2.3 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-04-30
l
lheidner(2 omdömen)
Apple är Guld. Köper alltid mina dyrare Apple produkter hos Apple. Alltid enklare om det blir problem. Köpt både den nya MacBook Air och den nya iPadMini de sista månaderna hos Apple. Såg att någon klagade på leveranserna här. Går att välja hem eller leverans till DHL-service ställe, så det är bara okunnigt gnäll. Tyvärr var leveransen för lång för min gamla iPhone blev vattenskadad. Så min iPhone XR blev köpt på annat håll. Den 'nya' Apple Pencil som jag också köpte på annat håll, var en 2 år gammal produkt som inte fungerade. Apple bytte ut den mot en ny på garantin. Den typen av service får man sällan på annat håll. Ja, en del Apple auktoriserade serviceställen går inte av för hackor heller. Tyvärr har Apple Tech support, och ingenjörerna även, blivit mindre kunniga i Apples enorma expansion. Där behövs skärpning. Men kvalitet i produkterna tycker jag Apple värnar om med kvalitet. Apple kund sedan 25 år tillbaka.
2019-01-15
b
brickan1963(20 omdömen)
Jag har använt Iphone i många år och har Apples alla produkter såsom Apple Tv, Macbook, ipad och nu senast Iphone X. Men efter att min nya Iphone började krångla och jag blev tvungen att kontakta Apple för att få hjälp med service kommer jag aldrig mer att köpa en Apple produkt. Jag kommer att göra som alla mina vänner råder mig och köpa Samsung. Jag är så besviken på hur Apple hanterat mitt ärende. Problemen började direkt efter jag köpt min Iphone för 4-5 månader sedan med att sidoknappen slutade fungera och att samtal helt plötsligt bröts och min Iphone svartnade helt i 30-40 sekunder. Jag kontaktat de apple som gav mig rådet att lämna den till Macstore i Västerås. Jag blev utan telefon i två veckor och fick sedan hämta den med beskedet att den gått igenom alla deras tester utan att de kunde finna några fel på den. Trots det började telefonen krångla direkt efter jag hämtat den. Jag ringde därför apple igen och har därefter varit i kontakt med en handläggare där säkert 20-30 gånger för att övertyga denne om att det är något fel på telefonen. De har installerat programvaror i telefonen för att kunna logga mina samtal och se när samtalen bryts. Jag har också skrivit upp tidpunkter när samtal brys och när sidoknappen inte fungerar. Servicekillarna på Apple var ändå inte nöjda utan ville också ha en inspelad film på när telefonen krånglar. Min fru spelade således in en film vid tillfället när sidoknappen inte fungerade. Efter mycket om och men och efter många protester från min sida ville de återigen att jag skulle lämna in min telefon efter 3 månader av strul! Jag skulle således bli utan telefon igen! Jag protesterade och krävde att få min telefon utbytt vilket de till slut sa sig gå med på. Tyvärr skulle jag bli tvungen att lämna in min telefon igen då de på Macstore i Västerås inte hade några telefoner på lager! Sagt och gjort lämnade min telefon före jul med löfte om att den bara skulle skickas in och det skulle skickas ut en ny till mig. Någon lånetelefon fanns inte att få. Jag lyckades få låna en gammal telefon från en kamrat. (Jag klarar mig inte utan telefon, gör någon det numer?) Nu trodde jag i min enfald att problemet skulle vara löst och jag få telefonen snabbt utbytt. Nu har det gått 20 dagar och jag undrar var min telefon är. Jag går då in och kollar och ser att de utan min tillåtelse i stället börjat plocka isär telefonen igen och väntar på en reservdel!?? De lurade mig totalt och börjar i stället reparera min telefon och jag får gå här och vänta! Aldrig mer Apple säger jag. Jag hade väntat mig en helt annan behandling av ett företag som Apple. Trogen kund sedan säkert 20 år tillbaka :-/
2018-12-28
X
XP64(8 omdömen)
Riktigt bra service.
2018-12-10
l
lecontemp(2 omdömen)
Helt otroligt dålig service. Det är en smått surrealistisk upplevelse att komma i kontakt med Apple stores kundservice. Representanterna ger ett totalt robot-aktigt intryck. De får uppenbart inte säga något annat än den manusmall de har att följa. Man skickas sedan runt i deras nät av medarbetare och varje gång måste man ange samma uppgifter och samma ärendenummer. Samt svara på exakt samma frågor uppåt 10 gånger i rad (!) till dessa människor (eller är det robotar?) som ger exakt samma artighetsfraser tillbaka varje gång. Tar man sig igenom djungeln av undre representanter visar det sig gång på gång att de inte ens kan den svenska konsumentköplagen. De fattar beslut om garanti helt godtyckligt, och hela tiden med det själlösa manusföljda "trevliga" bemötandet, helt utan lösningar. Ifrågasätter man bedömningen hänvisar de till sin juridiska avdelning utan att ens kunna ge en motivering till det beslut man har fått slängt i ansiktet. Upplevelsen är ett skämt och en enkel fråga kan utan problem ta uppåt en timme i ren samtalstid. Mitt råd; köp hellre i en riktig fysiskt butik där man kan träffa riktiga människor. Detta amerikanska bemötande är ingen rolig upplevelse.
2018-09-05
Fleskus(60 omdömen)
Usel service. inte lösningsorienterade för fem öre... lång leveranstid..undvik!
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-04-16
l
lekdax(11 omdömen)
Världens sämsta service. Man förväntar sig ett bättre bemötande med de överpriser de tar för sina dåliga produkter. En gång i tiden hade dem bra produkter och service men det känns helt förlorat. Lagt jätte mycket pengar på Apple produkter men efter återkommande otrevligheter då man försöker åberopa garantier så är det slut med det. Hej då!
2018-04-08
p
peterlandgren68(7 omdömen)
Tycker leverans var snabb och paketering bra.
2017-12-28
s
sirn(10 omdömen)
Går inte att använda tjänsten om man arbetar kontorstid eftersom de envisas med att använda bud för leverans. Nåja, jag skulle väl kunna fixa det ändå, jag behöver ju bara anställa en receptionist eller portvakt och inreda ett litet kontor för denna. Som Apple skriver: "Om du anger en hemadress där en receptionist eller portvakt ansvarar för posten kommer transportören att överlämna paketet till denna person. Portvakten kan kvittera leveransen ifall denne har en fast arbetsplats i receptionen eller i byggnaden." Hand upp alla som har en egen portvakt därhemma!
2017-11-27
t
thedman(9 omdömen)
Oftast riktigt snabb frakt. Skickas kl 22.00 från Belgien och dagen efter är den vid min dörr. Lite opraktiskt att man måste vara hemma då de skickar med kurir, men det är inte hela världen. Ofta välemballerat också. Finns inget att klaga på. Apple-produkter är grymma.
2017-07-20
B
Barhuset(2 omdömen)
Kanon. Beställde på söndag natt och den kom på tisdag lunch med express utan extra kostnad. Dessutom var det bara på deras sida jag hittade grå med svart ram ipad 10.5 som kunde levereras omgående.
2017-06-14
A
Anette Rundahl(2 omdömen)
Opålitliga och kaxiga på telefon. Ber om ursäkt men försöker inte lösa problemet fast det ligger hos den
2015-08-01
Redigerades 2017-04-17
markabbawi(190 omdömen)
Har ringt in flera gånger kring flera produkter, dels iPad, iPhone och Macbook. Inget tillfälle som jag blivit besviken på. Till och med fått hjälp ett flertal tillfällen av supporten gällande min Macbook som är tre år gammal, detta trots att jag saknar förlängd apple care. Högre kundservice per tel än fysiskt i butiken i Täby, där man hälsas med misstänkta blickar och där man får vänta på hjälp i 10-20 min trots lovad tid/bokad tid. Webbutiken är enkel, stilren. Mycket tydligare nu än vad den var tidigare.
2017-03-27
m
mmmangan(12 omdömen)
Varorna var redo att skickas direkt men frakten tar 10 arbetsdagar.
2016-04-25
Redigerades 2017-03-14
nnike(63 omdömen)
Vad ska man säga? Precis som deras produkter. Kvalité! Allt jag har beställt har jag fått inom 48 timmar direkt till ytterdörren. Bra tracking och kundnöjdhetsuppföljning. Uppdatering 2017-03-14 Har handlat x antal ggr från Apple och jag blir bara mer nöjd för varje tillfälle. Varför åka o handla när du kan beställa sakerna direkt till dörren på 5 sek tack vare Apple Store appen som stödjer Touch ID.
2017-03-08
k
kick0ne(1 omdöme)
Mycket enkelt att genomföra beställningar. Bra utbud och allt är kompatibelt med deras egna produkter. Inga skadade kartonger eller försvunna paket då de levererar direkt hem till dörren via UPS (proffs på expressfrakt).
Sida 1