Stockholm City
200m från Sergels Torg
Herkulesgatan 11, 08-789 45 00

http://www.rajalaproshop.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i lista: FourHand Setup

Butiken finns i Finland. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Rajala Pro Shop har fått betyget (4.63)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Smidigt och funkar. Har hittills aldrig haft några problem när jag beställt från hemsidan men skulle det vara några problem så skulle kanske 1 stjärna falla bort då dom ligger i Finland. Men fram till att det skulle ske fullpott. Bra med poängsystem i alla fall!
    14 dagar sedan
  • Mycket bra
    Har beställt två gånger från Rajala den senaste tiden och båda paketen kom fram i rimlig tid. Två stjärnor minus, den ena för att butiken finns i Finland vilket inte är hela världen när saker funkar men om man måste returnera varor blir det alltid mkt jobbigare. Den andra stjärnan går bort för att de inte skickar riktigt kvitto ens till företagskunder om man inte tjatar om det.
    17 dagar sedan
  • Perfekt
    Jag köpte Canon 720 för 3.000 kr men returnerade den. Pengarna kom snabbt tillbaka, inga problem alls. Jag är nöjd med Rajala.
    17 dagar sedan
  • Mycket bra
    2017-10-05
    Har precis hämtat en Feiyutech G5 gimbal för Gopro.
    Vid beställningstillfället strulade Rajalas webbshop så min beställning gick inte att genomföra. Tråkigt eftersom det var specialpris vid tillfället. Dock löste Rajala det och beställde hem en G5a till samma pris.
    Nån skrev om tråkigt bemötande. Det kan jag inte hålla med om. Jag fick ett mycket trevligt och proffsigt bemötande.
    Ej 10/10 eftersom webbshoppen inte fungerade. I övrigt är jag väldigt nöjd.
    Dag
    18 dagar sedan
  • Utmärkt
    Måste säga att jag har haft god erfarenhet av denna butik. Mest köpt reavaror (s.k. split-kit med kameror, objektiv) och allt har fungerat klanderfritt. Har inte behövt göra garantiärenden men de gånger jag gjort returärenden har det gått problemfritt och med gott bemötande. Stora nackdelen är att leveranser tar ca 1 vecka oavsett post eller direkthämtning från butik, och 150kr för frakt tar tyvärr bort en hel del av glädjen att köpa på deras rea. Därav inte full pott.
    19 dagar sedan
  • Perfekt
    Köpte en quadrocopter efter att ha väntat in ett priserbjudande.
    Paketet lämnade centrallagret i Finland på en måndag
    och jag kunde hämta ut det efter tre dagar.
    Betalade därefter med faktura via Klarna, utan avgift.
    Jag har också mailat till kundtjänst, och fick svar efter några minuter.
    Allting fungerade alltså precis som det ska göra, och jag har här hittat en bra webbshop för fotoartiklar.
    21 dagar sedan
  • Perfekt
    Jag är en mycket trogen och nöjd kund till Rajala Pro, har senast lagt en order på Lumix GH5 + Leica DG Summilux 12/1.4 och denna leverans kom lite snabbare än jag förväntade mig. Ett tips till er som ska beställa är att räkna med minst en veckas leverans (detta beror mer på PostNord än butiken) så blir ni positivt överraskade om ni får de ni beställt lite innan en vecka.

    Har även köpt DJI produkter från denna butik utan problem, det kan ju vara lite riskabelt om man får ett måndags exemplar. "Knacka i trä" Jag har klarat mig bra och är mycket nöjd.

    Så mitt råd är att köpa från denna butik!
    23 dagar sedan
  • Utmärkt
    Klockren leverans vid beställning av objektiv på nätet. Kunde följa beställningen och levererades inom 5 dagar från Finland.
    24 dagar sedan
  • Usel
    Rajala Super Weekend, jotack!

    Fick ett mail från Rajala kl 19:04 på söndagen med en påminnelse om Rajala Super Weekend!

    Eftersom jag sneglat på en DJI Mavic Pro Fly More Combo ett tag och denna fanns med i kampanjen till starkt reducerat pris, 11790:- mot normala 14999:-, tvekade jag inte att lägga en i varukorgen. När jag en stund senare gick till kassan för att checka ut hade priset i varukorgen gått upp till 14999:-trots att produkten fortfarande fanns på lager och flera timmar återstod av kampanjhelgen. Helt oseriöst enligt min mening och jag måste därför varna för Rajala, om någon mot förmodan ändå väljer att handla - håll koll på varukorgen vid utcheckning! Jag kommer i alla fall att handla min Mavic på annat håll..
    1 månad sedan
  • Hej "Kerelt",
    utan att veta 100% säkert så var det troligen som det tydligt stod i samtlig kampanjinformationen (på hemsidan/webbshopen samt i nyhetsmailen som skickades ut) att "Samtliga erbjudanden finns i ett begränsat antal" vilket innebär att när antalet kampanjprodukter av en produkt/artikel sålt slut så ändrades priset automatiskt till det vanliga.

    Med vänlig hälsning
    Rajala Pro Shop Stockholmsbutiken
    Heikki

  • Usel
    150 kr frakt 2017....
    1 månad sedan
  • Hej "Niklas1232",
    "tyvärr" så är det så att Postnord som sköter våra leveranser tar betalt för detta arbete.
    I denna kostnad ingår dock en försäkring samt möjligheten att spåra paketet/leveransen via Postnords hemsida.

    Med vänlig hälsning
    Rajala Pro Shop Stockholm
    Heikki

  • Dålig
    Beställde en objektiv och fick den levererat
    * utan originalförpackning,
    * utan garantivillkor eller bruksanvisningar och
    * utan förvarings ficka som alltid tillkommer med det här objektivet när det säljs som detaljhandel produkt.
    Det fanns ingen info att varan inte är "retail" produkt som den ska på Rajalas webbsida.

    Jag undrar om den är någon "gray import" vara som kanske kan nekas Panasonic garanti i Europa?
    Efter det här de svarar inte på mejl till kundsupport och har ingen telefonnummer att ringa till!

    + de aldrig skickade någon beställningsbekräftelse, betalningsbekräftelse eller leveransinfo via mejl - absolut ingenting!
    2 mån sedan
  • Hej SDX-LV,

    jag vet inte vem du är så jag har inte möjlighet att kontrollera vilket objektiv du har beställt eller vad som skall ingå med objektivet.
    Dock så står det mig veterligen på samtliga "kitobjektiv" : "OBS! Objektiv från ett kamerakit, levereras i bubbelplast" och det är dessa objektiv som vi levererar till kund i en Rajala kartong.

    Ditt kvitto är ditt garantibevis, mer än så behöver du inte.

    Du skriver att objektivet levererats utan "förvaringsficka", jag gissar att du menar en objektivpåse men jag kan som sagt inte kontrollera om det verkligen ska ingå en objektivpåse med det Panasonic objektiv du köpt när jag inte vet vem du är.

    Vi köper samtliga produkter direkt från tillverkare eller distributör för den nordiska marknaden vilket innebär att inget som Rajala säljer är produkter som har "grå importerats". Garantin som står angiven i vår webbshop för ditt objektiv gäller självklart och utöver det så följer Rajala givetvis svensk konsumentlag.

    Det enda sättet att kontakta Rajalas kundsupport idag är via email eller via kontaktformuläret längst ner i vår hemsida/webbshop. Så det stämmer att vi inte har något telefonnummer till kundsupporten men, man kan alltid ringa Stockholmsbutiken på telefon 08-789 45 00 så ska vi försöka att om möjligt hjälpa till.

    Det skickas alltid ut en orderbekräftelse efter en lagt beställning i webbshopen men, beroende på hur brandväggar och/eller antivirus program hos beställaren är inställda så kan orderbekräftelsen fastna i SKRÄP eller SPAM-filtret.

    Jag hoppas att ovanstående svar/information rätade ut dina frågetecken.

    Tveka inte att maila mig på: heikki@rajalaproshop.se om du har ytterligare frågor/funderingar.

    mvh
    Rajala Pro Shop Stockholmsbutiken
    Heikki

  • Dålig
    Har aldrig handlat av Rajala Pro Shop och kommer förmodligen inte att göra det i framtiden heller. Den främsta anledningen till detta är att denna butik tar ut en fraktkostnad på etthundrafemtio kronor för att skicka ett litet paket som kanske väger ett halvt kilo. Lätt att vara billig när man tar ut övervinst på en så simpel tjänst.
    2 mån sedan
  • Hej,
    vi har ett avtal med Postnord vilket innebär att en produkt, oavsett storlek eller vikt, levereras från vårt webblager i Finland till en adress i Sverige för samma kostnad. Det innebär även att man kan följa sitt paket via Postnords hemsida under funktionen "Spåra brev & paket" samt att produkten är försäkrad under transporten.

    Om man har möjlighet att komma till Stockholmsbutiken och hämta sin vara här så kan vi beställa hem den hit till butiken och då behöver kunden inte betala fraktkostnaden. Dock så blir leveranstiden längre än de normalt 3-4 vardagarna som beställningar gjorda i webbshopen levereras på.

    mvh
    Rajala Pro Shop Stockholmbutiken
    Heikki

  • Mycket bra
    De hade kampanj på kameran jag tänkt köpa till ca 35 % lägre pris än någon annan. Var dock tveksam att beställa efter ha läst de dåliga betygen här. Det fungerade dock helt utmärkt. Jag fick rätt produkt inom utsatt tid precis som det står på hemsidan. Mer kan jag inte begära.

    Jag ger dock en stjärnas avdrag för att status inte uppdateras på hemsidan. Paketet stod som ”behandlas” när det egentligen redan var skickat. Samt en stjärna till i avdrag för att supporten tog ett antal dagar på sig att svara när jag frågade om när paketet kommer skickas iväg. Svar inom 24 timmar på vardagar tycker jag är rimligt att förvänta sig.

    Överlag så har dock min köpupplevelse varit bra och lyckad. Kommer prova igenom om tillfälle ges. Snabbare svar och bättre statusuppdatering för beställningen och ni får full pott av mig nästa gång.
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Despite the comments I read here, I bought the camera from this supplier. Even though the camera had an issue which caused me to return it, I had send several emails to their customer service and got an answer on the same day for each.
    they paid the amount immediately and it was in my account within three days despite the 14 days estimate which it could take. So overall, the customer support was at least great for me and felt I should give that feedback.
    By the way, camera was delivered on 4th day after the purchase date so it was fast delivery for me as well.
    The camera issue I do not consider their fault since any electronic device can get such issues.
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Beställde en Panasonic GH5 kamera sent tisdag kväll. Skrev att jag behövde den senaste fredag eftersom jag skulle åka till Almedalen söndag och använda den där. Tänkte att de hade två hela dagar på sig.
    Fick inget svar eller kommentar, började undra lite onsdag så skrev till Rajala och frågade om jag kunde hämta ut den i butiken i Stockholm som eventuell Plan B eftersom jag jobbade i närheten onsdag-fredag.
    Fick svar att det inte gick att hämta ut i butik.
    Skrev då igen att jag behövde kameran senast fredag. Inget svar.
    På torsdag kom först ett mail som bekräftade att paketet lämnats för transport, lät ju lovande. Men sedan ett mail till från Rajala kundsupport där man sa att paketet inte skulle komma fram förrän på måndag.
    Så jag fick filma med min gamla kamera i Almedalen (eftersom det finns en begränsning 30 min i GH4 och eventet var 1 timme, och jag var ensam, så fick jag inte med de sista 30 min.....:(
    När jag beställer en tandborste på apotea på morgonen så körs den ut på sena eftermiddagen (och är gratis!),
    så besviken på
    - inget svar att ni inte skulle kunna leverera på mitt uttalade behov (senast fredag)
    - att det tar mer än et dygn att skicka iväg en beställning
    - att leveransen tar mer än en dag
    - och att jag behöver betala frakt på en produkt som kostar 18,000 kr

    4 stjärnor för att paketet bra inslaget och innehållet den kamera som jag beställt, samt priset lägst på prisjakt (just nu)
    3 mån sedan
  • Hej, jag vet inte vem du är så jag har inte möjlighet att kontrollera vad som hänt med just din beställning men här är lite svar på de punkter du listar som du är besviken på:
    1. Jag vet inte hur du kontaktat oss då jag inte vet vem du är så jag kan inte kontrollera om/att vår kundsupport svarat dig eller ej.
    2. Normalt skickas beställningen dagen efter men ibland kan det ta en dag till.
    3. På samtliga produkter i vår webbshop står det att leveranstiden är 3-4 vardagar. Om du beställt en produkt sent på tisdagskvällen så innebär det att vi försöker skicka den under onsdagen vilket i sin tur innebär att om Postnord levererar som de brukar, så har du ditt paket på ditt utlämningsställe efter 3-4 vardagar = på fredag eller på måndag veckan efter.
    4. En fraktkostnad tillkommer p g a att frakten är en tjänst som Rajala köper av Postnord.

    Om du har några fler frågor eller funderingar ang din beställning, maila mig gärna på emailadress: heikki@rajalaproshop.se

    Ha en bra sommar!

    mvh
    Rajala Pro Shop
    Heikki Harju
    Stockholmsbutiken, Herkulesgatan 11
    08-789 45 00

  • Bra
    Ordered lens 2 weeks ago from their web. Product is still not posted. Called shop and they said I have to contact Finland office who are running their webshop. But web shop redirect me to a customer service email, which is just like a black hole.
    Product sent out the same day as I wrote this.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Usel
    Har köpt ett blixt sim var rabatterat och betalade och fick beställningsmail. En vecka efter fick jag en mail att den inte finns på lager längre trotts att det var tillgänglig på hemsidan dagen efter jag beställde. Mycket besviken blev jag. Fick så klart pengarna tillbaka men ändå oseriös när man får besked en vecka efter beställningen att varan var inte tillgänlig.
    4 mån sedan
  • Hej,
    vet inte vem du är och kan därför inte kontrollera vad det är för artikel du beställt eller vad som hände med din beställning.
    Tyvärr så är det så att vid flytten av vårt lager till ett logistikcenter så blev det en del saldofel vid överföringen av data från Rajala till logistikcentret, så bedömer jag att den artikeln du beställde är en av dem som vi har/har haft saldofel på.
    Det är därför det tyvärr ibland blivit så att en kund beställt en artikel som i webbshopen visade att vi hade den i lager och även efter att vi meddelat kunden att artikeln inte finns i lager, så står det fortfarande i webbshopen att den finns.
    Orsaken är att vi måste reda ut varje enskilt fall/varje enskild produkt så vi vet om det är ett saldofel eller om det är en produkt som väntar på att rent fysiskt bli inlevererad/registrerad hos logistikcentret.
    Det blev en lång förklaring men hoppas att den rätade ut dina frågetecken.
    Tveka inte att maila info till mig om du vill att jag ska ta reda på vad som hände med just din beställning, du kan maila mig på emailadress: heikki@rajalaproshop.se

  • Dålig
    Den fysiska butiken Rajala i Stockholm tycker jag är mycket bra. Webb-butiken ger däremot ett uselt intryck. Efter att ha sökt på Prisjakt och fått fram Rajala som billigaste leverantör beställde jag den 7 maj en datorskärm (Benq sw320). Vid beställningstillfället hade ingen butik ännu skärmen i lager och Rajalas pris skiljde sig avsevärt från konkurrenternas (14.140 hos Rajala, 14.900 hos konkurrent och 15.500 hos seriös handlare). Efter ett par veckors väntan hade de flesta butiker fått in varan i lager, men inte Rajala. Prisjämförelsen var fortfarande densamma. Jag frågade vid ett flertal tillfällen men fick aldrig någon prognos för när leverans skulle kunna ske. Efter en månads väntan och ytterligare en fråga fick jag dock ett mail där de skulle vara förstående för om jag annullerade min beställning, vilket jag gjorde någon dag senare. Jag förstår inte Rajalas affärsidé i detta fall. Varför ha ett lockpris och "bäst på Prisjakt" när man aldrig kan leverera? Till webb-butikens fördel (därför två stjärnor i stället för noll) kan jag säga att de alltid svarat på mina förfrågningar.
    4 mån sedan
  • Bra
    Beställde en OM-D E-M5 Mark II den 19/5. Några dagar senare när jag inte sett någon uppdatering av leveransen så mailar jag kundsupport och får som svar att varan är slut på deras centrallager. Kändes surt eftersom det står på deras hemsida att varan fanns i lager. Efter en mailkonversation med kundsupport så bestämdes det att jag skulle få en annan färg på kamerahuset skickat till mig. Efter någon dag till i väntan på leveransbesked så meddelar Rajala att kamerahuset jag beställt från början finns i lager och att det skickas 26/5, tog 4 dagar att få hem paketet. Så helt klart godkänd leveranstid när det väl skickades. Men tråkigt att det ska ta 2 veckor (!) i total leveranstid.

    Måste säga att jag var en aning skeptisk till Rajala efter att ha läst en del omdömen på Prisjakt. Men efter bra bemötande av kundsupport och sett till mkt bra pris så kommer jag att handla här igen.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Kanon bra.....Bra pris, Bra frakt....Kommer att handla här igen...
    4 mån sedan
  • Bra
    Tog tre vardagar för mina objektiv att levereras, som utlovat. Inte supersnabbt men ok.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde en Sony A6300 från Rajala, priset var avsevärt lägre än hos andra återförsäljare och allt gick supersmidigt. Fick min kamera några dagar senare med posten utan skador eller liknande. Kommer handla härifrån igen!
    5 mån sedan
  • Dålig
    Dåligt betyget ** avser endast WEB-shopen.
    Beställde ett objektiv under "Manic monday" den 20/3 2017.
    Utlovad leverans enl. text på WEB-sidan, 3-4 arbetsdagar.
    Levererades efter 18 dagar och 3 email-förfrågningar och 3 telefonsamtal
    till kundsupport! Ingen underhandsinformation under leveranstiden förekom.
    Det spårningsnummer som uppgavs från Rajala fungerade aldrig på Postnord.
    När optiken äntligen levererats och packats upp visade det sig vara en s.k.
    "bulk"-förpackning, alltså utan originalkartong, bruksanvisning och garantipapper från
    tillverkaren. DETTA FRAMKOM INTE TYDLIGT I ANNONSEN.
    Nej Rajala, det här duger inte!
    Det blir inga fler WEB-köp från Er för min del. Betyget blir en stjärna men höjer till två
    för, trots allt, trevligt bemötande vid telefonkontakt med butiken på Herkulesgatan. **.

    Har även tidigare köpt ett kamerahus från Rajalas WEB-shop.
    Menyerna var inställda på FINSKA! Dom borde väl veta att väldigt få svenskar
    förstår finska! Fick anlita arbetskamrater för att hitta språkvalet och få igång kameran.

    I fortsättningen handlar jag endast direkt hos Rajalas butik på Herkulesgatan i Sthlm.
    Butiken är faktiskt värd mycket högre betyg än WEB-shopen. ********.
    6 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställde en drönare med extra propellerskydd. Efter en vecka hade jag inte hört nåt, och mailade. Inget svar. Ringde den fysiska butiken och fick hjälp med ett nytt spårningsnummer. Drönaren var fast mellan två städer. Inte Rajalas fel, utan härliga postnord. Kunde hämta ut den senare med nytt nummer. Allt frid. Skydden kom en vecka senare, men de fanns inte i lager vid beställning. Långt efter mottagandet kom svar på mailen. En fantastisk produkt till ett fantastiskt pris. Ingen vidare snabb kundtjänst via mail, men annars inga problem. Handlar gärna hos denna butik igen.
    6 mån sedan
  • Usel
    Mycket dålig. Kundtjänst svara tyvärr inte alls på mina mejl eller efter ett par dagar. Beställde för över 2 veckor sedan och fortfarande inte fått allt. Har inte fått någon information om förseningen.
    6 mån sedan
  • Hej,
    maila dina kontaktuppgifter till mig + beställningnummer så ska jag undersöka vad som hänt med din beställning och återkoppla till dig.

    Skicka ditt mail till: heikki@rajalaproshop.se

    mvh
    Rajala Pro Shop Stockholm
    Heikki

  • Dålig
    Beställde ett objektiv som fanns i centrallager. Pengarna reserverades direkt och utlovad leveranstid var 3-4 dagar. 5 dagar senare har produkten ännu inte skickats.
    Har inte fått någon information om förseningen.

    Om du tycker det är obekvämt att ligga ute med mycket pengar ska du inte handla från denna butiken.
    7 mån sedan
  • Hej, om du beställde en produkt under "Manic Monday" så stod följande tydligt i fetstil under kampanjinformationen: *Leveranstiden för beställningar gjorda under denna kampanjdag kan bli 1-2 veckor".

    Oavsett detta, maila ditt namn och beställningsnummer till mig så ska jag ta reda på vad som hänt med din beställning och återkoppla till dig.

    Maila mig på emailadress: heikki@rajalaproshop.se

    mvh
    Rajala Pro Shop Stockholm
    Heikki

  • Dålig
    Jag kommer att välja att handla mina fotoprodukter från andra butiker i fortsättningen. Detta till följd av att jag tycker att Rajala ej uppfyller utlovade kundlöften och har en förhållandevis svag kundsupport.
    Detta då jag fastnade för en kamera som i samband med en drive för tre veckor sedan var prissänkt med 20 %. Webbplatsen visade kameror i lager, beställningen kunde genomföras utan problem och ett bekräftelsemail skickades omgående efter lagd order.
    Dagen därpå fick jag ett mail att varan dessvärre ej fanns tillgänglig, men skulle skickas från centrallagret och levereras inom 6 arbetsdagar. Så långt allt ok. Men sen dess har det bara strulat. Ungefär 6 dagar senare får jag ett nytt mail som säger att den kamera jag beställt är slut, men att jag kan få en liknande (beställningen i fråga gällde en Canon Eos M-3 premium) - dvs icke premium (skillnaden bestod i ett läderskydd till huset) vilket inte skulle vara några problem. Problemet däremot att Rajala då ville ha ca 40 % mer betalt för en identisk kamera. Efter några mail fram och tillbaka blev jag till slut lovad av supporten att jag i slutet av förra veckan skulle få en återkoppling om jag kunde få den likvärdiga modellen till ursprungligt pris. En återkoppling jag ännu inte fått.
    7 mån sedan
  • Hej,
    vi ber om ursäkt att du inte fått svar som utlovat.
    Är därför tacksam om du kan maila ditt namn och beställningsnummer till mig så ska jag omedelbart undersöka vad som hänt och återkoppla till dig.

    Min mailadress: heikki@rajalaproshop.se

    mvh
    Rajala Pro Shop Stockholmbutiken
    Heikki

  • Usel
    Så dålig försöker men inget svar...
    8 mån sedan
  • Hej,

    vad är det du väntar på svar på, vad gäller detta?

    Har du talat med någon i Stockholmsbutiken, har du mailat vår kundsupport eller vad är det som du inte får hjälp med?

    Vänligen ring mig på 070-277 31 34 eller maila mig: heikki@rajalaproshop.se
    så att jag får reda på vad detta gäller så ska kontrollera vad som hänt och återkoppla till dig.

    mvh
    Rajala Pro Shop Stockholm
    Heikki

  • Usel
    Mycket dåligt företag. Beställde min Canon 7D den 1/1 leverans 3-4 dagar men den kom inte
    förrän efter 9 dagar och då visar det sig att de har skickat fel objektiv som tog ytterligare
    10 dagar igen för att få det som jag betalat för. Får ingen kompensation trots att det är dom som har gjort fel. Endast mejl till dom och det tar 3 dagar för varje svar.
    Paketpriset var 1605:- dyrare än lösa delar, som dom inte ville kompensera. Paket priser
    skall alltid vara billigare än lösa delar.
    Objektivet ligger inte i Canon`s orginalförpackning.
    8 mån sedan
  • Hej,

    vi ber om ursäkt för att vi skickade fel objektiv till dig.

    Att det tog lång tid innan du fick det rätta objektivet kanske berodde att det objektivet inte fanns i lager men jag är tacksam om du kan maila mig din beställningsinformation så att jag kan titta på vad som blev fel och återkoppla/informera dig.

    Att en del objektiv inte ligger i "originalkartong" beror på att de ibland plockas ur ett s k kamerakit dvs, en kartong som innehåller ett kamerahus och ett objektiv och då är objektivet normalt förpackat i bubbelplast och sedan stoppar vi det i en "Rajala kartong" när det skickas.

    mvh
    Heikki Harju

    email: heikki@rajalaproshop.se

  • Usel
    ????Riktigt dåligt företag och även dolig kundsevice ????⚠
    9 mån sedan
  • heikki@rajalaproshop.se

  • Bra
    Bra på att leverera, räkna inte med att de svarar dig när du behöver hjälp med garantiärenden eller returer bara. Det är inte jätteviktiga saker för dem.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 9 mån sedan )
  • Hej,

    alla kundfrågor är lika viktiga för oss och vår kundsupport svarar på samtliga inkomna frågor/ärenden i turordning. men ibland kan det ta lite längre tid än normalt att hinna svara alla.
    Under t ex Black Friday och kampanjdagarna efter det så kom det in mellan 200-400st email/dag och kundsupporten hann svara på ca 100-150 mail/dag vilket tyvärr gjorde att det tog väldigt lång tid innan alla fick svar på sina frågor.

    Om du har en produkt som behöver skickas på service eller om du har frågor om garanti och service, kontakta oss i Stockholmsbutiken på telefon 08-789 45 00 eller via email: info@rajalaproshop.se så hjälper vi dig.

    När det gäller retur av varor som är köpta i webbshopen så är processen idag så att kunden informerar vår kundsupport via email: kundsupport@rajalaproshop.se eller via ett "kontaktformulär" som finns längst ner på vår hemsida. Efter det så skickar/mailar kundsupporten en retursedel till kunden.

    mvh
    Heikki Harju
    Rajala Pro Shop Stockholm

    email: heikki@rajalaproshop.se

  • Usel
    Köpte en Soundbar under Black Friday. Den 7/12 fick jag följande besked:
    "Hej, Tyvärr är produkten su hade beställt slutsåld och fås ej mer. Vi har nu annullerat din beställning och summan ska gottgöras snarast"
    Borde vara förbjudet att ha en webbshop som inte synkar lagersaldo med gjorda köp - eller var det bara lockvara? Sonen handlade en högtalare hos dem samma helg och råkade ut för exakt samma sak.
    Pengarna betalades tillbaka efter ytterligare en vecka. Missade därmed alla andra erbjudanden under Black Friday och Cyber Monday och var av med mina pengar i tre veckor.
    Fick beställningsbekräftelse via e-post men den hamnade i skräpkorgen.
    Det går inte ringa till kundtjänsten.
    10 mån sedan
  • Hej,
    på sidan i webbshopen med kampanjinformation under Black Friday och de efterkommande kampanjdagarna så informerades det bl a att: "Samtliga erbjudanden finns i ett begränsat antal".
    Tyvärr så är det en 10-15 minuters fördröjning på uppdateringen av lagersaldot på vår hemsida varje gång som en förändring skett. Det innebär att en produkt som sålt slut ännu 10-15 minuter senare visas som att den finns i lager. Detta är verkligen inte bra och det en av de saker som vi bett vår systemleverantör att titta på för att få det åtgärdat.
    Min bedömning är att ovanstående tyvärr var vad som inträffade vid er beställning av Soundbaren.

    Återbetalning av pengar tar normalt 2-3 bankdagar (vardagar) men jag är tacksam om du kan maila mig din beställningsinformation så ska jag undersöka vad som hänt i ditt ärende och återkoppla till dig.

    Orderbekräftelsen som alltid skickas ut automatiskt kan, beroende på hur t ex brandväggar och anti-vitusprogram är inställda, fastna i ett SPAM eller SKRÄP-post filter och är inget som vi kan påverka från vårt system.

    Du har helt rätt i att det idag inte går att ringa kundtjänsten utan man kontaktar dem via email eller via "Kontaktformuläret" som finns längst ner på vår hemsida/i webbshopen. Vår målsättning är att vi under våren ska få klart med ett telefonnummer till kundsupporten så kunderna kan välja mellan att ringa eller emaila.

    mvh
    Heikki Harju

    email: heikki@rajalaproshop.se

  • Knappt godkänd
    Vi köpte en kamera på Black Friday. Leveransen tog alldeles för lång tid (ca 3 veckor). Vi hoppades att vi får någon form av kompensation för detta men det blev inte så. Deras kundtjänst är OK, de svarar på mejl och vi fick status på vår beställning. Det som är dålig är att vi inte fått någon bekräftelse på mejl när vi gjorde våra beställningar.
    10 mån sedan
  • Hej,
    beklagar att leveransen av kameran tog längre tid än förväntat.
    Dock, så informerade vi i kampanjinformationen i webbshopen (i fetstil) att leveranserna för beställningar gjorda under kampanjdagarna kan ta längre tid än de normalt 3-4 vardagarna. Med facit i hand fick vi in väldigt många fler beställningar än vi kunnat tro/planera för vilket i sin tur gjorde att leveranstiden för en del kunder tyvärr blev väldigt lång.

    En orderbekräftelse skickas alltid automatiskt ut från vårt ordersystem efter lagd/avslutad beställning. Det som hänt hos en del kunder, beroende på hur t ex brandväggar och anti-virusprogram är inställda, så har orderbekräftelsen ibland fastnat i ett SPAM eller ett SKRÄP-post filter.

    Maila mig gärna om du har några fler frågor angående detta.

    mvh
    Heikki Harju

    email: heikki@rajalaproshop.se

  • Usel
    Riktigt dåligt företag. Deras fysiska bytik och webbutik har ingen som helst koppling vilket gör att det inte går att lämna tillbaks en produkt som man köpt online utan massa bekymmer. När det visade sig att den nyinköpta kameran var defekt så fick jag ingen ny, vilket jag skulle fått hos de flesta andra butiker. Nej då skickar de iväg kameran för lagning till Sony. Vilket gör att vi blir utan kamera under både jul och nyår. Riktigt dåligt Rajala!
    10 mån sedan
  • Hej Patrik,

    beklagar att din kamera var trasig vid leveransen. Är tacksam om du kan maila din beställningsinformation till mig så ska jag se vad "som gått fel"/vad som hänt och återkoppla till dig.

    Att vi f n har helt separata affärssystem hos Rajala i Sverige och Rajala i Finland (som hanterar webbshopen) är helt rätt. Det är därför det idag t ex inte går att beställa en produkt på hemsidan och sedan hämta ut den i Stockholmsbutiken och det är av samma orsak som det inte heller går att lämna tillbaka en produkt i Stockholmsbutiken som man köpt i webbshopen.
    Det arbetas på detta och vår systemleverantörs målsättning är att vi ska ha samma affärssystem senast inom 2-3 månader. Det borde redan vara i bruk men det tar bevisligen längre tid än förväntat att få allt att fungera som det ska.

    mvh
    Heikki Harju

    heikki@rajalaproshop.se

  • Ganska dålig
    Fan, jag glömde kolla va ni skrev om företaget & då betyg.
    Men visst, företag kan förbättras.

    Jag beställde en kamera, som fanns inne på lager, enligt deras hemsida. Efter ca 1v, så fick jag ett svar, att kameran inte fanns på lager. Jag ringde upp dom, å frågade om läget. Han sa att den va slut, men en beställning har gjorts. Jag gick med om att vänta en vecka & se om kameran hade kommit då. Efter 1 vecka fick jag paketet med kameran.
    Jag ser sen att Sigillet är uppbrutet, på kamera lådan, som jag inte gillar. Sedan ser jag, att det inte är den kamera jag beställde, utan en billigare modell?

    Jag vet inte om ni gör detta med flit, eller bara inte har nå koll där?
    Men företaget har iaf bra priser & hoppas dom skärper till sej. Det börjar bli för många negativa uttalande här, mot er.
    10 mån sedan
  • Hej,
    ber först om ursäkt för att du fick fel kamera levererad!

    Jag vet inte exakt vilken produkt du beställde men om det var ett kamerahus (inget objektiv eller ett kamerahus + ett objektiv) så är det ofta så att om du beställt ett kamerahus så köper vi in det från leverantören/tillverkaren i ett kit, dvs en kartong med ett kamerahus och ett objektiv. När någon då beställer ett kamerahus så öppnar lagret försiktigt kartongen och plockar ut objektivet ur kartongen. Det är orsaken till att ett sigill/en plombering ibland kan vara bruten.
    Det kan vara samma sak om man beställt ett kamerahus och ett objektiv, då kanske den kameran och objektivet köps in i ett kit med 2st objektiv. I den situationen öppnar lagret kartongen och plockar ut det objektiv ur kartongen som kunden inte har köpt = sigillen/plomberingen är bruten när kunden får sina produkter.

    Att vi "lyckades" att skicka helt fel produkt till dig kan vi som jag tidigare skrev bara be om ursäkt för. Det "ska" inte få inträffa men tyvärr så händer det att även vi gör fel ibland.

    Tveka inte att kontakta mig om du har fler frågor/funderingar ang detta.

    mvh
    Heikki Harju
    Rajala Pro Shop Stockholmsbutiken
    08-789 45 00
    070-277 31 34
    email: heikki@rajalaproshop.se

  • Usel
    Beställde en högtalare under Cyber monday (28/11). Har efter det mailat och frågat kring status för min order men inga svar. Fick den 9/12, alltså 9 arbetsdagar senare följande mail:

    Din beställning # ********* är nu
    Stängd.

    Hej, Tyvärr är produkten su hade beställt slutsåld och fås ej mer. Vi har nu annullerat din beställning och summan ska gottgöras snarast.

    Skandal att inte kunna hantera ordern på ett bättre sätt och jag har nu legat ute med mina pengar i två veckor. Nu återstår bara att se hur lång tid det tar innan pengarna är tillbaka på kontot!

    REKOMMENDERAS EJ!

    uppdat. Pengarna betalades ut några dagar senare efter ytterligare påtryckningar mot deras kundsupport. I övrigt inget svar från deras sida på den kritik som jag riktat mot deras hantering av min order.
    10 mån sedan
  • Hej,

    min bedömning är att du beställde en högtalare under Black Friday eller någon annan kampanjdag. Under våra kampanjer så har vi på respektive kampanjs informationssida i webbshopen tydlig information om olika saker bl a att "Samtliga erbjudanden finns i ett begränsat antal".
    Tyvärr så är det en 10-15 minuters fördröjning på uppdateringen av lagersaldot på vår hemsida varje gång som en förändring skett. Det innebär att en produkt som sålt slut ännu 10-15 minuter senare visas som att den finns i lager. Detta är inte bra och det en sak som vi bett vår systemleverantör att titta på för att få det åtgärdat.
    Min bedömning är att ovanstående kan vara vad vad som inträffade vid er beställning av högtalaren.

    Att det tog två veckor innan pengarna var återbetalda till dig/innan de syntes på ditt konto är alldeles för lång tid, det ber vi om ursäkt för. Jag är därför tacksam om du kan maila mig din beställningsinformation så ska jag kontrollera med ansvarig om vad som hänt och återkoppla till dig.

    mvh
    Heikki Harju

    email: heikki@rajalaproshop.se

  • Usel
    Varning varning! ⚠ Till att börja med så skulle produkten vi beställde finnas i Rajalas Pro shops lager med beräknad leveranstid på 3-4 arbetsdagar (vilket i sig verkar vara något de anger för allting). Dagen efter fick vi ett väldigt kort mail som beskrev kort att varan var slut i lager och att produkten skulle bli skickad så snart de fått den i lager. Men ingenting om hur lång tid det skulle ta eller att de skulle kontrollera med sin leverantör. Så vi skickar en förfrågan kring dessa uppgifter kort därefter samt ifrågasätter varför dem inte själva är mer angelägna att hjälpa sina kunder med en sån självklar sak. Vi får inget svar kring detta heller först om 2 dagar. Svaret lydde att dem ska kontakta leverantören och återkomma med besked, ingenting händer och det har gått ytterligare 2 dagar. Dem ville heller inte besvara den kritik vi lämnade kring deras kundsupport eller att de faktiskt inte bemöter den allvarliga respons som dem fått här på prisjakt m.fl. ställen.

    Har skickat dem ytterligare mail under tiden där dem inte ens kopplar ihop ärendena trots att det är samma person från supporten.

    Utöver detta försökte jag även ringa till butiken från början för att se om de kunde beställa produkten men innan vi ens kommit fram till specifikt vilken modell det var så hade personen redan en uppfattning om att dem inte hade varan. Dem var heller inte intresserade av att se hur lång tid det tog att beställa hem den, eller att ens sälja då tanken på att vi kunde vända oss någon annanstans var inget dem brydde sig om.
    Var många år sen vi var där senast och köpte kamera utrustning då dem var de som hade allt i butik men har minnet av att de redan då var ointresserade av att sälja eller ta reda på rätt fakta.

    Avrekommenderar starkt att köpa från varken butiken eller hemsidan då företaget som styrs direkt från Finland är inte villiga att bedriva någon typ av kundservice eller expertis. Lever kvar på gamla rykten. Scandinavian photo är att rekommendera isf.
    10 mån sedan
  • Hej,
    du har inte skrivit vad du beställt eller när du gjorde det, så jag är tacksam om du kan maila mig din beställningsinformation så ska jag undersöka vad som har hänt och återkoppla till dig.

    Om en vara är slut i lager och vi inte kan få ett leveransbesked från vår leverantör för att de inte vet, så kan vi tyvärr inte heller ge ett leveransbesked till våra kunder.

    Min bedömning är att du beställt något och skickat mail till kundsupporten under Black Friday eller någon av kampanjdagarna efter det (Cyber Monday osv). Kundsupporten fick under denna period in mellan 200-400st email/dag från kunder och svarade på dem i turordning. De hann svara på ca 100-150st kundfrågor/dag vilket gjorde att det kunde ta flera dagar eller ännu längre innan de hann svara på ett kundärende.

    När det gäller att bemöta kritik på olika sociala medier så valde jag att tidigare att maila till de flesta som skrivit ett omdöme men av 10-15st som jag mailat så har endast en (1) person svarat så därför har jag nu valt att svara kunder så att alla kan se ATT vi svarar och VAD vi svarar, ATT vi bryr oss.

    Jag förstår att du känner att du blivit dåligt bemött i Stockholmsbutiken och det beklagar jag, så får det absolut inte gå till. Ring mig gärna så att jag mer i detalj får höra hur du upplevde detta.

    Du har helt rätt i att webbshopen/hemsidan sköts från Finland vad gäller att hantera beställningar och sköta leveranserna och så kommer det även att fortsättningsvis att vara.

    Vänliga hälsningar
    Heikki Harju
    070-77 31 34
    email: heikki@rajalaproshop.se

  • Ganska dålig
    Beställde tre högtalare till ett riktigt bra pris under Black friday. Fick ett sent besked per mejl om att de var slut och inte skulle/kunde levereras. Enligt lagersaldot fanns det två enheter i lager när jag beställde. Jag hade åtminstone räknat med att få dem. Pengarna återbetalades dock utan problem.
    10 mån sedan
  • Hej,

    tyvärr så är det en 10-15 minuters fördröjning på uppdateringen av lagersaldot på vår hemsida varje gång som en förändring av lagersaldot skett. Det innebär att en produkt som sålt slut ännu 10-15 minuter senare visas som att den finns i lager. Detta är inte bra och är en av de saker som vi bett vår systemleverantör att titta på för att få det åtgärdat.
    Min bedömning är att ovanstående tyvärr var vad som inträffade vid din beställning.

    mvh
    Heikki Harju
    Rajala Pro Shop Stockholm

  • Usel
    Well, man förväntar sig ändå att de ska kunna ge en ungefärlig tid då de får in varorna i lager igen. Har som så många andra beställt under Cyber Monday och fortfarande inte fått grejerna.

    Behöver grejerna till slutet av denna vecka, tyvärr ser det inte ut att bli så.
    De svarade på första mejlet, mitt andra har de ignorerat.
    10 mån sedan
  • Hej,
    jag vet inte vilken produkt/vad du beställt och man kan tycka att vi ska kunna ge en ungefärlig/uppskattad leveranstid men problemet är att när vi inte kan få någon leveransinformation från vår leverantör så kan vi inte lämna något leveransbesked till våra kunder.

    Vår kundsupport har svarat på samtliga inkomna kundfrågor som skickats in via email eller via "Kontaktformuläret" så jag är tacksam om du kan maila information till mig om när & hur du kontaktat kundsupporten som du inte fått svar på så ska jag undersöka detta och återkoppla till dig.

    mvh
    Heikki Harju

    email: heikki@rajalaproshop.se

  • Ganska dålig
    Som många andra gjorde jag en beställning av ett objektiv från Rajala på Black Friday, och jag är också drabbad av stora förseningar.

    Har under beställningens gång varit i kontakt med Rajala tre gånger via mejl. Mejlen har besvarats inom 48 timmar på vardagar - som enligt mig är allt för lång svarstid. Svaren jag har fått är trevliga men innehåller knapphändig information.

    Den långa leveranstiden har gjort att jag har saknat en viktig del i min utrustning. Det har gjort att jag inte har kunnat utföra mitt jobb lika bra och missat vissa bra bilder. Tycker även det är mycket synd tråkigt att jag inte hinner få objektivet till Lucia, då ett mycket vackert luciafirande skulle plåtas.

    Det här var första och sista gången jag handlar hos Rajala och ångrar mig att jag inte beställde av någon konkurrent - även jag skulle fått betala lite mer. Tycker det skulle vara en bra idé att Rajala gick ut med en ursäkt till alla drabbade och gav oss något litet som plåster på såren.

    + Bra priser
    + Trevlig personal

    - Dyr och långsam frakt
    - Svarar på mejl långsamt
    10 mån sedan
  • Hej,
    tyvärr så blev leveranstiden för beställningar gjorda under Black Friday och efterkommande kampanjdagar (Cyber Monday osv) för många kunder väldigt lång.
    Dock, så informerade vi tydligt på kampanjsidan i vår webbshop bl a följande:
    "OBS! Leveranstiden kan bli lägre än de normalt 3-4 vardagarna".

    Att vi fick in väldigt många fler beställningar än vi "räknat med/planerat med" gjorde att det tog lång tid att hinna med att plocka/packa/skicka alla beställningar + att en del produkter tog slut (på kampanjens informationssida stod det även att läsa: "Samtliga erbjudanden finns i ett begränsat antal") och vi förstår att man blir besviken när en leverans tog lång tid eller att en produkt sm man beställt tog slut.

    När det gäller svarstiden från kundsupporten, under och tiden efter dessa kampanjer, så skickades det in mellan 200-400st email/dag från kunder och kundsupporten hann svara på ca 100-150st/dag vilket gjorde att det tog lång tid innan många fick svar, ibland 2-3 dagar eller ännu längre tid.

    Vi gör alltid allt vi kan för att alla våra kunder ska bli nöjda men ibland så händer det saker som gör att vi inte lyckas hela vägen vilket är tråkigt och det ber vi om ursäkt för.

    mvh

    Rajala Pro Shop
    Heikki Harju

  • Usel
    Handlade för nästan 20 000 kr hos Rajala under Black Friday/Cyber Monday. Tyvärr googlade jag inte företaget innan, hade jag gjort det hade jag nog aldrig lagt beställningen hos Rajala.

    Pengarna drogs direkt från kreditkortet, men några varor skeppades inte trots att deras leveransstatus hela tiden angav "i lager". Hade telefonkontakt med företagets Sverigechef ett par gånger, vilket ledde fram till mitt beslut att avboka ordern. Droppen som fick bägaren att rinna över var när jag fick mitt tidigare omdöme raderat hos prisjakt efter att företaget hänvände sig till prisjakt och att företagets Sverigechef hävdade på telefon inför mig att pengarna bara var reserverade, inte dragna, vilket inte var sant.

    Ingen skugga ska falla över prisjakt, utan jag har haft en god kontakt med prisjakt.

    Avbeställde och efter två skriftliga påminnelser så har jag fått tillbaka mina pengar... suck vad trött man blir att det inte sker på en gång.

    Hoppas att företaget framöver börjar sätta kunden i fokus men intill dess kommer jag inte överväga de för framtida beställningar.
    10 mån sedan
  • Hej,
    det stämmer att vi talades vid på telefon ett par gånger och så här var det:

    Du hade först skrivit ett omdöme på Prisjakt där det bl a stod något i stil med "Är Rajala på väg att gå i konkurs?" (jag har inte noterat den exakt ordalydelsen).
    Detta gjorde att vi omedelbart fick flera samtal till Stockholmsbutiken som frågade om vi är på väg att gå i konkurs och samma sak frågades i några sociala medier.
    När jag först inte fick kontakt med dig via telefon där jag skulle be dig att ta bort din kommentar om konkurs så bad jag ansvarig på Prisjakt att dölja ditt omdöme tills vi talats vid.
    Sedan direkt efter vårt första samtal så bad jag Prisjakt, via email, att "lägga tillbaka" ditt meddelande så att du skulle kunna ta bort den skrivningen om konkurs som gjorde en del kunder "oroliga/upprörda".

    Som jag skrev i sms:et till dig, skickat måndag den 12 december kl 11.30, så var den information som jag tidigare fått att pengarna endast reserveras när man betalar med kreditkort och att de sedan överförs när produkten skickas till kund/när vi skriver ut fakturan/kvittot.
    Efter ditt andra omdöme (detta/ovanstående) så ringde jag, som jag också skrev i sms:et till dig, till Nordea, Teller, Kortaccept och Netaccpet för att reda ut/ta reda på hur processen verkligen är. Då fick jag veta att pengarna dras direkt vid betalning med ett MasterCard eller ett VISA kreditkort. Det innebär att vad jag sa till dig var fel och det bad jag också om ursäkt för i sms:et.

    Jag känner inte till vad som hände vid återbetalningen av dina pengar men maila mig din beställningsinformation (beställningsnummer) så ska jag undersöka vad som hänt och återkoppla till dig.

    mvh
    Heikki Harju
    email: heikki@rajalaproshop.se

  • Usel
    Ok kampanj priser ibland men deras uppgift om ordinarie pris är ofta helt galet för högt!
    Måste bara säga något att deras leveranstider i samband med black friday 2016 så otroligt dåligt!Beställde tidig morgon 25/11 två objektiv som båda fanns i lager. Hände inget fören 2/12 då paketinformation registrerats på posten. Sen händer inget och vid kontakt med kundtjänst säger de att de jobbar övertid samt tagit in extrapersonal och tar allt i tur och ordning. Idag 7/12 fick ena paketet status att det var påväg men inte det andra som beställdes 10 min efter det första. Och enligt posten ska det nu ta 5 dagar att leverera paketet hit. Så totalt 17 dagar kommer det ta att få hem en vara som finns i lager! När det andra dyker upp vet jag inte än men minst en dag till så 18 totalt minst!

    Beställde även ett kamerahus samma dag från Cyberphoto som inte fanns i lager utan skulle komma in i mitten av veckan efter. Den hade jag på utlämningsstället 6 dagar efter beställning. Tror inte dom hade så mycket mindre tryck på svarta fredagen.

    Jag vet i alla fall vart jag vänder mig nästa gång!
    10 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett objektiv på Black friday rean och det har fortfarande inte skickats till mig! Det är helt enkelt för dåligt och det räcker inte med att skylla på extra belastning under black friday som kundtjänst gör, det har gått två veckor nu och kan man inte hantera ökade volymer är man i fel bransch...
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Konkurrenskraftigt pris och snabb leverans. Rekommenderas!
    10 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställde objektiv på söndag, skickades från Finland måndag och kunde hämtas ut onsdag. Inga problem.
    11 mån sedan
  • 2016-10-24 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Mycket bra
    Leveransen tog någon dag längre än angivet.

    Var dessvärre tvungen att returnera det jag köpt p g a att det var trasigt vid leverans.

    Tog kontakt med supporten som uppträdde utmärkt och guidade mig genom denna process på ett utmärkt sätt.

    Så en bra mycket bra support skulle jag säga. Var inte några problem att få tag i dem överhuvudtaget
    1 år sedan
  • Perfekt
    bra
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Allt funkade bra. Mycket bra pris. Fick svar av kundtjänst efter c:a en timma. Leverans på 3 dagar.
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Leveransen tog 5 dagar inte 3-4 som hemsidan uppgav (skickas ju från Finland) men det är det enda negativa för mig.

    Paketet var bra packeterat, priset var väldigt bra och hemsidan är tydlig.
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Have bought Nikon D5300, the price is at the best. Product quality, customer response & delivery every thing is amazing. I am totally satisfied by their service and I would like to highly recommend it.
    1 år sedan