Rösta på Bolist i kategorin Hem, trädgård och vitvaror

På Prisjakt värderar vi våra medlemmars åsikter om produkter och butiker högt. Nu ska vi tillsammans utse "Årets nätbutik 2017". Är Bolist en av dina favoriter?

Se alla kategorier och butiker

Läs mer om Årets nätbutik

Snabba och säkra leveranser
Personlig service, 200 butiker
Eget logistikcenter i Sverige

https://bolist.se

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 20 år sedan
(data från 2017-11-17)
Detaljerad information Bolist har fått betyget (6.54)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Utmärkt
    Mycket enkelt att beställa en udda vara, som inte finns i min lokala butiks sortiment och hämta den där fraktfritt. Jag behöver inte betala frakt och butiken kan hålla servicenivån uppe, utan att köpa hem en kartong av en udda vara.
    25 dagar sedan
  • Usel
    Saknar relevant produktinformation och svara inte på frågor via mail
    1 månad sedan
  • Knappt godkänd
    Vid beställnig stod att det skulle levereras till ombud. Bra, eftersom jag inte är hemma dagtid. Lik förb--- så landar paketen på terminal för utkörning. Jag ringde och fick tillsvar att det var för stort för ombudet att hantera. Skitsnack, när jag till slut fick tag i bilen som hade paketen, så var det två mindre försändelser, som även chauffören förstod lika väl kunde ligga hos ombud.
    Vid beställning bör det tydligt framgå hur leverans ska ske. Det klarar andra företag.
    2 mån sedan
  • Usel
    Denna butik skall ni inte handla i. Jag köpte ljuskällor och de hade ingen produktinformation på produkterna vilket strider mot distanshandelslagen, och att e-handlare måste informera om produktens nödvändiga egenskaper. Dessutom när köpet blev fel så skall det anmälas till bolist först innan returen blir godkänd. Jag har gjort det 3 gånger nu helt utan svar och snart löper ångerrätten om 14 dagar ut, vilket verkar vara en systematik för att slippa ta emot returen. Detta företag är nya inom e-handel och har ingen kontroll på e-handelsflöden. Så lägg order hos seriösa e-handlare istället är min rekommendation.
    3 mån sedan
  • Hej Maggger.

    Produktinformationen kommer vi nu att uppdatera då du gjorde oss uppmärksam på detta, det tackar vi för.

    Väldigt tråkigt att du inte är nöjd med ditt köp och informationen som stod på Bolist.se, vi jobbar hela tiden med att utveckla vår hemsida och tar gärna emot tips och kritik för att bli bättre.

    Om det skulle vara så att man inte får svar på mail inom 24 timmar så får man jätte gärna ringa till oss så hjälper vår kundservice dig på bästa sätt då det kan ha blivit något fel och att vi inte fått ditt mail.

    // Robin

  • Perfekt
    Blixtsnabb leverans, beställde på en söndag och på tisdag fick paketet. Sedan behövde jag en sak till och snabb leverans igen, 2 dagar.
    Hade några frågor och ringde till kundtjänst som svarade nästintill direkt. En trevlig ung man
    hjälpte mig med mina frågor.
    Det var kanske tillfälligt, men de hade lägsta priset på mina grejer som säljs av ett tiotals andra butiker på nätet.
    4 mån sedan
  • Usel
    Riktigt långsam leverans. Beställde en skruvdragare som det stod 1-4 dagars leverans på. Dagen efter beställde jag en slagskruvdragare från Dannmark. Från Dannmark tog det 2 dagar men Bolist är nu inne på dag 8 utan att ha fått skruvdragaren.
    5 mån sedan
  • Acceptabel
    Stort minus för att de inte har en bra leveranshantering. Jag beställde ett paket till mitt lantställe och kunde inte separera faktura-adress från leveransadress på beställningen.

    När jag ringde och frågade kundservice om hur jag bestämmer leveransdatum så sa de att Schenker skulle ringa mig och fråga om leveransdatum när försändelsen inkommit till dem.

    Igår ringde Schenker och sa att de var på väg att leverera och att det inte fanns möjlighet att sätta en tid för leverans. Det slutade med att de bara lämnade paketet på tomten då ingen var närvarande att singera för den.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte ett Växthus MULTI GROW HOUSE LEAN-TO 0,8m2.
    Snabb leverans hem till dörren.
    Lättförstådd beskrivning, allt passade ihop och inget saknades.
    Allt stämmer enligt beskrivning och jag upplever det som bra kvalité, speciellt med tanke på det låga priset.
    Några dagar efter mitt köp (för 2595:-) blev det kampanj på samma vara för 1995:-. Blev lite besviken och skickade ett mail med texten:
    Tack för att ni sänkte priset 2 dagar efter jag köpt ett VH00001034 :-(
    Dagen efter fick jag svaret:
    Vi ska självklart se till att ändra din faktura till kampanjpriset.
    Snacka om service, kan bara ge högsta betyg och kan verkligen rekommendera Bolist
    5 mån sedan
  • Perfekt
    snabbt billigt och bra. De tar även betalt med American express som är skälet till att jag handlade hos dom och inte en konkurrent. jag kommer att handla hos bolist igen. Rekommenderas!
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte en Kärcher K3 högtryckstvätt för 1,5 år sedan. Snabb leverans och produkten motsvarade mina förväntningar.
    Tyvärr började den läcka för 2 veckor sedan. Jag hörde av mig till Bolists kundtjänst och de startade ett reklamationsärende direkt. 1 vecka senare fick jag hem en ny. Väldigt snabbt och smidigt utan krångel. Rekommenderar verkligen att handla på Bolist
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Underbart och snabbt bemötande då min leverans var transportskadad. Får en ny om två dagar och det tar samtidigt med sig min trasiga. Toppen nöjd!
    8 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra service, meddelade direkt att varan tyvärr inte fanns i lager även om det såg ut så på webben samt kompenserade med gratis frakt.

    Kommer handla hos dem igen.
    8 mån sedan
  • Hej Mr Zäta

    Tack för ditt fina omdöme!
    Va rolig att höra att du är nöjd med vår service. Vi försöker alltid göra vårt bästa för att ni kunder ska få uppdaterad information om er order så fort som möjligt.
    Ser fram emot att ha dig som fortsatt kund!

    /Robin

  • 2016-11-18 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    Snabb och bra e-handel! Bra, konkurrensmässiga priser. Trevligt, muntligt kundbemötande per telefon och även via mail. Rekommenderas!
    1 år sedan
  • Hej Danne1111

    Tack för de fina orden!
    Det glädjer oss att du har varit nöjd i din kontakt med oss och att du även finner sortimentet konkurrensmässigt gällandes priserna. Vi ser fram emot att ha dig som fortsatt kund!

    //Carola

  • Perfekt
    Mycket bra. Snabb leverans och föredömligt hanterande av garanti/reklamation och vänligt bemötande.
    Verkligen trygg e-handel
    1 år sedan
  • Hej Graddo

    Tack för ditt fina omdöme!
    Vi jobbar ständigt för att utveckla oss och på så sätt kunna möta upp er kunders behov.
    Det är en självklarhet för oss att hjälpa och dessutom säkerställa att ni kunder känner er trygga vid köp hos oss på Bolist!

    //Carola

  • Utmärkt
    Priset stämmer inte med bolist hemsida.
    kostar precis under 9000:-
    - Så då var det uppdaterat!
    - Det jag har handlat av bolist har vart jättebra. inget att klaga på. Dock inte handlat över nätet utan i butik. Trevlig och hjälpsam personal. SÅ handla på!
    1 år sedan
  • Hej DrBluff

    Tack för att du tagit dig tid att skriva några rader här på prisjakt om dina erfarenheter av oss på Bolist.
    Vi försöker alltid sätta våra kunder i fokus genom att erbjuda kompetent personal, bra priser och att det ska vara enkelt att handla av oss, vare sig du väljer butik eller e-handel.

    Om det är så att priset skiljer sig från butik och E-handel eller tvärtom så är det inte jätte konstigt. Bolist består av 200 fristående handlare som alla är medlemmar i namnet Bolist. Detta medför att utbud och pris kan skilja sig åt beroende på var i landet du besöker oss. Dock så är pris och sortiment alltid detsamma på E-handeln då detta sortiment är vad våra 200 medlemsbutiker enats om att de alltid ska finnas lagerlagt på vårat egna centrallager i Helsingborg.

    Välkommen att även pröva oss på E-handeln!

    Vänligen
    Carola

  • Perfekt
    Snabb och bra kundservice som sträcker sig över det förväntade. Valet att handla hos Bolist känns tryggt och prisvärt på alla sätt.
    1 år sedan
  • Hej HansHanna

    Tack för de fina ordern!
    Vi på e-handeln försöker alltid sträva efter att våra kunder ska känna sig nöjda och trygga med att handla på bolist.se och det glädjer oss att ni tycker att vi gör ett fint jobb både med service och priser.

    Får önska er en trevlig helg och välkomna åter till oss!
    //Carola

  • Perfekt
    Suverän service och snabb leverans
    1 år sedan
  • Hej Zizsf

    Tack för ditt omdöme, vi är glada över att kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt.
    Välkommen tillbaka till oss på e-handeln om du skulle hitta något mer.

    //Carola

  • Perfekt
    Mycket bra e-handel och dessutom blixtsnabbt svar när man behöver support!
    Bäst hittills! Fortsätt så Bolist!

    Hejja!
    /Stefan Malmkvist
    1 år sedan
  • Hej Stefan

    Tack för att du tog dig tid att lämna ett så fint omdöme.
    Vi försöker alltid finnas till för våra kunder så snart ni behöver vår hjälp!

    Hoppas du får en fin dag i solen.
    //Carola

  • Detta omdöme är under utredning
    1 år sedan
  • Perfekt
    Enkelt och smidigt att beställa, bra priser super bra service på kundservice oxå!
    1 år sedan
  • Hej Fritte
    Va roligt att höra att du är nöjd med smidigheten och priserna!
    Håll utkik vecka 17 då släpper vi årets katalog som är fylld med spännande artiklar till bra priser. Även en annan nyhet lanseras då. Hoppas se dig snart hos oss igen!

    //Carola

  • Perfekt
    Enkelt och smidigt att beställa, bra priser och sortiment! Det blev fel med vår leverans från Bolists leverantör av tapeter. Dock så löste den supertrevliga tjejen på kundservice (Carola) det utan problem! Fler företag borde verkligen ta efter den kundvänligheten och servicen!
    Kommer att rekommendera Bolist till alla jag vet som ska handla byggrejer :-)
    1 år sedan
  • Hej Pakke

    Tack för de fina orden om våran kundservice. Kan vi så är det en självklart het för mig och mina kollegor att hjälpa!
    Det var otur att tapeterna tog en liten omväg men skönt att vi kunde lösa detta tillsammans.
    Hoppas väggarna blir fina med de nya tapeterna och välkommen åter till vår e-handel!

    Vänligen
    Carola

  • Perfekt
    Snabba leveranser, bra priser och en kundservice som är helt enorm! Blir det fel så vänder dom ut och in på sig själva för att hjälpa till på alla sätt och vis..
    Det här är kundservice som det ska vara och som gör att man återvänder, gång på gång.. Kan inget annat än att ge Bolist högsta betyg och de varmaste rekommendationerna..
    1 år sedan
  • Hej Thyg0d

    Tack för ditt enormt fina omdöme, känns alltid kul när ni, våra kunder tar tillfället att dela med er av er upplevelse om oss på Bolist. Det är på detta sättet vi får vetskap om våra brister och vad vi gör bra!
    Tack till dig som tog dig tid att skriva några rader om din upplevelse och jag hoppas vi hörs av snart igen :)

    Vänligen
    Carola

  • Perfekt
    Snabb leverans och bästa kundservicen någonsin.
    Ni lyckades ordna så att jag hade mina varor redan dagen efter beställning.
    Toppen!
    1 år sedan
  • Hej LilyWajt

    Man blir alldeles varm när man får läsa dessa fina ord, trots att snön har börjat falla här i Stockholm.
    Extra roligt att postgången höll hela vägen och att du fick leverans enligt önskemål! Vi försöker alltid göra vårt yttersta för att ni kunder skall bli nöjda!
    Tveka inte att ringa eller maila om det är något jag och mina kollegor kan hjälpa till med.

    God fortsättning önskar jag dig
    //Carola

  • Perfekt
    Min beställning leverades inom angiven tid. En hake var dock till fel ombud (över 5 mil bort och alltså mer än dubbelt så långt bort som till närmsta) Efter kontakt med transportören som hänvisade till Bolist, fick jag ett väldigt gott bemötande av kundtjänsten på Bolist, som lovade att ordna med en ny leverans, för att korta väntetiden och till "mitt" ombud, Dessutom slapp jag fraktkostnaden som plåster på såren då min order låg bara 2 kr från fraktfrihet. Kan verkligen rekommendera Bolist och tacka för den kundvänlighet jag erfarit.
    1 år sedan
  • Hallå där Blue-pilot

    Vilket härligt morgonomdöme att läsa och va roligt att höra att du är nöjd med vår service!
    Hoppas att du får en fin jul med nära och kära!

    God Jul och Gott nytt år önskar jag dig!

    //Carola

  • Perfekt
    Beställde varor från Bolist butik på nätet under black friday och är mycket nöjd. Snabb leverans, god kvalitet på varorna. Talade även med deras kundtjänst för att få veta när varorna skulle sändas till mig. Fick tala med en jättetrevlig flicka som tog reda på det jag ville veta omgående. Kommer rekommendera Bolist på nätet till mina vänner. Humana priser, bra utbud, snabb leverans och mycket trevlig kundtjänst.
    1 år sedan
  • Hej Hasse_norr

    Vad trevligt att höra att du är nöjd med den servicen du erhållit och att du tycker om vårt sortiment!
    Hoppas på se dig som kund snart igen!

    Önskar dig och de dina en riktigt trevlig jul!

  • Usel
    Fel pris i webbshoppen så dom annullerade ordern. Mailade till dom utan svar, efter det fick jag ett mail om att ordern var packad.
    Men inte fick jag min vara för det, fick en till ursäkt.
    Tack, nu känns allt bra.
    1 år sedan
  • Hej Jonasio

    Vill börja med att säga att det är beklagligt att du inte fått den kontakt du önskar med oss.
    Det är viktigt för oss att få veta hur våra kunder upplever bemötandet från oss på kundservicen.
    Vi hade ett prisfel på en produkt den 17 oktober, där vi kontaktade samtliga kunder som var drabbade via telefon i första hand men även via mail till dem vi ej lyckades nå via telefon.
    Då jag inte kan, utifrån ditt omdöme veta vilket ärende detta rör sig om så får du väldigt gärna höra av dig till mig på kundservice@bolist.se

  • Detta omdöme är under utredning
    2 år sedan
  • Usel
    Enligt nedan säger kunder att detta företag går att lita på, att även om det blir fel, ja då står vi för våra misstag, men så är det inte...
    Jag handlar 95% av allt jag köper på nätet, och har stor erfarenhet av detta. Då man köper en angiven produkt under KAMPANJ och detta pris är kraftigt reducerat hur skall man då som konsument tolka frågan?. Bolist är säkert bra, men att sälja en vara under kampanj och kunden köper den, går ur butiken men blir stoppad på parkeringen på väg till bilen, ombedd av Bolist att lämna tillbaka varan då butiken ångrat sig, Bolist ger känslan av att man agerat fel som kund! I enlighet med konsumentlagen har Bolist och jag ingått ett köpeavtal, och detta står inte Bolist för, vilket i sin tur är ett avtalsbrott. Riktig dålig stil Bolist, och jag sitter själv med funderingen att ta detta vidare till konsumentmannen och senare ARN då ni handlat fel mot mig som kund.

    Detta har ni svarat en kund tidigare, men jag förstår nu att ni handlar "godtyckligt" i frågor....

    Bolist tidigare svar till Kund på Prisjakt:

    Hej, Man ska aldrig ge sig! Det viktiga för oss är att ni kunder blir nöjda till slut. Stort tack för ditt tålamod Edward. Vi tar med glädje emot ditt ärende när du ska handla av oss igen. /Linn

    Så nu är min fråga till er på Bolist, ska jag Ge mig, ska jag acceptera att ni lurat mig som kund???
    2 år sedan
  • Usel
    Fel pris i webshopen igen, den här gången valde Bolist att makulera ordrarna som lagts på varan med det av dom felaktigt satta priset.
    Har svårt att tänka mig att jag kommer handla något där i framtiden!
    Dom bör se över sina rutiner och policys. Senast slog dom sig för bröstet och sa att de ville göra rätt...
    2 år sedan
  • Hej,
    Vi uppskattar att du hör av dig och förmedlar hur du känner. Denna gång blev det fel och det ber vi om ursäkt för. Det är alltid tråkigt när fel inträffar och vi vill såklart inte tappa ditt förtroende. Våra processer ses över kontinuerligt för att säkerställa att vi har en väl fungerande e-handel.

    Vi hoppas att du besöker bolist.se igen så att du kan uppleva hur smidigt det är att handla hos oss. Ta gärna kontakt med oss på kundservice om du har några funderingar. Du kan maila kundservice@bolist.se eller slå oss en signal på 0771-432 432.

    Du får ha en härlig helg när det är dags!
    /Linn

  • Utmärkt
    Levererade varor trots felaktigt lägre pris i webbshoppen, starkt!
    OK hemsida, smidigt att kunna hämta i butik.
    Något avdrag för att leveransen skulle kunna kortats ned någon dag.
    2 år sedan
  • Hej,
    Snällt att du hör av dig och talar om din uppskattning när det gäller prisfelet.
    Vi tar till oss din synpunkt angående leveranstid och strävar självklart efter att ständigt förbättra kundupplevelsen.

    Ha en riktigt fin fredag!
    /Linn

  • Perfekt
    Bra webshop för att vara bygghandel
    Bra och trevligt bemötande från kundtjänsten.
    Hyffsat snabb leverans och fri frakt redan från 400 kr.
    Mycket nöjd!
    2 år sedan
  • Hej,
    Fina och värmande ord från dig! Vi vill alltid vara på tå för att göra våra kunder så nöjda och belåtna som möjligt. Det är fint att få bekräftat att du är nöjd med såväl e-handeln som bemötandet.

    Hoppas du får en toppenstart på veckan! Solen skiner i alla fall:)
    /Linn

  • Perfekt
    Trevlig och konsumentvänlig hemsida med bra utbud till bra priser.

    Köpte en högtryckstvätt på rea. Mailade dom samtidigt om att jag var i behov att få den snarast.
    Dagen efter ringde en trevlig kille upp mig från Bolist och berättade att de jobbade på att få produkten till mig så fort som möjligt.

    Jag har aldrig varit med om ett så personligt och professionellt bemötande från en webbhandel innan.

    Mycket riktigt kom varan till mig strax efteråt.

    Jag kommer absolut att fortsätta handla hos Bolist.
    2 år sedan
  • Hej hej,
    Härligt att du gillar vår e-handel, verkligen kul att höra!

    Ja det var Elias på vår kundservice som kämpade på med ditt ärende:)
    Hoppas att tvätten kommer väl till användning några dagar till här under hösten.

    Hör av dig om vi kan hjälpa dig med något annat. Ha det fint!
    /Linn

  • Mycket bra
    Bolist skötte sig bra när de råkat sätta fel pris på en spikpistol. Det blev så billigt att jag inte kunde klagat om de skulle vilja makulera köpet, men Bolist valde att göra mig nöjd.

    Det tackar man för! :)

    /Stefan Bengtsson
    2 år sedan
  • Hej Stefan,
    Såklart vi ville göra dig nöjd:) Vi uppskattar att du hör av dig och talar om det.
    Hoppas att du blir lika nöjd med spikpistolen.
    Du är varmt välkommen att handla hos oss igen!
    /Linn

  • Perfekt
    Professionellt bemötande och bra utbud är det jag associerar Bolist med i första hand.

    Leverans sker snabbt både till butik och till ombud. Hemsidan är snygg och lättnavigerad.

    Det bemötande man får ifrån kundtjänsten är så bra att man nästan hoppas på att det ska vara något krångel, så att man måste kontakta dem. En extra stjärna i kanten till Linn som verkligen känns som rätt person på rätt plats! :)

    Jag har än så länge bara beställt varor ifrån Bolist två gånger men det kommer garanterat bli fler. Rekommenderas varmt!

    / Tobias
    2 år sedan
  • Hej Tobias,
    Fantastiskt kul att läsa ditt fina omdöme om oss! Härligt att du är en sådan positiv kund och att du är nöjd med det vi erbjuder.
    Vi på kundservice har gärna kontakt med dig utan att det är krångel inblandat:) Hör gärna av dig om du till exempel behöver rådgivning kring någon produkt.
    Önskar dig en riktigt bra start på veckan nu!
    /Linn

  • Usel
    Alltid slut på varor till bra priser. Tar slut samma dag som annons kommer. Har de bara 1 ex som lock pris.
    2 år sedan
  • Hej,
    Verkligen tråkigt att höra att du upplever det så. Vi strävar alltid efter att ha lagersaldo på varor som vi marknadsför. Ibland är det oturligt att varor tar slut till följd av faktorer som oväntad efterfrågan, uteblivna leveranser etc. Om det är någon speciell artikel du söker får du gärna kontakta vår kundservice på kundservice@bolist.se så ska vi se vad status är.
    Önskar dig en fin helg!
    /Linn

  • Perfekt
    Bra priser och bra mailkontakt.. Kommer köpa mer från bolist.
    2 år sedan
  • Hej hej,
    Härligt att höra. Du är så välkommen så! Vi tycker det är kul att ha mailkontakt med våra kunder så maila oss gärna igen om vi kan hjälpa dig med något.
    Ha en fin fredag!
    /Linn

  • Perfekt
    Kan bara instämma med föregående talare, köpte även jag en vedklyv under det tekniska felet.
    Grym service!
    2 år sedan
  • Hej,
    Tack för att du uppskattar vår service! Besök oss gärna igen.
    Ha en bra helg!
    /Linn

  • Perfekt
    Vad annat kan man ge ett företag som ställer upp för sina kunder även om det blir fel. Låt mig förklara, Bolist fick teknisk fel på sin server, många av deras priser blev tokigt låga, jag köpte en vedklyv för 579kr ink frakt, klyven skulle kostat 4490kr, jag trode priset var rätt och köpte en till mig och en som present.

    Bolist kunde vald att häva köp, jo faktisk då priset var tokigt lågt borde jag och många andra förståt att något var fel. Bolist valde trotts detta att låta varje kund beholla sin vara till fyndpriset.

    Jag skriver detta då jag ärligt tycker att de förtjänar 100% beröm, jag trode inte själv att jag skulle fått varan!

    Stort tack Bolist, jag kommer fortsätta "fynda" hos er :)

    Mvh Henning Knudsen
    2 år sedan
  • Hej Henning,
    Ja vi gör allt för att våra kunder ska vara nöjda och då får vi stå för våra tokigheter:)
    Du är varmt välkommen åter! Önskar dig en härlig helg!
    /Linn

  • Utmärkt
    Låter mig köpa einhell spikpistolen för ett som jag tyckte var ett otroligt bra pris, det visade sig vara ett tekniskt fel i deras system. De hedrar dock avtalet och jag får den! Toppen Bolist, så får man återkommande kunder!
    2 år sedan
  • Hej hej,
    Vi ser verkligen fram emot att ha dig som en återkommande kund. Hoppas du blir nöjd med spikpistolen och hör av dig om du har några funderingar så ska vi hjälpa dig. Ha en fantastisk fredag!
    /Linn

  • Perfekt
    Bolist kundservice och då framförallt Linn där, har gjort ett jätte fint jobb i hanteradet av mitt något utdragna och speciella ärende.
    Det har gått troll i min beställning sedan dag ett och tyvärr är det inte hos Bolist som bristerna har legat utan hos deras leverantörer och i detta fall Schenker som skulle leverera mina beställda produkter. De aviserade att lämna paketet på torsdagen så jag tog ledigt från jobbet och hade mina barn hemma från dagis när dom ringer från Schenker och säger att de hade tänkt komma på fredagen istället vilket inte funkade för mig, så jag fick helt sonika lasta in mina barn i bilen och köra 13 mil t&r för att hämta den på Schenkers terminal. En resa som Bolist va snälla och kompenserade för. TACK FÖR DET!
    Inte nog med att leveransen blev försenad, så gick sågen även sönder efter 2 dagar och ombudet på Einhell va något av det drygaste jag stött på. Det jag efterlyste va en ny skruv till min såg så att jag skulle kunna laga den själv men utan att få någon som helst vettig respons från Einhell och väntan i 2 veckor utan någon skruv tog jag kontakt med Bolist igen där jag trots allt köpt sågen av och sa att jag vill ha en ny såg istället och vips så meddelade Linn mig att jag får en ny såg! Nästa smäll va att sågen dock inte fanns kvar och troligen inte skulle komma in heller! Skit tänkte jag, men som en blixt från klar himmel kommer ett nytt meddelande från Linn att de lyckats få tag på en såg till mig och att den redan va skickad till mig. TACK FÖR DET!
    Det tålamod och engagemang som Linn ägnat mitt ärende är beundransvärt och jag är oerhört tacksam för all den hjälp hon bistått mig med.
    Bolist och då Linn i synnerhet får därför 10 av 10 av mig, synd bara att ni får ta smällarna för era leverantörer som inte sköter sig lika profssigt.
    Blev ett långt omdöme men summa kardemumma är att jag kan trots alla missöden absolut tänka mig att handla från Bolist igen.

    / Edward
    2 år sedan
  • Hej,
    Man ska aldrig ge sig! Det viktiga för oss är att ni kunder blir nöjda till slut.
    Stort tack för ditt tålamod Edward. Vi tar med glädje emot ditt ärende när du ska handla av oss igen.
    /Linn

  • Utmärkt
    Även om produkten var fraktskadad så var servicen på Bolist exemplarisk. Skickade tre postlådor fram och tillbaka på mindre än en vecka. Mycket snabb hantering. Synd att DHL strulade så bara. Totalt sett är jag nöjd. Den billigaste paketpostlådan var det i alla fall.
    2 år sedan
  • Hej,
    Skönt att höra att det löste sig så smidigt till slut. Vi strävar alltid efter snabba och smidiga leveranser, bra att du fick uppleva det trots fraktskadorna.
    Önskar dig en riktigt fin sommar och hoppas att du får många trevliga paket till den nya paketpostlådan.
    /Linn

  • Perfekt
    Överlägset bästa pris på Högtryckstvätt K3 CAR & HOME T50 för tillfället som de hade oerhörd snabb plock och pack utav och snabba svar från kundtjänst vid frågor , tack Elias.
    2 år sedan
  • Hej hej,
    Vi på BOLIST uppskattar verkligen att du hör av dig och ger oss så fin respons. Jag har förmedlat vidare detta till vårt logistikcenter och till Elias. Här jobbar vi alla för att få till bra erbjudanden, snabba och smidiga leveranser samt personlig kundservice. Ha nu en fin sommar och tvätta på ordentligt!:)
    /Linn

  • Perfekt
    Förutom bra priser är bra service extremt viktigt och det är precis vad jag har fått av Bolist och speciellt av Linn på kundsupport. Tack!
    2 år sedan
  • Hej Marcus,
    Jag tackar ödmjukast för ditt fina omdöme. Alltid lika kul att göra våra kunder nöjda och belåtna!
    Ser fram emot att hjälpa till igen när du så önskar.
    /Linn

  • Usel
    Har också försökt fått tag i kap-gersågen med bord för 1990:- i mitt när område (västerås) men det går ej. Trots det hade man den som annons i nätversionen av VLT trots att den varit slut i den lokala Bolist butiken i minst 2 veckor, om nu överhuvud taget haft någon.
    Är det någon som läser detta som lyckats köpa en?
    2 år sedan
  • Hej Kenta,
    Tack för att du hör av dig.
    Vi kan bara vara ärliga och berätta hur situationen är. Vi köpte in ett stort parti av kap- och gersågen inkl. sågbordet från Metabo men pga den höga efterfrågan tog detta paket slut oväntat fort både på e-handeln och i flera av våra BOLIST-butiker. I dagsläget är det, som du säger, dessvärre slutsålt i butikerna i Västerås med omnejd.
    Vi kunde aldrig tro att det skulle bli en sådan här rusning och sälja slut så fort. Nu har vi lärt oss en ordentlig läxa och tar självklart till oss detta i kommande kampanjer.
    Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för det som inträffat.
    /Linn

  • Perfekt
    Som så många andra (uppenbarligen) har jag försökt få tag på Metabo Kap-Geringssåg inkl. sågbord för 1990kr hos bolist-butikerna i mitt närområde (Uppsala).
    Jag har inte varit i kontakt med webbutiken, men att döma av recensionerna nedan håller den samma klass som de butiker jag varit i kontakt med; Sävja Byggvaror AB, Färg och Interiör Arlandastad AB, LL Byggrossen Sverige AB & GUSTIS AB. Väldigrt bra service. Trevliga. Svarar snabbt på mejl.
    2 år sedan
  • Hej,
    Tack för att du hör av dig och talar om hur du upplever servicen hos våra BOLIST-butiker. Vi är väldigt stolta över att vi på alla plan hjälper våra kunder på bästa sätt. Jag har kontaktat butikerna och förmedlat vidare ditt fina omdöme.
    /Linn

  • Perfekt
    Väldigt bra sevice.
    Fick hjälp med en beställning av en gersåg.
    Tack Linn på BOLIST
    2 år sedan
  • Hej,
    Kul att kunna hjälpa dig med beställningen. Hoppas du blir nöjd med sågen och stort lycka till med dina byggprojekt.
    /Linn

  • Perfekt
    Underbar service..

    Inga problem!
    2 år sedan
  • Hej,
    Härligt att höra! Du är varmt välkommen att handla av oss igen.
    /Linn

  • Perfekt
    Fick en felkonstruerad motorsåg. Fick en ersättningssåg snabbt utan konstigheter med returfraktsedel för den reklamerade sågen. Snabb och trevlig kommunikation via kundservice.
    2 år sedan
  • Hej,
    Tack för dina snälla ord! Kör hårt med sågningen.
    /Linn

  • Perfekt
    Jag fick det jag beställde snabbt och bra. Men mycket bra service.
    2 år sedan
  • Hej Dennis,
    Härligt att höra, det glädjer oss!
    /Linn

  • Perfekt
    Jag beställde en yxa som visade sig ha en spricka i skaftet.
    Skickade några bilder på sprickan i skaftet och en ny yxa är nu på väg hem till mig.

    Mycket bra service och bemötande både över telefon och mail.

    Rekommenderas!
    3 år sedan
  • Hej,
    Vad kul att höra att du är nöjd med vår service! Vi ser fram emot att kunna stå till tjänst nästa gång du vill handla av oss.
    /Linn