1.8 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-01-16
R
RobinA(1 omdöme)
Trasig produkt som var helt sönder när jag packade upp - skickade kort på detta men kundtjänst tyckte det ej var något att bråka om... jag understryker - det var helt trasigt men dom vill ej ersätta mig. Återkom till dom flera gånger angående detta och hur illa det var att behandla mig på detta viset - men nu har jag gett upp. REKOMMENDERAS INTE!
2018-12-27
Redigerades 2019-01-08
t
theomoll(1 omdöme)
Uppdatering: Ärendet är löst efter att äntligen ha kommit i kontakt med kundtjänst, så jag ökar betyget till tre stjärnor då upplevelsen i helhet var negativ för min del. Tack till kundtjänsten som till slut löste mitt ärende dock! ________________________________________________________________ Beställde en vara den 13e December som skulle vara en julklapp. När jag hämtar ut prylen den 19e upptäcker jag att plomberingen har släppt och jag blir direkt misstänksam och orolig över att det är något fel på varan eller att den har returnerats (trots att den inte stod listad som "demoexemplar" eller "returexemplar"). Jag försöker ta kontakt med Coolstuff samma dag och får ett automatiserat meddelande att jag antingen kan ringa kundtjänsten eller vänta och "snart få svar". Då detta var utanför telefontiderna fick jag vänta. Detta var den 19e december och jag har idag (den 27e) FORTFARANDE inte fått svar. När mottagaren av julklappen försökte aktivera presenten visade sig mina farhågor vara sanna: två av dem var stendöda och de övriga två fungerade i knappt två dygn innan de också dog. "Ett års batteritid" - sure. Dessutom var batterierna icke-utbytbara så det finns inget vi kan göra härifrån. Den 27e försöker jag ringa till kundtjänsten (då detta är första vardagen efter julen och får veta att kundtjänsten har stängt för utbildning. Den automatiserade rösten uppmanar mig att skicka ett e-postmeddelande för att få hjälp istället, så jag gör det. Men givetvis får jag ett automatiserat svar även där som berättar för mig att de har längre svarstider än vanligt och att jag "vid brådskande ärenden kan ringa". Så här sitter jag - utan möjlighet att komma i kontakt med en enda människa och med ett automatiserat retursystem som försöker utlova en vara som inte finns i lager i utbyte. Negativt: Allt ovan Positivt: + Kul sortiment + Snabb leverans
2019-01-03
A
A_G(19 omdömen)
Beställde två julklappar från Coolstuff. Endast en av dem fanns med i paketet från Coolstuff, men de har tagit betalt för båda. Får endast automatsvar när jag mailar och de svarar inte i telefon. Har anmält händelsen till Klarna.
2018-12-20
M
Muminboll(2 omdömen)
Bäst! Sjukt snabba leveranser. Beställt nära jul flera år i rad, har alltid gått perfekt!
2018-12-19
V
VirreH(4 omdömen)
Stort & roligt utbud. Fick mina varor omgående, väldigt nöjd men läser andras upplevelser om leverans & liknanade... Jag kanske hade tur(?), därav 8/10 stjärnor. Kommer handla av CoolStuff i framtiden.
2018-12-18
T
Thomas 1(1 omdöme)
Vilket skämt Köper en vara på lördag (2018-12-16) och lagerstatus är 65 st Lovas leverans på 1-2 dagar (definitivt innan julafton) Får bekräftelse på att varan är packad och ska hämtas från postnord Får faktura från klarna Och så väntar jag Varan i en fysisk butik (Br) tar slut men jag är lugn för den är ju på väg. Testar och ringa idag för att kolla varför jag inte fått spåringnummer och då säger finnen i telefon: Det har blivit nåt fel, varan var slut. Men hur kunde jag fått bekräftelse på att varan är packad och väntar på postbilen? Finnen: Jag vet inte, nåt fel i systemet Jag: Men jag har ju fått en faktura Finnen: Ja, det går via systemet Jag: Men ska jag kolla om ni faktiskt skickar eller? Finnen: Nej, det ska vi göra men vi ser inte att det är fel i systemet Jag lägger på, varan är slut nu i BR och jag får göra min dotter besviken Vilka Id'oter säger jag bara. Håll er borta
CoolStuff svarar:2018-12-19
Hej Thomas. Jag har kollat med kuntjänsten och det stämmer att vår medarbetare inte har kunnat ge dig ett korrekt svar kring felet och vi beklagar detta. Just nu under jultiden har vi många nya medararbetare och ibland så kan kunskapen saknas kringa visa ärenden. Dock ser jag att din vara kom fram till ditt ombud den 16:e, vilket är 2 dagar efter din beställning. Du har även blivit aviserad via SMS att du kan hämta den. Vi hoppas din dotter blir nöjd och att ni får en fin julafton. Med vänliga hälsningar Nicklas Nangarra
2018-12-09
j
jgjgjg(10 omdömen)
Har lockpriser här på prisjakt som är slut på lagret
CoolStuff svarar:2018-12-19
Hej jgjgjg! Vår prisfil ska hålla samma priser på Prisjakt som på vår hemsidan. Du får gärna skicka med mer info kring vilken produkt det gäller så ska jag se om det är något som är fel i ledet. Med vänliga hälsningar Nicklas Nangarra
2018-12-07
l
lethe(3 omdömen)
La en beställning på Black friday (till 50% reapris), fick 5 dagar senare detta mail: "Dessvärre har din order inte gått in i vårt ordersystem, utan bara blivit en reservation på klarna. Vi kommer kreditera fakturan på klarna. Du är välkommen att göra en ny order." Självklart ifrågasatte jag om det var rimligt att jag skulle göra en ny order till ordinarie pris men 10 dagar senare så har de ännu inte svarat på detta. Katastrof.
CoolStuff svarar:2018-12-19
Hej Lethe, tack för ditt omdöme. Det stämmer att vi har haft problem i vår system just under Black Friday. Vi har haft ordrar som har gått igenom men inte blivit registrerat i vårt system. Givitvis är du välkommena att skriva till oss direkt och så ser vi till att du får varan för samma pris som du blivit lovad. Med vänliga hälsningar Nicklas Nangarra
2018-11-10
L
Luman92(3 omdömen)
Kundtjänst svarar långsamt vid reklamationer. Krävs flera påminnelser innan ärendet blir godkänt.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-06-07
I
Incandenza Ice(3 omdömen)
Gjorde beställningen den 1 juni. En dags leveranstid utlovas om man bor söder om Gävletrakten vilket jag gör. Borde haft paketet senast den 4 juni (efter helgen) och som absolut senast den 5 juni så att födelsedagspresenten jag köpt kom fram i tid. Idag den 7 juni har jag fortfarande i fått något paket eller information trots att det ulovas från Coolstuff leveransbesked att om det uppstår några problem kommer man kontakta köparen. Kommer aldrig köpa något från det här kalle anka-företaget igen.
2017-12-13
b
bestrafe(33 omdömen)
Bra butik och grym kundservice! Givetvis roliga prylar också. :)
2017-09-03
Redigerades 2017-11-03
Lätt att söka rätt på vad jag sökte, sida som är lätt att förstå sig på och många betalningsalternativ. Stort + för att de har Klarna, då det innebär köparskydd.
2017-10-27
b
bellevik(1 omdöme)
Stort utbud, vettiga priser och snabb leverans. De få gånger jag haft något problem har de dessutom kunnat avhjälpa problemet snabbt och effektivt så att jag blivit nöjd. Utöver det jag nämnt tidigare har de alltså även strålande kundservice, kan inte ge annat än topp-betyg!
2017-07-25
Redigerades 2017-09-25
Så himla enkelt
2017-08-25
Redigerades 2017-09-04
Snabb leverans. Säkert köp med klarna
Sida 1