• Smartphoto

    (4)

  • se
T
Tibbelit

4 omdömen

Usel
7 månader sedan

Rabattlureri och dåligt bemötande från kundtjänst Jag beställde en beställning bestående med Canvas-bilder, foto, pussel m.m. då det var nedsatt pris på flera av dessa varor. Rabatten visas tydligt och när jag ska betala frågor sidan mig att logga in - vilket jag gör och betalar. När jag får mitt kvitto sedan så har ingen rabatt dragits av, trots att det på hemsidan tydligt stod att så skulle vara fallet. Jag ringer till Smartphoto som förklarar att "ibland när man laddar om sidan så försvinner rabatten" och det var nog när du loggade in. Jag förväntar mig då att de justerar priset, men hänvisar till att det inte är något som "de kan göra". Känns väldigt orimlig hantering av detta både att webbsidan "tar bort" rabatt utan att meddela detta så pass sent i processen (har aldrig varit med om det tidigare) och sedan att kundtjänst anser att detta inte är ett problem och inte vill fixa det i efterhand. För mig helt oförklarligt.

K
Kurt

213 omdömen

Dålig
3 år sedan

Beställning och leverans OK, men riktigt dålig kvalitet på fototrycken. Detta gäller såväl kalendrar, muggar och annat. Köp hellre från t ex Crimson som har riktigt bra kvalitet, eller möjligtvis Fuji som också är helt OK.

Roudii
Roudii

67 omdömen

Dålig
7 år sedan

Mitt betyg reflekterar framförallt hantering och leveranstid. Det får inte ta över en vecka att få ca 10 bilder hemskickade, det är 2015 och de flesta företag lyckas med detta inom 24h. kommer troligtvis aldrig beställa från smartphoto igen. Kommer hålla mig till Crimson eller de seriösare sidorna. Ett litet plus att deras onlinemallar för julkort var relativt lättarbetade men ändå för begränsade. En ytterst svag fyra är smartphoto värda, jag fick trotts allt min beställning och kvalitén på bilderna var helt ok

T
Timeport

1 omdöme

Usel
12 år sedan

Jag vill verkligen varna för detta företag. Jag laddade på deras inrådan ner deras programvara för att skapa fotoböcker, lade ner flera timmar på att göra en, sedan krachade programmet när jag via programmet gjorde en beställning. Extrafilm hade dock dragit pengar direkt. De bekräftade att de dragit pengarna men och att de inte fått någon beställning. Vi skickade ett 10-tal mail fram och tillbaka, jag med frågor kring hur jag skulle lösa problemet, de svarade chablonmässigt i stil med "beställ på nytt". Till slut tröttnade jag och bad om en förklaring till deras helt bristande support samt att få pengarna tillbaka. Fick som vanligt ett intetsägande svar men de lovade att skicka tillbaks pengarna på "ett par veckor". När det gått en månad ringde jag upp dem, de skulle kolla saken, ringde tillbaka efter ca en vecka o sade att de skulle betala tillbaka om "ca en månad". Nu har det gått en månad och jag har inte fått några pengar tillbaka. VARNING, usel och opersonlig support och kundhantering, kronofogden och konsumentverket nästa för mig efersom de inte verkar ha för avskikt att betala (och även om de gör det så är det skandal att det skall ta sådan tid!)

Betyg köpupplevelse

1.8Dålig
1 omdöme

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Smartphoto Nordic AB

Organisationsnr: 556334-8100