3.3 / 5
(101 omdömen)
5
(48)4
(16)3
(7)2
(4)1
(26)
Sorterat efter datum
2020-04-30
Oseriöst. Företaget svarar på varken mail eller meddelanden skickade genom deras formulär och det finns inget telefonnummer att nå kundtjänst på. Ingen uppdatering på min lagda och betalade order trots påtryckningar efter över en veckas tid.
2020-04-22
Mycket dålig sida! Har mailat er två gånger utan att få svar! Min beställning har inte kommit än trots att jag valde express leverans!
2020-03-04
Bra kommunikation och service.+++++
Allectra Computer AB svarar:2020-03-04
Halloj. Stort tack för stjärnorna! Hoppas vi ser dig hos oss snart igen. // Allectra.se
2020-03-02
I totaly do not recommnd this… I totaly do not recommnd this unserious, company ordered an item from Allectra Computer, the derlivery time was between 7 to 10 days but the item came after 19 days, and the quelity was poor very very bad, when i contacted the seller he answerd me in un polite way if you are not intrested send it back, he knows if you will send it back with tracking number its coast more than 175 kr. do not buy from them
Allectra Computer AB svarar:2020-03-04
Kära kund, Tack för att du kontaktar oss. Vi ser att du valt Ekonomi Leverans och leveranstiden är beräknad till 7- 10 arbetsdagar och ska dock senast vara framme inom 30 dagar. Vid ånger betalar man själv retur frakten, tyvärr styr vi inte över fraktbolagens fraktkostnader. // Allectra.se
2020-01-21
Ett riktigt oseriöst skandalbolag... beställde ljustavla till barnbarnet i god tid innan jul men de kunde inte leverera i tid och jag ville avbeställa då kunde man helt plötsligt leverera men mot en merkostnad på 120 kr??? Vilket jag givetvis bestred - trots detta skickade man paketet och kräver mig nu på ersättning på 250 kronor?? Har bestridit detta till Klarna .... blir det ingen rätsida på detta kommer jag göra allt att smutskasta detta bolag i sociala medier ...
Allectra Computer AB svarar:2020-01-24
Kära kund, Tack för att du kontaktar oss. Tyvärr är det ju så att hämtar man inte ut sin leverans som också blev levererad innan jul så med för detta kostnader så kallat "Outhämtat Packet" detta har Klarna fakturerat dig för. Vad gäller de 120kr så var det en förfrågan om du ville ha en leverans med Express för att garanterat få den innan jul vilket du inte ville. // Allectra.se
2020-01-17
Detta företag förtjänar inte ens en stjärna av mig men man var tvungen att ge dom den. Köp inte ifrån dem. Bränn pengarna istället. Varan kom 2 veckor efter lovad leverans, varan var en födelsedags present till Lill grabben. när jag returnerade varan då jag inte hade någon nytta av den så begärde dom över 200kr i retur kostnad. Sämst!
Allectra Computer AB svarar:2020-01-24
Kära kund, Tack för att du kontaktar oss. Du får gärna förklara detta för oss. Vi begär aldrig pengar för din retur. Möjligen kan det vara så att ombudet / fraktbolaget begärt pengar av dig för din retur. // Allectra.se
2019-07-20
Redigerades 2020-01-01
Beställde en vara som inte var komplett, när jag returnerad den, säger man att man aldrig fått någon retur och skyller på Posten. Jag fick aldrig igen mina pengar, är detta ett seriöst företag ???
Allectra Computer AB svarar:2019-07-20
Hejsan Tråkigt att din retur inte kommit fram till oss. Det är därför viktigt att man skickar returen spårbart och med varuförsäkring när en försändelse försvinner i postgången. // Allectra.se
2019-12-12
Oseriöst företag! kräver 1 500 kr i fraktkostnad trots att det i orderbekräftelse framgår att jag har valt ett frakt alternativt och den totalsumma jag ska betala. Kontakt har tagits med företaget och jag erhåller bara otrevliga mejl tillbaka. Jag kommer verkligen inte handla här igen och hoppas att inte fler blir behandlade som jag av detta oseriösa företag.
Allectra Computer AB svarar:2019-12-12
Kära kund, Beklagar det tekniska felet som gjorde att frakten inte var rätt. Ser att du inte fått någon orderbekräftelse på ditt köp utan bara ett mail om att vi fått in ordern. Vi har då rätt att rätta till felet efter att ha frågat dig först. Vet ej varför du skriver att du fått otrevliga mail tillbaka för det har du verkligen inte fått. Beklagar återigen och önskar dig en trevlig dag. // Allectra.se
2019-11-09
Bra med omdömen innan du köper lurar
2019-11-06
Det verkar vara ett seriös företag och det gick snabbt att beställa utan en massa tryckningar här och där, Fraktavgiften bestämmer de inte själva. Klarna tar över mer och mer när det gäller betalningar.
2019-10-16
Redigerades 2019-10-22
Inga krångliheter
2019-10-19
Sax kniven va inte alls så bra som reklamen visar😡
Allectra Computer AB svarar:2019-10-20
Kära kund, Tack för att du kontaktar oss. Tråkigt att du inte tyckte om produkten. Det är annars en omtyckt produkt av många kunder. Men du kan givetvis returnera den. Hoppas vi ser dig hos oss snart igen. // Allectra.se
2019-10-17
Tydlig beskrivning av varan. Smidigt att köpa. Bra leveransalternativ. Lägsta fraktkostnad är dock för hög.
Allectra Computer AB svarar:2019-10-18
Halloj. Stort tack för stjärnorna! Hoppas vi ser dig hos oss snart igen. // Allectra.se
2019-10-17
Betalningsalternativ klarna.
2019-10-13
Produkterna var av billig kvalitet och fungerade inte som utlovats. Kundtjänstmottagandet är dåligt och man verkar göra allt för att försvåra returer. De sa som ursäkt att "alla butiker gör likadant". Jag har aldrig varit med om ett företag som går in i diskussion med en kund och tjafsar när man förklarar att varan inte fungerar. Jag bekostade slutligen returen själv. Dessutom tog leveransen 21 dagar och inte 2-10 dagar som utlovats. Sammantaget känns företaget enormt oseriöst med dåliga produkter.
Allectra Computer AB svarar:2019-10-14
Kära kund, Tack för att du kontaktar oss. Tråkigt att du tycker det. Vi tog emot ditt ärende enligt konstens alla regler. Tyvärr ville du inte lämna in efterfrågad felbeskrivning och då blir det väldigt svårt för oss att hjälpa dig. Hade vi fått infon vi frågade efter hade ärendet löst sig på 30 minuter. Och självklart måste man packa returen enligt fraktbolagens regler så den håller under transporten. // Allectra.se
Sida 1