(6)
Telefon växeln överbelastad och inte svar på email
Som ny kund fick jag en rabattkupong vilket ju var trevligt. ”Inlurad” av detta beställde jag några varor. Då en vara inte motsvarade mina förväntningar och skulle skickas tillbaka. Returprocessen är helt absurd och väldigt dyr. Man skickar nämligen eget postpaket som att man skickar till en privatperson. Då varken mail eller telefonnummer finns går det inte att fylla i fullständig information. Att eon lånar ut sitt namn till detta bolag övergår mitt förstånd. Det har nu gått två veckor sen returen återsändes och företaget har inte hämtat ut paketet. Man anlitar Samhall för paketering. När man ”chattar” med kundtjänst får man bara goddag yxskaft-svar som inte säger nåt alls eller hänvisar till köpevillkoren. Ångrar djupt att jag lät mig luras av kupongen och Eon borde verkligen se över detta samarbete!
Säljer produkter i webshopen som inte fungerar (100koll). Vägrar ta ansvar för att de inte fungerar så nu sitter jag med produkter som är helt värdelösa.
Girigt företag, de tar ut många gånger mer för sitt elnät än vad man betalar för själva elen.
Har beställt en gång från Eon och det fungerade bra bortsett från att jag uppfattade det mobila gränssnittet lite otydligt vad det gällde antal av en och samma produkt i kundvagnen. Försändelsen var lite kantstött när jag fick den, (inget man kan klandra Eon för), men innehållet var välpaketerat och helt oberört av hanteringen. Sjukt bra pris på det jag köpte och snabb leverans, mycket nöjd!
Bra och modern webbshop, överlägset bästa priserna på det jag köpte, fantastisk respons från kundservice (svar inom en timme kl 21.30 en söndagkväll!) och slutligen snabb utleverans på måndagen. Jättebra!
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Fullständigt firmanamn: Crossroads Loyalty Solutions AB
Organisationsnr: 556578-1571