag till slut så klart.
Phonehem svarar:2017-09-16
Hej, Denna produkt låg med fel vikt, vi har korrugerat det nu så att frakten stämmer. frakten på den ligger nu på 39kr Med vänliga hälsningar Allen
M
Mia1111

2 omdömen

Usel
3 år sedan
Oseriöst företag, bara problem. Köpte en iPhone av dem på en kampanj de hade. Beställde mitten av juli men fick den levererad först i mitten av augusti - och då en "refurbished"-version, alltså en rekonditionerad mobil, vilket det inte stod något som helst om i min order. Dessutom meddelade de mig inte om att min order var försenad, utan det var först när jag ringde dem för att fråga vad som hände jag fick veta det. De svarar över huvud taget inte på mail, och i telefon lovade de att hålla mig uppdaterad kring min order, men det gjorde de inte och leveransdatumet flyttades fram var gång jag ringde. Som kompensation fick jag fodral och skärmskydd när varan kom fram, men hörlurarna som kom med mobilen var trasiga. Det fanns inget certifikat med som visade på att telefonen hade rekonditionerats hos någon som är godkänd av Apple. När jag ringde mobilkoden angående detta sa de att de inte hade något med det att göra, utan då fick jag kontakta leverantören. Känner mig minst sagt lurad.
Phonehem svarar:2017-09-14
Hej Mia, Vi beklagar verkligen att din order blev försenad och ännu mer att du inte blivit kontaktad angående förseningen. I beskrivningen på produkten så står det att denna artikel är en refurbished iPhone, men vi kommer nu att även skriva in det i produkts rubriken. Du har alltid rätt att inom 14 dagar returnera produkten om du är missnöjd med den, du blev även informerad om detta. Certifikatet ligger på Imei nummret i telefonen, Hörlurarna ska du självklart reklamera ifall de inte fungerar. Vi vill dock gärna lösa det här, Kontakta oss igen, så kommer vi säkert fram till något. // Allen
k
kyösti

3 omdömen

Usel
3 år sedan
Jo skickade iväg telen min för batteribyte. Blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig. Det tog tid innan dom fick in batteriet som behövdes till telefonen och inte nog med det den kom tillbaka sedan hem i samma skick, eller rättare sagt i värre skick. Telen slog av av sig själv batterisparläget flera ggr om fast man lagt på den. Sedan så var mobilen varm som bara den och batteriet "behöll" så att säga ingen ström fast man laddade den och knappt använde telefonen överhuvudtaget. Misstänker starkt att man faktiskt inte byte batteri på den alls, kanske mänsklig error eller så är det helt enkelt en dålig firma om man nu ska uttrycka sig milt.
Phonehem svarar:2017-09-14
Hej Kyösti, Det är självklart tråkigt att du inte blev nöjd med batteribytet på din telefon. Som du fick informerat innan du beställde batteribytet så skulle det ta 1-2 veckor tills batteriet nådde oss. När du sen informera oss om att batteriet inte vart nått bra så la vi tillbaka ditt gamla och gjorde ett återköp då det skulle ta ytligare 2 veckor tills ett nytt batteri kom in. Det var helt enkelt ett dåligt batteri som hade kommit in första gången, ibland finns det måndags exemplar av batterier tyvärr. // Allen
d
dingo71

4 omdömen

Utmärkt
4 år sedan
Köpte ett headset och fick det inom två dagar. Jag är är jätte njöd med supporten samt frakten på 29 sek.
y
yogibe

9 omdömen

Dålig
4 år sedan
Tog en dag att bearbeta ordern och en dag att få den skickad från butik
Phonehem svarar:2017-03-16
Hej Yogibe, tack för ditt omdöme. Kan det vara så att du beställde en beställningsvara? Leveranstiden står alltid angivet på produktsidan bredvid köpknappen. Återkom gärna ifall då har några frågor. Allt gott, Allen
Betyg köpupplevelse

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

phonehem.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: PhoneHem AB

Organisationsnr: 559173-8645

Information hos allabolag.se