3.9 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-08-22
    K
    Kirtap88(2 omdömen)
    Följer inte svensk konsumentköplag! Köpte en tv som enligt specifikationerna och produktbeskrivningen skulle vara 1,3 cm och ”ultratunn”. När jag packat upp den var den 6 cm på tjockaste stället. I mitt fall som skulle ha den i ett skåp bakom en lucka så fick den precis inte plats. Ville lämna tillbaka tvn då den inte är som utlovat hade köpt ett tvfäste till tvn som dom inte ersätter och jag inte kan lämna tillbaka på öppet köp. Samt att jag krävde milersättning för dom milen jag körde vilket dom inte heller ersätter. Dom står för returfrakten och köper tillbaka tvn. Jättebra, men enligt konsumentköplagen har jag rätt att få ersättning för mina kostnader. Men enligt företaget är det inte logiskt. I samband med tvköpet köpte jag en rabatterad soundbar som jag skulle ha till en annan tv. Även den vill dom nu ha tillbaka om dom skall köpa tillbaka tvn, ok men då vill jag ha ersättning för hålen i väggen efter soundbaren som enligt instruktionerna enbart fick monteras på vägg. Även där får jag ingen ersättning. Ruttet företag som har grym service när man vill köpa något. Men när det är något som är fel då tar dom inte sitt lagstadgade ansvar. Svarar inte ens på mina frågor jag mailat. Nu har ärendet gått till ARN.
    2019-08-06
      -
      -Kristoffer-(6 omdömen)
      👍
      2019-07-26
        f
        flygare88(3 omdömen)
        Hifi Klubben är alltid toppen.
        2019-06-23
          M
          Mustanga(2 omdömen)
          Fantastisk kundservice och en toppengaranti.
          2019-06-20
            matwal23(12 omdömen)
            Bra service & bra grejor.
            2019-06-03
              T
              Tech365(6 omdömen)
              Bra service!
              2019-06-02
                R
                Rashi12(12 omdömen)
                Bäst service!
                2019-02-19
                  s
                  sluggis(3 omdömen)
                  Säljer returnerade produkter som nya. Säljaren garanterar helt ny produkt, när jag öppnar kartonen finns där en lapp som berättar att det är ett returex... Tydligt använd av någon annan. Löste sig, men dåligt oavsett.
                  HiFi Klubben svarar:2019-02-21
                  Hej, Vi vill be hemskt mycket om ursäkt om att du fått en retunerad vara. Detta skall självklart informeras vid köptillfället om varan är öppnad sen tidigare. Självklart byter vi enheten mot en garanterat ny vara. Ta gärna kontakt med oss på kundtjanst@hifiklubben.se om du behöver hjälp. /Joacim HiFi Klubben Kundtjänst.
                  2019-02-09
                    M
                    MagnusPJ(1 omdöme)
                    Helt enkelt bra butik. Både fysiska butiken och online. Strålande kundservice och leverans.
                    HiFi Klubben svarar:2019-02-21
                    Hej Magnus, Vi tackar för ditt omdöme och jobbar på att fortsätta vara lika bra i framtiden! /Joacim
                    2019-01-28
                      T
                      TobiWan(3 omdömen)
                      Jag uppfattade i mina interaktioner med Hifi Klubben en tydlig ambition att utan krångel gå kunden till mötes. Förhoppningsvis kan de hålla denna linje länge nog att kunder märker det, och väljer att stödja deras ansats.
                      HiFi Klubben svarar:2019-01-30
                      Hej! Vad kul att höra! Vi försöker hjälpa till så mycket det bara går! /Joacim
                      2019-01-09
                      Redigerades 2019-01-10
                        C
                        Coztellon(2 omdömen)
                        Beställt TV för avhämtning i butik. Enligt orderbekräftelsen skulle det ta 2-4 arbetsdagar. Mailade butiken i måndags (3:e arbetsdagen) men fick inget svar och ringde idag onsdag. Fick info om att den förmodligen inte levereras förrän nästa vecka dvs en leveranstid på ca 10 arbetsdagar! TVn fanns enligt hemsidan på deras weblager.
                        HiFi Klubben svarar:2019-01-30
                        Vi ber om ursäkt för den missvisande informationen. När en vara beställs för att hämtas i butik så kan leveranstiden bli annorlunda gent emot om det skickas via postpaket. Vi skall jobba på att förtydliga denna information! /Joacim
                        2019-01-09
                          k
                          kocabango(2 omdömen)
                          Hi five ..hi fi :) Köpte oled Sony 65 med billigaste pris .super nöjed med kund tjänst (Frölunda torget) Adam . Snabb leverans 👍
                          HiFi Klubben svarar:2019-01-30
                          Hej! Vad kul! Då får vi hoppas på många timmars TV-tittande framöver. /Joacim
                          2019-01-09
                            M
                            Marack(3 omdömen)
                            HiFi klubben
                            2019-01-09
                              jocke__r(62 omdömen)
                              Superbra! Jag köpte en förstärkare på Hifi klubben i Linköping där jag blivit mycket bra bemött. De följde upp en förfrågan jag hade på en skivmässa ang. en ny förstärkare som skulle komma. Väl på plats i butiken blev det köp av förstärkaren vilket visa sig vara ett superbra köp. Nu några månader efter fick jag ett mail med ett presentkort på 500 kr då förstärkaren prissänktes under Black friday och jul. Jag visste om att Hifiklubben hade denna service men jag trodde dels man själv var tvungen ta tag i det samt att mitt köp inte sträckte sig inom det tidsspannet som kanske finns? Hur som var det jäkligt snyggt gjort av Hifi klubben och fortsätter ni så här så kommer ni ha många trogna kunder. Ni har en i mig iaf!
                              HiFi Klubben svarar:2019-01-30
                              Vad roligt att höra att du är nöjd! Jag hoppas det blir många timmars lyssnade av musik nu! /Joacim
                              2018-11-23
                                p
                                patrickchan(2 omdömen)
                                Har alltid gillat HiFi-klubben för deras service och kundbemötande, undantaget är butiken på Sveavägen. En gång ville de inte ersätta en vara för att garantin hade nästan gått ut. Fick påpeka att det inte spelar någon roll eftersom det fortfarande var inom garantitiden. Nu i veckan var jag inne igen för att köpa en TV för 45 000kr. Det var endast jag och en annan kund i butiken varav den andra kunden stod redan i kassan. Efter att ha gått runt ett tag utan att någon erbjöd sig att hjälpa mig fick jag gå fram till de 3 säljare som stod och bara hängde tillsammans för att få några frågor besvarade angående tv:n. Kände att jag blev så dåligt bemött att jag bestämde mig för att köpa tv:n från en annan butikskedja istället. HiFi klubben är inte alltid billigast men jag har tidigare tyckt att det varit värt att lägga mellanskillnaden för servicen de erbjuder. Hoppas bara att det är Sveavägen som har tappat servicekänslan.
                                HiFi Klubben svarar:2018-12-10
                                Det är självklart tråkigt att du fått denna upplevelse hos oss. Vi arbetar hårt med att hålla en hög service och i detta fall har vi uppenbart inte levererat en nivå som både du och vi önskar och det kan vi bara be om ursäkt för. Tack för att du tog dig tid att ge oss denna feedback, det betyder mycket och är värdefullt i vår strävan att hålla absolut toppklass i kundupplevelse i våra butiker. Magnus Larsson Försäljningschef Sverige
                                Sida 1