2.4 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-06-08
hifighost(363 omdömen)
Undvik detta bluff företag, köpte ett okularkit fick en annan artikel. De kunde inte lösa detta. Många köpta recensioner, finns inget positivt alls om detta företag.
2019-06-07
d
david svenson(11 omdömen)
Snabb leverans och bra pris på Canon EOS 6D Mark II -kamerahus
2019-06-04
S
Sipen64(2 omdömen)
Snabb leverans och bra pris på M2P Flymore Combo
2019-05-31
f
farhan-87(39 omdömen)
Gick fort, beställde mig drönare en söndag och fick den tisdag. Har inget att klaga på.
2019-05-31
A
Agne256(18 omdömen)
Har just fått min Sonykamera som jag beställde från deras weblager i Finland. Med tanke på alla negativa betyg, så kommer här ett toppbetyg. Bra pris, snabbt leverans (trots PostNord) och en produkt som var ny i oöppnad kartong. Ett riktigt kvitto skulle vara bra och inte det som jag fick från Klarna (orderspecifikation), men det påverkar inte en god affär.
2019-05-20
t
tgrsm(1 omdöme)
I bought a lens from them but it was from a kit box so no original box etc. After contacting them, they admitted that they didn’t write that in the webpage, but they refuse to get me an original package lens they claim they don’t have it. They refused to give me any compensation like they have not done any wrong-doing. The only option they gave me is to return the lens.
2019-05-10
Saarikko(5 omdömen)
Säljer defekta varor dyrt på beg.marknaden, och vägrar ta ansvaret om att skicka dem på service efter köp. Jag tänkte köpa ett objektiv från dem till min kamera, men efter en kort konfrontation där de sa att de ger inte mer än 1 månads andrahandsgaranti utan att skicka produkten för service. Skulle jag skickat ändå hade jag fått stå för kostnaderna själv. Enligt Tura Scandinavia AB säljer Rajala Sigmaprodukter från gråzons marknaden, dvs produkter som inte har garanti i Sverige. Håll er borta från blufföretaget.
2019-04-04
Lasernostalgi(41 omdömen)
Beställde en vara till nedsatt pris och betalade. Sen hände inget. Jag fick be om information om beställningen men fick inget svar på varför leverans inte skedde. Tröttnade efter två veckor och bad att få pengarna tillbaka. Slutsats. Med en sån kundhantering kommer jag aldrig att handla därifrån igen.
2019-03-15
s
solhasse(15 omdömen)
Bra priser, helt ok service. Bra med butik i Stockholm.
2018-12-27
i
inbred(1 omdöme)
Köpte en kamera i julklapp till min dotter, fick hem den och den var begagnad, satt i ett minneskort där någon tagit kort, ingen skyddsplast, fingeravtryck och kameran var varken inlindad i plast eller i någon påse, bara nedslängd i kartongen. Meddela Rajala detta förra veckan men fick inget svar så jag skrev idag igen och fick till svar att jag får 10% i avdrag, 10% i avdrag på en begagnad kamera. Mitt råd är att inte handla av Rajala. Finns seriösa handlare där ute, köp av dom istället.
2018-11-16
H
Henkezd(14 omdömen)
Priser; fantastiska Kundservice; fruktansvärd. Nedvärderande och irellevant. Tror man går på att bytesrätt är den enda rättighet en kund har. 4 veckor senare får jag äntligen min vilja igenom efter måååånga mail om ett solklart produktfel. Kommer inte handla här igen. Har ni problem med Rajala så rekommenderar jag att ni kontaktar en konsumentvägledare i er kommun. Rajala har helt fel inställning till kundservice.
2018-09-12
h
hanbos(1 omdöme)
Köpte en DJI Mavic Pro från dem. Servicen och kundbehandlingen är usel. De hör inte hemma på den Svenska marknaden.
2018-07-23
A
AkumaMini(1 omdöme)
Urusel support, dom gör allt för att slippa ta hand om varor med fel. En DJI GL300C Remote Controller strular och har testat exakt allt som går att testa och allt som finns på DJIs forum, skriver detta i ett mail till Rajala support och förklarar exakt vad jag har testat och vad felet är. Vad gör dom? Jo, dom svarar genom att skicka den första länken som kommer upp på Google när man söker efter problemet, men dom tar inte tummen ur röven och läser i den länken för att se att jag redan har förklarat att jag har testat det som står där.. Sen återkommer dom med att JAG ska kontakta DJI för reparation... Hallå? Detta är Sverige, vi har almänna reklamationsrätt här... Vilket betyder att det är NÄRINGSIDKAREN som är skyldig att varan lagas eller byts ut... Riktigt dålig service, gör ni på Rajala allt för att slippa jobba eller?
2018-07-18
j
jhagblad(1 omdöme)
Väldigt bra kundbemötande och snabbt och smidigt. Gjorde ett felköp och skadade förpackningen, trots detta inga problem med retur.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2017-12-12
Redigerades 2019-01-04
S
Scar69(29 omdömen)
Var lite sega på att svara på mail men när första mailet var besvarat flöt det på bättre. Ordern kom fram i skälig tid så där finns inget att anmärka på. ----------------------------------------------------------------------------------- Uppdaterar mitt omdöme 20190102 och sänker betyget från 8 till 1. Tänk er noga för innan ni handlar av Rajala. Är varan felaktig så börjar problemen. Köpte ett objektiv som inte fungerar som det ska. Det är inte skarpt trots sin erkänt höga skärpa. Att det kan vara fel på en vara är inget konstigt i sig men när det visar sig att Rajala säljer gråimporterade varor som inte täcks av den Svenska Generalagenten. Utan hos dom blir man ombedd att kontakta Rajala. Det är inget fel att sälja gråimporterade varor om man talar om det så att man som kund kan göra ett aktivt val om man vill utsätta sig för den "risken" Jag upptäckte det tyvärr försent och nu har problemen börjat. Det har gått åt många mail bara med språksvårigheter då dom är finska och kör allt i translate. Jag har även bett dom flera gånger att ringa mig så vi kan lösa denna fråga på ett smidigt sätt. Dom ringer inte utan vi skickar ett mail per dag. Därför kommer ärendet aldrig till avslut. Det är alltså väldigt tungrott :( När väl alla såna svårigheter är lösta så kan man äntligen skicka in kamerahus samt objektiv för att dom ska justera objektivet efter huset. När grejorna kommer tillbaka så är det fortfarande precis lika oskarpt :( Jag hade önskat att dom bytade ut objektivet mot ett annat. Sen kunde dom i sin tur skickat det vidare till sitt inköpsställe. Men det verkar dom inte vilja. Det känns som att dom har köpt det utan garanti och därför vill dom inte ta kostnaden själv :( Ärendet är långt ifrån avslutat. Vi skickar som sagt ett mail per dag :( Jag tror att detta ärende har pågått i strax över en månad och än finns det som sagt ingen lösning på det verkar det som :( Imorgon kontaktar jag konsumentverket för att få hjälp att i denna mkt utdragna fråga. Och nä....jag kommer ALDRIG handla hos Rajala igen. Och jag ska avråda så många jag kan från att handla där. Såna här företag ska inte finnas på marknaden.
Sida 1