3 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-04-22
Bra pris!
2019-04-19
Djupt oseriös kundsupport. Om något händer, räkna med att inte få pengarna tillbaka! Returnerade en vara enligt ångerrätten (en aircondition som lät väldigt mycket) men fick meddelande att varan blivit skadad på vägen trots att jag skickat den i originalkartong, precis som den kom. Fick frågan om jag ville ha tillbaka min trasiga vara (vem vill ha en trasig vara?) eller om de skulle betala tillbaka med ett värdeminskningsavdrag. De sa även att jag borde skickat varan med ytterligare en kartong runt originalkartongen (vilket de inte nämnde innan jag skickade) - så det duger inte att skicka varan på samma sätt som de skickar varan. Jag fick ändå intrycket av att de skulle sätta in pengarna på kontot med ett värdeminskningsavdrag men när jag sedan kollade ett bra tag senare hade inga pengar satts in. Jag mejlade då igen och fick höra att jag inte får tillbaka något alls då det skulle ha kostat för mycket att reparera varan - men det lät de bli att skriva! Djupt oseriösa i att hantera ärenden.
2019-04-12
p
Några saker: Varor skickas från hela EU, detta framgår inte överhuvudtaget av websidan. Detta leder till retur frakt på väldigt stora kostnader. Någon typ av retursedel finns inte överhuvudtaget. Jag beställde en TV men ångrade mig, kontaktade support hur jag skulle gå tillväga för att använda mig av min ångerrätt enligt distansköplagen. De säger åt mig vad jag ska göra och jag följer deras instruktioner, i själva verket blir jag lurad och blir tillsagd att låta paketet gå i retur men då gäller inte ångerrätten. För returen tar de 3500 kr i avgift på en TV värd 8000. Rimligt? Så jag har betalat 3500kr och inte fått något överhuvudtaget. Supporten mer eller mindre skrattar åt mig och säger i princip skyll dig själv Uppdatering: Varför fick jag inte den infon då? Totalt lurad jag fick en instruktion som jag följde fick ingen annan info överhuvudtaget. Denna info ska även framgå när man beställer vilket den inte gör. Ärendet är anmält till ARN
Allectra Computer AB svarar:2019-04-12
Hejsan Tråkigt att du är missnöjd. Vid ånger ska man själv stå för fraktkostnaden vid retur. Varifrån paketet skickas har ingen betydelse. Returen går tillbaka till vår adress i Sverige om man själv bekostar och ordna fraktsedel. Att skicka en 50 tum tv på pall är inte billigt. Vi skrev till dig att "Lättast är ju att låta den gå i retur till avsändaren. Då meddela du bara fraktbolaget att den ska gå i retur. Vi sköter allt här ifrån och drar av avgift och fraktkostnader från återbetalningen." I ditt svars mail till oss skrev du "Okej tack för infon!" Har du några frågor så får du gärna återkomma. // Allectra
2019-04-06
B
Otroligt försenat, sjukt missnöjd! Det som är bra är utbudet men leveransen är katastrof!
Allectra Computer AB svarar:2019-04-06
Hejsan Det var ju tråkigt att du är missnöjd. Vad jag kan se på din order så är den levererad enligt den leveranstid du väljer i kassan. Återkom om du har några frågor info@allectra.se // Allectra.se
2019-04-03
Våldrigt missnöjd
Allectra Computer AB svarar:2019-04-04
Hejsan Tråkigt att du är missnöjd Vad kan vi hjälpa dig med så du blir nöjd ? Du får gärna kontakta oss via mail så hjälper vi dig. info@allectra.se // Allectra.se
2019-03-28
H
Såg ett bra pris på Prisjakt, grafikkort 4GB. Beställde utan att titta så noga på Allectra. Fick ett mail efter en halvtimme där Allectra ville uppmärksamma mig på att kortet endast hade 2GB och att det stod fel på Prisjakt. Kunde avbryta köpet omedelbart. Bra kundservice!
Allectra Computer AB svarar:2019-03-28
Halloj. Stort tack för stjärnorna! Felet ska nu vara fixat enligt prisjakt. // Allectra.se
2019-03-20
bra, men lite försenat
Allectra Computer AB svarar:2019-04-04
Halloj. Stort tack för stjärnorna! // Allectra.se
2019-02-21
Inget att klaga på.
Allectra Computer AB svarar:2019-03-06
Halloj. Stort tack för stjärnorna! // Allectra.se
2019-02-19
1111
Allectra Computer AB svarar:2019-03-03
Halloj. Stort tack för stjärnorna! // Allectra.se
2019-02-19
har inte fått varan ännu, så svårt att svara på konstiga frågor då! Skicka inte ut frågor till folk innan produkten kommit!
Allectra Computer AB svarar:2019-03-06
Halloj. Stort tack för stjärnorna! Tror det är undersökningen från prisjakt som du fått. Det skickar prisjakt ut några dagar efter du gjorde din beställning, Hoppas du är nöjd med din produkt den bör du fått för några dagar sedan. Önskar dig en fortsatt trevlig dag. // Allectra.se
2019-02-06
Redigerades 2019-02-18
Stort utbud! Har köpt både födelsedagspresenter, julklappar
Allectra Computer AB svarar:2019-02-10
Halloj. Stort tack för stjärnorna! // Allectra.se
2019-02-17
Den finns ingen annanstans
Allectra Computer AB svarar:2019-03-03
Halloj. Stort tack för stjärnorna! // Allectra.se
2019-02-15
Superbilligt och snabbt med Klarna!
Allectra Computer AB svarar:2019-03-03
Halloj. Stort tack för stjärnorna! // Allectra.se
2019-02-04
Redigerades 2019-02-05
En av de bästa nätbutikerna och riktigt bra kundservice Har beställt saker från Allectra flera gånger. Är mycket nöjd med de varor jag fått. Deras kundtjänst är fantastisk! De hjälpte mig med en skadad vara på ett föredömligt sätt! Kommer fortsätta handla från dem om de levererar lika bra i fortsättningen som de gjort hittills. +++++
Allectra Computer AB svarar:2019-02-05
Halloj. Stort tack för stjärnorna! // Allectra.se
2019-01-27
Redigerades 2019-01-28
Bäst Kan ej bli bättre +++++ /Sofia
Allectra Computer AB svarar:2019-02-01
Halloj. Stort tack för stjärnorna! // Allectra.se
Sida 1