3.6 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-05-19
HDWC(181 omdömen)
Snabbt leverans med DHL international priority shipping. Har aldrig haft problem med Google Store.
2018-12-29
A
Abadaar(10 omdömen)
Bra grejer.
2018-11-11
Snurrbo(99 omdömen)
Lååååååååång leveranstid. Trodde ett tag att jag inte skickat beställningen men efter ett par veckor fick jag mail om att leveranstiden var framflyttad två veckor till. Förstår inte varför jag beställde av Google Store överhuvudtaget. Kunde köpt i butik för nån tia mer och haft min Chromecast samma dag. Undvik!
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2016-12-22
Redigerades 2019-01-15
Schonning(496 omdömen)
Vill man köpa Google-saker så är det hit man går. Snabba leveranser. Har inte behövt kontakta kundtjänst eller byta ut något än.
2016-12-16
i
intbuy(2 omdömen)
Beställde en Chromecast Ultra med budgetleverans (5-7 arbetsdagar) den 1/12 och fick mail den 2/12 om att beställningen var skickad. Skulle alltså kommit senast 13/12. Nu är snart 16/12 till ända och ingen leverans. Har ringt kundservice den 13/12 och idag 16/12. Båda gångerna säger man att det "varit en aktivitet" under dagen men inga närmare besked om var paketet finns. Märkligt nog fick jag ett spårningsnummer med mailet om att det var skickat samt där en länk till DHL Global Mail men numret kan ej hittas hos DHL! Dom erbjuder sig att betala tillbaka köpesumman men jag avvaktar några dagar till. Tyvärr finns inte varan tillgänglig närjag söker via prisjakt i alla fall. När jag nystar i omdömen om butiken ser jag att flera andra har haft samma problem som jag. Och ändå har dom inget lärt! Uselt.
2016-11-14
M
Mpgod(45 omdömen)
Väldigt långsam hantering av beställningar. När beställningen väl skickades så tog det alldeles för lång tid innan den kom fram. Så en varning är på sin plast. Som fler ha skrivit, vill ni vänta länge på en vara ni beställt så beställ hos google store. Vill ni däremot ha varan snabbt köp den då istället i en fysisk butik!
2016-08-21
D
Davye(11 omdömen)
Beställde Chromecast med gratis frakt. Tre veckor senare kom paketet till Sverige. Dock höll Postnord på att tappa bort det dessutom men det är en annan historia. Google Stores paketet skickas som brev med gratis frakt(skippar nog det nästa gång jag behöver beställa något därifrån). Blir spårningsnummer om jag beställer något igen så jag kan se vart mitt paket befinner sig. Två grejer har jag beställt från Google Store och båda har tagit rejält med tid att komma fram. Är man beredd att vänta och prylen man söker inte finns någon annanstans så får man väl beställa härifrån. Men finns det något annat alternativ så blir det att jag undviker det. Googles produkter är bra men inte den här butikens leveranstider.
2015-11-05
s
seaser(1 omdöme)
Uselt, (Måste man en ge en stjärna) Beställde en Chromecast 2 med vanlig post, Efter 3 veckor kontaktade jag dom och påpekade att jag ännu inte fått mitt paket. Fick till svar att det antagligen blivit stulet på vägen till mig. Jag fick tillbaka mina pengar efter 10 dagar. La en ny beställning men denna gången så att jag kan spåra mitt paket. Jag kan se att mitt paket har legat på en GLS depå i 8 dagar och skickas inte vidare. Totalt om man räknar från dag 1 och båda mina beställningar så har jag trasslat med Google i 45 dagar utan att få min produkt. Uselt, Skit i Google store och handla direkt i fysisk butik.
2015-10-09
D
DasErdbeerkuchen(11 omdömen)
Beställde Chromecast 2 tisdagen den 29/9 med gratis standardfrakt. Fick avi på måndagen där det stod att jag kunde hämta paketet på tisdagen. Frakten inom Sverige sköttes av Postnord, så jag behövde inte vara hemma och ta emot paketet som Zarquon behövde för några månader sedan. Kan inte uttala mig om returer/garantiärenden då min produkt var och är felfri.
2015-10-09
Macke93(33 omdömen)
Beställde nya Chromecast 2 (svart) på releasedagen (29/9 2015), valde gratis frakt och hade paketet än dag tidigare än utlovat! Inget kvitto i lådan men finns ett digitalt i inkorgen istället. Rekommenderas, enkelt att köpa och man får sin pryl på utlovad tid.
2015-10-06
rocky77(2 omdömen)
Långsam hantering plus extremt långsam frakt. Köpte en chromecast 2. Tog expressfrakt i hopp om snabb leverans, det visade sig vara ett stort misstag. Tog en vecka för att transportera en litet paket från holland till sverige. Såg på internetforum att folk som beställt ung samtidigt som mig men valt standardfrakt fick sina två dagar tidigare. Så expressfrakt kan absolut inte rekommenderas. Åkte och köpte en chromecast på mediamarkt i affär istället då jag tröttnade på den extremt långsamma leveransen...
2015-10-02
Crafoord(5 omdömen)
Google Store är otroligt smidigt och snyggt. Finns inget annat ställe med bättre support, fick problem med min N9 och då skickade de en ny till mig innan jag behövde skicka tillbaka den med problem, vilken service! Jag kommer köpa alla mina nexus härifrån. Egentligen vill jag ge 10/10 men kan inte eftersom: - Utbudet ofta inte är så stort (alla färger/storlekar finns ofta inte vid release) - Frakttiden (tar en vecka ungefär och svårt att tracka)
2015-09-11
isMnemonic(6 omdömen)
Anledningen till varför jag personligen ger Google Store ett dåligt betyg grundar sig i att jag anser att den inte är komplett ännu för den svenska marknaden. Av prestanda och pris föredrar jag Google´s Nexus serie och då de säljer den idags läget för 4590/4990 beroende om man ska ha 32/64Gb intern lagring så ville jag köpa därifrån. Det som drar betyget så avsevärt är deras fraktmöjligheter. Som kund är jag kanske bortskämd med att kunna få välja vilken frakt jag önskar och man får betala för snabbare frakt. Den möjligheten finns inte på Google Store utan man får leva med 1-2 dagars behandlingstid och sen minst 2-7 dagars leverans. Detta är inte på något sätt acceptabelt. När en vara går sönder, vilket min gjorde och är en DOA(Dead On Arrival) blir det inget undantag på detta. Man får gå igenom support för att hantera garantin och man får en länk via epost som man får beställa en ersättningsvara. Och oavsett så får man samma behandlingstider som innan. Det som sticker ännu värre är att när den trasiga varan ska skickas tillbaka görs det med UPS och de är snabba för att i skrivande stund tog det 10minuter efter att bokning av hämtning av den trasiga varan som UPS kom och hämtade det. Men ersättningsvaran står fortfarande "Under behandling" tre timmar senare efter den beställningen gjordes. +++ Google Support Team i Sverige: trevlig personal att prata med, förstående och har försökt lösa mina problem. +++ Google gör bra telefoner, ingen tvekan. (- - - - - - - -) Fem minus till Google´s inkonsekventa hantering av produkter. Betala för frakt om kunden vill. Se till att ersättningsvaror skickas samma dag. (- - -) Tre minus till Google behöver egna butiker, iaf i huvudstäder, där man få hantera ersättnings enheter. Det har t.o.m Apple börjat förstå. (- - - - - - - - -)Tio minus för att ny leveranstid är satt till minst 1-2 veckor. Totalt oacceptabelt.
2015-08-23
F
FilleH96(18 omdömen)
Bra
2015-06-05
Z
Zarquon(20 omdömen)
Min Chromecast, pryl liten nog för att kunna läggas i ett brevinkast, skickades med paket genom Schenker som var tvunget att personligen kvitteras ut hemma vid dörren. Detta framgick inte vid beställningen, stod bara antal dagar det förväntas ta. Förutsatte att den skulle skickas som vanligt paket och kunna hämtas ut hos ombud. Dessutom kom leveransen en timme senare än utlovat av Schenker - hur kan man ge så usla estimat? Fick sitta hemma och tappa ½ arbetsdag på dessa dumheter. Nästa gång beställer jag från någon butik med vettiga och tydliga fraktalternativ så jag vet att jag får grejerna till postombudet istället.
Sida 1