Prisjakt
Annons
  • Eon

    (13)

  • se
1.8Dålig
1 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

s
Usel6 dagar sedan

Hårda sanningen är: Klassiskt svenskt monopolföretag som inte är svenskt, så de får göra precis vad som helst för att alla aktieägare och investerare ska få sin årliga bonus och vinst varje år. Med ett brev på posten där det varje gång står att höjningen av elnätsavgiften är till för att "vi förnyar,förbättrar,utvecklar elnätet runt om i Sverige." Händer det något överhuvudtaget? Jag får inte någon känsla av att något händer när det svenska elnätet aldrig klarar av väder med "starka vindbyar". Så där står man som en jöns hemma i mörkret utan el, i timmar med maten i ugnen. Skrattretande är det iallafall. Min fråga som jag tror ingen kan svara på är: Hur stort är Sverige egentligen? Efter så många brev jag har fått om höjningar av elnätsavgifter p.g.a. att EoN bygger ut, förnyar och utvecklar nätet så behövs det ännu mer. Det tar nämligen aldrig slut. Acceptansen och förståelsen för dessa höjningar skulle för min del varit om det här var ett större land. Jag saknar riktig fakta kring allt och inga otroligt dumma brev som skriker "vi måste göra detta för annars hänger vi inte med i utvecklingen" och "Du-förstår-ändå-inget-brev".. Betala och le! Buga och var glad! Men! Jag skulle bli mindre missnöjd om EoN kunde presentera det som kallas för "transparens" som visar ärligheten om var pengarna faktiskt ska användas till. Detta är ändå ett vinstdrivande monopolföretag, då kan man ändå vara lite mer ärlig tänker jag. Tips till EoN: slopa den fasta månadsavgiften? Då blir det lite billigare för oss alla. Men det kanske inte går då pengarna går in till aktieägarna och tyskarna. Men det skulle göra mig gladare.

J
UselRedigerades ett år sedan

Sämsta elbolaget i Sverige. Sämst service/kundtjänst, Sämst attityd. Ligger bara högst när det gäller priser. Är tyvärr kund sen många år och får inte byta för de har monopol på elnätet där vi bor. Undvik Eon på alla områden om ni har möjlighet.

J
Johan
2 omdömen
Uselett år sedan

Gör enorma vinster, men höjer ändå avgiften för privatkunder. Mycket vill ha mer. Skäms.

D
David
1 omdöme
Usel2 år sedan

Blev lurad av Eons kundtjänst att byta till dem. De sa att de var anslutna till Checkwatt. När jag väl skulle ansluta visade det sig vara fel och förlorade tusenlappar i väntan på att ta mig ur kontraket. E.on var ovilliga att ersätta mig som kund för utebliven ersättning trots att de erkände sitt misstag. Kommer aldrig bli kund hos E.On igen.

Gästanvändare
UselRedigerades 3 år sedan

Eon byte mätarsäkringar till dyrare säkringar hemma hos mig (i smyg, när de fixade elmätare) och meddelade sedan att deras tekniker märkte (de byte själva!) att säkringar inte stämmer med avtalet. Och nu tvingas jag betala mer varje månad. Vill man byta säkringar till de billigare så måste man själv betala eltekniker. Känner mig rånad!

Gästanvändare
Usel3 år sedan

Undvik detta bolag! Undvik detta bolag. De är giriga parasiter. Värre än Maffia. Sorgligt är de ägare till kablarna där jag bor, annars hade jag för längesen gjort av med de! De höjer deras sk 'elnäts abonnemang avgift' flertals gånger och informerar inte och trots att jag bytt elnäts leverantör fortsätter dessa blodsugare hitta sätt och skrattretande namn på olika avgifter jag betalar så att jag ändå hamnar på sjuka summor varje månad trots att jag har Telge som el leverantör!

Gästanvändare
Usel3 år sedan

Girigt företag med ockerpriser och usel kundservice.

Gästanvändare
Usel4 år sedan

Telefon växeln överbelastad och inte svar på email

Gästanvändare
Usel4 år sedan

Som ny kund fick jag en rabattkupong vilket ju var trevligt. ”Inlurad” av detta beställde jag några varor. Då en vara inte motsvarade mina förväntningar och skulle skickas tillbaka. Returprocessen är helt absurd och väldigt dyr. Man skickar nämligen eget postpaket som att man skickar till en privatperson. Då varken mail eller telefonnummer finns går det inte att fylla i fullständig information. Att eon lånar ut sitt namn till detta bolag övergår mitt förstånd. Det har nu gått två veckor sen returen återsändes och företaget har inte hämtat ut paketet. Man anlitar Samhall för paketering. När man ”chattar” med kundtjänst får man bara goddag yxskaft-svar som inte säger nåt alls eller hänvisar till köpevillkoren. Ångrar djupt att jag lät mig luras av kupongen och Eon borde verkligen se över detta samarbete!

Gästanvändare
Usel7 år sedan

Säljer produkter i webshopen som inte fungerar (100koll). Vägrar ta ansvar för att de inte fungerar så nu sitter jag med produkter som är helt värdelösa.

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Crossroads Loyalty Solutions AB

Organisationsnr: 556578-1571